Chidaneh.com placeholder image

درب‌های اتوماتیک شیشه ای هوشمند، از اپلیکیشن ورودی ساختمان چیزی شنیده بودید؟

به قلم: یاسمین ثریا

فیلم پر از نوستالژی نهنگ عنبر را که دیده‌اید؛ بازیگران از درب‌های اتوماتیک دهه 60 ما در ژاپن صحبت می‌کردند؛ حالا در فناوری همین درب‌های اتوماتیکی – که بدون دستگیره باز شدن‌شان همه را به وجد می‌آورد- غوغای تکنولوژیکی دیگری برپا شده است! دنیا تکنولوژی روز به روز پیشرفته‌تر می‌شود و اگر یک روز پا به پای آن پیش نروید؛ دیگر از ارتباط مستقیم اینترنت با هرآنچه در زندگی روزمره استفاده می‌کنیم، سر در نخواهید آورد! از اینترنت اشیا  چیزی شنیده بودید؟ می‌دانستید ساختمان‌های هوشمند در کشور ما چقدر مورد توجه قرار گرفته‌اند؟ خبر دارید که می‌توانید تمام اجزای هوشمند یک ساختمان را تنها از روی یک اپلیکیشن موبایل کنترل کنید؟ گروه صنعتی آگام توانسته درب‌های اتوماتیک هوشمند را به خوبی در پروژه‌های مختلف ساختمان‌های هوشمند وارد کند. این درب‌هایی که با اپلیکیشن موبایل کنترل می‌شوند، کلی فایده دارند؛ هم برای بهداشت و امنیت ساختمان؛ هم برای برندسازی یک کسب و کار یا کنترل عبور و مرور در ترمینال‌ها و اماکن پرتردد! اگر مثل ما کنجکاوید که درباره این پدیده جدید ورودی‌های ساختمان، بیشتر بدانید؛ بیایید تا پایان صفحه و اطلاعات خود را به روز کنید.

آرایه کاشانه مانا( درب اتوماتیک آکام)
درب ورودی اتوماتیک نیم دایره
آرایه کاشانه مانا( درب اتوماتیک آکام)

تابلو فرش ریحان

 درب اتوماتیک هوشمند چیست؟

درب‌های اتوماتیک که در چند دهه اخیر با چشم الکترونیکی باز و بسته می‌شدند؛ بر اساس میدان‌های الکترومغناطیسی عمل می‌کردند. حال در دنیایی که بر پاشنه اینترنت نسل 5G می‌چرخد؛ درب‌های اتوماتیک نیز نقش مهمی در این فضا دارند. این درب‌ها درست مانند دیگر گجت‌هایی که در زندگی روزمره می‌بینیم؛ به اینترنت متصل هستند و می‌توان با یک اپلیکیشن در گوشی موبایل، کنترل بسیار دقیقی روی آنها داشت.

آرایه کاشانه مانا( درب اتوماتیک آکام)
درب اتوماتیک
آرایه کاشانه مانا( درب اتوماتیک آکام)

فواید درب اتوماتیک هوشمند چیست؟

در یک ساختمان مدرن که نمایی بسیار مدرن برای آن طراحی شده است؛ نقشه داخلی آن با فضای مدرن، کسب و کاری مدرن تناسب دارد؛ ایده‌های استارتاپی در آن پیاده‌سازی شده‌اند؛ درب ورودی نیز باید درست مطابق تکنولوژی روز دنیا باشد. از طرفی ساختمان‌های هوشمند مدرن که در رده لوکس قرار می‌گیرند نیز اگرچه کاربری مسکونی دارند اما با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و اینترنت اشیا، امنیت ساکنان را تامین می‌کنند. در نهایت هدف از این ورودی‌های هوشمند و تمام جزئیات‌شان، راحتی و امنیت ساکنان ساختمان‌های اداری و مسکونی است.

آرایه کاشانه مانا( درب اتوماتیک آکام)
درب اتوماتیک کشویی
آرایه کاشانه مانا( درب اتوماتیک آکام)

امکانات درب‌های اتوماتیک هوشمند چیست؟

 درب ورودی اتوماتیک هوشمند، برای ساختمانی‌هایی که با شبکه‌های مدیریت هوشمند ساختمان یا BMS ، مدیریت می‌شوند؛ قابل نصب است. این درب‌ها به شبکه هوشمند اینترنت اشیا وصل می‌شوند و با داشتن سیستم برد الکترونیکی و کنترل باکس، امکانات خارق‌العاده‌ای به ساکنان ساختمان می‌دهند. لازم به ذکر است که سخت افزار کنترل باکس این درب‌ها، سه لایه و دارای 5 نرم‌افزار هوشمند است. نکته دیگر این‌که در تمام دنیا اینترنت نسل پنجم یا 5G در حال گسترش است. سیستم BMS و درب‌‌های وروردی هوشمند نیز، راهی برای همراهی با این تغییر تکنولوژیکی روز دنیاست. 

آرایه کاشانه مانا( درب اتوماتیک آکام)
درب اتوماتیک خروجی اضطراری
آرایه کاشانه مانا( درب اتوماتیک آکام)

مزایای استفاده از درب اتوماتیک هوشمند در ساختمان‌های مدرن اداری و مسکونی 

  • امکان استفاده از سیستم پرده هوا
  • کنترل تردد، کنترل غیر لمسی
  • امکان نصب دستگاه‌های چهره خوان
  • انواع سیستم های ضروری براساس کاربری انحصاری مجموعه

آرایه کاشانه مانا( درب اتوماتیک آکام)
درب اتوماتیک بیمارستان ضد تشعشع
آرایه کاشانه مانا( درب اتوماتیک آکام)

حتما در فیلم‌های علمی، آزمایشگاه‌های مدرن را دیده‌اید که چطور هوشمندانه و با امنیت بسیار بالا کنترل می‌شوند؛ یا سازمان‌های امنیتی کشوری که با سیستم تشخیص چهره، عبور و مرور را از ورودی‌ها و خروجی‌های ساختمان کنترل می‌کنند. از طرفی همین ماجرای اپیدمی کرونا! همه ما درگیر آلوده شدن، دستگیره‌های درب ورودی بودیم! در خانه خودمان کنترل آلودگی شاید راحت باشد اما یک فروشگاه، ترمینال، بیمارستان یا محل خدمت کارمندان را در نظر بگیرید که کوچکترین تماسی با درب نباشد؛ چقدر کنترل شیوع چنین بیماری‌های در مقیاس نانو، آسان‌تر می‌شود.

گروه صنعتی آکام تمامی این امکانات را با درب‌های اتوماتیک هوشمند، متصل به اینترنت اشیا، در اختیار سازندگان محترم ساختمان‌های مدرن اداری و مسکونی و همچنین مدیران سازمان‌ها و اماکن عمومی قرار می‌دهد. 

آرایه کاشانه مانا( درب اتوماتیک آکام)
مدل درب اتوماتیک بیمارستانی
آرایه کاشانه مانا( درب اتوماتیک آکام)

با اینترنت اشیا بیشتر آشنا شوید

در دنیای فناوری و اطلاعات، اینترنت اشیا، عنوانی بسیار آشناست که در چند سال اخیر متولد شده است. منتهی به دلیل پوشش ندادن خبری و اطلاع رسانی ناکافی، بسیاری از مردم این پدیده را درست نمی‌شناسند. تمام کسب و کارها، صنایع و حتی بخش کشاورزی با ایده‌های استارتاپی خلاقانه فصلی جدید و متفاوت را در زنجیره اقتصادی خود تجربه می‌کنند. اینترنت اشیا بستری برای رسیدن به این هدف‌های زندگی روزمره و کسب و کارهاست. به جز صنایع مختلف و نقش این پدیده در اقتصاد دنیا، سیاستمداران و مقامات امنیتی نیز از فواید اینترنت اشیا بهره‌مند هستند. این پدیده در ابعاد مختلف زندگی روزمره و حرفه‌ای کاربرد دارد که اولین قدم آن ورودی‌های اتوماتیک هر ساختمان مجهز به BMS است.

آرایه کاشانه مانا( درب اتوماتیک آکام)
درب ورودی اتوماتیک تلسکوپی
آرایه کاشانه مانا( درب اتوماتیک آکام)

نام علمی اینترنت اشیا را بدانید 

اینترنت اشیاء یا (Internet of Things) IoT در اصل سیستمی یکپارچه از از کامپیوتر، ماشین‌آلات مکانیکی و دیجیتالی و اشیا و جانداران است. این اشیا و حتی انسان‌ها و حیوانات، شناسه‌ای انحصاری در این سیستم دارند که با مخفف UID، درباره آن صحبت می‌شود. UID هویت اشیا یا جاندار در سیستم اینترنت اشیاست. هر UID در سیستم، بدون دخالت اپراتور انسانی قابل کنترل است. این اشیا یا جانداران ممکن است یک دستگاه نانو در قلب باشند؛ خودرویی هوشمند، دامی که مورد آزمایش است و حتی در بحث امروز ما، درب‎های ورودی اتوماتیک ساختمان‌های هوشمند. 

آرایه کاشانه مانا( درب اتوماتیک آکام)
درب اتوماتیک سوئینگ یا لولایی
آرایه کاشانه مانا( درب اتوماتیک آکام)

برندسازی با درب‌های اتوماتیک هوشمند

مدیران دولتی، مقامات امنیتی، مدیران کسب و کارهای موفق یا بیزنس مدل‌های استارتاپی، دیزاینرهای ساختمان‌های هوشمند یا تمام آن گروه‌های اجتماعی که با تکنولوژی روز دنیا پیش می‌روند به راحتی می‌توانند برای مطرح شدن و پیش‌رو بودن در فضای کار و جامعه رقبای خود، از این درب‌های هوشمند اتوماتیک استفاده کنند و از مزایایی که گفتیم، بهره‌مند شوند.

آرایه کاشانه مانا( درب اتوماتیک آکام)
محصول درب اتوماتیک تاشو
آرایه کاشانه مانا( درب اتوماتیک آکام)

بهره‌مندی از مزایای درب‌های اتوماتیک هوشمند

امروزه، سازمان‌ها در صنایع و کسب‌وکارهای گوناگون، به‌‌شکلی فزاینده‌ از قابلیت‌های اینترنت اشیاء بهره می‌گیرند تا کارآمدتر و اثربخش‌تر عمل کنند؛ آنها با بهره‌مندی از دستاوردهای اینترنت اشیاء، به درکی بهتر و شایسته‌تر از مشتریان‌شان دست می‌یابند و می‌توانند خدماتی بهینه‌تر به آنها ارائه کنند. اینترنت اشیاء فرایند هدف‌گذاری و تصمیم‌‌گیری را در سازمان بهبود می‌بخشد و ارزش کسب‌وکار را به‌شکلی چشمگیر افزایش می‌دهد.

آرایه کاشانه مانا( درب اتوماتیک آکام)
درب شیشه ای ورودی اتوماتیک مثلثی
آرایه کاشانه مانا( درب اتوماتیک آکام)

فواید اقتصادی درب‌های اتوماتیک هوشمند مجهز به اینترنت اشیا

مدیران و تولیدکنندگان به دنبال افزایش بهره‌وری اقتصادی هستند، تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا بهترین فاکتورهای اقتصادی را به دست آورند. با استفاده از درب‌های هوشمند مجهز به تکنولوژی اینترنت اشیا، نه تنها بهره‌وری اقتصادی پرسنل بالا می‌رود بلکه مدل کسب و کار به طور چشم‌گیرتری به مرحله اکتیواسیون می‌رسد. در نهایت هم صرفه جویی در هزینه‌ها و عملکرد، راندمان اقتصادی پروژه را افزایش می‌دهد.

آرایه کاشانه مانا( درب اتوماتیک آکام)
درب اتوماتیک چرخشی
آرایه کاشانه مانا( درب اتوماتیک آکام)

تهیه درب‌های هوشمند اتوماتیک مجهز به اینترنت اشیا 

همان‌طور که گفتیم فرایند کسب‌وکار با استفاده از هوشمندسازی و اینترنت اشیا،، بهبود چشم‌گیری می‌یابد. اگر شما هم تمایل دارید از این مزایای اقتصادی و تکنولوژیکی بهره‌مند شوید؛ بهتر است همین حالا با کارشناسان گروه صنعتی آکام ارتباط بگیرید. این گروه دانش فنی و تجربه 20 ساله‌ای در زمینه درب‌های اتوماتیک دارند و با بسیاری از مدیران پروژه‌های دولتی و سازمان‌های مهم، فرودگاه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای مهم کشور، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و رستوران‌های درجه یک، ورودی‌های اتوماتیک و هوشمندی را در ساختمان، به مرحله اجرا درآورده‌اند؛ برای کسب اطلاعات بیشتر با این متخصصان تماس بگیرید.

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه