Chidaneh.com placeholder image

مبل کلاسیک در شیراز، انتخابی مناسب برای لوکس‌پسندها

به قلم: فرگل سلحشور

اگر تا کنون حتی یک بار گشتی در میان بازارهای مبلمان زده باشید، احتمالاً نام مبل کلاسیک به گوشتان خورده است. اگر ساکن شیراز هستید، حتماً می‌دانید که مبل کلاسیک در شیراز از جمله مبلمان بسیار پرطرفدار است. اگر شما هم طرفدار این نوع از مبلمان هستید، در این مطلب همراه ما باشید تا به کمک گالری مبلمان آیسان با این نوع مبل و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا شویم.
در این مطلب خواهید خواند:

  • انواع مبل کلاسیک در شیراز
  • در ساخت مبل کلاسیک از چه چوبی استفاده می‌شود؟
  • ست‌های مبل کلاسیک در شیراز چگونه است؟
  • چیدمان مبل کلاسیک چگونه انجام می‌شود؟
  • قیمت مبل کلاسیک در شیراز چقدر است؟

گالری مبلمان آیسان
مبل کلاسیک در شیراز
گالری مبلمان آیسان

سرویس خواب بالسا

انواع مبل کلاسیک در شیراز

برخلاف تصور بسیاری از افراد، مبل کلاسیک نمایانگر یک طرح قدیمی و سنتی نیست، بلکه نمایانگر هنری کلاسیک و اصیل است که ریشه در هنر یونان، رم باستان و اروپا دارد.
به گفته کارشناسان گالری مبلمان آیسان، مبل کلاسیک در شیراز به چهار دسته کلی تقسیم می‌شود:

  • مبل کلاسیک فرانسوی
  • مبل کلاسیک ایتالیایی
  • مبل کلاسیک انگلیسی
  • مبل کلاسیک چستر
     

این مطلب را بخوانید: رنگ مبل کلاسیک، 4 ترکیب رنگ جذاب!

مبل کلاسیک فرانسوی

در ابتدا مبل‌های کلاسیک در فرانسه مخصوص اشراف‌زاده‌ها بودند و از همین جهت بسیار پر زرق و برق و با حکاکی‌های فراوان ساخته می‌شدند. اما به مرور طراحی مبلمان کلاسیک به سمت سادگی و ظرافت بیشتر پیش رفت. ویژگی‌های مبل کلاسیک فرانسوی شامل خطوط ظریف و ساده نامتقارن و پارچه مبل کتانی، مخملی و ابریشمی به رنگ خنثی است. 
مبل کلاسیک فرانسوی در میان ایرانیان بسیار پرطرفدار است و به دلیل ظرافت ساخت، برای فضاهای کوچک انتخاب مناسب‌تری خواهد بود.

 

گالری مبلمان آیسان
مبل کلاسیک در شیراز
گالری مبلمان آیسان

 

گالری مبلمان آیسان
مبل کلاسیک در شیراز
گالری مبلمان آیسان

مبل کلاسیک ایتالیایی

مبل کلاسیک ایتالیایی از جمله مبلمان کلاسیک قدیمی و با قدمت بالاست. در واقع ویژگی‌های ظاهری آن شامل طرح‌های لوکس و مجلل با خطوط متقارن است و در ساخت آن از متریال مرغوب و بسیار بادوامی استفاده می‌شود. رنگ پارچه در مبلمان کلاسیک ایتالیایی اغلب به رنگ خنثی انتخاب می‌شود. بنابراین اگر طرفدار سبک‌های مجلل و لوکس هستید، این نوع مبل کلاسیک مناسب شما خواهد بود. قیمت این مبل کلاسیک، نسبت به سایر انواع مبلمان کلاسیک بالاتر است.
 

 

گالری مبلمان آیسان
مبل کلاسیک در شیراز
گالری مبلمان آیسان

 

گالری مبلمان آیسان
مبل کلاسیک در شیراز
گالری مبلمان آیسان

 

مبل کلاسیک انگلیسی

مبل کلاسیک انگلیسی در هر دوره از تاریخ انگلیس، ویژگی‌ها و خصوصیات مخصوص به خود را داشته است. مبل کلاسیک انگلیسی عصر حاضر، بر راحتی تکیه دارد و طرح‌های منبت‌کاری شده روی آن بسیار ساده و ظریف هستند. پارچه مبل در این سبک متنوع انتخاب می‌شود و دست شما جهت انتخاب نوع پارچه کاملاً باز خواهد بود.
 

 

گالری مبلمان آیسان
مبل کلاسیک در شیراز
گالری مبلمان آیسان

 

گالری مبلمان آیسان
مبل کلاسیک در شیراز
گالری مبلمان آیسان

 

مبل کلاسیک چستر

مبل کلاسیک چستر که به مبل چسترفیلد معروف است، یکی از پرطرفدارترین انواع مبل کلاسیک در ایران و کل دنیا است. سادگی، راحتی و ساختار مقاوم از جمله ویژگی‌هایی هستند که موجب محبوبیت این نوع مبل کلاسیک شده‌اند. مدت‌هاست که مبل چستر به همین شکل با دسته‌های خمیده، لمسه‌دوزی و ارتفاع کوتاه تولید و عرضه می‌شود. معروف‌ترین جنس و رنگ این نوع مبل، چرمی و قهوه‌ای است که به صورت گسترده با این جنس و رنگ در بازار دیده می‌شود.
در ساخت مبل چستر اگر از متریال و رنگ دیگری استفاده شود، ظاهر مدرن‌تری پیدا خواهد کرد.

در ساخت مبل کلاسیک از چه چوبی استفاده می‌شود؟

چوب در واقع اصلی‌ترین و مهم‌ترین متریال ساختاری مبل کلاسیک است که در دوام، کیفیت و قیمت آن تأثیر مستقیمی دارد. استفاده از چوب‌های سخت و مقاوم نظیر گردو، افرا، راش و… موجب بالا رفتن دوام و مرغوبیت مبل شده، منبت‌کاری روی آن‌ها راحت‌تر انجام می‌شود و در مقابل وزن زیاد، ضربه، خورندگی و عوامل دیگر بسیار مقاوم است. در مقابل، چوب‌های نرم موجب می‌شوند که دوام و پایداری مبل کاهش پیدا کرده و منبت‌کاری هم روی آن به سختی قابل انجام است. هنگام ساخت مبل کلاسیک در مجموعه آیسان هم از چوب‌های بسیار مرغوب و بادوام نظیر گردو و راش استفاده می‌شود.

گالری مبلمان آیسان
مبل کلاسیک در شیراز
گالری مبلمان آیسان

ست‌های مبل کلاسیک در شیراز چگونه است؟

مبل کلاسیک در شیراز بسته به نیاز مشتری، عموما به صورت ست‌های هشت نفره و ده نفره عرضه می‌شوند. البته بسته به خواست مشتری این تعداد می‌توانند افزایش پیدا کنند. ست‌های هشت نفره شامل دو مبل سه نفره و دو مبل تک نفره به همراه میزهای عسلی است. اما وجود این تعداد ست‌ها مبتنی بر یک قانون کلی نیستند و کاملاً انعطاف‌پذیر و قابل تغییر هستند.

گالری مبلمان آیسان
مبل کلاسیک در شیراز
گالری مبلمان آیسان

چیدمان مبل کلاسیک چگونه انجام می‌شود؟

جهت چیدمان با مبلمان کلاسیک، اغلب نیاز به فضاهای بزرگی است که با هدف چیدمان سنتی انتخاب شده‌اند. استفاده از فرش ایرانی در کنار آباژور و پرده‌هایی که دارای طرح‌های کلاسیک هستند، چیدمان مبلمان کلاسیک شما را کامل خواهند کرد.

گالری مبلمان آیسان
مبل کلاسیک در شیراز
گالری مبلمان آیسان

قیمت مبل کلاسیک در شیراز چقدر است؟

قیمت مبل کلاسیک در شیراز به عوامل بسیار متنوعی بستگی دارد. از نوع مبل، کیفیت اسکلت و چوب گرفته تا جنس و کیفیت پارچه، همگی در تعیین قیمت این مبلمان تأثیر دارند و قیمت ثابتی را نمی‌توان برای انواع آن تعیین کرد. اما به طور کلی می‌توان گفت که قیمت مبل کلاسیک نسبت به مبل استیل کمتر و نسبت به مبلمان مدرن و راحتی پایین‌تر است.
در هر حال لازم است تا به هنگام خرید خود از کیفیت ساختار مبل و چوب به کار رفته در آن اطمینان حاصل کنید تا بتوانید از مبلمان زیبای خود برای مدت طولانی و بدون هیچ مشکلی استفاده کنید.

در پایان
اگر ساکن شهر شیراز هستید و به دنبال مبل کلاسیک در شیراز می‌گردید، ما به شما پیشنهاد می‌کنید که سری به پروفایل گالری مبلمان آیسان در چیدانه و همچنین وب‌سایت مبلمان آیسان بزنید. گالری مبلمان آیسان با در اختیار داشتن مجموعه‌ای کامل، متنوع و زیبا از انواع مبل کلاسیک، پاسخگوی نیازهای شما در خرید مبل کلاسیک خواهد بود.
 
مطالب مرتبط
مبل ال کلاسیک، جدیدترین مدل‌هاش خیلی شیکه!
کابینت کلاسیک قهوه‌ ای، ممبران یا هایگلاس؟
دکوراسیون کلاسیک در فیلم‌های ایرانی؛ تجملات به سبک کلاسیک
میز آباژور چوبی کلاسیک، با چی ست میشه؟

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه