Chidaneh.com placeholder image

خرید پارکت لمینت کف از برند لکسون

به قلم: فرگل سلحشور

در پاسخ به این سوال که پارکت لمینت چیست؟ خوب است بدانیم که یکی از پرطرفدارترین انواع کفپوش‌‌ها است. همینطور انواع لمینت را به دلیل شباهتشان به پارکت؛ می‌شناسند. لایه داخلی لمینت یعنی HDF، پایه چوبی داشته و علی‌رغم اینکه در مقابل رطوبت مقاوم نیست؛ برای حمام و سرویس بهداشتی و یا مکان‌هایی با رطوبت زیاد نیز استفاده نمی‌شود. از طرفی قیمت لمینت معمولا 50درصد کمتر از پارکت چوبی است. در ادامه این شوروم از چیدانه، با ساختار، 14 مورد از مزایا و معایب هفت‌گانه پارکت لمینت کف برند لکسون از فروشگاه راشین و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی بیشتر آشنا خواهید شد.

ساختار پارکت لمینت کف چگونه است؟

پارکت لمینت کف یک پوشش ترکیبی است و به طور کلی از 4 قسمت تشکیل شده است:

تابلو فرش ریحان

1. لایه محافظی (Overlay)

این لایه که خارجی‌ترین لایه این پارکت است، به عنوان لایه حفاظتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از کفپوش در برابر نفوذ آب و ضربه حفاظت می‌کند. در این لایه، نوعی مواد ملامینه با اکسید آلومینیوم ترکیب شده و یک لایه مقاومتی را تشکیل می‌دهند که باعث محافظت از روکش دکوراتیو لمینت می‌شود. این لایه محافظ شفاف، رویی‌ترین لایه پارکت لمینت کف بوده و جلوگیری از سایش نیز وظیفه دیگر آن است.

2. روکش دکوراتیو

این لایه توسط دستگاه چاپ ایجاد شده و می‌توان آن را در طرح‌های مختلفی نظیر طرح چوب، سنگ و… ایجاد کرد. این لایه در زیر لایه محافظ و روی مغزی کار که همان لایه سوم است، قرار می‌گیرد. در لایه دوم، دکور و شکل ظاهری مربوط به آن ایجاد می‌شود.

کلینیک ساختمانی راشین
پارکت چوبی و لمینیت باکیفیت
کلینیک ساختمانی راشین

3. HDF(High Density Fibreboar)

اصلی‌ترین قسمت ساختار کفپوش لمینت، مغزی آن است که از الیاف فشرده ساخته شده است و نوعی فیبر است. لایه HDF، یک متریال متراکم چوبی بنام HDF  (High Density Fiberboard)است که پایه لمینت را شکل‌ می‌دهد و مقاومت پارکت لمینت کف به دلیل وجود این لایه است. کلیک‌‌‌ها در قسمت مغزی لمینت ساخته می‌شوند و قابلیت چفت‌شدن و اتصال آسان لمینت‌‌‌ها را فراهم می‌کنند.

4. لایه بالانس

این لایه موجب محافظت از لایه HDF شده و همچنین باعث جلوگیری از ورود و نفوذ رطوبت به لایه HDF می‌شود. از طرفی، ورود این لایه موجب جلوگیری از متلاشی شدن لایه HDF می‌شود و فشاری سطحی را که به لمینت وارد می‌شود، به تعادل می‌رساند.
از طرفی وجود این لایه بالانس؛ از خمیدگی یا تغییر شکل پارکت جلوگیری‌ می‌کند. همچنین باعث جلوگیری از نفوذ رطوبت به لمینت شده و مقاومت مورد نیاز آن را تامین می‌کند.

لمینت کف چطور ساخته‌ می‌شود؟

معمولا به دو روش لمینت کف را‌ می‌توان ساخت. ازآنجاکه هر تایل دارای لایه‌های یکسان است، دو نوع مختلف از کف‌سازی لمینت موجود است:

  • لمینیت با فشار مستقیم (Direct Pressure Laminate) که به اختصار به این روش DPL گفته می‌شود.
  • لمینیت با فشار بالا (High Pressure Laminate) که به اختصار به این روش HPL گفته می‌شود.
کاربرد پارکت لمینت کف در دکوراسیون

کاربرد پارکت لمینت کف در دکوراسیون و چیدمان

با توجه به اینکه HDF به کار رفته در ساخت این محصول ضد آب نیست، نمی‌توان در فضاهایی که در تماس مستقیم و دائمی با آب است، مانند سرویس بهداشتی و حمام از آن استفاده کرد. اما برای سایر فضا‌‌ها مانند: هال و پذیرایی، اتاق خواب‌‌‌ها و راهرو‌‌ها گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌رود. در ادامه مقاله کاربرد پارکت لمینت کف در دکوراسیون فضاهای مختلف را بررسی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:‌  نصب پارکت لمینت، آنقدر‌‌ها هم که فکر‌ می‌کنید پیچیده نیست!

کاربرد کفپوش پارکت لمینت در دکوراسیون داخلی

زیبایی و دوام پارکت لمینت باعث شده تا گستره استفاده از آن هر روز بیشتر شود. غالبا در ساختمان‌های اداری و مسکونی از پارکت لمینت کف به عنوان کفپوش استفاده‌ می‌کنند. این محصول کاربردهای بسیار زیادی دارد و براین اساس محدودیتی از نظر اجرا برای پوشش کف با این سازه زیبا وجود ندارد.

کاربرد پارکت لمینت در شرکت و سازمان

در هر شرکت و سازمانی معمولا کفپوش‌‌‌ها بیشترین نقش را در ذهن مخاطب ایجاد‌ می‌کنند. به‌طورکلی پارکت لمینت اولین پیشنهاد طراحان دکوراسیون داخلی برای شرکت‌های بزرگ است. احساس لوکس بودن، قدرت، جدیت و نظم کاری شرکت اغلب با راه رفتن بر روی تایل‌های پارکت لمینت ایجاد‌ می‌شود.

کاربرد کفپوش لمینت در رستوران‌های شیک و مدرن

پرواضح است که استفاده از دکوراسیون شیک و لوکس در فست‌فود‌‌‌ها و رستوران‌های خانوادگی موجب رضایتمندی بیشتر مشتری‌‌‌ها می‌شود و احساس خوشایندی را برای مردم ایجاد‌ می‌کند. پارکت لمینت براق، این قابلیت را دارد که نور را از کف بازتاب داده و محیط رستوران را روشن‌تر جلوه دهد.

کاربرد پارکت لمینت کفپوش در نمایشگاه

می‌دانیم که گالری‌‌‌ها و نمایشگاه‌های هنری مکانی برای عرضه آثار هنرمندان هستند و استفاده از پارکت لمینت معمولا در مراکز فرهنگی- هنری مکمل فضای احساسی و هنری است. در ستایش پارکت لمینت کف در نمایشگاه‌‌‌ها می‌توان گفت که دکوراسیون و معماری خلاقانه گالری‌های هنری برای بازدیدکنندگان بسیار مهم است.

کاربرد پارکت لمینت کف در کافه و کافی شاپ

جالب است بدانید با توجه به اینکه جوانان بیشترین مشتری‌های کافه‌‌‌ها و کافی‌شاپ‌‌‌ها هستند و فضای آرامش‌بخش آنجا را بیشتر‌ می‌پسندند؛ طرح‌های مختلف چوبی پارکت لمینت می‌تواند موجب احساس آرامش در فضای دنج کافی‌شاپ شود. همچنین نصب این کالا روی پله‌‌‌ها و قابلیت جابه‌جایی تایل‌های پارکت لمینت به مکان‌های جدید نیز علاوه بر زیبایی، موجب افزایش استفاده روز افزون از آن‌‌ها در کافه‌ها شده است.

کاربرد پارکت لمینت در بوتیک

جالب است بدانید در رونق کسب و کار و فروش بیشتر بوتیک‌‌‌ها می‌توان از پارکت لمینت کف بهره برد. به همین جهت ظاهر جذاب و زیبای کفپوش بوتیک لباس، از اهمیت زیادی در جلب مشتری برخوردار است.

کاربرد پارکت لمینت در مدارس و موسسات آموزشی

نظافت آسان، دوام و ماندگاری به همراه عایق حرارت و صدا بودن، موجب‌ می‌شود آموزشگاه‌‌‌ها در مدت زمان کوتاهی بتوانند از پارکت لمینت کف به عنوان کفپوش استفاده کنند. به عبارتی استفاده از این محصول برای تمام فصول سال امکان‌پذیر بوده و پارکت لمینت قیمت مناسبی هم دارد.

مزایای پارکت لمینت

مزایای پارکت لمینت کف خانه چیست؟

پارکت لمینت کف، ویژگی‌‌‌ها و مزایای زیادی نسبت به سایر کفپوش‌های موجود در بازار دارد و همین موضوع موجب شده که طرفداران بسیاری داشته باشد. در ادامه برخی از مزایای پارکت لمینت را شرح داده‌ایم:
1. ظاهر شکیل و زیبای پارکت لمینت
پارکت لمینت کفپوش دارای ظاهر بسیار زیبایی است و تنوع زیادی در انتخاب رنگ برای آن وجود دارد. این امر باعث‌ می‌شود با توجه به دکوراسیون داخلی فضا، رنگ مورد نظر را بتوانید به آسانی انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی: رنگ کفپوش لمینت، مبلمان و دیوارها را باهاش ست کنید!

2. مقاوم بودن پارکت لمینت کف
به طورکلی لمینت از موادی محکم، قوی و ضدخش ساخته شده است و در خود یک لایه پوششی دارد که وظیفه حفاظت از ضربه و البته کثیفی را نیز دارد. کفپوش لمینت طول عمر بسیار بالایی دارد و در برابر دما، ضربه، آتش‌سوزی، آب و رطوبت، صدا و خط و خراش، بسیار مقاوم و عایق است. درواقع جزو مقاوم‌ترین انواع کفپوش‌‌ به حساب‌ می‌آیند. طول عمر آن‌‌ها با توجه به اینکه از لایه‌های چوب فشرده و روکش محافظ ساخته‌ می‌شوند، زیاد است. همچنین مقاومت پارکت لمینت کف در برابر اجسام تیز مانند چوب و سرامیک هم بیشتر است.

3. نصب و اجرای آسان لمینت کفپوش
نصب پارکت لمینت نسبت به بسیاری از کفپوش‌های دیگر، بسیار آسان‌تر است و به کمک کلیک‌ها و چفت و بست انجام می‌شود. حتی می‌توان این پارکت را چندین بار جدا کرد و از آن در فضای دیگری دوباره استفاده کرد. همچنین هزینه نصب و اجرای آن‌‌ها کمتر است. با توجه به اینکه در نصب لمینت از مصالح استفاده نمی‌شود، به کف اتاق خسارتی وارد نکرده و در صورت جمع‌آوری کف کاملا سالم و قابل استفاده خواهد بود. پارکت لمینت‌‌‌ها به سادگی و سرعت نصب‌ می‌شوند. سبک بودن آن‌‌ها به نسبت پارکت‌های چوبی و همچنین سنگ و سرامیک، موجب رضایت مهندسین ساختمانی است. علاوه براین پارکت لمینت کف خانه به سرعت پس از نصب قابل استفاده خواهد بود.
4.  نگهداری آسان
پارکت لمینت گردوغبار زیادی را به خود جذب نمی‌کند و به راحتی به کمک یک پارچه نم‌دار تمیز‌ می‌شود. به همین جهت نگه داشتن آن آسان است.

بیشتر بخوانید:

کلینیک ساختمانی راشین
آینه کاری دکوراتیو منزل
کلینیک ساختمانی راشین

5.سازگاری با طبیعت
پارکت لمینت کف دوست‌دار طبیعت است و به راحتی قابل بازیافت است. با توجه به اینکه طرح‌های لمینت از طبیعت اقتباس شده است، حس در طبیعت بودن را به شما خواهد داد. پارکت لمینت کف از موادی به نام high-density fiberboard ساخته شده است به این معنا که صدمه‌ای به طبیعت نمی‌زند.

6. قیمت مناسب پارکت لمینت کف خانه
قیمت پارکت لمینت کفپوش نسبت به سایر انواع کفپوش‌‌‌ها مناسب بوده و همین عامل یکی از دلایل محبوبیت آن است. این کفپوش‌‌ها جزو ارزان‌ترین نوع به حساب‌ می‌آیند و به طبع هزینه کمتری نسبت به پارکت‌های چوبی دارند.

از دیگر مزیت‌های پارکت لمینت کف‌ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت جابجایی پارکت لمینت
  • تنوع بالای کفپوش پارکت لمینت و انتخاب آسان
  • خاصیت آنتی‌باکتریال و ضدحشره بودن از دیگر مزایای پارکت لمینت کفپوش است.
  • در صورت خیس شدن، سطح آن برخلاف سرامیک لیز نمی‌شود.
  • استفاده از پارکت لمینت در مناطق مرطوب برخلاف پارکت میسر است.
  • ایجاد حس آرامش به دلیل نرم بودن این محصول از خصوصیات بارز آنهاست.
  • خاصیت ضدلک بالا و ضدحساسیت پارکت لمینت کف را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.
  • پارکت لمینت کف خانه عایق حرارتی خوبی بوده و استفاده از آن‌ در مصرف انرژی هم تا حدودی صرفه‌جویی‌ می‌کند.
کفپوش

 معایب هفت‌گانه پارکت لمینت کف را بشناسید!

  • حساسیت به رطوبت

این کفپوش زیبا و مقاوم معایبی هم دارد؛ از جمله اینکه پارکت لمینت کف علی‌رغم اینکه در مقابل آب و رطوبت مقاوم است اما ضد آب نیست. برای همین در فضاهایی که در معرض مستقیم با آب قرار بگیرد، قابل استفاده نخواهد بود. بنابراین نصب کفپوش لمینت در مکان‌هایی که امکان تجمع آب وجود دارند، پیشنهاد نمی‌شود.

  • عدم امکان واردات این محصول را از دیگر معایب آن‌ می‌توان برشمرد.
    از آنجاکه واردات لمینت به کشور ممنوع است؛ برندهای مطرح و بسیار باکیفیت ایرانی، مشغول ساخت پارکت‌های لمینت کف با کیفیت بالای تولید هستند.
  • درصورتیکه سیستم گرمایش و سرمایش از زیر کف اتاق رد شده باشد، استفاده از پارکت لمینت کف خانه مناسب نیست؛ زیرا به دلیل مجاورت با هوای گرم یا سرد، پارکت‌‌‌ها به سرعت از بین خواهند رفت.
  • با توجه به اینکه به دلیل انبساط و انقباض در کار گذاشتن پارکت لمینت فضایی در اطراف باید باز بماند، به همین دلیل از درزهای باز گرد و غبار و آب‌ می‌تواند به پارکت لمینت نفوذ کند و فرسایش سریع این محصولات را فراهم آورد.
  • ظاهر مصنوعی پارکت لمینت کف در مقایسه با چوب طبیعی از دیگر معایب آن است.
  • راه رفتن بر روی پارکت کف لمینت معمولا با سر و صدا همراه خواهد بود.
  • جای مواد شوینده، خیس و دستمال روی آن باقی‌ می‌ماند.

کلینیک ساختمانی راشین
پارکت چوبی و لمینیت باکیفیت
کلینیک ساختمانی راشین

کلینیک ساختمانی راشین
آینه کاری دکوراتیو منزل
کلینیک ساختمانی راشین

راشین | پارکت لمینت کف از برند لکسون

اگر انتخابتان برای کفپوش پارکت لمینت باشد، باید خیلی به طرح و رنگش دقت کنید که بعدا پشیمان نشوید. کلینیک ساختمانی راشین، مسئول تولید و پخش‌کننده لمینت لکسون هستند. خوبی این فروشگاه این است که انواع پارکت و لمینت و حتی کاغذ‌دیواری‌های جدیدی هم دارند که شما می‌توانید آن‌‌ها را راحت با هم مقایسه کنید و خریدتان را انجام دهید. راشین محصولات دیگری مثل: پرده زبرا، آینه دکوراتیو، کناف و کابینت و حتی دیوارپوش‌های چوبی را هم ارائه‌ می‌دهند که همگی جزئی از دکوراسیون هستند و همه خدمات مربوط به آن‌‌ها را نیز انجام‌ می‌دهند. اغلب سنبل‌‌‌ها و نمونه‌‌‌ها در این شرکت موجود است که قطعا با دیدن این همه تنوع، شما به ایده دلخواهتان‌ خواهید رسید.

کلینیک ساختمانی راشین
انواع مدل‌های پارکت لمینیت و کفپوش
کلینیک ساختمانی راشین

کلینیک ساختمانی راشین
جدیدترین مدل‌های پرده زبرا
کلینیک ساختمانی راشین

کلام پایانی

کیفیت و جنس لایه‌های پارکت لمینت در قیمت نهایی این محصول تاثیر دارد. به طوریکه هر چقدر مواد اولیه باکیفیت‌تری استفاده شود، دوام و استحکام کفپوش بیشتر‌ می‌شود و قیمت آن هم بالاتر‌ می‌رود. در تعیین قیمت پارکت لمینت کف مواردی از جمله: ضدآب بودن، جنس مواد اولیه، ضخامت پارکت لمینت کفپوش، کیفیت قفل و زبانه و اندازه آن هم تاثیرگذار است. از طرفی دیگر هرچه ضخامت این کالا کمتر باشد، انتقال حرارت بین پشت و روی آن بهتر انجام شده و درنتیجه برای استفاده در سیستم‌های پارکت لمینت و گرمایش از کف مناسب‌تر خواهد بود.

در صورت هرگونه راهنمایی درخصوص پارکت لمینت کف، با کلینیک ساختمان راشین در ارتباط باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه