گیاهان صورتی آپارتمانی: 15 گیاه خانگی با برگ‌های صورتی

گیاهان صورتی آپارتمانی: 15 گیاه خانگی با برگ‌های صورتی

به قلم: فهیمه مصدرالامور

گیاهان صورتی

گیاهان صورتی آپارتمانی به دلیل رنگ خاص و جذاب خود جزو گیاهان پرطرفدار هستند. این گیاهان با برگ صورتی؛ ویژگی‌ها، رنگ‌شناسی، نماد، نشانه‌ها و انواع زیادی دارند که ما در این مقاله از چیدانه به بررسی آنها پرداخته‌ایم. ما برای زندگی شاداب‌تر و تغییر در سبک زندگی به ارتباط با گیاهان نیاز داریم. گیاهان و گل‌های آپارتمانی در فضای خانه تاثیر زیادی بر روی چیدمان و دکوراسیون و همچنین شادابی ما دارند. قبلا به طور کامل درباره انواع گیاه آپارتمانی صحبت کردیم. از جمله این گیاهان می‌توان به گیاهان آپارتمانی با برگ‌های سبز و صورتی اشاره کرد که مناظر چشم‌نوازی را در منزل یا محل کار و فضاهای داخلی برایمان به ارمغان می‌آورند.

تابلو فرش ریحان

گیاهان صورتی بیانگر چه خصوصیات روانشناسی هستند؟

جالب است بدانید در روانشناسی رنگ‌ها، رنگ صورتی کاربرد فراوانی دارد.

صورتی، رنگ جهانی عشق است. یک رنگ شیرین که خانم‌ها عاشق آن هستند و از آن در چیدمان و دکوراسیون منزل بهره می‌برند. به همین دلیل است که گیاهان صورتی می‌توانند نقش مهمی در این خلاقیت و چینش ایفا کنند. این رنگ که در گیاهان با برگ صورتی هم نمایان است؛ نشان دهنده‌ی احساساتی مثل: آرامش، لذت و خوشحالی است. رنگ صورتی تیره؛ رنگی پر جنب و جوش و روان‌گردان است و وقتی رنگ صورتی ملایم‌تر باشد؛ نشان‌دهنده‌ی گرمی و مهربانی است. رنگ صورتی در واقع از ترکیب دو رنگ قرمز و سفید به دست می‌آید و جزو رنگ‌های گرم محسوب می‌شود. همچنین از رنگ صورتی برای توصیف گل رز استفاده می‌شود و مکمل آن، رنگ سبز است.

درباره روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون بیشتر بخوانید.

نمادها در گیاهان صورتی چه می‌گویند؟

خوب است به این نکته توجه کنیم که نمادها و نشانه‌ها در گیاهان آپارتمانی با برگ‌های سبز و صورتی و به طور خاص در گیاهان صورتی نشان‌دهنده‌ی ویژگی‌های فراوانی است. از جمله: عشق بی‌قید و شرط، محبت و مهربانی، بخشش، امید و انرژی زنانه، حساسیت و مراقبت‌های منحصر به فرد. علاوه براین در گیاهان با برگ صورتی روشن؛ آرامش و در گیاهان با برگ صورتی تیره؛ عشق پر شور موج می‌زند.

تاثیرات گیاهان آپارتمانی صورتی بر بدن

اثرات رنگ در گیاهان صورتی را بر بدن انسان نمی‌توان نادیده گرفت. رنگ ناشی از گیاهان با برگ صورتی علاوه بر آرامش اعصاب و کنترل استرس، خشم و عصبانیت؛ موجب افزایش ضربان قلب، فشارخون و همچنین افزایش انرژی می‌شود.

کاربرد گیاهان آپارتمانی صورتی در دکوراسیون

کاربرد گیاهان آپارتمانی صورتی در دکوراسیون

همانطوری که یادآور شدیم؛ گیاهان صورتی در دکوراسیون، تزیینات و گل‌آرایی منزل کاربرد زیادی دارند و به‌مراتب زیبایی و جلوه‌ای خاص به فضاهای داخلی می‌دهند. درحقیقت به این دلیل که صورتی به عنوان یک رنگ خنثی در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود و جزو رمانتیک‌ترین رنگ‌های دنیاست؛ طراحان دکوراسیون بیشتر از این رنگ و به‌دنبال آن از گل و گیاهان با رنگ صورتی برای دکوراسیون اتاق دختر خانم‌ها استفاده می‌کنند.

گل‌های صورتی در تزئینات، روح بخش هستند. آنها برای هرگونه تزیین و گل‌آرایی عالی بوده و از آنها در عروسی‌ها، مراسم‌ها و مهمانی‌های دخترانه، تولدها و روز مادر استفاده می‌شود. این گل‌ها انتخابی عالی برای گل‌آرایی عروسی هستند. آنها ناز و خالص، زیبا و دلنشین و مناسب برای عروس هستند. بدون توجه به اینکه شما چه نوع گلی انتخاب می‌کنید، تا وقتی صورتی باشد به نظر عالی، بسیار زیبا و مدرن می‌رسد.

معرفی 15 گیاه آپارتمانی صورتی

در ادامه 15 تا از انواع گیاهان آپارتمانی صورتی را معرفی می کنیم: اگر می‌خواهید از این گیاهان زیبا و خوش آب و رنگ در دکوراسیون منزل تان نگهداری کنید با ما همراه باشید.

گل آنتوریوم؛ از جمله گیاهان صورتی آپارتمانی

1. گل آنتوریوم؛ از جمله گیاهان صورتی آپارتمانی

آنتوریوم از جمله گیاهان زینتی صورتی است؛ بومی گواتمالا و کوشاریکا که ارتفاع آن به بیش از 30 تا 40 سانتیمتر می‌رسد، دارای برگ‌های کمی پهن، سبز تیره و به طول بیش از 18 سانتیمتر می‌باشد گلها با اسپات قرمز، صورتی، زرد و یا سفید می‌باشد در ضمن در اواخر بهار یا فصل تابستان گل‌ها ظاهر می‌شوند که از وسط اسپات گل آذین سنبله‌ای بیرون می‌آید که زرد یا قرمز رنگ است ماندگاری این گل‌های صورتی بین 2 تا 3 ماه هست.

درباره انواع گیاه آپارتمانی برگ پهن اینجا بخوانید.

آنتوریوم به نور ملایم و مکان تقریبا سایه نیاز دارد. در تابستان از نور مستقیم آفتاب خودداری کنید. از آنجایی که متعلق به جنگل‌های استوایی می‌باشد به محیط گرم و مرطوب علاقه دارد. آب سنگین و سرما قاتل این گل می‌باشد. در فصل زمستان 6-8 هفته استراحت می‌کند پس نیاز آبی آن کم می‌شود ولی در تابستان بین هر دو آبیاری خاک باید خشک شود.

کالاتا اورانتا؛ گیاه آپارتمانی با برگ‌های صورتی سایه‌دوست

2. کالاتا اورانتا؛ گیاه آپارتمانی با برگ‌های صورتی سایه‌دوست

گیاه کالاتا اورانتا با برگ‌های سبز براق و راه راه‌های سفیدش، یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی است که می‌توان پیدا کرد. این گیاه گونه‌های متفاوتی دارد و به اسم‌های مختلفی مانند راه راه سفید یا راه راه صورتی نیز شناخته می‌شود. برگ‌های این گیاه سبز و صورتی باید هر چند روز یک بار مرطوب نگهداشته شوند، اما از طرفی نیاز به آب کمی دارند در حدی که خاک گیاه مرطوب باشد. این گیاه آپارتمانی صورتی نیاز چندانی به نور خورشید ندارد.

فیتونیا آلبیونیس با برگ‌های صورتی خیره‌کننده

3. فیتونیا آلبیونیس با برگ‌های صورتی خیره‌کننده

نوعی گل صورتی آپارتمانی که در گروه گیاهان با برگ صورتی قرار دارد؛ فیتونیا آلبیونیس است که به دلیل رگه‌های پر مانند متمایزشان زیاد شناخته شده هستند. هرچند که غالب‌ترین رنگ این گیاهان سفید است، اما شما رنگ‌های دیگری را نیز در برگ‌های آن‌ها مشاهده می‌کنید. صورتی کمرنگی که در برگ‌های آن وجود دارد، خیره کننده است. در نگهداری این گل صورتی آپارتمانی باید دقت داشته باشید که هرگز خشک نشود و به طور مداوم مرطوب باشد. همچنین نباید این گیاهان سایه‌دوست را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید، چرا که برگ‌هایشان به رنگ قهوه‌ای متمایل خواهد شد.

گیاه فیلودندرون صورتی

4. گیاه فیلودندرون صورتی

اگر به رنگ‌بندی برگ این گل صورتی آپارتمانی توجه کنید، به نظر می‌رسد که برگ‌های این گیاهان سبز و صورتی هارمونی رنگی یکنواختی ندارند. رنگ صورتی در برگ‌های این گیاه به صورت نقطه نقطه یا پاشیده شده است. عدم نیاز آن‌ها به نور مستقیم باعث می‌شود تا به راحتی در آپارتمان نگهداری شوند. همچنین خاک آن‌ها باید مرطوب و خشک باشد. این گیاه، یکی از گران‌قیمت‌‌ترین گیاهان صورتی و جزو گیاهان آپارتمانی لوکس محسوب می‌شود. همچنین از آن به‌عنوان یک گیاه ضروری برای هر خانه، نام برده می‌شود و به‌دلیل زیبایی و لاکچری بودن؛ به پرنسس صورتی نیز مشهور است.

بسیاری از واریته‌های فیلودندرون حالت رونده داشته و می‌توانید آنها را در سبد‌های آویزان نگهداری کنید.

انواع محبوب فیلودندرون‌ها معمولا برگ‌های قلبی شکل و طویل دارند. اسکاندنس‌ها و فیلودندرون صورتی به شاهزاده‌ی صورتی یا پرنسس صورتی هم معروف هستند.

اگر به دنبال خرید فیلودندرون صورتی هستید، مراقب گیاهانی باشید که با عنوان ‘Pink Congo‘ به بازار آمده‌اند. این نوع فیلودندرون دارای برگ‌های صورتی یک‌دست و مصنوعی رنگ هستند که حدوداً طی شش ماه به سبز تیره برمی‌گردند. با این حال، فیلودندرون صورتی واقعی دارای رنگ طبیعی برگ است که تا زمانی که گیاه سالم و زنده است این طیف رنگی نیز در آن ادامه خواهد داشت.

گیاه صدف سه رنگ؛ زیپلین

5. گیاه صدف سه رنگ؛ زیپلین

از انواع دیگر گیاهان با برگ‌های سبز و صورتی می‌توان به این گل صورتی آپارتمانی؛ که با نام موسی در گهواره هم شناخته شده، اشاره کرد. گیاه آپارتمانی زیپلین دارای برگ‌هایی با لبه‌های طلایی و صورتی است و قسمت‌های داخلی این برگ‌ها نیز به رنگ بنفش است که با ظاهری زیبا و خیره‌کننده به چشم می‌آید. نگهداری از این گیاه  صورتی آسان است و هم در آپارتمان و هم در فضای خارج از خانه قابل نگهداری است. شرایط نگهداری زیپلین سایه‌دوست شامل نور کم تا متوسط خورشید و آبیاری یک الی دو بار در هفته ترجیح دارد.

مطلب پیشنهادی: گیاهان آپارتمانی با نگهداری آسان، این 10 تا گیاه و به خونه بیار!

آگلونما صورتی، از دیگر گیاهان با برگ‌های سبز و صورتی

6. آگلونما صورتی، از دیگر گیاهان با برگ‌های سبز و صورتی

این گیاه آپارتمانی صورتی سایه دوست زیبا با رنگ سبز تیره و رگه‌هایی از قرمز و صورتی بسیار جذاب و دوست داشتنی به نظر می‌رسد. پرورش و نگهداری این گیاه بسیار آسان است و در نور کم و خشکی مقاوم است.

گیاه کردیلین صورتی

7. گیاه کردیلین صورتی

شاخ و برگ بنفش با رگه‌هایی از صورتی باعث شده تا این گیاه بسیار زیبا به نظر برسد. گیاه آپارتمانی کردیلین، دسته‌ای از انواع گیاهان صورتی به‌حساب می‌آید که تحمل خشکی را دارد اما به نور بسیار زیادی احتیاج دارد و بهتر است در داخل منزل در جایی قرار داده شود که هر دو نور مستقیم و غیرمستقیم را دریافت کند.

گیاه صورتی پولکا دات

8. گیاه صورتی پولکا دات

برگ‌های صورتی این گیاه جذاب با زمینه‌ی سبز پررنگ آن را به یکی از بهترین گیاهان خانگی تبدیل کرده است؛ مخصوصا این که برگ‌های پولکا دات زیر نور آفتاب صبحگاهی جلوه‌ی بسیار عالی پیدا می‌کنند و سایه‌ها و خطوط بنفش و زیبایی روی آن دیده می‌شود. کافی است که در فصل رشد، هر دو الی سه هفته یک بار به این گیاه با برگ‌های سبز و صورتی کود بدهید.

گیاه فیتونیا یا عصب گیاهی

9. گیاه فیتونیا یا عصب گیاهی

از دیگر انواع گیاهان صورتی می‌توان گیاه آپارتمانی فیتونیا با برگ‌های سبز و صورتی را معرفی کرد. عصب گیاهی ظاهر جذابی را برای محیط خانه ایجاد می‌کند و فقط کافی است که این گیاه صورتی عصبی را نزدیک یک پنجره با نور روشن و زیاد قرار دهید! یادتان باشد که حتماً 2 الی 4 ساعت در طول روز به فیتونیا نور بتابانید؛ تا همیشه برایتان بدرخشد.

گیاه آپارتمانی بگونیا صورتی رکس

10. گیاه آپارتمانی بگونیا صورتی رکس

بگونیا؛ گیاهی صورتی دارای رنگ‌های مختلف است. شما می‌توانید چند رنگ متفاوت از آن را تهیه کنید و یک کالکشنی از گیاه بنفش، صورتی، سبز یا نقره‌ای در محیط منزل بسازید که ظاهر بسیار زیبایی را ایجاد می‌کند. فقط باید این گیاه آپارتمانی را در دمای معمولی و در معرض نور خورشید قرار دهید.

گیاه خانگی فیکوس یا ابلق صورتی

11. گیاه خانگی فیکوس یا ابلق صورتی

برگ‌های فیکوس یا ابلق صورتی به رنگ سبز تیره دیده می‌شود و اثراتی از رنگ زرد، کرم، صورتی یا سفید هم روی آن دیده می‌شود. همچنین می‌تواند ارتفاع بلندی داشته باشد؛ به شرطی که به خوبی از آن مراقبت کنید. کافی است که این گیاه با برگ‌های سبز و صورتی را در پنجره‌ای به سمت شرق قرار دهید تا بتواند از نور صبحگاهی به اندازه کافی بهره‌مند شود.

فرفیون زینتی یا تاج خار؛ از گیاهان صورتی مینیاتوری

12. فرفیون زینتی یا تاج خار؛ از گیاهان صورتی مینیاتوری

این گیاه آپارتمانی، بهترین گیاه گل‌ده برای محیط داخل خانه است. رنگ‌های فرفیون زینتی؛ صورتی پررنگ هستند و ترکیبی از رنگ‌های دیگر هم روی برگ‌هایش دیده می‌شود. اگر این گل مینیاتوری صورتی در محیط روشن قرار بگیرد و 3 الی 4 ساعت در طول روز نور مستقیم دریافت کند، زیبایی درخشانی خواهد داشت.

پیشنهاد مطلب مرتبط: پرفروش ترین گل‌های آپارتمانی، تو هر گلخونه پیدا می شن!

بنت قنسول؛ مخصوص گل کریسمس

13. بنت قنسول؛ مخصوص گل کریسمس

بنت قنسول که به نام سرخ برگه هم معروف است؛ جزء گیاهان محبوب در گل‌آرائی و جشن کریسمس محسوب می‌شود. تعادل زیادی بین رنگ‌های سفید، قرمز و صورتی ایجاد می‌کند و یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی برای محیط داخل خانه محسوب می‌شود. برای نوردهی به این گیاه صورتی کافی است که در طول روز بیش از 7 ساعت در معرض نور مستقیم قرار بگیرد.

هیپوستس؛ گل سنگ خال صورتی

14. هیپوستس؛ گل سنگ خال صورتی

گل سنگ خال صورتی که به آن گیاه هیپوستس نیز می‌گویند، به صورت درختچه‌ای همیشه سبز که بومی ‌آفریقای جنوبی، ماداگاسکار و آسیای شرقی است. برگ‌های این گیاه آپارتمانی بسته به نوع آن‌ها لکه‌های سفید یا صورتی رنگ دارد. بیش از 100 گونه‌ی مختلف از این گیاهان صورتی تاکنون مشاهده شده است. جالب است بدانید که این گیاه به تصفیه و پاکیزه کردن هوای اطراف خود کمک می‌کند.

برگ بیدی صورتی

15. برگ بیدی صورتی Tradescantia tricolor

این گیاه هم مانند موارد دیگر در شرایط مختلف محیطی، درصد متفاوتی از رنگ صورتی را نمایان می کند ولی آنچه اهمیت دارد این نکته است که مطمئن شوید این گیاه از واریته ای باشد که رنگ صورتی را روی برگ خود نشان می دهد. در نور زیاد برگها دچار سوختگی می‌شوند و در نور کم، طرح و نقش خود را از دست می دهند. دما را حدود 25 درجه سانتیگراد نگه دارید. آبیاری را 2-3 بار در هفته و کود دهی را در فصل رشد، هر دو هفته به میزان 3 گرم در لیتر انجام دهید.

 

کلام پایانی

همانطور که در ابتدای مقاله آوردیم؛ همه‌ی ما از گیاهان آپارتمانی برای ایجاد حس شادی و طراوت در محیط خانه استفاده می‌کنیم. این گیاهان بخشی از دکوراسیون خانه‌ی ما هستند و باید با سایر اجزا هماهنگی داشته باشند. این موضوع باعث شده تا بسیاری از خانم‌های خوش سلیقه به دنبال گیاهان آپارتمانی با رنگ برگ‌های خاص باشند. ما در این مقاله سعی کردیم توضیحی از خصوصیات گیاهان آپارتمانی با برگ سبز و صورتی، همچنین نماد و روانشناسی رنگ صورتی و انواع گیاهان با برگ‌های صورتی را برایتان بازگو کنیم.

اگر شما هم به گیاهانی با رنگ صورتی علاقه‌مندید و در این خصوص سوالی دارید و یا قصد خرید دارید؛ مشاوران ما در چیدانه آماده‌ی پاسخگویی به این حسن سلیقه و انتخاب شما هستند.

خوشحالیم که ما را در چیدانه همراهی می‌کنید.

نویسنده مقاله : فهیمه مصدرالامور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه