Chidaneh.com placeholder image

مقایسه میلگرد فایکو و امیرکبیر خزر + جدول وزنی

به قلم: گلنار

به نظر شما اگر به دنبال خرید میلگرد هستید باید به چه ویژگی‌هایی بیشتر دقت کنید؟

موقعیت جغرافیایی کارخانه، کیفیت، نحوه خرید، سایزبندی، وزن و قیمت میلگرد ازجمله مواردی است که می‌تواند در تصمیم‌گیری شما به‌عنوان خریدار تأثیرگذار باشد.
در اینجا قصد داریم این 6 فاکتور مهم را درباره میلگرد فایکو و میلگرد امیرکبیر خزر مورد بررسی قرار دهیم.

قالیشویی ادیب
بهترین میلگرد

1. میلگرد فایکو و میلگرد امیرکبیر را از کجا می‌توانید بخرید؟

اگر می‌خواهید قیمت تمام‌شده میلگرد را محاسبه کنید، باید موقعیت جغرافیایی محل پروژه را نیز در نظر بگیرید. وزن آهن بسیار زیاد بوده و درنتیجه هزینه حمل‌ آن‌ بسیار بالاست. پس هرچه از کارخانه نزدیک‌تری میلگرد موردنیازتان را تهیه کنید به نفعتان خواهد بود؛ بنابراین خوب است بدانید هر یک از کارخانه‌های میلگرد امیرکبیر خزر و میلگرد فایکو در چه موقعیت جغرافیایی واقع شده‌اند.
هر دو این کارخانه‌ها در شمال کشور واقع شده‌اند؛ اما در استان‌هایی متفاوت. کارخانه میلگرد امیرکبیر خزر در شهرک صنعتی رشت در استان گیلان و کارخانه البرز ایرانیان با نام تجاری فایکو در نزدیکی شهر ساری در استان مازندران واقع شده است.

2. کیفیت میلگرد فایکو بهتر است یا میلگرد امیرکبیر خزر؟

هر دو این کارخانه‌ها میلگردهای با کیفیت قابل قبولی را به مشتریان خود عرضه می‌کنند و اغلب محصولات آن‌ها جزو میلگردهای صادراتی کشور است.

برندهای معتبر در این حوزه
انواع میلگرد

آیا روش خرید میلگرد امیرکبیر با میلگرد فایکو تفاوتی دارد؟

هم میلگرد امیرکبیر خزر و هم میلگرد فایکو را می‌توانید مستقیم از درب کارخانه، تالار محصولات صنعتی بورس کالا یا از طریق شرکت‌های بازرگانی آهن و فولاد تهیه کنید.
البته به خاطر داشته باشید که خرید میلگرد از بورس کالا یا مستقیم از درب کارخانه تنها در تناژهای بالا امکان‌پذیر است و روند اداری نسبتاً زمان‌بری دارد. اگر به دنبال خرید آسان‌تر و سریع‌تر هستید ما به شما خرید از شرکت‌های بازرگانی معتبر را توصیه می‌کنیم.
میلگرد امیرکبیر با قیمت پایینی که دارد در بین خریداران محبوب است. فرض کنید می‌خواهید میلگرد امیرکبیر خزر را بخرید، کافی است سری به سایت‌ Asroon.ir بزنید. در ابتدا قیمت میلگرد امیرکبیر را استعلام کنید. فقط به خاطر داشته باشید از کارشناس فروش مربوطه بخواهید که پیش فاکتور شما را با محاسبه هزینه حمل بار صادر کند.
پس از این کار تنها کافی است قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. فراموش نکنید که تاریخ تمام پیش‌فاکتورها در یک روز باشد و خرید خود را نیز به تعویق نیندازید؛ زیرا با توجه به نوسانات قیمت آهن و فولاد احتمالاً اعتبار پیش‌فاکتورها زیاد نباشد. قیمت میلگرد امروز را می‌توانید با کلیک بر روی لینک زیر در سایت آسرون مشاهده کنید:

https://www.asroon.ir/products/detail/میلگرد-آجدار/101/view/

4. سایزبندی میلگرد فایکو کامل‌تر است یا میلگرد امیرکبیر خزر؟

میلگرد امیرکبیر خزر از این نظر شرایط بهتری دارد. در جدول زیر سایزبندی انواع گریدهای میلگرد امیرکبیر آورده شده است:

سایزبندی انواع گریدهای میلگرد امیرکبیر

ردیف

نوع میلگرد

سایزبندی

1

A2

8 و 10

2

A3

10 تا 32

3

A4

14 تا 22

جدول 1: سایزبندی انواع گریدهای میلگرد امیرکبیر خزر

میلگرد فایکو تنها در گرید A3 و در سایزهای 8 تا 32 تولید می‌شود که البته ممکن است در برخی بازه‌های زمانی تمام این سایزها هم موجود نباشد.

5. مقایسه وزن میلگرد امیرکبیر خزر و میلگرد فایکو

وزن میلگرد امیرکبیر خزر نسبت به میلگرد فایکو کمتر است. در جدول زیر وزن میلگرد فایکو و وزن میلگرد امیرکبیر خزر با مقادیر وزنی جدول اشتال مقایسه شده‌اند:

مقایسه وزن میلگرد امیرکبیر و فایکو با جدول اشتال (Kg)

ردیف

نام برند

سایز میلگرد

1

جدول اشتال

 10 12 14 16 18 20 22 25 32

2

امیرکبیر

7.5 10 14 18 23 28 34.5 44 73

3

فایکو

7.4 10.6 14.5 19 24 29.5 35.8 46.2 75

جدول 2: مقایسه وزن میلگرد امیرکبیر و فایکو با جدول اشتال (Kg)

6. قیمت میلگرد امیرکبیر بیشتر است یا میلگرد فایکو؟

قیمت میله‌گرد فایکو ساری برحسب کیلوگرم اعلام می‌شود. میلگرد فایکو با توجه به کیفیت و وزن آن قیمت مناسبی دارد و برای پروژه‌های شمال کشور به دلیل پایین بودن هزینه حمل بار، مقرون‌به‌صرفه است.

قیمت میلگرد فایکو تا حدودی از قیمت میلگرد امیرکبیر خزر پایین‌تر است. البته در نظر داشته باشید که از سوی دیگر وزن واحد طول میلگرد فایکو بالاتر است که می‌تواند بر قیمت تمام‌شده بار شما تأثیر مستقیم داشته باشد.

هر یک از این دو میلگرد را خریدید به خاطر داشته باشید که هنگام تحویل بار علامت اختصاری حک‌شده روی میلگرد را چک کنید. علامت اختصاری میلگرد امیرکبیر حروف انگلیسی AKS و علامت اختصاری روی میلگرد فایکو کلمه انگلیسی FAICO است.

خرید میلگرد

ما در متن بالا تمام فاکتورهای مهم خرید میلگرد خوب را در متن بالا مورد بررسی قرار دادیم، حالا انتخاب با شماست که با توجه به موقعیت پروژه و بودجه خودتان، میلگرد فایکو بخرید یا میلگرد امیرکبیر خزر.

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه