Chidaneh.com placeholder image

پنجره آکاردئونی، به کم‌جا بودنش فکر کردین؟!

به قلم: گلنار

ارتباط با هوای بیرون، نفس کشیدن، وزش نسیم، دیدن آسمان آبی، همه و همه به نیاز اصلی در آپارتمان ها و خانه های کوچک امروزی تبدیل گشته است. نیاز به این که منظره ای از بیرون خانه، حتی یک درخت کهنسال در کنار پنجره، را همه ما احساس می کنیم و دوست داریم به نوعی به آن پاسخ دهیم. در اینجاست که پنجره اهمیت زیادی در منزلمان پیدا کرده و شاید بهتر باشد با دقت و آگاهی انتخابش کنیم. مدل های جدید پنجره آکاردئونی از جمله سیستم های بازشو مدرنی هستند که با کارایی ها و زیبایی های خاصی وارد معماری ساختمان ها شده اند. در ادامه می خواهیم آن ها را به شما معرفی کنم و مروری بر کاربردش در دکوراسیون داشته باشیم.

پنجره آکاردئونی سفید
پنجره آکاردئونی

پنجره آکاردئونی

این پنجره ها که در دسته پنجره های دوجداره upvc قرار می گیرند، کارکرد بسیار جالبی در فضای داخلی دارند. در واقع می توان گفت پنجره دوجداره با یراق آکاردئونی (Fold & Slide) هستند که حتی بیش تر از پنجره های کشویی کارآیی دارند. موضوع جالب در مورد آن ها این است که در هنگام نیاز می توانید کل پنجره و قسمت های میانی (اعم از پروفیل بازشو و یراق آلات و شیشه دوجداره) را به سمت کناره ها هدایت کنید و این در حالی است که در مقابل دید شما فضای آن طرف پنجره به طور کامل قابل رویت می‌باشد و هیچ قسمتی از پنجره در دید شما نخواهد بود. معمولا این نوع پنجره برای فضاهایی با عرض بیش تر از سه متر استفاده می شوند.

سرویس خواب بالسا

مطلب پیشنهادی: تعویض پنجره بدون تخریب، زمستان را گرم سپری کنید!

درب و پنجره های آکاردئونی
کاربرد پنجره آکاردئونی

کاربرد پنجره آکاردئونی

در ادامه به بررسی کاربرد پنجره های آکاردئونی در دکوراسیون می پردازیم:

پنجره آکاردئونی در فضای داخلی

در فضاهای داخلی و زمانی که دیوار بین فضای داخلی و خارجی دارید، پنجره آکاردئونی گزینه بسیار ایده آلی است.

زیرا فضای بیرون را به داخل خانه شما می آورد. همچنین با این کار فضای داخلی خود را گسترده و وسیع تر می کنید. در نتیجه با کم ترین هزینه تغییری اساسی در فضاهای کوچک به وجود خواهید آورد. 

از دیگر کاربری های این پنجره ها در فضای داخلی خانه می توان به این اشاره کرد که گاهی اوقات نیاز داریم به طور موقت یا دائم از صلب بودن دیوار در سالن پذیرایی، آشپزخانه، نشیمن و یا حتی اتاق خواب ها بکاهیم. بنابراین به دلیل قابلیت جمع شدن و اشغال فضای کم ایده خوبی به نظر می رسند. 

پنجره آکاردئونی در بالکن

پنجره آکاردئونی در بالکن

یکی از جدیدترین کاربردهای پنجره های آکاردئونی در بالکن است. تمام کسانی در خانه خود از حضور بالکن برخوردارند، تمایل دارند در تمام فصول سال بتوانند از منظره و فضای بالکن خود استفاده نمایند. اجرای شیشه های آکاردئونی در هر شکل و ابعاد این موقعیت را فراهم می آورد. به طور کلی می توان گفت این نوع پنجره می تواند در فصل زمستان فضای داخلی را کاملا ایزوله کند و در فصول دیگر در صورت باز کردن بازشو ها فضایی با دید کامل را در محل ایجادکند.

نصب پنجزه آکاردئونی

نکات مهم پنجره آکاردئونی

طراحی شکل بازشو پنجره ها می بایست با نظر کارفرما و مشاوره کارشناس اندازه گیر نهایی گشته و به شرایط مکانی که قرار است پنجره در آن قرار بگیرد دقت کافی داشت. توجه به آرک ساختمان ( برای سقف منحنی)، جای چوب پرده برای ایجاد کتیبه بالای پنجره ها در سالن، حفظ و رعایت ارتفاع کابینت و شیر ظرفشویی در آشپزخانه و همچنین بیرون یا داخل بودن پنجره ها متناسب با حداکثر کارا بودن پنجره، رنگ پروفایل در نما، رنگ شیشه به کار برده شده از مهم ترین این شرایط هستند.

مدل پنجره آکاردئونی

یکی از نکات بسیار مهم که باید در طراحی فریم و آماده سازی جای نصب پنجره دوجداره آکاردئونی در نظر گرفت این است که عرض دهنه نباید بیش از 5/5 متر و ارتفاع آن نیز از 2/40 متر نباید تجاوز کند.

نتیجه نوع تقسیم بندی و قطعات استفاده شده در پنجره با توجه به استانداردها متغییر می شود.

کاربرد پنجره های آکاردئونی جدید

همچنین استفاده از نوع یراق مصرفی و پروفیل یو پی وی سی پنجره دوجداره و نحوه تولید صحیح و اجرای آن بسیار حائز اهمیت است و در صورت رعایت نشدن هر کدام از آن ها می تواند عدم اجرای کامل و صحیح دا به همراه داشته باشد.

طراحی و تقسیم بندی لنگه ها در پنجره دوجداره آکاردئونی با توجه به ارتفاع و عرض می تواند متفاوت باشد و باید متناسب با فضای شما در نظر گرفته شود.

پنجره آکاردئونی مشکی

معایب پنجره آکاردئونی upvc

پنجره های آکاردئونی upvc دارای مزایای زیادی هستند. اما همانطور که در بخش قبلی هم اشاره کردیم، این پنجره ها محدودیت هایی نیز دارند. از جمله اینکه باید با پروفیل های خاصی تولید شوند و محدودیت حداقل و حداکثر ارتفاع و عرض دارند.

علاوه بر این قیمت پنجره های دو جداره آکاردئونی نسبت به مدل های دیگر پنجره کمی بیشتر است که البته این مسئله با توجه به کیفیت و مزایای محصول قابل چشم پوشی می‌باشد.

پنجره آکاردئونی یو پی وی سی

نصب پنجره آکاردئونی upvc

نصب پنجره آکاردئونی یو پی یو سی کمی پیچیده ترین و خاص است و نیاز به دقت و مهارت بالایی دارد. اجرای درست مراحل نصب پنجره آکاردئونی تاثیر زیادی در کارایی این پنجره ها دارد. بنابرای بهتر است این کار به افراد خبره و باتجربه بسپارید. اگر نیاز به متخصص نصب پنجره دارید می توانید  از اهالی فن و متخصصین پنجره آکاردئونی در چیدانه  کمک بگیرید.

پنجره آکاردئونی شیک
انواع پنجره آکاردئونی

کلام آخر : 

شناخت و آگاهی از انواع درب و پنجره می تواند بسیاری از مشکلات شما همچون بهینه سازی مصرف انرژی، کمبودجا و یا حتی بازسازی را برطرف نماید. البته هر کدام ویژگی های خاص خود را دارا هستند، پس این شما هستید که انتخاب می کنید از انواع ساده یا کشویی بهره ببرید.

برای خرید و نصب پنجره های آکاردئونی می توانید از اهالی فن و متخصصین پنجره آکاردئونی در چیدانه  کمک بگیرید.

مطالعه مطالب زیر به شما توصیه می گردد:

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه