Chidaneh.com placeholder image

انواع قطعات بتنی

به قلم: گلنار

از آن‌جایی که زیباسازی سیمای شهری در جهان امروز از اهمیت بسزایی برخوردار است، شرکت ابنیه سازان مبتکر شهر با تکیه بر فناوری روز دنیا اقدام به تولید قطعات بتنی با مقاومت و دوام بالا در رنگ ها، اشکال و ابعاد متنوع نموده است.

محصولات شرکت ابنیه سازان مبتکر به دلیل مقاومت فشاری و خمشی بالا ، همچنین دوام در برابر یخبندان و سایش از لحاظ اقتصادی بسیار با صرفه بوده و پیشنهاد مناسبی جهت استفاده در مبلمان شهری، معابر، نهرها و … خواهد بود. این شرکت جهت احراز دوام و مقاومت قابل قبول مراکز ذیصلاح فنی از تجهیزات تمام دیجیتال آزمایشگاهی، اشخاص مجرب و کارشناس زبده استفاده نموده تا محصولات با کیفیتی را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

تابلو فرش ریحان
انواع قطعات بتنی

انواع قطعات بتنی

محصولات این شرکت به شرح ذیل می باشند:

  • کفپوش بتنی اپوکسی
  • کفپوش بتنی ویبره ای
  • جدول های بتنی
  • بلوک سیمانی
  • پنل اکسپوز 
کفپوش بتنی پرسی

کفپوش بتنی پرسی

کفپوش بتنی پرسی در حقیقت یک جور بتن است که تراکم خود را از طریق فشار پرسی به دست می‌آورد و از ماسه، سیمان، سنگ‌دانه، پودر سنگ و آب در ابعاد و طرحهای گوناگون تولید می‌شود.
کفپوش بتنی پرسی برای پروژه­های عمرانی ، راه سازی ، پیاده روهای شهری ، خطوط ساحلی  اسکله­ ها و بنادر و نیز کفسازی پارکینگ­ها انبارها معابر راه آهن مترو و محوطه هایی که تردد ماشین آلات سنگین در آنها وجود دارد مناسب می باشند.

برندهای معتبر در این حوزه

کفپوش بتنی ویبره ای

کفپوش بتنی ویبره ای نوعی از کفپوش است که از جمله پر کاربردترین مصالح ساختمانی به شمار می آیند. روش های تولید متنوعی برای کفپوش ها وجود دارد ولی در فرایند تولید کفپوش بتنی ویبره ای هیچگونه فشاری به کفپوش بتنی وارد نمی شود و تنها از دستگاه های لرزاننده برای یکنواخت سازی کفپوش بتنی ویبره استفاده می شود. شرکت ابنیه سازان مبتکر شهر یکی از تولید کنندگان بهترین کفپوش های بتنی با کیفیت بالا می باشد. 

جدول بتنی

جدول های بتنی

امروزه جدول های بتنی به عنوان یکی از پرکاربردترین قطعات بتنی در شهرها مطرح میباشند و وظیفه محدودکننده فضاها، زیباسازی شهرها و هدایت آبهای سطحی معابر را به عهده خواهند داشت. بدیهی است فرسودگی و خرابی این جداول نتیجه معکوس در ظاهر شهر داشته و در پی آن تعمیر و مرمت و یا تعویض آنها هزینه های زیادی را در پی خواهد داشت.

بلوک سیمانی

بلوک سیمانی

بلوک سیمانی، یکی از مصالح کاربردی در ساخت و سازها می باشد . بلوک های سیمانی به قطعاتی اطلاق می شود که در اندازه ها و ابعاد مختلف ساخته می شوند و با توجه به نوع کاربری آنها از مصالح متفاوت استفاده می کنند . و با توجه به شرایط عمومی کشور ما ، استفاده از این مصالح متداول می باشد.

مواد تشکیل دهنده بتن بر اساس میزان تعیین شده برای مقاومت مورد نظر ، باید به دقت کامل بر حسب وزن و حجم پیمانه شود .پس از اندازه گیری دقیق ، مصالح به خوبی با یکدیگر مخلوط شده و سپس قالب گیری می شوند . در مرحله آخر عمل آوری و محافظت از بتن در برابر اثرات نامطلوب محیطی مانند بارندگی ، سرما و یخبندان انجام می گیرد.

پنل اکسپوز 

عموما پنل اکسپوز به بتنی گفته می شود که سطح نمایان نهایی کار صاف و صیقلی باشد. این بدین معناست که بر روی سطح بتنی پوششی دیگر اجرا نخواهد گردید. بنابراین در این نوع بتن ها، کیفیت ظاهری و سطحی بتن از اهمیت بالایی برخوردار است. این امر بویژه در سازه های عمومی و بنا ها و سازه های معماری نقش خود را بیشتر نمایان می نماید. از اینرو پنل اکسپوز پیش ساخته با حفظ ویژگی های مذکور، یکی از پرکاربردترین قطعات بتنی در معماری مدرن روز دنیا به شمار می آید.

انواع سنگ های ساختمانی

سنگ یکی از پرکاربردترین و رایج ترین مصالح ساختمانی است که از گذشته تا امروز مورد استفاده قرار گرفته است. سنگ ها دارای قابلیت های منحصر بفردی هستند که قابل مقایسه با سایر مصالح ساختمانی نمی باشند.

از جمله ویژگی های سنگ ساختمانی می توان به دوام و مقاومت بسیار بالا، جلاپذیری مطلوب، مقاومت سایشی و ضربه ای بالا، قابلیت برش و صیقل خوردن، قابلیت شستشو، ثبات رنگ، مقاومت در برابر حرارت و رطوبت، مقاومت کششی و خمشی مناسب، غیر قابل نفوذ بودن، مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی، سختی و مقاومت فشاری بالا، پایداری در برابر مواد اسیدی و قلیایی و … اشاره نمود

سنگ لحد پرسی

سنگ لحد پرسی در دو اندازه 60×20×6  و  60×25×6  تولید می گردد. این نوع سنگ لحد با فشار 35 مگا پاسکال تولید می گردد که مقاوم در برابر سیکل یخ بندان و سایش می باشد. همچنین این نوع سنگ توسط دستگاه های تمام اتوماتیک و پرسی تولید و به بازار عرضه می گردد.

شرکت ابنیه سازان مبتکر

شرکت ابنیه سازان مبتکر شهر در سال 1381 تاسیس و فعالیت خود را در زمینه اجرای پروژه های عمرانی، تولید قطعات بتنی پیش ساخته و بتن آماده آغاز نموده و با ظرفیت تولید سالانه بیش از 25000 متر مکعب پیشرو در صنعت ساختمانی و راه سازی کشور در خدمت رسانی و آبادانی ایران قدم نهاده است. محصولات تولیدی این شرکت با به کارگیری تجهیزات و دستگاه های کاملا پیشرفته با توانایی توزین تمام دیجیتال مصالح دانه بندی شده و اختلاط همگن با توجه به استاندارد های روز جهانی زیر نظر پرسنل مجرب تولید و عرضه می گردد.

“جهت سفارش و مشاوره درمورد هر یک از محصولات بتنی با کارشناسان ما در واحد فروش شرکت ابنیه سازان مبتکر تماس بگیرید"

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه