Chidaneh.com placeholder image

ایده طراحی آپارتمان، منحصربه‌فرد و شیک!

به قلم: تحریریه چیدانه

برای طراحی داخلی خانه همیشه ایده‌های زیادی به ذهنمان می‌رسد، از طراحی کف و دیوار گرفته تا جزییاتی که شاید ساده به‌نظر بیایند. در طراحی و دکوراسیون داخلی، باید به تمام بخش‌ها دقت کرد و هر قسمت را متناسب با کاربری فضا درنظر گرفت تا کارایی بهینه‌تر شود. در این قسمت از شوروم گردی‌های چیدانه به سراغ گروه معماری اشکان اذانی رفته‌ایم تا به بررسی یک واحد آپارتمان 180 متری بپردازیم و ببینیم که برای طراحی و بازسازی، چه چالش ها و چه ایده‌هایی را در نظر گرفته‌اند.

تابلو فرش ریحان

این واحدِ مسکونی، 180 متر مساحت دارد، به طور کامل بازسازی و نوسازی شده است که صفر تا صدِ تمامی اجزاء از تاسیسات تا رنگ و متریال، کاملا انحصاری برای این آپارتمان طراحی شده‌اند.

ایده طراحی ورودی آپارتمان

ایده طراحی ورودی در این آپارتمان

در ابتدای ورود به آپارتمان، فضای ورودی، جاکفشی و رختکن از بقیه‌ی فضاها توسط پارتیشن و درب جدا شده است که کاملا فضایی دعوت کننده را به خود اختصاص داده. این ایده برای طراحی ورودی باعث شده تا این بخش از فضا، بهینه‌تر استفاده شود.

ایده طراحی راهروها و نمشیمن در آپارتمان

چالش راهروها در بازسازی

در قسمت راهروها، تیغه‌ای وجود داشته که در بازسازی تخریب شده و جای آن یک دکورِ مجزا اجرا شده است. ایده‌ی این دکورِ دو طرفه، نقش جدا کننده دارد که باعث شده است، فضا دلبازتر و زیباتر به‌نظر بیاید، همچنین ورودیِ اتاق خواب ها را نیز محفوظ نگه داشته است.

ایده طراحی آپارتمان
ایده طراحی آپارتمان

ایده‌ سبک و متریال در طراحی آپارتمان

ایده طراحی و سبک کلیِ فضاها، مدرن است که از متریال میکروسمنت برای پوشش دیوار پشت تی وی روم و اتاق خواب استفاده شده است. رنگ های اصلی استفاده شده در این دکوراسیون، ترکیبی از آبی و سورمه‌ای است.  
طراحی قاب هایی با ابزار دکوراتیو، که رنگِ آبی فرانسوی دارند، محیط را لوکس و فاخر نشان می‌دهد که در عین مدرن بودن آن، حسِ کلاسیکی به فضا داده است.

ایده طراحی آپارتمان

ایده نورپردازی در طراحی داخلی

در دکوراسیون داخلی این خانه، برخی فضاها توسط نورپردازی جدا شدند و به‌طور کلی نورپردازی به صورت حاشیه‌ای و خطی اجرا شده است و همینطور از لوستر های لوکس دکوراتیو هم بهره برده‌اند.

 

برای دیدن عکس‌های بیشتر و مشخصات معمار و طراح این آپارتمان، از پروفایل گروه معماری اشکان اذانی دیدن کنید.

 

  • فیلم بردار و تدوین: محمد حسن جمالی
  • مجری: نیلوفر شهرامی

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه