Chidaneh.com placeholder image

موضوع عکاسی در خانه: 16 سوژه فوق‌العاده برای عکاسی

به قلم: مژگان احمدی

درست است که سقف‌ها و دیوارهای خانه ما را از طبیعت جدا کرده‌اند، اما خانه‌ها هم مثل طبیعت با ما حرف می‌زنند، کافی است زبان آن‌ها را بیاموزیم تا متوجه احساساتشان شویم. به نظرم بهترین موضوع عکاسی در خانه به تصویر کشیدن احساسات اجزاء خانه است، زمانی که نور از پنجره می‌تابد، ظرفی شیشه‌ای می‌شکند، سایه‌ها که خود را بر در و دیوار خانه می‌اندازد، باریکه‌های نور که از لای در وارد می‌شود و می‌تابد، حتی صدای پای آب که از شیر به پایین سرازیر می‌شود، با ما حرف می‌زنند و از زندگی و رازهای آن می‌گویند. با من همراه باشید تا با نگاهی متفاوت به موضوع عکاسی در خانه بنگرید. در روز جهانی عکاسی بیایید احساس خود را تربیت کنیم تا لحظه‌ها را هنرمندانه ثبت کنیم.

ایده های عکاسی در خانه

موضوع عکاسی در خانه: ایده‌ها

بهترین ایده‌ها برای عکاسی در خانه زمانی به سراغ ما می‌آیند که ما احساس خود را لطیف کنیم تا متوجه احساسات پیرامونمان شویم و آن‌ها را به زیبایی ثبت نماییم. بایستی حساس شوید و به راحتی از کنار چیزی عبور نکنید. زمانی که سنسورهایتان فعال شود، دیگر هیچ چیز جلودار شما نخواهد بود، شما گلوله‌ای از احساس و آگاهی خواهید شد و دوست خواهید داشت این احساس را به دیگران نیز منتقل کنید. بهتر است هر روز موسیقی گوش دهید، شعر بخوانید، رایحه گل‌ها را استشمام کنید، برگ‌ها و گلبرگ‌ها را لمس کنید و به آسمان آبی نگاه کنید تا احساستان رشد پیدا کند و قادر باشید لحظه‌های متفاوت را ثبت نمایید.

قالیشویی ادیب

در ادامه به ارائه ایده‌هایی برای عکاسی در خانه می‌پردازیم.

موضوع عکاسی در خانه با آب
ایده عکاسی در خانه با آب
عکاسی در خانه با موضوع آب
عکاسی با موضوع آب

1. موضوع عکاسی در خانه: آب

موج‌های حلقوی آب، حباب‌ها، بخار آب و قطره‌های آب معلق در هوا حالت‌های مختلف آب و یا بهتر بگویم احساسات ظریف آب هستند. چه چیزی جذاب‌تر از احساسات با طراوت آب؟

عکاسی با نور
عکاسی در خانه با موضوع نور

2. موضوع عکاسی در خانه: نور

خانه‌ها بدون نور غمگین و آشفته می‌مانند. پرتوهای نور از لای درها و پنجره ها می‌آیند و سرتاپای خانه را جان می بخشند. جان دمیدن نور موضوع مهمی برای عکاسی در خانه نیست؟

عکاسی در خانه با موضوع سایه
عکاسی با سایه
عکاسی با سایه
عکاسی از سایه
ایده عکاسی با سایه
موضوع عکاسی از سایه

3. عکاسی از بازی نور و سایه

سایه‌ها چه حسی را به ما منتقل می‌کند؟ غم، ناامیدی، آشفتگی و یا احساسات دیگر؟ دلسردی‌ها و غم‌ها را نیز به تصویر بکشید. آن‌ها هم بخشی از زندگی خانه‌ها و وسایل آن‌ها هستند.

مطلب پیشنهادی: عکاسی از خانه به سبک حرفه‌ای‌ها

ایده برای عکاسی
عکاسی از رنگین کمان

4. موضوع عکاسی در خانه: رنگین‌کمان

نه تنها نور که رنگین کمان هم چشم خانه‌ها را روشن می‌کند. هر کجای خانه که نور و منشوری باشد، رنگین‌کمان هم پیدا می‌شود. شما هم از حضور رنگین‌کمان در خانه‌تان لذت ببرید و از آن عکس بگیرید تا دیگران نیز از آن لذت ببرند. رنگین‌کمان‌ها خیلی زود خانه را ترک می‌کنند.

عکاسی در خانه از انعکاس نور
عکاسی از انعکاس نور
عکاسی با انعکاس نور

5. عکاسی از انعکاس نور

نه تنها در طبیعت که در خانه‌ها نیز قدرت انعکاس جریان دارد. تا به حال انعکاس نور پنجره را در فنجان‌های چای دیده‌اید؟ اگر شاهد این اتفاق شدید، معطل نکنید و این انعکاس شگفت‌انگیز را با دوربین‌هایتان ثبت کنید. انعکاس رنگ‌ها در آب نیز تماشایی است، آن را نیز به تصویر بکشید، البته آینه‌ها نیز هر چیزی را منعکس می‌کند، با تغییر زاویه آینه می‌توانید تصویرهای جذابی را خلق کنید.

عکس از پنجره خانه
عکاسی از پنجره‌ها

6. عکاسی از پنجره‌ها

گویی پنجره‌ها چشم خانه‌ها هستند، پنجره‌ها ما را به آسمان، به طبیعت و یا به کوچه و خیابان پیوند می‌دهند. بدون شک چشم‌اندازهای پنجره موضوع جذابی برای عکاسی در خانه هستند، همین طور لحظه‌ای که نسیم می‌وزد و پرده‌ها را به حرکت در می‌آورد.

عکاسی از قفل‌ها
عکس از قفل‌ها

7. موضوع عکاسی در منزل: قفل‌ها

دیوارها و درب‌های قفل شده ما را از طبیعت جدا کرده است. به نظر می‌رسد که قفل‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

عکاسی از راه پله

8. عکاسی متفاوت از سقف‌ها و دیوارها

چرا که نه؟ به شیوه‌ای هنرمندانه از درها، دیوارها، سقف‌ها و راه‌پله‌ها عکس بگیرید. زخم‌ها، ترک‌ها و فرسودگی‌های آن‌ها موضوع متفاوتی خواهد بود.

پرتره
پرتره
عکاسی پرتره
سوژه عکاسی پرتره

9. موضوع عکاسی در خانه: پرتره

احساسات آدم‌ها را نیز ثبت کنید، غم‌ها، خنده‌ها، دلتنگی‌ها، آشفتگی‌ها، حیرت‌ها، حتی محبت و گرمای خانواده را.

عکاسی از حیوانات خانگی

10. عکاسی از حیوانات خانگی

حیوانات خانگی هم پر از حرف و احساس‌اند. بازیگوشی‌هایشان، کنجکاوی‌هایشان، خستگی و غذا خوردنشان را در قاب دوربین‌هایتان ثبت کنید.

عکاسی از سوژه کتاب
عکاسی از کتاب
عکاسی در خانه با کتاب
ایده عکاسی از کتاب

11. عکاسی از سوژه کتاب

نه تنها کتاب که هر وسیله‌ای در خانه می‌تواند سوژه‌ای برای عکاسی باشد. از هیچ چیزی به راحتی عبور نکنید.

عکاسی از سوختن شمع

12. عکاسی از سوختن شمع

وقتی یک شمع می‌سوزد و پرپر می‌شود! از سوخت شمع عکس های خلاقانه بگیرید.

موضوع عکاسی در خانه از گل ها

13. گل‌ها و گلدان‌ها را سوژه کنید

گل‌ها و برگ‌ها پر از طراوت و نشاط هستند. مگر می‌شود در عکاسی از طراوت گیاهان غافل ماند؟ می توانید گل ها و گلدان ها را به عنوان موضوع عکاسی در خانه سوژه کنید.

عکاسی خلاقانه از وسایل
عکاسی خلاقانه از قاشق چنگال
موضوع عکاسی خلاقانه از وسایل

14. قاشق و چنگال هم سوژه می‌شوند؟

سری هم به آشپزخانه بزنیم. وسایل آشپزخانه انعطاف بالایی در خلق تصاویر جذاب دارند. اگر چنگال‌های آشپزخانه کهنه شده‌اند، آن را دور نریزید. شما می‌توانید با خلاقیت خود عکس‌های شگفت‌انگیزی بگیرید.

عکاسی خلاقانه از کبریت ها

15. عکاسی خلاقانه از کبریت‌ها

از خود خلاقیت نشان دهید؛ مثلاً به چوب کبریت‌ها شکل دهید، به شکل آدمک در بیاورید سپس آن‌ها را روشن کنید.

مطلب پیشنهادی: عکاسی چیدمان با 5 ترفند ساده اما حرفه‌ای

لباس‌ها را سوژه کنید

16. لباس‌ها را سوژه کنید

کمد لباستان را باز کنید جذاب‌ترین‌ها را انتخاب کنید و عکس بگیرید، حتی می‌توانید با درست کنار هم قرار دادن لباس‌های رنگی خود، یک رنگین‌کمان بسازید.

موضوع عکاسی در خانه
ایده عکاسی در خانه
ایده های عکاسی در خانه
سوژه عکاسی در خانه
ایده عکاسی از گیاهان

سخن آخر

حتی در کنج خانه‌ها نیز می‌توان عکس‌های هنرمندانه‌ای خلق کرد. خلاقیت و احساستان را پرورش دهید تا از کنار هیچ چیزی بی‌تفاوت عبور نکنید، بدون شک ایده‌های جذاب و بی‌شماری وجود دارند که نگاه‌های شما را می‌طلبد.

نویسنده: زینب بهمنیاری | بازنویسی و انتشار: فهیمه مصدرالامور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه