Chidaneh.com placeholder image

بهترین راه ها برای تمیز کردن کف خانه

به قلم: تحریریه چیدانه

به فکر این هستید که چطور کفپوش خانه تان را تمیز کنید؟ تمیز کردن کف پارکت، قرش، سرامیک و… برای شما سؤال شده است؟ می خواهید سریع ترین و عملکردی ترین راه برای تمیز کردن کف خانه تان را بدانید؟ پس با این مطلب از چیدانه همراه باشید.

  • استفاده از پادری برای تمیز ماندن کف خانه
  • تمیز کردن روزانه ی کف خانه
  • تمیز کردن سرامیک کف و موزاییک
  • تمیز کردن پارکت چوبی
تمیز کردن کف

استفاده از پادری برای تمیز ماندن کف خانه

یکی از نکاتی که به شما در تمیز ماندن کفپوش های تان بسیار کمک می کند استفاده از پادری است، استفاده کردن از یک تکه فرش کوچک یا حتی موکت موجب می شود تا شما به هنگام ورود به خانه بسیاری از آلودگی ها مثل خاک، شن، گل، سنگ ریزه و… را با کفش های تان وارد خانه نکنید و این امر در تمیز ماندن فضای شما بسیار موثر است.

سرویس خواب بالسا

مطالب بیشتر: بازسازی کف خانه، چطوری ارزان و به صرفه میشه؟

تمیز کردن کف

تمیز کردن روزانه ی کف خانه

نکته ی بعدی تمیز کردن روزانه ی کف خانه است که در دوام و همچنین زیبایی کفپوش ها بسیار مؤثر است. آلودگی ها باید به سرعت با کمک جارو یا جاروبرقی و در صورتی که مایع باشد با کمک تی شوی پاک شود تا پس از گذشت مدتی از آن مجبور به خراشیدن و کارهای دیگر نباشید. زمین های به صورت پارکت و موزاییک و… قبل از شست و شو با مایع، باید با جارو برقی کاملاً تمیز شود.

مطالب بیشتر: مزایا و معایب پارکت لمینت در دکوراسیون داخلی

تمیز کردن کف

هنگامی که می خواهید روی فرش را با جاروبرقی تمیز کنید، سر جارو برقی را در حالت فرش قرار دهید یعنی عاج های مویی فرش را به داخل دهید. حواستان باشد هنگامی که می خواهید سطوح پارکتی یا موزاییکی و یا سرامیکی را تمیز کنید، مجدداً عاج های مویی را خارج کنید چون ممکن است به اینگونه کف ها صدمه وارد کند.

مطالب بیشتر: کفپوش لمینت، جایگزینی باصرفه برای پارکت‌

تمیز کردن کف
تمیز کردن کف

تمیز کردن سرامیک کف و موزاییک

مهمترین نکته در تمیز کردن سرامیک کف و موزاییک، قابلیت تمیز شدن آسان آنها است و بسیار ساده تمیز می شوند. با انجام مراحل زیر قطعاً مشکلی برای تمیز کردن سرامیک کف و موزاییک برای شما پیش نخواهد آمد.

  • برای تمیز کردن سرامیک کف و موزاییک کاملاً زمین و کف را توسط جاروبرقی و یا جاروی دستی تمیز کنید و جارو بکشید. مطمئن باشید که هیچ آلودگی و جسمی مانند خرده های غذا یا مو روی زمین نمانده باشد.
  • حالا نوبت شست و شوی مرطوب است. برای این کار به سادگی می توانید با آب گرم این کار را با تی شوی انجام دهید. انواع و اقسام مواد شوینده کف و خوشبو کننده هم در بازار یافت می شود که می توانید برای تمیز کردن سرامیک کف و موزاییک از آن استفاده کنید اما توجه داشته باشید که مواد شوینده غلیظ و قوی برای این منظور مناسب نمی باشند.
  • در پایان و پس از خشک شدن زمین برای تمیز کردن بیشتر سرامیک کف و موزاییک می توانید دوباره از جارو برقی استفاده کنید و مواد احتمالی باقی مانده را از روی زمین پاک کنید.
  • محلول پیشنهادی برای تمیز کردن سرامیک کف و موزاییک : مخلوط 1/4 لیوان جوش شیرین، 1/2 لیوان سرکه و 1 لیوان آمونیاک در یک سطل آب گرم برای پاک کردن و زدودن رسوبات و آلودگی‌ها سرامیک فوق‌العاده است. (البته این روش برای پاک سازی لکه های قدیمی و مقاوم پیشنهاد می شود)

مطالب بیشتر: انواع سرامیک ایرانی، جلوه خیره کننده هنر ایرانی

تمیز کردن کف

تمیز کردن پارکت چوبی

تمیز کردن پارکت های چوبی بسیار حساس است و نباید همانند تمیز کردن سرامیک کف و موزاییک با آن رفتار کرد. رسیدن آب به کف در هنگام تمیز کردن پارکت چوبی به منزله خراب شدن قسمت هایی از پارکت و باد کردن آن می شود.

مطالب بیشتر: پارکت، لمینیت، کفپوش PVC ، کدام بهتر است؟

روش های تمیز کردن پارکت کف

معمولاً برای تمیز کردن پارکت توسط واکس ها و روغن های مخصوص براق می شوند. پس از انجام این کارها یک قطره آب روی یکی از قسمت های پارکت بریزید و چند لحظه صبر کنید تا خشک شود، اگر دایره یا لکه سفیدی ایجاد شد، مطمئن باشید که این قسمت و سایر قسمت ها کاملاً تمیز است. حالا می توانید با تی مخصوص پارکت، یعنی همان تی های خشک روی آن و سایر قسمت ها را تمیز کنید.

مطالب بیشتر: کفپوش چوبی منزل، 4 مدل از طبیعی تا مصنوعی برای چوب پسندها

تمیز کردن کف

 معمولاً موادی هستند که مخصوص تمیز کردن پارکت چوبی است. این مواد عموماً به صورت اسپری و روغن هستند. برای تمیز کردن پارکت چوبی حتماً از این گونه مواد استفاده کنید. لازم نیست هر روز این کار را برای کف خانه تان انجام دهید، چون استفاده زیاد از این پاک کننده ها هم موجب رساندن صدمه می شود. هر 10 یا 14 روز یکبار می توانید از این روش برای تمیز کردن پارکت چوبی خانه تان استفاده کنید یا حتی دیرتر.

امیدوارم این پیشنهاد ها برای تمیز و درخشان نگه داشتن دکوراسیون داخلی منزل تان مؤثر بوده باشد. شما می توانید سؤالات خود را در بخش مشاوره دکوراسیون با دوستان چیدانه ای تان و اهالی فن چیدانه که در زمینه های دکوراسیون متخصص هستند مطرح کنید. ضمنا اگر به دنبال کفپوش های شیک برای منزل خود هستید، صفحه ی اهالی فن کفپوش و دیوارپوش را نگاهی بیندازید.

مطالب بیشتر:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه