Chidaneh.com placeholder image

پنجره دوجداره upvc، چرا در بین انواع پنجره بهترین است؟

به قلم: صبا صوفی

همه ما نشستن کنار پنجره و لذت بردن از منظره پشت آن را تجربه کرده ایم. اما این تمام ماجرا نیست، پنجره ها علاوه بر تامین روشنایی فضا و تامین امنیت، جلوگیری از هدر رفتن انرژی را هم بر عهده دارند. در کنار همه این موارد، بخشی از زیبایی طراحی دکوراسیون هم توسط پنجره ها بوجود می آید. امروزه با توجه به تنوع طرح و جنس مورد استفاده در تولید پنجره، انتخاب یک پنجره مناسب برای محل سکونت کار تخصصی به حساب می آید. در این مطلب، چیدانه قصد دارد شما را با بایدهای یک انتخاب مطمئن آشنا کند. در ادامه با ما همراه شوید.

مهیا پنجره
پنجره یو پی وی سی
مهیا پنجره

سرویس خواب بالسا

انواع پنجره

همزمان با ساخت اولین خانه ها، تامین نور و تهویه هوا که از ملزومات آن به شمار می آمد، همواره دغدغه افراد بوده است. طی سالیان گذشته و با پیشرفت تکنولوژی، ساخت پنجره در جنس ها و طرح های متنوع، از تامین نیازهای اولیه فراتر رفته و به بخش مهمی از زیبایی و دکور یک منزل یا محل کار تبدیل شده است. قبل از اینکه نکته های تخصصی برای بهترین انتخاب را بررسی کنیم، اجازه دهید به اختصار به معرفی رایج ترین جنس های به کار رفته در ساخت پنجره بپردازیم:

مطلب پیشنهادی : انواع پنجره در ساختمان، از قاب های چوبی تا upvc

آکووین
پنجره های UPVC
آکووین

پنجره چوبی

چوب به عنوان نمادی از طبیعت، همیشه آرامش بخش بوده است. به کار بردن آن در پنجره زیبایی منحصر به فردی به فضا می دهد. عایق خوبی برای گرما و سرما است اما در مقابل آتش سوزی مقاوم نیست و خطر آفرین خواهد بود. همچنین به دلیل خاصیت ذاتی اش دچار پوسیدگی می شود. با توجه به زیبایی چوب و معایب آن، برای انتخاب قاب پنجره چوبی به این محدودیت ها نسبت به پنجره های upvc باید توجه کرد.

مطلب پیشنهادی : تعویض پنجره از سیر تا پیاز!

پنجره سازان پارس نما
نمای بیرونی پروژه های شرکت پنجره سازان پارس نما
پنجره سازان پارس نما

آکووین
پنجره upvc
آکووین

پنجره آهنی

آهن در برابر حرارت و آتش سوزی از مقاومت بالایی برخوردار است. اما نسبت به پنجره های upvc وزن زیادی دارد و علاوه بر آن با مشکل زنگ زدگی مواجه می شود. به همین دلیل سالهاست سازندگان ساختمان ها به پنجره های آهنی کمتر توجه می کنند.

مطلب پیشنهادی : پنجره آکاردئونی، به کم‌جا بودنش فکر کردین؟!

آکووین
پنجره های UPVC
آکووین

درب و پنجره نگین آسایش
تعویض پنجره های قدیمی
درب و پنجره نگین آسایش

پنجره آلومینیومی

آلومینیوم مشکلات وزن زیاد و زنگ خوردگی آهن را ندارد و بسیار مقاوم تر است. اما درمقایسه با پنجره های upvc برای گرما و سرما عایق خوبی نیست و انرژی زیادی را هدر می دهد که این مهم ترین دلیل برای حذف شدن از گزینه های پیشنهادی در ساخت پنجره شد. از دیگر معایب آلومینیوم باید به غیر قابل ترمیم بودن آن اشاره کنیم.

 

مطلب پیشنهادی : انواع پنجره دو جداره، کار از محکم کاری عیب نمیکنه!

مهیا پنجره
پنجره یو پی وی سی
مهیا پنجره

درب و پنجره نگین آسایش
درب و پنجره نگین آسایش
درب و پنجره نگین آسایش

پنجره دوجداره Upvc

این پنجره ها بسیار مقاوم هستند، به دلیل استفاده از شیشه دو یا سه جداره عایق خوبی برای حرارت و صدا بودهد، ضد احتراق هستند و امنیت زیادی دارند، دچار پوسیدگی نمی شوند و تولید و استفاده آن ها به سرعت و در زمان کوتاهی صورت می گیرد. علاوه بر همه این مزایا، نسبت به انواع دیگر پنجره ها قیمت مناسب تری دارند. به طور کلی ویژگی های پنجره های دوجداره upvc  را می توان در موارد زیر خلاصه کرد :

  • مقاوم
  • عایق حرارت و صدا
  • ضد احتراق
  • امنیت بالا
  • عدم پوسیدگی
  • قیمت مناسب

این پنجره ها به دو صورت کشویی و لولایی ساخته می شوند. مدل های کشویی به وسیله حرکت غلطک های روی ریل باز و بسته می شوند. در این دسته از پنجره ها از نوار لاستیکی یا سیلیکونی استفاده می شود که در فاصله بین قسمت بازشو و ثابت قرار گرفته اند. پنجره های دوجداره کشویی در ابعاد متنوع قابل ساخت هستند ولی  دو لنگه آن باید با هم مساوی باشند. خود این پنجره های کشویی هم در دو مدل بالا رونده و دو حالته ساخته می شوند. اما پنجره های دوجداره لولایی دارای مزیت برجسته ای نسبت به انواع کشویی هستند. این مزیت عایق بندی آنها است که به دلیل وجود دو ردیف نوار  است. در این دسته از پنجره ها، لنگه بازشو حول یک محور در قاب خود حرکت می کند و در اشکال مختلف قابل ساخت هستند. اما در کنار ویژگی های پنجره های لولایی باید به محدودیت ارتفاع در آنها توجه داشت که به دلیل نیاز لنگه بازشو به چرخیدن به وجود می آید. همچنین باید توجه داشت که عرض لنگه بازشو به درستی انتخاب شود. این گروه از پنجره های دو جداره هم دارای تقسیم بندی هستند. پنجره های بازشو لنگه ای تک حالته و دو حالته و تک حالته سرویسی در دسته بندی پنجره های لولایی قرار می گیرند.

همانطور که اشاره شد، انتخاب پنجره مناسب برای ساختمان نیاز به تخصص و مشاوره متخصصین این امر دارد. بنابراین قبل از هر انتخابی به اهالی فن چیدانه سر بزنید

مطالب پیشنهادی : 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه