Chidaneh.com placeholder image

استفاده از پشه بند توری آهن‌ربایی چه مزایایی دارد؟

به قلم: مژگان احمدی

در فصل گرما و تابستان تمایل داریم که پنجره‌ها و درب بالکن یا پاسیو را برای ورود جریان هوا باز بگذاریم. اما ورود حشرات موذی و گرد و غبار به داخل خانه، ما را از این تصمیم منصرف می‌کند. 

پشه‌ بند توری آهن‌ربایی در مقایسه با انواع دیگر، یکی از بهترین گزینه‌ها برای جلوگیری از ورود حشرات و گردوغبار به داخل محیط خانه است. 

تابلو فرش ریحان

قبل از طراحی این نوع از پشه‌بندها، استفاده از توری‌های ریلی در چهارچوب پنجره و درب‌ها مرسوم بود اما این توری‌ها درزهای زیادی دارند که نمی‌تواند از ورود حشرات ریز و گردوغبار به داخل خانه جلوگیری کند. پشه بند توری آهن‌ربایی به گونه‌ای طراحی شده‌ که جای هیچ درزی باقی نمی‌گذارد و هنگام استفاده از آن‌ می‌توان با خیال راحت از هوای مطبوع محیط بیرون بهره برد.

پشه بند توری آهن‌ربایی

پشه بند توری آهن‌ربایی چه ویژگی‌های دارد؟

این نوع از پشه‌ بندها در ابعاد و جنس‌های متفاوتی ارائه می‌شوند. شکل معمول پشه بند توری آهن‌ربایی از یک توری تهیه می‌شود که دورتا دور آن با آهن‌رباهای سبک ورقه‌ای پوشانده شده است. در جعبه آن نیز تعدادی ورقه آهن‌ربایی برای چسباندن به چهار چوب در یا پنجره تعبیه شده تا به کمک آن‌ها توری آهن‌ربایی به چهارچوب چفت شود. این نوع پشه بندها برای سهولت در رفت و آمد از دربی که به پشه بند توری آهن‌ربایی مجهز شده، دارای شیاری هستند که از وسط باز می‌شود. دو طرف این شیار نیز تعدادی آهن‌ربا تعبیه شده که به محض باز شدن دوباره به حالت اول بازگردد. 

مزایای استفاده از پشه بند توری آهن‌ربایی

مزایای استفاده از پشه بند توری آهن‌ربایی

از زمانی که نسل جدید این پشه بندها ارائه شده، بسیاری ترجیح می‌دهند تا از این نوع پشه بندها برای درب و پنجره منزل خود استفاده کنند. دلیل استقبال استفاده از پشه بند توری آهن‌ربایی، مزایای فراوان آن نسبت به انواع دیگر است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

نصب آسان

توری‌های پشه بند ریلی که استفاده از آن‌ها تا مدت‌ها در خانه‌ها مرسوم بود، نیاز به نصاب داشتند و باید ریل‌هایی در اطراف چهار چوب درب یا پنجره تعبیه می‌شد که زمان زیادی را می‌طلبید. در مقایسه با توری‌های ریلی، نصب پشه بند توری آهن‌ربایی بسیار آسان است. تنها کافی است آهن‌رباهای ورقه‌ای را به چهار چوب بچسبانید و پشه بند توری را روی آن چفت کنید.

کم هزینه

استفاده از پشه بند توری آهن‌ربایی با توجه به نصب آسان و عدم نیاز به نصاب، طبیعتا بسیار کم هزینه‌تر است. کافی است ابعاد متناسب با درب و پنجره مورد نظرتان را اندازه‌گیری کنید، پشه بند را براساس اندازه‌های چهارچوب مورد نظر سفارش دهید و بعد از تحویل، آن را به پنجره‌ یا درب مورد نظر بچسبانید.

نحوه نصب پشه بند توری آهن ربایی

قابلیت جابه‌جایی

این نوع از پشه بندها وزن زیادی ندارند و در صورتی که بخواهید از آن‌ها در قسمت دیگری از خانه استفاده کنید، کافی است ورقه‌های آهن‌ربایی را از چهار چوب قبلی جدا کرده و به درب یا پنجره دیگری با ابعاد مشابه بچسبانید و توری را به آن چفت کنید. 

قابلیت شستشو

از آن‌جایی که پشه بند توری آهن‌ربایی تنها از طریق چند آهن‌ربا به راحتی از چهار چوب جدا می‌شود و و دوباره به آن چفت می‌شود، هر زمان که نیاز به شستشو داشته باشد کافی است که آن را از چهار چوب جدا کنید و در لباسشویی بیندازید.

هنگام خرید پشه بند توری آهن‌ربایی به چه مواردی توجه کنیم؟ 

همان‌طور که اشاره شد، پشه بند توری آهن‌ربایی در انواع مختلفی ارائه می‌شود. نکته‌ای که در خرید این نوع پشه بندها حائز اهمیت است کارایی آن‌ها در پاسخ‌گویی به نیازهای مصرف کننده است. در ادامه به برخی از نکات مهم که هنگام خرید این نوع از پشه بندها بهتر است به آن دقت کنید، خواهیم پرداخت.

پشه بند توری آهن‌ربایی جدید

جنس و کیفیت 

پشه بندهای توری آهن‌ربایی دارای جنس‌ها و کیفیت‌های مختلفی هستند و با انواع پود به فروش می‌رسند که بهترین آن‌ها از لحاظ کیفیت و کارایی، مش فایبرگلاس است. توری‌های فایبرگلاس نسبت به توری‌های فلزی از مقاومت و انعطاف بالاتری برخوردارند و طول عمر بیشتری نسبت به نمونه‌های دیگر دارند. همچنین دقت به کیفیت آهن‌رباهای تعبیه شده دور تا دور توری نیز یکی دیگر از مواردی است که هنگام خرید حتما باید به آن توجه کنید. 

کارایی

هنگام خرید این نوع از پشه بندها دقت داشته باشید که استفاده از آن‌ها با توجه به درب یا پنجره مورد نظر شما، کارایی لازم را داشته باشد. هنگام خرید آن‌ها بهتر است از فروشندگان و کارشناسان مربوطه مشورت بگیرید. 

ابعاد پشه بند توری آهن ربایی

نصب و ابعاد پشه بند توری آهن ربایی

توری‌های آهن‌ربایی در ابعاد و اندازه‌های مختلفی ارائه می‌شوند اما با توجه به تفاوت در ابعاد درب‌ها و پنجره‌های خانه‌های مختلف،‌ براساس ابعاد مورد نظر شما قابل سفارش هستند. هنگام سفارش پشه‌بندهای آهن‌ربایی حتما ابعاد چهارچوب مورد نظرتان را دقیق اندازه‌گیری کنید یا از فروشنده درخواست کنید که خودش برای اندازه‌گیری دقیق‌تر در محل حضور یابد. 

پشه بند توری آهن‌ربایی متحرک

کلام آخر:

استفاده از این نوع پشه بندها در فصول گرم سال، خیالمان را از ورود حشرات و آلودگی‌های محیط بیرون راحت می‌کند و هزینه زیادی نیز در پی ندارد. در این مقاله به نکاتی پرداختیم که ممکن است هنگام تهیه پشه بند توری آهن‌ربایی شما را در خریدی سنجیده‌تر یاری کند. 

مطالب پیشنهادی مرتبط:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه