Chidaneh.com placeholder image

10 ایده جذاب برای دکوراسیون کاشی

به قلم: تحریریه چیدانه

مهم‌ترین قسمت در طراحی آشپزخانه و سرویس بهداشتی، انتخاب درستِ رنگ‌ است؛ چراکه رنگ‌آمیزی اصولی علاوه‌بر زیبایی بصری، می‌تواند تاثیرات عمیقی را روی روح و روان ما به‌جا بگذارد. دقیقاً در همین‌جاست که کاشی‌ ها وارد عمل می‌شوند!

یک کاشی لوکس و مرغوب علاوه‌بر محافظت دیوار و کف در برابر آسیب‌دیدگی و نفوذ آب، می‌تواند ظاهر چشمگیر و زیبایی را هم به خانۀ شما ببخشد. اگر تمایل دارید تا به روشی منحصربه‌فرد آشپزخانه و سرویس بهداشتی خانه‌تان را طراحی کنید، در ادامه با ما همراه باشید تا یکی از ایده‌ های چیدمان کاشی را انتخاب کنید.

تابلو فرش ریحان
کاشی کاری در اتاق خواب و حمام

ایدۀ اول: استفاده از کاشی ‌های سفالی

وقتی صحبت از دکوراسیون کاشی می‌شود، قطعاً یکی از گزینه‌ها برای انتخاب، کاشی سفالی است؛ چراکه استفاده از این کاشی فضای خانه‌تان را گرم‌تر نشان می‌دهد. شما می‌توانید از کاشی‌ های سفالی در آشپزخانه، راهروها، اتاق‌ نهارخوری و همینطور رختکن استفاده کنید. 

ایده استفاده از کاشی

ایدۀ دوم: استفاده از کاشی مراکشی

سبک مراکشی یا به‌طور کلی استفاده از کاشی طرح‌دار، یک سبک جاودانه است که نقوش منحصربه‌فردی را به نمایش می‌گذارد. نحوۀ نگهداری و تمیز کردن این کاشی‌ ها هم بسیار آسان است؛ پس بدون نگرانی از باقی ماندن جای لک آب، برای دیوار حمام از این کاشی ها استفاده کنید. همچنین می‌شود یک نقطۀ کانونی در اتاق یا آشپزخانه انتخاب کرد و آن را با کاشی مراکشی پوشاند. مدل دیاموند از کاشی تبریز زیرمجموعۀ همین سبک محسوب می‌شود که می‌تواند نقطۀ قوتی باشد در دکوراسیون کاشی آشپزخانه یا سرویس بهداشتی خانۀ شما.

برندهای معتبر در این حوزه
ایده استفاده از کاشی در آشپزخانه

ایدۀ سوم: استفاده از سبک شاه‌ماهی

این الگو از ردیف‌های V شکل و کاشی ‌هایی تشکیل شده که در زاویۀ 45درجه‌ با یکدیگر قرار دارند. توجه داشته باشید که این طرح یک طرح کاملاً کلاسیک است که برای نصب کاشی‌ های مستطیلی بزرگ یا کوچک به‌کار می‌رود.

کاشی در دکوراسیون

ایدۀ چهارم: استفاده از سبک آفست

این طرحِ تر و تمیز که نقش مهمی را در زیبایی دیوارها، کف آشپزخانه و سرویس بهداشتی منازل ایفا می‌کند، در حال حاضر به یکی از سبک‌های پرطرفدار دکوراسیون کاشی تبدیل ‌شده است. اگر انتخاب‌تان هوشمندانه باشد، می‌توانید به کمک یک کاشی لوکس، جلوۀ نفس‌گیری را به خانه‌تان ببخشید.

استفاده از کاشی برای نشیمن

ایدۀ پنجم: استفاده از سبک تصادفی

این طرح برای فضاهای غیرمتعارف کاملاً مناسب است. شما می‌توانید از سه، چهار یا حتی تعداد بیشتری رنگ‌ برای ایجاد یک تصویر شلوغ و بزرگ استفاده کنید. البته باید بسیار خلاق باشید تا بتوانید کاشی ها را بدون یک الگوی مشخص در یک چیدمان زیبا نصب کنید. درواقع اینجاست که هنر واقعی در دکوراسیون کاشی نمود پیدا می‌کند.

ایدۀ ششم: استفاده از سبک ورسای (فرانسوی)

سبک ورسای سبکی سنتی، ظریف و جالب در دکوراسیون کاشی محسوب می‌شود. این الگو از چندین کاشی و سرامیک در اندازه‌های مختلف تشکیل شده تا بتواند ظاهر تصادفی و متنوعی را ایجاد کند. به همین خاطر، شما به نوعی از کاشی نیاز دارید که به‌طور خاص با الگوی ورسای طراحی و تولید شده باشد. اگر می‌خواهید از این طرح برای دکوراسیون کاشی منزل خودتان استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم به سایت کاشی تبریز سری بزنید، چراکه کاشی های مختلفی را در اندازه‌های گوناگونی دارد که می‌تواند برای چیدمان ورسای مناسب باشد. 

سبک‌های مختلف کاشی کاری

ایدۀ هفتم: استفاده از سبک مورب (الماس)

در این طرح، از کاشی‌ لوکس مربعی‌شکل استفاده می‌شود که در زاویۀ 45درجه با یکدیگر قرار می‌گیرند. این نوع از دکوراسیون کاشی می‌تواند فضای خانۀ شما را بزرگ‌تر از اندازۀ واقعی‌اش نشان ‌بدهد. استفاده از این سبک دوست‌داشتنی برای آشپزخانه‌های کوچک بسیار مناسب است و زیبایی چشمگیری را برای خانه‌تان به ارمغان می‌آورد. 

 

ایدۀ هشتم: استفاده از سبک چرخ‌دنده‌ای

سبک چرخ‌دنده‌ای یک الگوی عالی برای ترکیب دو رنگ مختلف است که می‌تواند ظاهر پویا و متفاوتی را ایجاد کند. تاثیر کلی این الگو به تضاد بین کاشی‌ها با یکدیگر بستگی دارد، یعنی هرچقدر طرح‌ها و رنگ‌های استفاده شده متفاوت‌تر باشند، دکوراسیون کاشی هم بیشتر خودش را نشان می‌دهد. سبک چرخ‌دنده‌ای، انتخابی کاملاً هوشمندانه و مناسب است، چراکه می‌توانید خیلی راحت آن را با دیگر سبک‌های طراحی داخلی و دکوراسیون هماهنگ کنید. این الگو بیشتر در چیدمان کاشی حمام‌ و سرویس بهداشتی استفاده می‌شود.

 

ایدۀ نهم: استفاده از الگوی حصیری

درست است که الگوی حصیری یک الگوی قدیمی به حساب می‌آید، اما شما می‌توانید با اجرای تغییرات جزئی در این مدل از دکوراسیون کاشی، طرح‌های منحصربه‌فردی را ایجاد کنید و ظاهر جذابی را به فضای آشپزخانه و حمام ببخشید.

 

ایدۀ دهم: استفاده از الگوی عمودی

در این الگو، کاشی ‌ها به‌صورت عمودی نصب می‌شوند، پس استفاده از این چیدمان می‌تواند دیوارها را بلندتر نشان ‌دهد. شما می‌توانید از این سبک برای دکوراسیون کاشی آشپزخانه‌هایی‌ استفاده کنید که سقف کوتاهی دارند.

 

علاوه‌بر الگوهایی که در بالا گفته شد، مطمئناً سبک‌های دیگری هم وجود دارند که کاملاً به خلاقیت شما مربوط می‌شوند. شما می‌توانید با انتخاب یک کاشی لوکس و مرغوب تمام ایده‌هایتان را به مرحلۀ اجرا درآورید و نمای متفاوتی را در قسمت‌های مختلف منزل‌تان ایجاد کنید.

کاشی تبریز که در لابه‌لای متن هم به آن اشاره کردیم، در 24 کیلومتری شهر تبریز قرار دارد که به‌خاطر تنوع و کیفیت کاشی هایش معروف شده است. جالب است بدانید که این برند برای طراحی محصولاتش از طراحان ایرانی و اسپانیایی هم‌زمان استفاده می‌کند تا بتواند سخت‌پسندترین مشتری‌هایش را هم راضی نگه دارد. پس پیشنهاد می‌کنیم که همین حالا سری به سایت tabriztilegroup.com بزنید و با خیال راحت یک کاشی لوکس و خوش‌نقش را با بهترین قیمت برای دکوراسیون خانۀ خودتان انتخاب کنید. 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه