انواع گیاه آپارتمانی برگ پهن؛ با این گیاهان آپارتمان‌تان را زیبا کنید

انواع گیاه آپارتمانی برگ پهن؛ با این گیاهان آپارتمان‌تان را زیبا کنید

به قلم: المیرا فلاحیان

در این مطلب با چیدانه همراه باشید تا 13 نوع مختلف از انواع گیاه آپارتمانی برگ پهن را به شما معرفی نموده و تصاویری از آن‌ها را به اشتراک بگذاریم.اگر دوست دارید فضای داخلی آپارتمانتان را زیباتر کنید و در عین حال نمیخواهید هزینه زیادی برای آن صرف نمایید، انواع گیاه آپارتمانی برگ‌پهن مناسب شما هستند. گیاهان برگ‌پهن میتوانند در مرکز توجه یک دکوراسیون قرار گیرند و در نتیجه سبب میگردند که آپارتمان شما بزرگتر از حالت طبیعی و حقیقی خود دیده شود.
شاید نام گیاهان برگ پهن پیشتر به گوشتان خورده باشد و از تاثیر آن‌ها بر زیباتر شدن دکوراسیون مطلع باشید، اما با انواع این گیاهان آشنا نباشید. در ادامه این مطلب راهنمای شما خواهیم بود.

مرغ بهشتی یا استرلیتزیا

چوب و هنر

1. مرغ بهشتی یا استرلیتزیا

یکی از زیباترین گل‌های آپارتمانی که میتواند ظاهری فوق العاده به فضای داخلی آپارتمان شما ببخشد، مرغ بهشتی یا استرلیتزیا میباشد. این گیاه ارتفاعی حدود 1 و نیم متر دارد و برگ‌های بزرگ آن شباهت بسیار زیادی به درخت موز ایجاد کرده اند. این گیاه نگهداری نسبتا ساده‌ای دارد و علت نامگذاری آن به مرغ بهشتی این است که در قسمت سر این گیاه، گل‌های زیبا و رنگارنگی وجود دارند که بی شباهت به پرندگان زیبای بهشتی نیستند. سعی کنید این گیاه را در مکانی با نور مستقیم آفتاب نگهداری کنید. معمولا حدود چند ساعت قرار گرفتن در مقابل نور غیر مستقیم آفتاب، برای این گیاه کافیست.

فیکوس لیراتا یا فیکوس آفریقایی

2. فیکوس لیراتا یا فیکوس آفریقایی

این گیاه همانطور که از نامش نیز پیداست، متعلق به آفریقای غربی است. این گیاه یک گیاه آپارتمانی بسیار بلند با برگ‌های پهن و بزرگ است که برگ‌های آن میتواند تا 3 متر نیز رشد کند. بزرگترین دلایل محبوبیت آن همین برگ‌های بزرگ، درخشش این برگ‌ها و ارتفاع زیاد این گیاه است. این گیاه میتواند به خوبی در مقابل نور غیر مستقیم و در عین حال زیاد آفتاب رشد کرده و زیبایی آپارتمان شما را دو چندان نماید.

فیلودندرون

3. فیلودندرون

وقتی سخن از انواع گیاه آپارتمانی برگ پهن میشود، نباید اشاره فیلودندرون را از یاد برد. انواع فیلودندرون‌ها میتوانند زیبایی منحصر به فردی به فضای داخلی آپارتمان بخشیده و در مرکز توجه‌ها قرار گیرندگ این گل‌ها نگهداری دشواری ندارند و از همین سو نیز میتوانند یکی از مناسبترین گزینه‌ها برای شما باشند. انواع گیاه فیلودندرون شامل فیلودندرون نیم برگ، فیلودندرون درختی، فیلودندرون برگ انجیری و فیلودندرون قرمز شناخته شده‌ترین انواع این گیاه میباشند، که محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم یافته اند. تمام گیاه‌های فیلودندرون میتوانند به خوبی در مقابل نور غیرمستقیم آفتاب رشد کنند.

مطلب پیشنهادی: نگهداری از گیاهان آپارتمانی، 9 اشتباه رایج!

گوش فیل

4. گوش فیل

یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی که قطعا نمونه آن را در بسیاری از خانه‌ها و فیلم‌ها و سریال‌ها دیده اید، گیاه گوش فیل می‌باشد. مراقبت از این گیاه بسیار آسان است و محیط گرم و مرطوب بهترین مکان برای رشد آن میباشد. اگر میخواهید یکی از انواع گیاه آپارتمانی برگ پهن را انتخاب کنید که در مرکز توجه آپارتمان قرار گیرد، میتوانید اقدام به خرید گیاه گوش فیل نمایید.

آرالیای برگ پهن

5. آرالیای برگ پهن

این گیاه بومی کشور‌های ژاپن، کره جنوبی و تایوان میباشد. برگ‌های این گیاه به نوعی است که گویا مستقیم از جنگل به آپارتمان آمده و این برگ‌ها میتوانند توجه همگان را در آپارتمان به خود جلب نمایند. از آنجایی که آرالیای برگ پهن در سایه رشد بهتری از خود نشان میدهد، میتوانید آن را در مقابل نور غیرمستقیم آفتاب نیز قرار دهید.

کالادیوم

6. کالادیوم

این گیاه به دلیل داشت برگ‌های بسیار زیبا و خوشرنگ از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. رنگ‌های به کار رفته در برگ‌های این گیاه شامل صورتی، قرمز، سفید و سبز چنان جلوه زیبایی به این گیاه بخشیده اند که آن‌ها را تبدیل به یکی از مناسبترین گزینه‌ها برای دکوراسیون داخلی آپارتمان‌ها نموده اند. از آن جایی که کالادیوم مقاومت بسیار خوبی در برابر سایه‌ها دارد، میتوانید به سادگی از آن‌ها در آپارتمان و با نور مختصر، مراقبت کنید. نور محدود و غیر مستقیم گزینه مناسبی برای کالادیوم به حساب می‌آید.

مطلب پیشنهادی: گیاهان صورتی آپارتمانی: 15 گیاه خانگی با برگ‌های صورتی

هوستا

7. هوستا

تا به حال به زیبایی گیاه هوستا و برگ‌های خیره کننده آن با رنگ‌های سبز و آبی در باغ گل دقت کرده اید؟ همین زیبایی را در آپارتمان خود متصور شوید. مطمئن بلشید که گیاه هوستا زیبایی خاصی به فضای آپارتمان شما ببخشد. هوستا را در معرض آفتاب قرار دهید تا بتواند دوزی 2 الی 3 ساعت نور آفتاب بگیرد و همچنین به خوبی به آن آب دهید تا رشد خوبی داشته باشد. این گیاه مراقبت دشواری ندارد و در عین حال زیبایی که به فضای داخلی میبخشد غیر قابل انکار است.

برگ انجیری

8. برگ انجیری

یکی از محبوبترین گیاهان آپارتمانی حال حاضر برگ انجیری میباشد. این گیاه به دلیل داشتن برگ‌های بزرگ و بسیار زیبا، میتواند جلوه‌ای بسیار زیا و خیره کننده به فضای اتاق ببخشد. به طور کلی برگ انجیری با برگ‌های بزرگ و جالبش شناخته میشود. در برخی موارد گیاه برگ انجیری با فیلودندرون نیم برگ اشتباه گرفته میشود. برای رشد گیاه برگ انجیری مکانی گرم و روشن بیابید که در معرض نور غیر مستقیم آفتاب باشد و به خوبی به آن آب دهید.

رکس بگونیا

9. رکس بگونیا

این گیاه نسبتا کوچک با داشتن برگ‌هایی نسبتا بزرگ و خیره کننده، زیبایی منحصر به فردی به فضای داخلی آپارتمان‌ها میبخشند و به عنوان یکی از محبوبترین انواع گیاه آپارتمانی برگ پهن شناخته میشوند. رکس بگونیا رطوبت را دوست دارد، اما باید بدانید که از آبیاری بیش از حد آن بپرهیزید. این گیاه معمولا برگ‌های قلبی شکل دارد که همین برگ‌های زیبا سبب میگردند که رکس بگونیا یکی از زیباترین گل‌ها برای قرار گرفتن روی میز‌ها و قفسه‌ها باشند.

مطلب پیشنهادی: گیاهان آپارتمانی بزرگ، خونه شما رو تبدیل به جنگل می‌کنن!

دیفن باخیا

10. دیفن باخیا

یکی از زیباترین و شناخته شدهترین انواع گیاه آپارتمانی برگ‌پهن، دیفن باخیا میباشد. این گیاه برگ‌های پهن و ایستاده‌ای دارد که زیبایی خاصی به فضای داخلی آپارتمان‌ها میبخشند. رنگ برگ‌های این گیاه ترکیبی از رنگ‌های سبز، سفید و زرد میباشد. دیفن باخیا مراقبت بسیار ساده‌ای دارد و میتواند با نور غیرمستقیم آفتاب تا 3 متر نیز رشد داشته باشد. این گیاه همچنین گزینه بسیار مناسبی برای اتاق خواب و دفاتر کار می‌باشد.

کالاتیا اوربیفولیا

11. کالاتیا اوربیفولیا

اگرچه کالاتیا اوربیفولیا به اندازه گیاهانی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، شناخته شده و محبوب نیست، اما ممکن نبود آن را در لیست انواع گیاه آپارتمانی برگ پهن نگنجانیم. برگ‌های این گیاه به بزرگی برگ‌های فیکوس آفریقایی هستند و روی این برگ‌ها راه راه‌های نقره‌ای و سبز رنگ وجود دارند که جلوه‌ای منحصر به فرد به این گیاه بخشیده اند. کالاتیا اوربیفولیا به خوبی میتواند در مقابل نور غیرمستقیم آفتاب و گرما در طول روز رشد کند.

گیاه پلنگی

12. گیاه پلنگی

اصلیترین دلیل محبوبیت این نوع گیاه، برگ‌های بزرگ و شمعدانی شکل آن است که میتواند رشد بسیار زیادی داشته و در پاییز و زمستان گل‌های زرد رنگ بدهد. این گیاه نیز میتواند گزینه بسیار مناسبی برای آپارتمان شما باشد، به شرطی که آن را روزی 2 الی 3 ساعت در مقابل نور صبحگاهی قرار دهید و گرمای مورد نیاز آن را فراهم نمایید.

لیکوآلا گراندیس

13. لیکوآلا گراندیس

اگر به دنبال یک گیاه بلند و در عین حال برگ‌پهن هستید، لیکوآلا گراندیس میتواند گزینه مناسبی برایتان باشد. این گیاه برگ‌های بزرگی دارد و نگهداری از آن چندان دشوار نیست. تنها کافیست که به مراقبت از انواع گیاه آپارتمانی برگ پهن علاقه داشته باشید و در عین حال پنجره بزرگی برای تامین نور مورد نیاز این گیاه داشته باشید.

مطلب پیشنهادی: نگهداری از گیاهان آپارتمانی با 5 عنصر حیاتی

کلام آخر

حتما شما هم اهل گل و گیاه هستید که این مطلب را برای خواندن انتخاب کردید. ما در این مقاله، 13 مدل از انواع گیاه آپارتمانی برگ پهن را برایتان معرفی کردیم که به کارتان می‌آید. اگر هنوز نوع گیاه آپارتمانی خود را انتخاب نکردید، با متخصصان چیدانه در ارتباط باشید.

منبع: balconygardenweb

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه