Chidaneh.com placeholder image

رنگ مبل کلاسیک، 4 ترکیب رنگ جذاب!

به قلم: سمانه زارعی

اگر طرح‌های شلوغ و پرکار مبلمان سلطنتی را نمی‌پسندید و در عین حال دکوراسیون منزل‌تان مدرن نیست، مبلمان کلاسیک انتخاب بسیار مناسبی است. مبل کلاسیک از انواع مبلمانی است که برای اغلب خانه‌های امروزی که مساحت زیادی ندارند و نیاز به مبلمانی جمع و جور ولی شیک دارند، مناسب است. در این مطلب از چیدانه راجع به این سبک از مبلمان و ترکیب رنگ مبل کلاسیک صحبت می‌کنیم. با چیدانه همراه باشید.

رنگ مبل کلاسیک

مبل کلاسیک جدید

همه به دنبال جدیدترین مدل‌های مبلمان هستند تا منزل خود را به روز کنند. صنعت مبلمان هم مانند دیگر صنایع در مدل‌های مختلفی در بازار وجود دارد. برای خرید و کاربرد مبل کلاسیک در دکوراسیون باید اصول و نکته‌هایی را مد نظر قرار بدهید که در ادامه به آنها اشاره شده است. مبل کلاسیک با مبل سلطنتی و استیل متفاوت است. مبل کلاسیک طرح و نقش‌هایی ساده‌تر از مبل استیل دارد و قیمت آن کمتر از مبل استیل است.

تابلو فرش ریحان
مبل کلاسیک جدید

مبل کلاسیک جدید در منزلی به سبک کلاسیک

سبک کلاسیک یکی از انواع سبک‌های طراحی دکوراسیون داخلی است که در آن وسایل و عناصر به سبک کلاسیک انتخاب و چیدمان می‌شوند. اندازه‌ی بزرگ وسایل، طرح و نقش و ظرافت بیشتر در عناصر دکور و اجزای خانه، هزینه‌ی بالای دکوراسیون، استفاده از وسایل چوبی و خودنمای رنگ‌های گرم در دکوراسیون، از جمله ویژگی‌های سبک دکوراسیون کلاسیک است. مبل کلاسیک یکی از اجزای دکوراسیون کلاسیک را تشکیل می‌دهد.

مبل کلاسیک سفید طلایی

رنگ مبل کلاسیک: ترکیب طلایی و سفید در کنار هم

برای داشتن یک خانه‌ی شیک می‌توانید از انواع مبلمان کلاسیک با ترکیب رنگ طلایی و سفید استفاده کنید. در مبل کلاسیک، رنگ طلایی اغلب در چوب و منبت‌کاری‌های مبلمان استفاده می‌شود. مبل کلاسیکی که ترکیب رنگ سفید و طلایی دارد فضای پذیرایی شما را دلبازتر و بزرگتر نشان می‌دهد. مبل کلاسیک با ترکیب سفید و طلایی برای نوعروسانی که به سلطنتی بودن پذیرایی علاقه‌مند هستند انتخاب مناسبی است.

رنگ خنثی برای مبل کلاسیک
 رنگ مبل کلاسیک خنثی

رنگ مبل کلاسیک: ترکیب رنگ خنثی

در برخی از منازل با دکوراسیون کلاسیک، عناصر و وسایل پر نقش و نگار و براق در معرض دید هستند و نمایانی زیادی دارند، در نتیجه در این دکوراسیون انتخاب مبلمان کلاسیک با رنگ‌های خنثی کمی شلوغی و زرق و برق بخش‌های دیگر خانه را متعادل می‌کنند، چرا که اگر شما مبل کلاسیک با طرح و نقش زیاد و رنگ‌های پررنگ به کار ببرید ممکن است باعث ایجاد حس کوچک‌تر شدن خانه و شلوغی خانه شوید. پس حفظ تعادل در دکوراسیون را فراموش نکنید.

رنگهای گرم برای مبل کلاسیک

رنگ مبل کلاسیک: ترکیب رنگ‌های گرم

رنگ‌های گرم مانند قرمز، زرشکی و قهوه‌ای در مبل کلاسیک، علاوه بر شیک و جذاب کردن فضای خانه، به گرما و صمیمیت آن اضافه می‌کنند. این نوع رنگ‌ها در مبلمان کلاسیک مانند یک نقطه‌ی تاکید در منزل شما عمل می‌کنند که هر فردی با ورود به خانه در ابتدا نگاهش به مبلمان جذب خواهد شد. پس اگر می‌خواهید پذیرایی گرم و صمیمی داشته باشید می‌توانید به مبل کلاسیک با رنگ‌های گرم فکر کنید. در این نوع از مبل کلاسیک جدید رنگ چوب‌های مبلمان به رنگ قهوه‌ای است، رنگ چوب قهوه‌ای باعث ایجاد حس اصالت در دکوراسیون شما می‌شود. ترکیب رنگ گرم و رنگ طلایی برای داشتن خانه‌ای با دکوراسیون شاد و پویا انتخاب خوبی به نظر می‌رسد.

طلایی در مبل کلاسیک
مبل کلاسیک قرمز طلایی

مبل کلاسیک جدید، رنگ طلایی را با جسارت انتخاب کنید

اگر از افرادی هستید که زرق و برق و لوکس بودن دکوراسیون برایتان بسیار اهمیت دارد، می‌توانید مبلمان کلاسیک طلایی برای پذیرایی و ناهارخوری انتخاب کنید. وجود وسایلی با رنگ مکمل طلایی مانند قرمز، ارغوانی، صورتی و.. در منزل به ایجاد جذابیت و تکمیل فضای لوکس خانه کمک می‌کند. زمانی که مبلمان کلاسیک طلایی برای منزل خود انتخاب می‌کنید نمی‌توانید برای بخش‌های دیگر پذیرایی از وسایل خیلی ساده استفاده کنید.

 خرید مبل کلاسیک جدید

نکته‌هایی برای سفارش و خرید مبل کلاسیک جدید:

  • قبل از تصمیم نهایی برای سفارش مبلمان کلاسیک، نمونه کارهای مختلفی از شرکت مورد نظر را ببینید از برندی معتبر خرید کنید
  • به قدرت اسکلت چوبی مبل دقت کنید. همچنین اتصالات بین پایه‌ها و دسته‌های مبل بخشی است که بیشتر دچار آسیب می‌شود در نتیجه اتصال محکم و صحیح آن مهم است
  • با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مبلمان کلاسیک تراشکاری و منبت‌کاری آن است در نتیجه هرچه جزئیات کار شده بر روی تزیینات مبل تمیز و زیباتر انجام شده باشد جذابیت مبلمان بیشتر است. در نتیجه در ظرافت هنر تراشکاری چوب مبلمان کمی وسواس داشته باشید
  • کیفیت جنس رویه مبل بسیار مهم است. شما می‌توانید در ابتدا انواع پارچه را بررسی کنید و بر اساس سلیقه خود رنگ و طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید
  • اولین اصل مهم در انتخاب رنگ مبلمان کلاسیک، هماهنگی آن با بقیه وسایل و چیدمان خانه است. پس هارمونی رنگ‌های بخش های مختلف خانه را فراموش نکنید
  • برای این نوع مبل، دکوراسیون خانه باید به سبک کلاسیک و لوکس باشد
رنگ مبل کلاسیک

رنگ مبل کلاسیک، ایده خودتان را بسازید!

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که برای خرید وسیله‌ای به فروشگاه‌های زیادی سر بزنید تا دقیقا همان چیزی که مد نظرتان است را پیدا کنید. شما می‌توانید پارچه، طرح و رنگ مبلمان کلاسیک خود را انتخاب کنید تا برایتان ساخته شود. اگر طرح مشخصی مد نظر دارید بدون اینکه بخواهید فروشگاه‌های زیادی را بگردید تا پیدایش کنید، می‌توانید از تولیدکنندگان بخواهید تا مبلمان را طبق سفارش شما آماده کنند.

اهالی فن و متخصصین مرتبط با مبلمان و وسایل منزل در چیدانه

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه