Chidaneh.com placeholder image

انواع توری پنجره، 5 مدل برای حشرات مزاحم!

به قلم: حدیث حقیقت

با فرا رسیدن فصل گرما و گرم شدن هوا اکثر افراد برای خنک کردن فضای خانه یا محل کار اقدام به راه انداختن کولرها و روشن کردن آن ها می کنند. اما گاهی اوقات دوست داریم نسیم خنک بعد از آب دادن به گل ها و شب هنگام و یا گرمای نور خورشید را روی پوستمان حس کنیم. اما با باز کردن پنجره ها ورود حشرات موذی آرامش ما را از بین می برند. برای حل این مشکل راه حل آسانی وجود دارد و آن استفاده از توری پنجره است. در این مطلب از چیدانه به بررسی انواع توری پنجره می پردازیم. در ادامه همراه با ما باشید.

توری پنجره

سرویس خواب بالسا

 انواع توری پنجره  

توری پنجره را می توان با توجه به نوع پنجره و قاب آن به دو نوع تقسیم کرد:

  • توری ثابت
  • توری متحرک

توری ثابت قابل باز شدن نیست و مناسب برای پنجره هاست. توری متحرک قابل باز شدن و مناسب  درب ها و بنا به سلیقه و خواست شما برای پنجره ها نیز قابل استفاده است.

مطلب مرتبط: بهترین پنجره دو جداره، مگه چه فرقی با هم دارن؟

توری ثابت

جنس توری پنجره

توری پنجره از نظر جنس انواع مختلفی دارد:  

توری پنجره UPVC

این نوع توری از نوع خاصی الیاف فایبر گلاس ساخته می شود و معمولا برای پنجره های UPVC نصب می شود. ضد گرد و غبار هستند و در تابش نور و عبور هوا اشکالی ایجاد نمی کند. همچنین مانع دید منظره اطراف نمی شود. در مقابل نور مستقیم آفتاب مقاوم هستند و دچار پوسیدگی و آسیب ناشی از تابش خورشید نمی شوند. توری UPVC شامل توری ثابت و متحرک است. نوع متحرک آن مدل های مختلفی دارد که به معرفی آن ها می پردازیم.

  • توری پلیسه ای
  • توری مگنتیک
  • توری رولینگ
  • توری ریلی
  • توری لولایی

 مطلب مرتبط: 5 مدل پنجره، کدام بهتر است؟!

توری پنجره ثابت

توری پلیسه ای

این نوع توری به توری آکاردئونی نیز شناخته می شود و بهترین مدل برای انواع پنجره ها به حساب می آید. توری پلیسه ای به صورت کرکره ای باز و بسته می شود. مقاومت بالایی دارد و راحت پاره یا خراب نمی شود. همچنین می توان آن را در دو سمت راست به چپ یا چپ به راست نصب کرد.

توری مگنتیک

توری مگنتیک یا آهنربایی مانند توری پلیسه ای است. تفاوتی که با مدل پلیسه ای دارد این است که می توان آن را به صورت جمع شده از قاب پنجره جدا کرد در صورتی که قاب پلیسه ای قابل جدا شدن نیست. این نوع توری استحکام زیادی دارد و نصب آن آسان است و به دلیل قفل مگتنی که دارند به طور خودکار بسته می شوند.

مطلب مرتبط: پنجره دوجداره upvc، چرا در بین انواع پنجره بهترین است؟

توری

توری رولینگ

این نوع توری قاب ثابتی دارد و به صورت افقی یک طرفه، افقی دو طرفه و عمودی باز و بسته می شوند و قابل باز شدن به صورت کرکره ای نیز است.

توری ریلی

توری ریلی برای درب و پنجره های ریلی مناسب است. قاب آن روی ریل پنجره نصب می شود و حرکت می کند. می توان آن را هم از راست و هم از چپ باز و بسته کرد.

توری لولایی

توری لولایی مانند پنچره های معمولی و از طریق لولا باز و بسته می شود. پس به فضای زیادی برای باز و بسته شدن احتیاج دارند. عمر این نوع توری ها طولانی نیست و معمولا برای درب های ورودی استفاده می شوند.

مطلب مرتبط: بهترین حفاظ پنجره برای کنترل نور و دید همسایه!

توری پنجره آهنربایی

توری پنجره آلومینیومی 

توری آلومینیومی برای پنجره های آلومینیومی و آهنی استفاده می شود و از جمله توری های قدیمی است. این نوع توری با گذر زمان تغییر رنگ می دهد و از لحاظ پاکسازی و زیبایی مشکلاتی به وجود می آورد. از ورود نور جلوگیری می کند و مانع دیدن مناظر اطراف می شود. توری آلومینیومی شامل انواع زیر است:

  • توری لالایی آلومینیومی
  • توری ثابت آلومینیومی
  • توری ریلی آلومینیومی

 مطلب مرتبط: پنجره دوجداره یو پی وی سی upvc، لحظه های پاییزی را از همه جا نظاره گر باشیم

توری ریلی

 توری گالوانیزه

توری پنجره گالوانیزه بسیار محکم و مقاوم است و به دلیل آن که در مقابل تغییرات دما مقاومت دارد، برای فضاهایی که تغییرات ناگهانی دما دارند بسیار مناسب است. همچنین در برابر تغییر رنگ مقاوم است.

 توری پنجره امنیتی

توری پنچره امنیتی قاب محکم و ضد زنگ از جنس فولاد یا قاب آلومینیومی ضخیم دارد و از توری معمولی مقاوم تر است و در برابر ضربه آسیبی نمی بیند.

توری پنجره ریلی

 تمیز کردن توری پنجره

تمیز کردن پنجره ها همیشه به تمیز و مرتب دیده شدن فضا کمک می کند. پس اگر پنجره ها توری داشته باشند تمیزی آن ها نیز اهمیت دارد. با شستشوی اصولی توری ها از خراب شدن آن ها جلوگیری شده و عمر آن ها بیشتر می شود. در ادامه با ترفندهایی برای تمیز کردن توری آشنا می شوید.

  •  آسان ترین روش شستن توری ها، استفاده از بخار شور است. بخار شور گرد و غبار و کثیفی های توری را پاک و تمیز می کند و آن را برق می اندازد.
  • اگر بخار شور ندارید ابتدا با جارو برقی گرد و غبار روی توری را بگیرید و سپس با یک دستمال مرطوب پشت و روی آن را تمیز کنید.   
  • تمیز کردن توری هایی که قابل جدا شدن هستند مانند توری های مگنتیک بسیار ساده است. کافیست آن ها را از قاب خود جدا کرده و بشویید و سپس در جای خود را نصب کنید.
  • اگر از توری های نازک و یا ثابت برای پنجره ها استفاده می کنید بهتر است از شرکت های تخصصی برای این تمیز کردن توری کمک بگیرید تا از آسیب رسیدن و صدمه دیدن به آن جلوگیری شود.

تمیز کردن توری پنجره

نگهداری و مراقبت از توری پنجره

مراقبت از توری پنجره اهمیت زیادی دارد زیرا باعث بیشتر شدن عمر آن می شود.

  • اگر از توری استفاده نمی کنید آن را حتما ببندید.
  • در صورتی که توری به راحتی باز و بسته نمی شود آن را تمیز کنید و سپس ریل آن را روغن کاری کنید.
  • اگر در خانه روند بنایی و یا رنگ کاری دارید، توری را با پوشش ضخیمی بپوشانید و یا از متخصصان بخواهید آن را باز کرده و بعد از اتمام کار برای تان نصب کنند. 

“برای خرید و سفارش می توانید از ثبت درخواست رایگان چیدانه کمک بگیرید"

مطالب پیشنهادی:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
بهجت حسین پور در تاریخ 15 اردیبهشت 1402
سلام وقتتون بخیر کدوم این توری ها برا پنجره های معمولی کاربرد داره وقیمت لطفا

ثبت دیدگاه