Chidaneh.com placeholder image

طراحی ویلای کلاسیک، لوکس‌ترین و جدیدترین مدل‌ها

به قلم: فرگل سلحشور

سبک کلاسیک جزو آن‌ دسته از سبک‌هایی است که از گذشته تا کنون، همیشه مورد استقبال و توجه قرار داشته است. ویلاهایی که به سبک کلاسیک طراحی و ساخته می‌شوند، ویلاهایی هستند که کاملا شکوه و عظمت بنا را به نمایش می‌گذارند و توجه هر کسی را به خود جلب می‌کنند.
در این مقاله قصد داریم به کمک گروه معماری آرچین، شما را با ویژگی‌ها و خصوصیات ویلاهای کلاسیک بیشتر آشنا کنیم. پس اگر طرفدار ویلاهای کلاسیک هستید یا علاقه‌مند به آشنایی بیشتر با این سبک ویلاها هستید، با ما همراه باشید.

دفتر طراحی مهندس امیر نامداری
طراحی نمای کلاسیک ساختمان به رنگ طلایی
دفتر طراحی مهندس امیر نامداری

تابلو فرش ریحان

ویژگی‌های نمای ویلای کلاسیک

همان‌طور که اشاره شد، ویلاهای کلاسیک نمایانگر شکوه و جلال هستند و در واقع المان‌های که این شکوه را به نمایش می‌گذارند شامل موارد مختلفی از جمله ستون‌های بلند، سرستون‌های کارشده، مجسمه‌های تزئینی، طاق‌ها و قوس‌های زیبا و تزئینات و ابزارهایی هستند که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کنند!
نورپردازی در طراحی ویلای کلاسیک از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است و بر زیبایی و شکوه آن تا حد بسیار زیادی می‌افزاید.
به هنگام طراحی ویلای کلاسیک، از متریال‌های مختلفی استفاده می‌شود اما می‌توات گفت که سنگ موجب لوکس‌تر نشان داده شدن نمای ویلا و همچنین فضای داخلی آن خواهد شد. بنابراین استفاده از سنگ در طراحی ویلای کلاسیک به وفور دیده می‌شود.

دفتر طراحی مهندس امیر نامداری
طراحی و اجرای فوق لوکس نما
دفتر طراحی مهندس امیر نامداری

ویژگی‌های طراحی داخلی ویلای کلاسیک

دیوارها و ستون‌هایی با ارتفاع بلند، پنجره‌های متقارن، استفاده از مبلمان باشکوه و عمدتا مبلمان استیل،‌ استفاده گسترده از لوازم تزئینی، آینه‌های قدی، کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های کلاسیک، استفاده از رنگ‌های روشن، سقف بلند، نقوش برجسته و زیبا در طراحی سقف و… خصوصیاتی هستند که در طراحی داخلی ویلاهای کلاسیک به وضوح دیده می‌شوند. آبنماهای بسیار زیبا و نورپردازی گسترده طبیعی و مصنوعی از دیگر خصوصیاتی هستند که شکوه و زیبایی یک ویلای کلاسیک را بیشتر در معرض نمایش می‌گذارند.

طراحی داخلی ویلای کلاسیک

 

 

دفتر طراحی مهندس امیر نامداری
طراحی و اجرای لوکس نمای خارجی ساختمان
دفتر طراحی مهندس امیر نامداری

خصوصیات کلی ویلاهای کلاسیک

تقارن حرف اول را می‌زند!
در طراحی ویلای کلاسیک، تقریبا همه چیز متقارن و منظم است. در طراحی داخلی هم المان‌هایی مانند فرش، تابلوها، تزئینات، نقوش کار شده در سقف و… همگی در حالت تقارن و تعادل اجرا می‌شوند.
خطوط نرم و به دور از زوایای تیز
در طراحی ویلای کلاسیک معمولا از زوایای تیز استفاده نمی‌شود و تا حد ممکن تلاش بر استفاده از خطوط نرم است تا حس آرامش مطبوعی در فضا جریان داشته باشد.
رنگ در طراحی ویلای کلاسیک
در طراحی ویلای کلاسیک عمدتا از رنگ‌های خنثی مثل سفید، کرم، بژ و… استفاده می‌شود زیرا این دسته از رنگ‌ها حس شکوه، صلابت، آرامش و ظرافت بیشتری را منتقل می‌کنند. رنگ‌های شکیل‌تر و با اصالت‌تر نظیر مشکی، طلایی، قهوه‌ای، برنزی و… هم از دیگر رنگ‌هایی هستند که در طراحی ویلای کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرند و حس شکوه و جلال بیشتری را در فضا به وجود می‌آورند.

دفتر طراحی مهندس امیر نامداری
طراحی داخلی کلاسیک با رنگ طلایی
دفتر طراحی مهندس امیر نامداری

متریال به کار رفته در طراحی ویلای کلاسیک
همان طور که اشاره شد، در طراحی ویلای کلاسیک، برای منتقل کردن حس شکوه و آرامش بیشتر، از سنگ استفاده می‌شود اما در شرایط مختلف و بسته به نیاز، متریال سیمان، آجر، چوب و مصنوعات چوبی هم در طراحی ویلای کلاسیک استفاده می‌شوند. استفاده از چوب در فضای ویلا حس گرما و صمیمیت خاصی را به آن فضا می‌بخشد.

فرش در دکوراسیون ویلای کلاسیک
استفاده از فرش در فضای داخلی ویلاهای کلاسیک بسیار اهمیت دارد. استفاده از فرش دستباف و سنتی ایرانی در ویلاهای کلاسیک قطعا دیده می‌شود و می‌توان گفت که فرش‌های ماشینی و مدرن تقریبا جایی در طراحی ویلاهای کلاسیک ندارند.
برای کفپوش‌ها هم از متریال‌هایی مانند چوب و سنگ طبیعی استفاده می‌شود.

طراحی ویلای کلاسیک

 

الگوها و تزئینات
استفاده از نقوش داماس، راه‌راه، شطرنجی، گل‌دار و… در طراحی ویلای کلاسیک بسیار دیده می‌شود. گچ‌کاری‌ها، قرنیزهای کارشده، تزئینات پرشکوه و لمسه‌کوبی از جمله ویژگی‌هایی دائمی و قابل مشاهده طراحی ویلای کلاسیک محسوب می‌شوند.

ویلای کلاسیک

 

ویلای کلاسیک مناسب چه افرادی است؟

اگر شما شخصی لوکس‌گرا هستید که به ساختمان‌ها و فضاهای باشکوه و باعظمت علاقه دارید، قطعا ویلای کلاسیک گزینه‌ای کاملا مناسب برای شما محسوب خواهد شد.
بنابراین اگر طرفدار ویلاهای کلاسیک هستید و به دنبال یک ویلای کلاسیک لوس و شیک می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم از صفحه پروفایل گروه معماری آرچین دیدن کنید.

“صفحه اینستاگرم گروه معماری آرچین

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه