پرفروش‌ترین گل‌های آپارتمانی که تو هر گلخونه‌ای پیدا می‌شن!

پرفروش‌ترین گل‌های آپارتمانی که تو هر گلخونه‌ای پیدا می‌شن!

به قلم: سمانه زارعی

گیاهان موجودات زنده­ ای هستند که حضورشان در هر فضایی، حس مثبت با خود به همراه می ­آورد. این روزها انواع گیاه آپارتمانی زیادی در بازار گل و گیاه وجود دارد که برای هر نوع فضایی می ­توان به راحتی گیاهان مناسب با قیمت­‌های مختلف را پیدا کرد. برخی از انواع گل و گیاهان آپارتمانی که فروش بیشتری دارند، اغلب در هر فروشگاه گل و گیاه دیده می­‌شوند. در این مطلب با معرفی پرفروش ­ترین گل­های آپارتمانی همراه شما خواهیم بود.

دلیل پرفروش­ بودن برخی از گل­‌های آپارتمانی

پرفروش ­ترین گیاهان آپارتمانی در اغلب فروشگاه­ های گل و گیاه پیدا می­ شوند. به نظر می ­رسد ویژگی­ هایی مانند؛ نگهداری آسان، زیبایی ظاهری، شکل و فرم گیاه، نیاز به نور و آب کمتر و قیمت گیاهان از مهم ترین دلایل برای پرفروش­ بودن انواع گیاهان آپارتمانی است. همچنین پرورش گیاهان در اقلیم مناسب آنها بیشتر خواهد بود در نتیجه در هر منطقه ­ای گیاه متناسب با اقلیم در گل فروشی ­ها بیشتر به فروش می­ رسد و استقبال بیشتری دارد.

تابلو فرش ریحان

پرفروش­ ترین گل­ های آپارتمانی کدامند؟

در ادامه مطلب برخی از پر فروش ­ترین گل ­های آپارتمانی بیان شده است.

1. انواع سانسوریا

سانسوریا یا برگ شمشیری یکی از گیاهان آپارتمانی با نگهداری آسان است. در انواع سبز و ابلق در بازار وجود دارد. نسبت به گیاهان دیگر سخت جان­ تر است و در نتیجه لازم نیست زمان زیادی را صرف نگهداری آن کنید. به طور کلی این گیاه نیاز به دمای نسبتا بالا و آبیاری کم دارد و نیاز نوری متوسط دارد. انتخاب یک گلدان ساده و شیک برای گیاه سانسوریا توجه همه را به خود جلب خواهد کرد. فراموش نکنید که این گیاه خاصیت تصفیه کنندگی هوا را دارد، در نتیجه می­ توانید با تهیه گیاه سانسوریا با یک تیر دو نشان بزنید.

2. برگ قاشقی

به این گیاه قاشقی یا برگ قاشقی می­ گویند و آن هم به دلیل ظاهر برگ آن است. احتمالا اسم پپرومیا را هم برایش شنیده باشید. این گیاه با برگ­ های جذاب خود نظر افراد را به خود جلب می­ کند و یک انتخاب مناسب برای فضای آپارتمان است. پپرومیاها انواع مختلفی دارند، از برگ قاشقی ­های با برگ براق تا برگ هندوانه ­ای ­و یا برگ قاشقی که برگ­ های قرمز و یا بنفش دارد.

در آبیاری برگ قاشقی­ ها حساس باشید و فراموش نکنید که آبیاری برگ قاشقی با توجه به شرایط محیط و هر زمان که سطح خاک خشک شد انجام می­ شود. همچنین برگ قاشقی­ ها؛ نور زیاد و غیر مستقیم احتیاج دارند.

 

3. انواع پتوس

شاید گفتن این مسئله که پتوس از آسان­ترین گیاهان برای نگهداری است و هیچ گیاه آپارتمانی دیگر به این اندازه سخت جان نیست، اغراق نباشد. گیاهی که هر فرد مبتدی در زمینه پرورش گل و گیاه می ­تواند با آن این مسیر را شروع کند. پتوس هم در دو نوع سبز و ابلق در بازار وجود دارد. پتوس را می ­توانید هم به صورت آویز قرار دهید تا شاخه­ هایش به صورت آویزان به سمت پایین باشد و یا اگر در گلدان روی میز و یا زمین قرار دارد شاخه­ هایش را به سمت بالا به استفاده از قیم هدایت کنید.

پتوس به سایه مقاوم است و آبیاری متوسطی نیاز دارد. قیمت کم و تکثیر راحت آن باعث شده است جزو گیاهان آپارتمانی پرفروش باشد. پتوس سازگاری بالایی با فضاهای مختلف دارد. برگ‌های قبلی شکل آن زیبایی خاصی به آن داده است. اگر در نگهداری از گیاهان آپارتمانی تازه کار هستید، خرید گیاه آپارتمانی را از گیاه پتوس شروع کنید.

4. گیاه آپارتمانی زامیفولیا

یکی از انواع پرفروش­ گل­ های آپارتمانی گیاه زیبای زامیفولیا یا به گفته برخی زاموفیلیا است. یکی از گیاهان آپارتمانی زیبا و پرطرفدار است. دلیل محبوب بودن آن نگهداری آسان این گیاه است. اگر آپارتمانی با نور کم دارید، گیاه زامیفولیا می ­تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این گیاه با برگ­ های براق خود زیبایی خاصی به دکوراسیون منزل شما می­‌دهد. یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی مناسب برای افراد مبتدی است. زامیفولیا را زمانی آبیاری کنید که تا حدود 5 سانتیمتری از سطح خاک آن خشک شده باشد. نور متوسط را می­ پسندد و فضاهای کم نور را به خوبی تحمل می­ کند. زامیفولیا برگ‌های گوشتی و براق دارد.گیاه زی‌زی به کم آبی و نور کم مقاوم است و جزو گیاهان سرسخت است.

 

5. گیاه آگلونما

یکی از گل­ های آپارتمانی پربرگ و با برگ­ های نسبتا بزرگ، آگلونما است. این گیاه زیبا در انواع مختلف سبز، ابلق، قرمز و.. به فروش می­ رسد. آگلونما مانند سانسوریا خاصیت تصفیه کننده هوا دارد. آگلونما مقاومت خوبی در برابر خشکی و گرما دارد. گزینه ­ی مناسبی برای محل کار و ادارات است.

6. برگ انجیری

یکی از پرفروش ­ترین گیاهان آپارتمانی برگ انجیری است. این گیاه برگ ­های پهن و دارای بریدگی دارد. رطوبت هوا را دوست دارد و اگر تصمیم به خرید برگ انجیری گرفته ­اید رطوبت را با غبارپاشی برای آن فراهم کنید. در ابتدا برگ­ های آن بریدگی ندارد و با گذشت زمان بریدگی ایجاد می­ شود. نور دلخواه این گیاه نور غیرمستقیم و کافی است.

7. نخل ماداگاسکار

نخل ماداگاسکار از گیاهان آپارتمانی با نگهداری آسان است و با بدنه­ ی گوشتی خود آب لازم برای رشد را ذخیره می ­کند در نتیجه نیاز به آبیاری زیادی ندارد. در فصول گرم هر یک هفته یا 10 روز و در فصول سرد هر دو هفته برای آبیاری نخل ماداگاسکار مناسب است. ریزش برگ­ های پایینی گیاه مخصوصا در فصل پاییز و زمستان طبیعی است. شاید یکی از پرفروش­ ترین گل­ های آپارتمانی است که ظاهری متفاوت­ تر از گیاهان آپارتمانی دیگر دارد.

8. حسن یوسف

حسن یوسف یکی از گیاهان آپارتمانی با اصالت است که از گذشته هم در خانه­ های ایرانی کاربرد داشته است. برخی از انواع این گیاه علاوه بر آپارتمان و فضاهای داخلی در فضاهای بیرونی و در باغچه هم کاشته می­ شود. انواع حسن یوسف در فرم و رنگ برگ­ ها با همدیگر متفاوت هستند. نور کافی برگ ­های حسن یوسف را سرحال و زیبا نگه می ­دارد.

9. انواع کاکتوس

کاکتوس ­ها یکی از انواع پرفروش­ ترین گل­ های آپارتمانی هستند که احتمالا آنها را اغلب در گلدان­ هایی نسبتا کوچک دیده­ ایم. یکی از مهم­ ترین دلایل از بین رفتن کاکتوس­ ها عدم رعایت زمان آبیاری آنهاست، پس فراموش نکنید که کاکتوس ­ها خشکی را بیشتر می­ پسندند. اگر شرایط نگهداری کاکتوس­ها مناسب باشد، به گلدهی هم می­ رسند.

10. کراسولا 

کراسولاها از گیاهان آپارتمانی با برگ‌های گوشتی هستند. کراسولا انواع زیادی دارد. این گیاه آپارتمانی تا حد زیادی کم آبی را تحمل می‌کند.

11.برگ عبایی 

اگر به دنبال گیاه آپارتمانی با ظاهری لوکس و شیک هستید، برگ عبایی انتخاب مناسبی است. این گیاه برگ‌های کشیده و نسبتا پهن دارد. برگ عبایی به تغییر شرایط بسیار مقاوم است. این گیاه آپارتمانی زیبا؛ گیاهی کم توقع است. برای آبیاری لازم است خاک آن خشک شود و سپس آن را آبیاری کنید.

12. فیکوس لیراتا

به آن فیکوس ویولونی هم می‌گویند. این گیاه آپارتمانی برگ‌های براق به شکل پنج ضلعی با رگبرگ‌های روشن دارد. برگ‌های فیکوس لیراتا در صورت خورده شدن توسط حیوانات و یا کودکان سمی و خطرناک است. نیاز آبی بالایی دارد ولی مراقب آبیاری بیش از حد فیکوس باشید، زیرا باعث از بین رفتن آن می‌شود.

 

13. کالاتیا 

گیاه کالاتیا جزو گیاهان آپارتمانی زیبا و خاص قرار دارد. کالاتیا گونه‌های متنوعی دارد. برگ‌های این گیاه در انواع طرح‌های راه راه یا خالدار هستند. گیاه کالاتیا به سرما حساس است. گلدان آن را در فضایی با دمای زیر 18 درجه قرار ندهید. به آبیاری مداوم نیاز دارد. ولی مراقب آبیاری بیش از اندازه آن باشید.

14. سیکاس 

سیکاس در واقع یک درختچه است. هم می‌تواند داخل گلدان و در فضای داخلی نگهداری شود و هم در فضای باغچه رشد می‌کند. این گیاه ظاهری شبیه به نخل دارد. گیاه سیکاس محیط گرم و مرطوب را دوست دارد.

15.فیکوس الاستیکا

یکی دیگر از گیاهان تصفیه‌کننده هوا، فیکوس الاستیکا است. این گیاه آپارتمانی ظاهری مدرن و زیبا دارد. جزو گیاهان با برگ‌های بزرگ و چرمی است. نگهداری فیکوس کار سختی نیست. نیاز به نور غیرمستقیم و کافی دارد. نیاز آبی آن کم است.

راز نگهداری گل­‌های آپارتمانی، این نکته‌­های مهم!

هر یک از انواع گیاهان آپارتمانی شرایط پرورش خاص خود را دارند. ولی به طور کلی برای داشتن گیاهان آپارتمانی سرحال و شاداب، برخی از اصول نگهداری کلی به شما کمک می­ کنند. برخی از این نکته ­های مهم عبارتند از:

  • اگر در نگهداری از گیاهان آپارتمانی مبتدی هستید، گل­ های آپارتمانی پر فروش و با نگهداری آسان را تهیه کنید.
  • بیشتر دلیل از بین رفتن گیاهان عدم رعایت نظم آبیاری گیاهان آپارتمانی است. با توجه به میزان نیاز آبی گل­ های آپارتمانی آنها را آبیاری کنید.
  • اغلب گیاهان آپارتمانی نور غیر مستقیم را می­ پسندند، پس بهتر است آنها را با فاصله­ ی کمی از پنجره ­ای که یک پرده نازک دارد قرار بدهید.
  • قرارگرفتن گیاهان آپارتمانی در کنار یکدیگر باعث رشد بهتر آنها خواهد شد. ولی در صورتی که یکی از گیاهان به بیماری مبتلا شود، احتمال ابتلای بقیه هم وجود دارد. در نتیجه حواستان به بیماری گیاهان باشد.
  • پرفروش ­ترین گل­ های آپارتمانی اغلب روش نگهداری ساده ­ای دارند که لازم نیست شما زمان زیادی را صرف آنها کنید.

 

کلام آخر:

در این مطلب با برخی از پرفروش­ ترین گل­‌های آپارتمانی آشنا شدیم. برای خرید گیاه آپارتمانی مناسب منزل و یا محل کار خود با کارشناسان متخصص در این زمینه مشورت کنید. همچنین فروشگاه­ و گلخانه‌های معتبر در زمینه گل و گیاه می­‌توانند در انتخاب گیاه آپارتمانی به شما کمک کنند.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه