Chidaneh.com placeholder image

12 ایده برای دکوراسیون خانه ی ایده آل سالمندان

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها نبض حیات یک خانه هستند، بودنشان نعمت و برکت است و چراغ خانه مان را روشن می کند، بودن آن ها در خانه بودن ما را نیز معنا می بخشد. اصلا وقتی در خانه ای پدربزرگی با دستان لرزان و مادر بزرگی با موهای نقره کوب حضور دارد، هوای آن خانه نفس کشیدن دارد، اما آیا تا به حال فکر کرده اید چه کاری می توانیم انجام دهیم تا این دو موجود دوست داشتنی در خانه احساس راحتی و آرامش بیشتری داشته باشند؟ آیا می دانید دکوراسیون خانه تان می تواند به ان ها کمک کند تا زندگی آسوده تری را در دوران کهن سالی تجربه کنند؟ اگر نمی دانستید با خواندن این مطلب همه آن اطلاعاتی را که شما به آن ها احتیاج دارید را می توانید به دست بیاورید، پس تا انتهای این مطلب جذاب و کاربردی با چیدانه همراه باشید.

مرکز طراحی کوثر
دکوراسیون اتاق خواب آپارتمان دامون ساحلی
مرکز طراحی کوثر

سرویس خواب بالسا

اتاق خواب مستر برای سالمندان

اگر قرار است در خانه تان از افراد سالمند پذیرایی کنید، بهتر است اتاق خواب مستر خانه را به آن ها اختصاص دهید، چون در این اتاق ها سرویس بهداشتی اختصاصی وجود دارد برای سالمندان بهتر است، اگر خانه تان اتاق خواب مستر ندارد، می توانید اتاق خوابی که کمترین فاصله را با سرویس بهداشتی دارد را به آن ها بدهید.

[[nid:36386]]

کفپوش هایی مناسب برای سالمندان در دکوراسیون داخلی

استفاده از کفپوش های سخت مانند سنگ یا لمینیت را به کلی فراموش کنید، چرا که اگر خدایی نکرده عزیز کرده هایتان به دلیل مشکلات حرکتی روی آن ها زمین بخورند، مشکلات و صدمات جدی می بینند. بهتر است برای کل فضاهای داخلی خانه تان کفپوش هایی مانند موکت ها را در نظر بگیرید تا از ایمنی آن ها مطمئن باشید. می توانید مطلب موکت و تاثیر شگفت انگیز آن در دکوراسیون داخلی را بخوانید تا بیشتر با کاربرد موکت ها آشنا شوید.

کابک دکور
استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی
کابک دکور

مبلمان های مناسب برای سالمندان در دکوراسیون داخلی خانه

بهترین مبلمان هایی که می توانید برای دکوراسیون داخلی خانه تان استفاده کنید، مبلمان هایی هستند که گوشه های گرد دارند، مبلمان های با گوشه های قائمه و تیز می توانند تن نحیف و ظریف سالمندان را آزرده کند. پس حتما این ترفندهای دکوراسیونی را مد نظرتان قرار دهید.

شرکت معماری دکوکو
دکوراسیون نشیمن متفاوت به سبک معاصر
شرکت معماری دکوکو

مبل های راحتی دسته دار، انتخابی مناسب برای سالمندان

نکته ی دیگری که باید در هنگام انتخاب مبلمان های مناسب برای سالمندان در نظر بگیرید دسته دار بودن آن ها است. این دسته ها به آن ها کمک می کند تا نشست و برخاست راحت تری داشته باشند.

شرکت معماری دکوکو
دکوراسیون داخلی نشیمن پروژه آقای عباسی
شرکت معماری دکوکو

استفاده از شیشه ها را فراموش کنید

سعی کنید تا حد امکان شیشه ها را از روی مبلمان ها و مخصوصا میزهای جلو مبلی و میز های بغل مبلی جمع آوری کنید تا سالمندان آرامش خاطر بیشتری داشته باشند و هم خیال خودتان بابت این موضوع راحت باشد که آسیبی به آنها وارد نمی شود. میز های تمام چوب یا میزهایی با روکش های پارچه ای گزینه های مناسب تری هستند. شاید به نظر خنده دار بیاید، اما سالمندان هم مانند کودکان آسیب پذیراند و به مراقبت و حمایت احتیاج دارند.

طراحی دکوراسیون داخلی ورودی خانه

ورودی های مورد علاقه سالمندان

در ورودی خانه تان حتما کمدی اختصاصی برای سالمندان تعبیه کنید تا بتوانند کلاه و کلید و عصا و یا هر چیز دیگری را که موقع بیرون رفتن به آن ها نیاز دارند را از آن جا بردارند، همچنین گذاشتن یک صندلی راحتی در ورودی خانه هم می تواند به آن ها کمک کند تا راحت تر کفش های شان را بپوشند.

کارما
دکوراسیون داخلی منزل
کارما

صندلی های اختصاصی برای سالمندان در دکوراسیون داخلی خانه

سعی کنید در دکوراسیون داخلی خانه تان یک صندلی راحتی و البته اختصاصی برای عزیزان سالخورده تان در نظر بگیرید تا بتوانند با خیال راحت پای خود را روی ان ها دراز کنند و به استراحت بپردازند، این صندلی ها بهترین مکان برای خواب نیم روزی آن ها به حساب می اید، بسیاری از سالمندان مکانی غیر از تخت خواب را برای استراحت نیم روزی در نظر می گیرند، می توانید نمونه های زیبایی از این مبلمان ها را در مطلب انتخاب مبلمان کلاسیک در طراحی دکوراسیون منزل ببینید.

نوین اندیشان پلان - خانه هوشمند
خانه هوشمند ۴
نوین اندیشان پلان - خانه هوشمند

خانه های هوشمند، مناسب برای سالمندان

خانه هوشمند می تواند خیال شما را راحت تر کند و به شما کمک کند تا بهتر از عزیزان سالخورده تان مراقبت کنید. ساده ترین نمونه هوشمند سازی فضاهای داخلی خانه می تواند نصب زنگ هشدار در اتاق خواب سالمندان باشد. این کار باعث می شود تا آن ها در سریع ترین زمان ممکن شما را از حال روز خود باخبر کنند. برای اشنایی بیشتر با خانه ها هوشمند می توانید مطلب به چه ساختمانی خانه هوشمند می گویند؟ را بخوانید. 

هفت رنگ
چیدمان اتاق خواب
هفت رنگ

اتاق خواب سالمندان را مطابق سلیقه شان دکور کنید

سعی کنید تا برای چیدمان، انتخاب مبلمان و لوازم اتاق سالمندان از خود آن ها هم کمک بگیرید، بدون اجازه آن ها جای هیچ چیز را تغییر ندهید و آن ها را هم در تصمیم گیری ها دخیل کنید. ممکن است وسیله ای که از نظر شما قدیمی و کهنه است برای آن ها پر از خاطره های خوب باشد پس حتما مشورت کردن با آن ها را در اولویت قرار دهید.

[[nid:16681]]

خانه هایی با دکوراسیون خلوت

اگر عزیزان سالخورده شما برای راه رفتن از واکر یا عصا استفاده می کنند خلوت بودن دکوراسیون داخلی خانه تان اهمیت ویژه ای پیدا می کند. در این وضع خانه شما باید طوری چیدمان شود که مسیر های ارتباطی دارای کمترین مبلمان ها باشند و فواصل مبلمان ها هم باید بیشتر از حد معمول باشد تا فضای راحتی را برای حرکت آن ها به وجود بیاورد.

کلیاس کویر
دکوراسیون داخلی اتاق خواب نازدلکده
کلیاس کویر

تهویه اتاق خواب سالمندان

تهویه اتاق خواب سالمندان یکی از مهم ترین نکته هایی است که باید به آن توجه خاصی کنید. وجود یک پنجره که به راحتی باز و بسته شود و یا حتی در مواردی استفاده از دستگاه های هواساز یا تصفیه هوا به شدت توصیه ی شود.

مرکز طراحی کوثر
دکوراسیون اتاق خواب فرمانیه
مرکز طراحی کوثر

پرده هایی مناسب برای اتاق خواب سالمندان

بهتر است پرده هایی که برای اتاق خواب سالمندان در نظر گرفته می شود، از دو لایه ضخیم و نازک تهیه شوند، این کار به آن ها این امکان را می دهد تا نور اتاق را مناسب با حال و هوای خودشان تنظیم کنند. 

 در قسمت نظرات به ما بگویید که خانه ای که قرار است در آن سالمندان عزیز حضور داشته باشند چه ویژگی های دیگری می تواند داشته باشد. همچنین اگر در این رابطه سوالی دارید می توانید آن را با اهالی فن در قسمت مشاوره دکوراسیون در میان بگذارید. 

مطالب بیشتر: راه حل های دکوراسیون برای خانه های بچه دار!
۷ ایده برای طراحی داخلی خانه مجردی
رازهای دکوراسیون خانه به سبک قصر شاهزاده ها!
۱۰ ترفند دکوراسیون برای خانه بدون استرس!
دکوراسیون محبوب بانوان خوش سلیقه با سبک آرت نوو!
بهترین چیدمان مبلمان در نشیمن ال شکل آپارتمان

نویسنده : شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه