Chidaneh.com placeholder image

راهنمای خرید انواع میز تحریر و مطالعه دخترانه و پسرانه ساده

به قلم: تحریریه چیدانه

میز تحریر از جمله وسایل کاربردی برای اتاق خواب و مطالعه دانش آموزان است. ضمن این که دکوراسیون اتاق خواب را زیباتر می سازد، باعث ایجاد انگیزه و تشویق کودک و نوجوان به انجام تکالیف و مطالعه و خرید لوازم‌التحریر است. اما انتخاب یک میز تحریر مناسب و استاندارد نیازمند رعایت نکاتی است که در این مقاله به آنها اشاره می کنیم.

راهنمای خرید میز تحریر

راهنمای خرید انواع میز تحریر

میز تحریر یک وسیله کاربردی است، استفاده از آن باعث می شود تا ضمن ایجاد انگیزه برای مطالعه و انجام تکالیف، دانش آموز در شرایط استاندارد و مناسبی این کار را انجام دهد، از طرفی ایجاد یک محیط منظم و بدون ریخت و پاش را برای دانش آموزان به همراه دارد.

چوب و هنر

برای این که میز تحریر مناسبی را تهیه کنید لازم است به برخی نکات توجه لازم را داشته باشید. در این بخش این نکات را برای شما شرح خواهیم داد.

انتخاب مدل میز تحریر

یک نکته مهم در خصوص انتخاب میز مطالعه و لوازم التحریر وجود دارد و آن انتخاب یک مدل مناسب از میان انواع مدل ها و طرح ها است، باید به این مسئله توجه داشته باشید که انتخاب طرح و مدل بر اساس فاکتورهایی چون سن و جنس صاحب میز صورت میگیرد.

  • میز تحریر دخترانه: اصولا میزهای تحریر دخترانه با رنگ های شاد و درخشان در بازار موجود هستند، میز تحریرهای ام‌دی‌اف قابلیت سفارش در رنگ‌های مختلف را دارا هستند. در صورتی که میز تحریر را برای دختر خانم های نوجوان سفارش می دهید بهتر است از رنگ های خنثی استفاده کنید، اما میز تحریر برای کودکان در رنگ های صورتی، سرخابی یا حتی قرمز نیز می تواند انتخاب خوبی باشد.
  • میز تحریر پسرانه: میز تحریرهای پسرانه اغلب ساده‌تر طراحی شده‌اند، بهتر است که میز تحریر پسرانه را در رنگ‌های خنثی یا رنگ‌های تیره تر مثل رنگ های قهوه ای، طوسی یا سبز تیره انتخاب شود.

یک نکته مهم: انتخاب رنگ میز تحریر و مطالعه باید با توجه به تم رنگی اتاق خواب یا مطالعه انتخاب شود، به طور مثال در صورتی که رنگ سرویس خواب شما قهوه ای است بهتر است برای رنگ میز تحریر نیز رنگ قهوه ای را انتخاب کنید.

استاندارد بودن میز تحریر

این نکته بسیار حائز توجه است که میز تحریری را برای فرزند خود انتخاب کنید که دارای استانداردهای لازم از نظر فاصله سطح میز تا چشم، ارگونومی صندلی، استاندارد بودن صندلی و … باشد، در این صورت اگر فرزند شما ساعت‌ها پشت میز تحریر یا مطالعه بنشیند نگران سلامت ستون فقرات یا چشم های او نخواهید بود، اندازه ارتفاع میز تحریر باید به اندازه ای باشد که گردن هنگام مطالعه بیش از اندازه خم نشود و دست های دارای زاویه مناسب برای نوشتن باشند.

جنس میز تحریر

یکی دیگر از چالش های پیش روی شما در زمان خرید میز تحریر انتخاب جنس مناسب است، شما می توانید میز تحریر جنس چوب، ام دی اف یا ترکیبی از چوب و شیشه یا ام دی اف و چوب خریداری کنید. برای انتخاب جنس میز تحریر باید به مواردی چون استقامت و استحکام میز تحریر، طول عمر آن و همچنین بودجه ای که باید برای آن صرف کنید توجه داشته باشید.

ابعاد میز تحریر

انتخاب ابعاد میز تحریر بستگی به مکانی که در اختیار دارید خواهد داشت، اگر اتاق خواب بزرگی داشته باشید می توانید از ست میز تحریر و کتابخانه یا تخت خواب های ترکیبی با میز تحریر استفاده کنید، اما اگر فضای کوچکی دارید باید میز تحریر کوچک یا میز تحریر کم جا خریداری کنید. ابعاد استاندارد میز تحریر به این شرح است: طول میز بین 70 تا 120 سانتی‌متر و عرض آن  55 تا 60 سانتی‌متر و  ارتفاع استاندارد میزتحریر از زمین 75 سانتی‌متر خواهد بود.

میز تحریر اتاق کودک سفید

نکات مهم انتخاب میز تحریر یا مطالعه

  • میز تحریر نباید لبه های تیز و برنده داشته باشد، به ویژه اگر میز تحریر را برای منزلی تهیه می کنید که در آن فرزند خردسال وجود دارد، بهتر است لبه های میز تحریر خمیده و قابل انعطاف باشد، توصیه این است که ابتدا لبه های میز تحریر را با دست لمس کنید و مطمئن شوید که همه چیز از ایمنی کافی برخوردار است.
  • ابعاد مناسب برای میز تحریر را در نظر داشته باشید، میز تحریر های بزرگ برای فضاهای کوچک دست و پاگیر هستند و میزهای کوچک نیز مناسب برای قرار دادن همه وسایل از جمله لوازم التحریر نیستند.
  • سعی کنید میز تحریر را همراه با صندلی استاندارد تهیه کنید تا مطالعه و انجام تکالیف برای فرزند شما با سختی و مشقت و فشار به ستون فقرات، گردن و مچ دست‌ها همراه نباشد.
  • انتخاب میز تحریر با کیفیت و استاندارد هم طول عمر مفید میز تحریر را افزایش می‌دهد و هم می توانید آن را با خیال  آسوده برای ساعات طولانی مورد استفاده قرار دهید.
میز تحریر کودک چوبی
  • برای زیباتر دیده شدن میز تحریر و تولید محتواهای جذاب می‌توانید از ست وسایل تحریر مثل روان نویس، خودکار، انواع مداد، پاک کن و … در کنار جا مدادی ایستاده استفاده کنید.
  • خرید یک چراغ مطالعه نیز به اندازه لوازم التحریر از اهمیت برخوردار است، در صورتی که فرزند شما در ساعات شب به درس خواندن مشغول باشد نیاز به روشنایی استاندارد و مناسب دارد، سعی کنید میز را در محلی قرار دهید که از  نظر زاویه تابش نور نیز شرایط خوبی داشته باشد.
  • اگر فضای مناسب در اختیار داشته باشید می توانید میز تحریرهای ترکیبی با کتابخانه، تختخواب یا میزهای طر احی شده با مدلهای مختلف را برای اتاق فرزند خود انتخاب کنید.
  • صندلی استاندارد باید محکم، از جنس مناسب بوده و آسایش کاربر را در زمان استفاده فراهم سازد، صندلی مناسب صندلی است که دارای نشیمن نرم و تکیه گاه آرنج و پشتی مناسب نیز داشته باشد.

جمع بندی نهایی

وجود میز تحریر می تواند شرایط استاندارد مطالعه را برای فرزند شما مهیا سازد، ضمن این که استفاده از میز تحریر باعث منظم دیده شدن اتاق خواب می‌شود. همچنین به فرزند شما انگیزه می‌دهد که برای انجام تکالیف یا مطالعه از اتاق خواب خود استفاده کند. می توانید با خرید لوازم التحریر مناسب و دکوراتیو زیبایی میز تحریر و چیدمان اتاق خواب را چندین برابر کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه