Chidaneh.com placeholder image

تکنیک‌ هایی برای طراحی دکور فروشگاه لوازم ورزشی

به قلم: فرگل سلحشور

هیچ چیز مثل یک طراحی خوب، کسب ‌و کار شما را متمایز نمی‌کند. اگرچه دنیا به سمت خرید آنلاین در حال حرکت است اما هنوز هم بسیاری از افراد خرید حضوری را به خرید اینترنتی ترجیح می‌دهند و اینجاست که اهمیت موضوع طراحی دکور زیبا و تاثیرگذار به میان می‌آید. در ادامه به بررسی نکاتی می‌پردازیم که به کمک آن‌ها می‌توان طراحی دکور فروشگاه لوازم ورزشی را به زیباترین شکل ممکن انجام داد.

طراحی دکور فروشگاه لوازم ورزشی

اهمیت آستانه ورود

مسیر 4.5-1.5 متری ورودی فروشگاه جایی است که مشتری شما پس از نگاه کردن به ویترین، در حال تماشای لوازمی است که در فروشگاه خود ارائه می‌دهید. این آستانه در واقع به مشتری این امکان را می‌دهد که درباره فروشگاه شما قضاوت کند. آن‌ها در این نقطه است به اطراف نگاه می‌کنند و ارزیابی می‌کنند که آیا فروشگاه شما متناسب با بودجه آن‌ها است یا خیر. 
بنابراین پرداختن به این آستانه در فروشگاه لوازم ورزشی بسیار مهم است. در این فضا شما به کمک نورپردازی مناسب و موسیقی دلنشین، می‌توانید آن‌ها را به ماندن تشویق کنید. در این نقطه بهتر است از لوازم دکوری و تزئیناتی استفاده کنید که به طور کلی حس جریان یافته در فروشگاه را در یک نقطه خلاصه کند.

سرویس خواب بالسا
طراحی دکور فروشگاه لوازم ورزشی

دیوار شاخص

طی تحقیقاتی که در آمریکا انجام شده، نشان داده است که 90 درصد افراد به محض ورود به یک فروشگاه، به سمت راست خود می‌چرخند. وجود یک دیوار شاخص که در اولین برخورد جدیدترین و مهم‌ترین محصولات شما را به شیوه‌ای زیبا به نمایش بگذارد، می‌تواند گزینه بسیار مناسبی محسوب شود. می‌توانید محصولات شاخص‌تر و پرتقاضاتر را در آن دیوار قرار دهید. این دیوار باید در فضایی قرار بگیرد که افراد بلافاصله پس از ورود، بتوانند آن‌ را ببینند.

طراحی دکور فروشگاه لوازم ورزشی

روند مسیر حرکتی

هنگامی که مشتریان در فروشگاه لوازم ورزشی شما در حال حرکت هستند، میزان توجه آن‌ها به هرآنچه که شما عرضه کرده‌اید، کاملا به مسیر حرکتی و میزان راحتی آن‌ها در عبور از این مسیر بستگی دارد. این مسیر باید به گونه‌ای باشد که افراد هم به راحتی قادر به عبور باشند و هم به هنگام عبور بتوانند به راحتی محصولات شما را ببینند.
در طراحی دکور فروشگاه لوازم ورزشی، استفاده از قفسه‌های دو طرفه را فراموش نکنید. وجود مبلمان به تعداد کافی اما در عین حال به گونه‌ای که به مسیر رفت و آمد افراد لطمه‌ای وارد نکند، بسیار مهم است. این فضا برای این‌که افراد روی آن‌ها بنشینند و با خاطری آسوده لوازم ورزشی را امتحان کنند، از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین وجود آینه هم در کنار این مبلمان ضروری است تا افراد به هنگام استفاده، قادر به مشاهده ملموس‌تر لوازم باشند.
از طرفی به کمک مانکن‌ها و به وجود آوردن شرایطی که افراد بتوانند روش استفاده از لوازم را در یک موقعیت شبیه‌سازی شده ببینند، موردی است که بسیار کمک‌کننده خواهد بود.
به هنگام طراحی مسیر فروش، تمامی جوانب را بسنجید و در نظر بگیرید. به طور مثال اگر قصد دارید مشتریان را به سمت موارد خاصی هدایت کنید، می‌توانید از المان‌هایی استفاده کنید که چشم یا مسیر حرکت پا را هدایت می‌کنند. به طور مثال استفاده از نمایشگر‌های خاص، نورپردازی، رنگ‌های جیغ یا کفپوش‌های هدایت‌کننده.

بازگویی داستان برند

به کمک عناصر دکوراسیونی، می‌توانید داستان شکل‌گیری برند خود را بازگو کنید. شما باید همواره تلاش کنید تا فضای داخلی فروشگاه خود را شخصی‌سازی کنید. اگر در این مورد از دانش کافی برخوردار نیستید، می‌توانید از نیروهای باتجربه در زمینه بازاریابی و دکوراسیون کمک بگیرید. این که شما به فروشگاه خود شخصیت ببخشید و به نوعی طراحی آن را به صورت ویژه به خود اختصاص دهید، برای هر شخص مراجعه کننده‌ای بسیار جذاب است.

طراحی دکور فروشگاه لوازم ورزشی

اهمیت وجود نورپردازی

نورپردازی خود به تنهایی قادر است تمایز بسیار چشمگیری را در فروشگاه شما نسبت به سایر فروشگاه‌های لوازم ورزشی ایجاد کند. استفاده از لامپ‌هایی با نور زرد، فضایی گرم و راحت را به وجود می‌آورد و برای چشم خوش‌آیند است. چراغ‌های مهتابی و با نور سفید،‌ حال و هوای سردی را در فضا جریان می‌دهند و ممکن است برای چشم مشتری ناخوش‌آیند به نظر برسد.
اگر در فروشگاه خود ویترین بزرگی دارید، همیشه آن را تمیز نگه دارید تا نور کافی به فضای داخل فروشگاه وارد شود و به هنگام استفاده از تزئینات، توجه داشته باشید که جلوی پنجره‌ها یا ورود نور را نگیرد.
همچنین وجود نور کافی به مشتریان شما این امکان را می‌دهد که لوازم را به راحتی بررسی کنند و از دید کافی برای مشاهده دقیق لوازم برخوردار باشند.

استفاده از موسیقی

در طراحی دکور فروشگاه لوازم ورزشی علاوه بر توجه به عناصر بصری، به عناصر شنیداری هم توجه کنید. کمک گرفتن از موسیقی با ریتمی دلنشین که حال و هوای ورزشی را به فضا اضافه کند، قطعا در علاقه‌مندی حضور مشتریان شما نقش پررنگی را ایفا خواهد کرد. اما در عین حال فراموش نکنید که موسیقی با صدای بسیار بلند و گوش‌خراش، ریتمی آزاردهنده و وجود بلندگوهای خراب که صدا را به صورت کاملا بی‌کیفیت یا به همراه قطعی و وصلی پخش می‌کنند، می‌توانند بسیار آزاردهنده باشند. شما می‌توانید با توجه به ساعت در طول روز، سبک موسیقی خود را تغییر دهید.
در کنار صدا، استفاده از رایحه‌هایی با بوی ملایم، خنک و مطبوع، می‌تواند باعث شود که مشتریان از زمانی که در فروشگاه شما سپری می‌کنند، نهایت لذت را ببرند.

طراحی دکور فروشگاه لوازم ورزشی

هماهنگی با روند‌ها

مردم در فروشگاه‌ها به دنبال نیاز خود و عمدتا به دنبال چیزی هستند که از دیگر فروشگاه‌ها متمایز باشد. بسیار مهم است که شما از مد روز و روندهایی پیش رو آگاه باشید و حتی اگر این توانایی را دارید، به قدری از مد روز آگاه باشید که هنگامی که چیزی مد می‌شود، تلاش کنید تا زودتر از سایر فروشگاه‌ها آن را در فروشگاه خود موجود کنید. اگر به واسطه این تفاوت بر سر زبان‌ها بیافتید، به شکل‌گیری برند شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

طراحی دکور فروشگاه لوازم ورزشی

به حداقل رساندن آشفتگی

شاید این وسوسه در وجود شما باشد که همه لوازم خود را در معرض نمایش بگذارید تا برای مشتریان گزینه‌های زیادی را در اختیار قرار دهید. در حالی که تنوع، یک استراتژی بسیار خوب است. وجود لوازم بیش‌ از حد، ممکن است برای مشتریان ناخوش‌آیند باشد و آن‌ها را گیج کند و در نهایت منجر به این شود که قدرت انتخاب خود را از دست بدهند و بدون انتخاب چیزی، مغازه شما را ترک کنند.
استفاده از کشوها برای ذخیره لوازم اضافی، از شلوغی فضای شما می‌کاهد و در صورت نیاز می‌توانید از کارمندان خود بخواهید تا به مشتریان نمونه‌ها، سایزها یا رنگ‌های دیگر را پیشنهاد دهند.
وجود تزئینات بیش از حد مثل تصاویر، پوسترها و نمایشگر‌ها به تعداد بالا، فضا را شلوغ می‌کند و حواس مشتری را به راحتی پرت می‌کند.

طراحی دکور فروشگاه لوازم ورزشی

استفاده از سرعت‌گیر بصری

با کمک سرعت‌گیر بصری، می‌توانید مشتری خود را مجاب کنید تا با گذراندن زمان بیشتر، به آرامی و با حوصله لوازم شما را بررسی کنند. این سرعت‌گیرها می‌توانند شامل علامت‌گذاری، کالاهای برجسته‌ای که افراد را به لمس کردن تشویق می‌کنند، نمایشگرها و… باشند. به این ترتیب مشتری در حال حرکت، لحظه‌ای توقف خواهد کرد و سپس دوباره به مسیر خود ادامه خواهد داد و زمان بیشتری را با طمأنینه در فروشگاه شما سپری خواهد کرد.
کلام آخر:
فراموش نکنید که استفاده از یک پلن منسجم، منظم و مشخص برای طراحی دکور فروشگاه لوازم ورزشی، می‌تواند فروش شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد، به شکل‌گیری برند شما کمک بزرگی کند و سطح رضایت مشتریان شما را بهبود ببخشد.

مطالب مرتبط:
آنچه که برای دکور فروشگاه خود باید بدانیم !
طراحی داخلی مغازه، 7 ترفند برای افزایش درآمد!
طراحی فروشگاه نان، ایده های نوین برای دکوراسیون قنادی!
طراحی داخلی فروشگاه،4 ویترین جذاب ایرانی!
دکوراسیون فروشگاه تاسیسات برودتی، به این میگن یک ایده خوب!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه