Chidaneh.com placeholder image

بین بگ یا هپی چیر در خانه مدرن

به قلم: مهسا پوررضا

با پیشرفت علم طراحی وسایل خانگی، بین بگ ها که از دسته مبلمان راحتی مدرن به شمار می روند، تولید شده است امروزه با توجه به خصوصیات فردی و سلیقه ای، انواع سبک های چیدمان و دکوراسیون تغییر چشمگیری کرده است، مردم اغلب در کنار استفاده از مبلمان و دکوراسیونی که سبک کلاسیک دارند مکانی هم در خانه خود برای این نوع بین بگ ها اختصاص داده اند که هنگام استفاده و لمیدن بر روی آن ها احساس آرامش کنید. هپی چیر شباهت زیادی به خمیر بازی دارد چرا که در هنگام نشستن بر روی آن هر شکلی که فرم بدن داشته باشد را پوشش میدهد و قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد.

بین بگ سفید در اتاق نشیمن
چندین حالت مختلف بین بگ

استفاده از بین بگ در سبک های گوناگون اتاق نشیمن

صندلی بین بگ شکل های مختلفی دارد. می توان از آن در فضای داخلی اتاق نشیمن استفاده کرد، با وجود این که در این مکان صندلی های کلاسیک بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. برای  ایجاد راحتی در اتاق نشیمن، می توان ترکیبی از صندلی های هپی چیر و مبلمان با روکش های ترکیبی یکسان استفاده کرد.

سرویس خواب بالسا
اتاق نشیمن با دو بیگ بن
استفاده از بیگ بن در اتاق نشیمن

استفاده از صندلی های بین بگ در اتاق نشیمن با توجه به اشکال گوناگون می تواند ظاهری متفاوت به محیط داخلی ببخشد. از صندلی های هپی چیر در اتاق نشیمن در سبک های گوناگون دکوراسیون داخلی مانند زیر شیروانی، مدرن، التقاطی، مینیمالیسم ، آوانگارد و…استفاده می شود.

بین بگ با روکش چرم
بین بگ با روکش کتان

صندلی های بین بگ با روکش های ساخته شده از پارچه های طبیعی (کتان ، پنبه یا چرم) کاملاً با توجه به  سبک راحتی به اتاق نشیمن می آید. سایه های طبیعی روی  پارچه  بر مدل طراحی تأکید می کنند و هم راستا با طرح کلی رنگ اتاق، هماهنگ است.

بین بگ با کاربری پاف در اتاق
بین بگ در کنار مبلمان چرم
بین بگ با روکش بافت

اتاقهای نشیمن دارای تلفیقی از سبک التقاطی را می توان به طور ایده آل ترکیب و دیزاین کرد. برای ایجاد تصویر منحصر به فرد از اتاق، می توانید از صندلی  بین بگ  چهنت نشستن و حتی به عنوان زیر پایی جهت استراحت طولانی، با جنس بافتنی یا روکش پارچه ای به رنگ کوسن استفاده کنید.

چند بین بگ زنگی در اتاق سفید
بین بگ سیاه وسفید

برای ایجاد فضای استراحت در سبک طراحی داخلی مینیمالیسم، صندلی بین بگ می تواند به تنهایی به عنوان عناصر مبلمان استفاده شودکه  باعث صرفه جویی در فضای اتاق شما می شود و دیگر نیازی به مبلمان های اضافی نیست.

بین بگ با رنگ سبز
اتاق کودک سبز با بین بگ
استفاده از بین بگ در اتاق کودک
بین بگ با روکش پر

استفاده از صندلی بین بگ در اتاق بچه ها 

کودکان همیشه فعال هستند. آنها تغییر مکان، بازی، جزئیات در اتاق ها را دوست دارند.استفاده از صندلی های بین بگ در اتاق کودکان به ایمنی و سلامت آنها را مورد توجه قرار می دهد. مبلمان بدون چارچوب به کودک اجازه می دهد تا با فرم بدن خود آرامش داشته باشد و به راحتی روی آن بازی کند.

اتاق کودک صورتی و سبز با بین بگ
اتاق بازی کئدک با بین بگ
چند بین بگ رنگی در اتاق کودک
بین بگ مشکی زیر پله اتاق کودک

کودکان صندلی های بین بگ را به دلیل قابلیت حمل دوست دارند. می توانند آن ها را به راحتی به قسمت دیگری از اتاق منتقل کرنند. وزن کم صندلی های بیگ بگ (معمولاً از 3 تا 9 کیلوگرم) و عدم وجود گوشه ها  و نرم بودن دلیل اصلی انتخاب آن برای دکوراسیون داخلی اتاق کودک است.

اتاق شلوغ کودک با چند صندلی بین بگ
دو صندلی بین بگ در کنار تخت دو طبقه
بین بگ صورتی

اگر دو کودک در یک اتاق مشترک باشند، صندلی های بین بگ به صرفه جویی در فضای ارزشمند اتاق کمک می کند. به جای قاب حجیم مبل یا صندلی، چند پف نرم و سبک می تواند هم زمان جهت استراحت و حفظ حریم خصوصی مورد استفاده قرارگیرند، بدون این که مساحت بزرگی به اندازه متر مربع را اشغال کرده و فضای بیشتری را برای بازی فعال باقی می گذارند.

بین بگ در کنار تخت اتاق خواب
بین بگ در پایین تخت
بین بگ در اتاق کوچک

استفاده از صندلی بین بگ در اتاق خواب

صندلی بین بگ متناسب برای استفاده در اتاق خواب کوچک است. جایی که در کنار تخت خواب نیاز به صندلی با حجم کم و  دسترسی به فضای بیشتر است. در عین حال برای اتاق های بزرگ به علت راحتی یکی از بهترین گزینه ها محسوب می شود.

بین بگ با جنس پر در اتاق خواب
بین بگ قرار گرفته در گوشه اتاق خواب همراه تور
بین بگ در اتاق نوجوان
بین بگ در اتاق خواب  بزرگ

صندلی های بین بگ گزینه مناسبی جهت استفاده در اتاق خواب نوجوانان است. سبک و کم جا بوده و به علت حالت خمیری که داراست بهترین گزینه جهت نشستن و استراحت کردن می باشد. می توان با توجه به رنگ و دکوراسیون اتاق در سایز ها و طرح های گوناگون جهت استفاده شخصی و مهمنان استفاده کرد و حتی زمانی که نیاز نیست و اتاق کوچک است آن را جا به جا کرد .

صندلی بین بگ در سینما خانگی
بین بگ در اتاق مخصوص فیلم

استفاده از صندلی بین بگ در اتاق سینما خانگی

اگر اتاق خاصی برای تماشای فیلم (سینمای خانگی) در خانه خود دارید، صندلی های بین بگ نیز یکی از بهترین گزینه ها است. زمان تماشای فیلم طولانی است و این در حالی ست که محل نشتن باید راحت و منعطف باشد. صندلی های بین بگ با بیشترین راحتی یکی از بهترین انتخاب ها جهت نشستن و تماشای تلوزیون محسوب می شود.

بین بگ در اتاق کار
بین بگ قرمز و آبی در اتاق کار

استفاده از صندلی بین بگ در اتاق کار خانگی

البته که قسمت اصلی مبلمان اداری میز و صندلی  است. اما یک صندلی بین بگ راحت بدون قاب و چهارچوب، یک افزودنی عالی برای فضای داخلی  اتاق کار موجود خواهد بود. پس از یک نشستن طولانی پشت میز کار، استفاده از صندلی بین بگ می تواند خستگی بسیار را از بین برده و به مراتب بازدهی را بیشتر خواهد کرد.

بین بگ در حیاط
بین بگ در تراس
بین بگ در بالکن

استفاده از صندلی بین بگ در تراس و حیاط خلوت

مبلمان  بین بگ اغلب به عنوان یک عنصر در طراحی منظر به دلیل مزایای اصلی آن – راحتی ، قابلیت حمل و کاربردی – استفاده می شود. در صورت کثیف شدن، شستن روکش صندلی های صندلی بین بگ کار سختی نیست. اگر هوا تغییر کرد و باران شروع به باریدن کرد، می توان آن را به راحتی به مکان مسقف منتقل کرد.

بین بگ در کنار استخر
چندین بین بگ در کنار استخر

استفاده از صندلی بین بگ در کنار استخر

صندلی های بین بگ نرم تر و راحت تر از صندلی های سخت و محکم آفتاب گیر هستند. به همین دلیل است که بسیاری از هتل ها در سراسر جهان و صاحبان خانه های استخر دار از صندلی های بین بگ برای مبلمان کنار استخر و آفتاب گرفتن انتخاب می کنند. انتخاب نوع روکش متناسب با جذب رطوبت و سهولت پاک شدن لکه روی پارچه صندلی می تواند بهترین گزینه برای استفاده در این محیط باشد.

صندلی بین بگ زرد و شلف

نتیجه گیری

امروزه صندلی کیسه ای به اندازه سایر مبلمان ایمن هستند و به علت راحت بودن ، سبکی و تنوع بسیار بالا از محبوبیت برخوردار بوده و مورد استقبال قرار گرفته است. صندلی بین بگ اکنون در هزاران شکل ، اندازه و سبک موجود هستند. آنها ممکن است در فرم های صندلی ، مبل و زیرپایی مورد استفاده قرارگیرند و برای داخل یا خارج از خانه مناسب هستند. با توجه به دکوراسیون و کاربری ، تنوع فراوانی داشته و در زمینه های گوناگون حتی جهت استفاده محل استراحت حیوانات خانگی مورد استفاده قرار می گیرند.

مطالب بیشتر : دکوراسیونی شیک و دوست داشتنی با مبل های شنی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه