Chidaneh.com placeholder image

سایبان کالسکه ای، یک نوستالژی پر طرفدار

به قلم: فرگل سلحشور

سایبان کالسکه‌ ای جزو زیباترین و قدیمی‌ترین انواع سایبان‌هاست که همچنان بسیار پرطرفدار است. این نوع سایبان درست همانند انواع دیگر سایبان‌ها، در فضاهای باز و در قسمت ورودی یا بالای پنجره‌های مغازه‌ها، فروشگاه‌‌ها، اماکن مسکونی، اداری و… مورد استفاده قرار می‌گیرد و از ساختمان در برابر نفوذ باران، رطوبت و آفتاب شدید حفاظت می‌کند.

برای انتخاب صحیح سایبان لازم است در ابتدا شرایط محیطی و آب و هوایی موجود را در نظر بگیرید و سپس مطابق با آن‌ها، سایبان مناسب خود را انتخاب کنید. در این بین، سایبان کالسکه ای علاوه‌ بر ظاهر زیبا، از قیمت پایین و مناسبی هم برخوردار است و امکان انتخاب آن در رنگ‌ها، طرح‌ها و ابعاد مختلف وجود دارد. در این مطلب از چیدانه همراه ما باشید تا شما را با این سایبان زیبا و کاربردی بیشتر آشنا کنیم.

قالیشویی ادیب
سایبان کالسکه ای مغازه

انواع سایبان کالسه ای:

به طور کلی از نظر ساختاری سایبان کالسکه ای به دو دسته تقسیم ‌بندی می‌شود:

• سایبان کالسکه ای ثابت
• سایبان کالسکه ای متحرک

کاربرد سایبان کالسکه‌ ای در چه فضاهایی است؟

سایبان‌ها علاوه بر کاربری اصلی خود، به عنوان زیباسازی نمای ساختمان هم مورد استفاده قرار می‌گیرند، خصوصا سایبان کالسکه ای که طراحی بسیار زیبایی دارد و در سراسر دنیا بسیار محبوب است. این سایبان‌ها به صورت سازه فولادی نورد شده و به شکل ربع دایره درست همانند سایبان کالسکه کودک طراحی می‌شوند. سایبان کالسکه ای ثابت امکان جمع شدن ندارد و سایبان کالسکه ای متحرک قابل بازوبسته شدن است. ‌‌

سایبان کالسکه ای جلوی مغازه

علاوه بر کاربری‌های گفته شده، از این سایبان‌ها به دلیل زیبایی ظاهری و پوشش‌ دهی مناسبی که دارند، برای فضاهای زیر نیز مناسب‌اند:

  • نمای ساختمان گل فروشی‌ها
  • آنتیک فروشی‌ها
  • ویلاها
  • کافی‌شاپ‌ها
  • و رستوران‌ها

روی سایبان کالسکه ای امکان چاپ نوشته برای تبلیغات یا نوشتن نام فضا وجود دارد. اگر چاپ روی سایبان برایتان اهمیت ویژه‌ای دارد، باید روکشی را برای سایبان انتخاب کنید که کیفیت چاپ بالایی داشته باشد.

از سایبان کالسکه ای در کیوسک‌ها و تراس‌ها مانند تراس کافی‌شاپ‌ها، استخرها و حتی خودروها هم استفاده می‌شود به هنگام نصب این سایبان باید ارتفاع آن را به گونه‌ای تنظیم کرد که برای عابران مزاحمتی ایجاد نکند.

سایبان کالسکه ای قرمز

مزایای سایبان کالسکه ای نسبت به انواع دیگر سایبان‌ها

  • به دلیل دارا بودن ظاهری زیبا و کلاسیک، فضاهایی که می‌توان از این سایبان استفاده کرد، نسبت به دیگر انواع سایبان‌ها بسیار متنوع‌تر و گسترده‌تر است.
  • نسبت به دیگر سایبان‌ها از قیمت پایین‌تری برخوردار است، خصوصا سایبان کرکره‌ای
  • به دلیل ساختار ربع‌ دایره‌ای، پوشش ‌دهی مناسبی دارد و قادر است از ساختمان در برابر عوامل محیطی و در زوایای مختلف محافظت کند
  • نسبت به دیگر سایبان‌ها، مقاوم‌تر و مستحکم‌تر است، در نتیجه از دوام و طول عمر بالاتری برخوردار است
  • دارای ساختاری آیرودینامیکی است و به همین دلیل جهت استفاده در فضاهای بادخیز بسیار مناسب است
سایه بان کالسکه ای
انواع سایه بان کالسکه ای
مدل سایه بان کالسکه ای
جنس سایه بان کالسکه ای
سایه بان کالسکه ای
سایه بان کالسکه ای
سایه بان کالسکه ای
سایه بان کالسکه ای
سایه بان کالسکه ای
سایه بان کالسکه ای
سایه بان کالسکه ای

انواع روکش سایبان کالسکه ای

هنگام انتخاب سایبان کالسکه ای، توجه به نوع روکش بسیار مهم است. باید در نظر داشته باشید که روکش بسیار مقاوم و بادوام باشد تا طول عمر بالاتری هم داشته باشد. انواع روکش‌هایی که برای سایبان کالسکه ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، شامل موارد زیر است:

پلی‌استر با روکش دو رو پی‌وی‌سی: این نوع روکش از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و کیفیت چاپ مناسبی هم دارد. این روکش معمولا محصول کشور آلمان و اتریش است.

ترانزیت یک رو پی‌وی‌سی: این نوع روکش هم از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است اما کیفیت چاپ بالایی ندارد. این روکش در کشور ایران تولید و عرضه می‌شود.

بنر 13 انس استار: این روکش نسبت به دو مدل قبلی از مقاومت و دوام پایین‌تری برخوردار است اما کیفیت چاپ بسیار بالایی دارد. این روکش محصول کشور کره است.

پارچه‌ای با رنگ و طرح‌های مختلف که اکثرا به شکل راه‌راه دیده می‌شود.

فلکسی: استفاده از این پارچه برای سایبان‌های تبلیغاتی بسیار مناسب است.

نانو: این روکش با الیاف نانو متفاوت است و منظور همان برزنت است که در اصطلاح به نانو معروف شده است.

سایبان کالسکه ای

کلام آخر:
حال که با خصوصیات و برتری‌های سایبان کالسکه ای نسبت به سایر انواع سایبان‌ها آشنا شدید، شاید بهتر بتوانید سایبان مورد نظر خود را انتخاب کنید. بسیار مهم است که به هنگام انتخاب سایبان همه جوانب را بسنجید تا انتخاب صحیح‌تر و مطمئن‌تری داشته باشید.
 

مطالب بیشتر:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه