Chidaneh.com placeholder image

تمیز کردن شیشه، لازمه چند اشتباه رایج رو بدونین!

به قلم: تحریریه چیدانه

 پاک کردن شیشه پنجره کمی خسته کننده است! اگر وقت زیادی صرف تمیز کردن شیشه قضیه کرده باشید به خوبی منظور این جمله را درک می کنید. بنابراین بهتر است قبل از اینکه به مرحله خستگی برسید، مطمئن باشید که آن را به درستی انجام می دهید. برای اینکه مجبور نشوید کاری را دوباره انجام دهید، نکاتی تخصصی را برای شستشو و تمیز کردن شیشه و پنجره به شما آموزش می دهیم:

  • وسایل مورد نیاز تمیز کردن شیشه
  • پاک کردن جرم شیشه چطوری ممکنه؟
  • 5 اشتباه رایج در تمیز کردن شیشه
تمیز کردن شیشه

وسایل مورد نیاز تمیز کردن شیشه

  • محلول شیشه پاک کن
  • دستمال میکروفایبر

مطلب مرتبط: شیشه پاک کن خانگی، این یکی هم میتونه طبیعی باشه!

چوب و هنر
تمیز کردن شیشه
تمیز کردن شیشه

پاک کردن جرم شیشه چطوری ممکنه؟

قبل از اسپری کردن محلول شیشه پاک کن، جرم را از روی شیشه و چارچوب آن پاک کنید. می توانید این کار را با برس، دستمال و یا هر وسیله غبارگیری انجام دهید. این کار باعث می شود کثیفی به باقی قسمت های پنجره منتقل نشده و دستمال آغشته به محلول شیشه پاک کن هم آلوده نشود. بعد از این مرحله شوینده شیشه پاک کن را روی پنجره اسپری کنید و با استفاده از دستمال میکروفایبر، با حرکات افقی و سپس عمودی، شیشه را تمیز کنید. با این روش رده های باقی مانده هم از بین می رود. این کار را تا تمیز شدن همه پنجره ادامه دهید.

مطلب مرتبط: بهترین روش تمیز کردن پنجره ها در روزهای پایانی سال

تمیز کردن شیشه

5 اشتباه رایج در تمیز کردن شیشه

  • روز آفتابی را برای تمیز کردن شیشه انتخاب می کنید.

اگر روز آفتابی را برای تمیز کردن شیشه انتخاب کنید، بعد از اسپری کردن مایع شیشه پاک کن، قبل از آنکه بتوانید با دستمال شیشه آن را پاک کنید، محلول روی شیشه داغ خشک می شود و در این حالت است که پاک کردن رده های باقی مانده روی شیشه به سختی از بین می رود. بهتر است روز خشک و ابری را انتخاب کنید. ولی اگر هوا آفتابی است و مجبورید پاک کردن شیشه پنجره را انجام دهید، از قسمت های سایه شروع کنید.

مطالب بیشتر: شستشوی نمای شیشه ای، هزینه ها را برآورد کنید!

پاک کردن پنجره
  • در ابتدا تمیز کردن شیشه گرد و غبار و آلودگی را از روی شیشه پاک نمی کنید.

اگر در ابتدای تمیز کردن شیشه از این مرحله چشم پوشی کنید، هر چقدر هم که مایع شیشه پاک کن روی پنجره اسپری کنید، آلودگی بر روی آن باقی می ماند. همیشه ابتدا چارچوب و شیشه پنجره را با دستمالی دیگر و بدون شیشه پاک کن، از ذرات مزاحم پاک کنید.

مطالب بیشتر: راهنمای خرید پنجره دوجداره، یک جمع بندی کامل!

تمیز کردن شیشه
تمیز کردن شیشه
  • هنگام تمیز کردن شیشه به اندازه کافی از شیشه پاک کن استفاده نمی کنید.

در هنگام تمیز کردن شیشه پنجره از اسپری کردن محلول شیشه پاک کن روی پنجره نترسید. خصوصا اگر پنجره خیلی آلوده است، نیاز به تمیز کننده بیشتری دارید. برای از بین بردن آلودگی و پاک کردن جرم شیشه به میزان زیادی از محلول شیشه پاک کن نیاز دارید. در این حالت است که فقط رده های باقی مانده از خود محلول دیده می شود.

مطالب بیشتر: با پنجره دوجداره از شر گرد و خاک منزل خلاص شوید!

تمیز کردن شیشه با روزنامه
  • از روزنامه برای خشک کردن شیشه پنجره استفاده می کنید.

برخی افراد عهد کرده اند که برای تمیز کردن شیشه حتما از روزنامه استفاده کنند! ولی از نگاه متخصصین این روش برای پاک کردن شیشه پنجره مناسب نیست. از نظر آنها استفاده از روزنامه کمی شلختگی و البته بدون تاثیر است و ترجیح می دهند از دستمال میکروفایبر استفاده شود. این دستمال ها جذب فوق العاده داشته و قابل شستشو هستند. شیشه را درخشان و براق و البته بدون لکه باقی می گذارند.

مطالب بیشتر: 8 ایده ساده برای پوشاندن قاب های زشت پنجره ها

شستن پنجره
دستمال لوله ای
  • برای پاک کردن شیشه پنجره از دستمال رولی پرزدار استفاده کنید.

اگر مایل هستید از دستمال لوله ای برای تمیز کردن شیشه استفاده کنید، از نوعی استفاده کنید که مناسب کارهای مختلف باشد و معمولا دستمال لوله ای مخصوص آشپزخانه مناسب این کار است. هیچ چیزی بدتر از این نیست که دستمال کاغذی در حال استفاده نصف شده و یا پرز بسیاری را روی شیشه باقی گذارد.

 

اگر دوست دارید با نکات خانه داری متنوع آشنا شوید، به بخش خانه داری سری بزنید.

مطالب پیشنهادی:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه