Chidaneh.com placeholder image

حفاظ پنجره از داخل؛ سارق را غافلگیر کنید!

به قلم: سمانه زارعی

امنیت یکی از مسائل مهم در هر نوع ساختمانی است. امروزه انواع راه کارها برای ایجاد امنیت در ساختمان­ ها در نظر گرفته می­ شود. یکی از راه کارهای فیزیکی برای ایجاد امنیت ساختمان استفاده از حفاظ پنجره است. حفاظ پنجره­ ها را می ­توان از خارج پنجره و همچنین از داخل پنجره نصب کرد. در این مطلب راجع به حفاظ پنجره از داخل صحبت خواهیم کرد.

 

سرویس خواب بالسا
حفاظ پنجره از داخل

حفاظ پنجره از داخل چیست؟

همیشه وقتی می­ گویند حفاظ پنجره ما یاد نرده ­ها و حفاظ­ های بیرونی پنجره می افتیم در صورتی که حفاظ پنجره می­ تواند از سمت داخل هم باشد. آیا شما تا به حال حفاظ پنجره از داخل دیده­ اید؟ آیا به دنبال ایمن­ تر شدن ساختمان خود هستید؟ حفاظ داخل پنجره پیشنهادی است که می­ تواند امنیت ساختمان شما را بیشتر کند.

مطلب پیشنهادی: بهترین حفاظ پنجره برای کنترل نور و دید همسایه!

 

مزایای حفاظ پنجره از داخل

مزایای حفاظ پنجره از داخل

استفاده از حفاظ داخل پنجره مزیت­ هایی برای خانه شما خواهد داشت.

ایجاد امنیت در برابر سارق: 

مهم ترین کارکرد حفاظ پنجره ایجاد امنیت است. با وجود حفاظ پنجره سارقان به راحتی وارد ساختمان نمی ­شوند. حفاظ پنجره از داخل یک مانع دیگر پس از حفاظ بیرونی است که با فرض نبودن حفاظ خارج پنجره سارق را غافلگیر می ­کند. همچنین وجود حفاظ پنجره از داخل هیچ سارقی نمی­ تواند با دیدن ساختمان از بیرون برای دزدی ساختمان نقشه بکشد.

 

حفظ زیبایی نمای ساختمان: 

حفاظ پنجره از داخل راهکاری برای یکدست بودن و زیبایی نمای بیرون ساختمان است. در اغلب ساختمان­ ها برای طبقات اول و یا ساختمان­ هایی که پنجره ­شان به ساختمان­ های کناری چسبیده­ است از حفاظ بیرونی پنجره استفاده می­ شود. برای محکم­ کاری حفاظ داخل پنجره می­ تواند راه خوبی باشد.

 

ایجاد امنیت برای کودکان: 

اگر در خانه خود کودک بازیگوشی دارید که علاقه زیادی به رفتن کنار پنجره دارد و این مسئله باعث نگرانی شما می ­شود با استفاده از حفاظ داخلی پنجره خیالتان راحت است. 

 

تمیز کردن راحت پنجره: 

تمیز کردن بخش ­های ثابت پنجره ­هایی که از بیرون حفاظ دارند سخت تر است و همیشه قسمت­ هایی از آن کاملا تمیز نمی ­شود. حفاظ پنجره از داخل قابلیت باز و بسته شدن دارد در نتیجه برای تمیز کردن پنجره به راحتی می­ توانید حفاظ را باز کنید و با خیال راحت شیشه ­ها را تمیز کنید.

مطلب پیشنهادی: تمیز کردن شیشه، لازمه چند اشتباه رایج رو بدونین!

 

تنظیم نور ورودی به داخل ساختمان: 

هرچند که کاربرد اصلی حفاظ پنجره، تغییرات نور ساختمان نیست ولی وجود حفاظ پنجره بر روی نور ورودی تاثیرگذار است. اگر حفاظ داخلی پنجره قابل باز و بسته شدن باشد میزان نور هم تغییر خواهد کرد.

 

انواع حفاظ پنجره
حفاظ پنجره از داخل

حفاظ پنجره از داخل؛ حواستون به دکوراسیون باشه!

همانطور که از انواع فرم و متریال برای حفاظ خارجی پنجره استفاده می ­شود. حفاظ پنجره از داخل هم می ­تواند جنس ­های مختلفی داشته باشد. مطمئنا حفاظ پنجره از داخل باید ظاهر زیباتری داشته باشد تا باعث به هم خوردن دکوراسیون منزل نشود. مثلا اگر برای حفاظ خارجی پنجره از آهن و فرم فرفوژه استفاده می­ شود برای حفاظ پنجره از داخل شاید جنس استیل با فرم مدرن مناسب تر باشد. یک طراح خوش ذوق و خلاق می ­تواند حفاظ مناسب با دکوراسیون منزلتان را به شما پیشنهاد دهد.

 

حفاظ پنجره از داخل

حفاظ پنجره از داخل؛ چه اندازه ­ای باشه؟

ممکن است حفاظ را فقط برای بخشی از پنجره که باز و بسته می ­شود در نظر بگیرید ولی بهتر است کل چارچوب پنجره با استفاده از حفاظ بسته شود تا خیالتان راحت باشد. در این حالت؛ اندازه حفاظ پنجره از داخل به اندازه فریم پنجره خواهد بود و هیچ جایی برای ورود سارق باقی نمی­ گذارد.

 

حفاظ پنجره

عوامل موثر بر قیمت حفاظ پنجره

همانطور که گفتیم؛ حفاظ پنجره می­ تواند از جنس­ های مختلفی تهیه شود، در نتیجه با توجه به جنس و فرم حفاظ قیمت آن متفاوت خواهد بود. حفاظ پنجره قابل باز و بسته شدن قیمت بالاتری نسبت به حفاظ ثابت دارد.

به طور کلی عوامل موثر بر قیمت حفاظ پنجره از داخل عبارتند از:

  • جنس فریم حفاظ
  • ثابت و یا متحرک بودن آن
  • اندازه پنجره
  • سفارشی بودن حفاظ

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید پنجره دوجداره، یک جمع بندی کامل!

 

انواع حفاظ پنجره

کلام آخر:

حفاظ پنجره از داخل یک راه حل برای افزایش امنیت ساختمان شماست. هرچقدر امنیت در ساختمان بالاتر باشد خیال شما راحت تر است و می ­توانید با ذهن آسوده به مسافرت بروید و یا چند روز خانه را خالی بگذارید. برای سفارش و اجرای حفاظ پنجره از داخل به شرکت­ های معتبر در این زمینه سر بزنید.

اهالی فن چیدانه در زمینه درب و پنجره

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه