Chidaneh.com placeholder image

شاخص‌های خرید ورق گالوانیزه چیست؟

به قلم: تحریریه چیدانه

ورق گالوانیزه مزایای بی‌شماری دارد و اغلب در بسیاری از صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. دلیل این محبوبیت را باید مربوط به این موضوع دانست که ورق‌های فولادی اغلب دچار خوردگی می‌شوند.

ورق گالوانیزه

گالوانیزه کردن یک فرآیند سازگار با محیط زیست است که به محافظت از ورق فولادی در برابر خوردگی و زنگ زدگی کمک می‌کند. در نهایت با خرید ورق گالوانیزه می‌توان از میزان سرمایه گذاری خود اطمینان حاصل کرد.

چوب و هنر

اهمیت خرید ورق گالوانیزه 

گالوانیزه سازی روش استفاده از پوشش روی برای فولاد برای محافظت در برابر خوردگی و زنگ زدگی است. آلیاژ روی به عنوان یک پوشش سطحی برای محافظت از ورق‌های فولادی در برابر خوردگی عمل می‌کند. 

ورق گالوانیزه به دو روش اعم از گالوانیزه سرد و گالوانیزه گرم تقسیم می‌شود. در نوع سرد با استفاده از اسپری یا قلمو، آلیاژ روی را روی ورق فولادی اعمال می‌کنند.

برندهای معتبر در این حوزه

در گالوانیزه گرم، ورق‌های فولادی درون مخزن مذاب روی قرار می‌گیرند تا پوشش حاصل به محافظت از ورق‌های فولادی در برابر خوردگی کمک کنند.

گالوانیزه سازی در مقایسه با بسیاری از پوشش‌های دیگر فولادی موجود در بازار مطمئناً یک فرآیند اقتصادی است زیرا عملکرد و طول عمر ورق‌های فولادی را افزایش می‌دهد. طول عمر ورق گالوانیزه در محیط‌ها با عوامل شیمیایی متوسط حتی تا نیم قرن نیز می‌رسند. در محیط‌های شدید شهری و ساحلی، فولاد گالوانیزه بیش از 15 سال دوام خواهد آورد. 

این محصول حتی به تعمیر و نگهداری بسیار کمی نیاز دارد. تمام قسمت‌های ورق گالوانیزه ایمن باقی می‌مانند؛ حتی گوشه‌های تیز و نواحی غیرقابل دسترس نیز محافظت می‌شوند.

آلیاژ روی پوششی سخت است که پتانسیل ورق را برای مقابله با آسیب مکانیکی هنگام حمل و نصب را بالا می‌برد.

نکات مهم در خرید ورق گالوانیزه

در زمان خرید ورق گالوانیزه مهم است که به موارد زیر توجه شود:

انتخاب یک تأمین کننده معتبر

آنچه مهم است خرید محصول مورد نیاز از یک تامین کننده معتمد در بازار است. چندین تأمین کننده ورق فولادی گالوانیزه در کشور وجود دارند اما مهم است که در مورد کیفیت محصول تولیدی اطمینان حاصل کرد. معمولاً برندهای معتبر بازار محصولات باکیفیت تولید می‌کنند. یکی از موارد مهم در تشخیص کیفیت این ورق، ظاهر شفاف و صیقلی و لیز بودن سطح ورق است.

برندهای معتبر به ترتیب شامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان، شرکت فولاد امیرکبیر کاشان، شرکت صنایع هفت الماس، شرکت ورق خودرو چهارمحال بختیاری و شرکت ورق پوشش‌دار تاراز چهارمحال هستند. همچنین، هر برند از یک ضخامت مشخص پوشش روی استفاده می‌کند. برای مثال، آلیاژ روی در ورق‌های گالوانیزه کاشان از ضخامت بیشتری در برخوردار هستند و در نتیجه بالاترین کیفیت را دارد.

ورق های گالوانیزه

بررسی مشخصات محصول مورد نیاز

ورق گالوانیزه از ضخامت 0.18 تا 6 میلی‌متر قابل تهیه است. عمده ورق گالوانیزه کشور از نورد سرد با ضخامت بالا تولید می‌شود، ضخامت آنها اغلب بین 0.3 تا 2.5 میلی‌متر است. برای تهیه ورق با ضخامت‌های کمتر از 0.3 و بیش‌تر از 6 میلی‌متر باید به سراغ ورق‌های وارداتی رفت (اغلب ورق چینی). 

ورق گالوانیزه به صورت فرم (رول) و در عرض‌های استاندارد 100 و 125 سانتی‌متر تولید و به بازار عرضه می‌شوند. رول‌های ورق گالوانیزه معمولاً دارای وزن 7.5 تن هستند که بسته به سفارش مشتری در اندازه‌های مختلف برش داده می‌شوند. نکته که باید مورد توجه قرار داد این است که هر چه ضخامت ورق بیشتر شود، وزن ورق گالوانیزه نیز افزایش پیدا می‌کند. افزایش وزن به معنای بالا رفتن قیمت نهایی است.

قیمت روز ورق گالوانیزه

آخرین قیمت ورق گالوانیزه به عوامل متعددی مانند کیفیت محصول تولیدی کارخانه، مشخصات محصول و ضخامت آلیاژ روی بستگی دارد.

مانند دیگر محصولات بازار آهن، همچنین قیمت ورق گالوانیزه متأثر از قیمت روز دلار است. حتی در این مورد می‌توان وارد کردن مواد اولیه از خارج از کشور و در امتداد آن نوسانات بازار ارز را در قیمت نهایی محصول مرتبط دانست.

از مهمترین عوامل در قیمت ورق گالوانیزه، بُعد مسافت است. باربری و حمل ورق از درب بنگاه یا کارخانه تا محل کارگاه بر مقدار هزینه محصول تأثیر مستقیم دارد.

هر چه سفارش و مسافت بیشتر باشد، هزینه حمل نیز بالا می‌رود. پس، مهم است که مشتریان در قیمت محصول مورد نظر خود، موضوع حمل و نقل و باربری را لحاظ کنند.

برای خرید بهترین ورق گالوانیزه می‌توانید به وبسایت کلیدآهن مراجعه کنید و با دریافت مشاوره حرفه‌ای، سفارش خود را نهایی کنید.

کلیدآهن با سابقه طولانی در حوزه آهن آلات، توانسته به عنوان شرکت پیشرو و یا خدمات استثنایی در این صنعت شناخته شود.

https://kilidahan.com/product-categoryآهن-آلات-صنعتی-و-ساختمانی/ورق-گالوانیزه/

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه