Chidaneh.com placeholder image

تمیز کردن کفپوش لمینت، این روش رو امتحان کردی؟

به قلم: کیمیا مرادی

 

هنگام خرید کفپوش به اولین نکته ای که توجه می کنیم، زیبایی و دوام بالای محصول است. از نظر زیبایی کفپوش های لمینت کم و کاستی ندارند و فضای منزل را گرم و دلچسب می‌کنند. اما شک دارم بیشتر ما هنگام خرید به تمیز کردن کفپوش انتخابی فکر کرده باشیم! شما کفپوش لمینت خود را چطور تمیز می کنید؟ دراین مطلب چیدانه پا به پای شما می آید تا کفپوش لمینت منزلتان را عین روز اول برق بیاندازید! عادات تمیزکاری گذشته را فراموش کنید!

قالیشویی ادیب

دکوراسیون آریو
اجرای لمینت و پارکت
دکوراسیون آریو

هارمونی
پارکت و کاغذ دیواری
هارمونی

روز خوبی را برای تمیز کردن کفپوش انتخاب کنید!

کفپوش های لمینت در برابر اشیا تیز یا کشیدن وسایل سنگین رویشان حساس هستند و خراشیده می شوند. شما که نمی خواهید کفپوش زیبایتان آسیب ببیند؟ روزی را انتخاب کنید که از انرژی بالایی برخوردار باشید و مبلمان را به آرامی و با حوصله جابه جا کنید.

تمیز کردن لمینت

[[nid:135363]]

کفپوش را تمیز کنید!

ابتدا گرد و غبار کفوش را بگیرید. این مرحله را جدی بگیرید در غیر این صورت نه تنها کفپوشتان تمیز نمی شود بلکه کثیف تر می شود. برای این کار از یک جاروی نرم استفاده کنید. برای سطوح وسیع، بهتر است از جاروبرقی استفاده کنید. از سری مخصوص به گردیری جاروبرقی یا عاج دار آن استفاده کنید. جاروبرقی را محکم روی سطح نکشید.

تمیز کردن کفپوش چوبی

گروه معماری اشکان اذانی
لمینیت و کفپوش
diamond+گروه معماری اشکان اذانی

مواد نظافتی را درست انتخاب کنید!

شاید استفاده از مواد نظافتی تولید شده جهت تمیز کردن کفپوش لمینت کمی گران به نظر برسد. اما به یاد داشته باشید؛ استفاده از این مواد برایتان آسودگی خیال به همراه می آورد. به علاوه، این مواد از کفوشتان مراقبت می کنند و طول عمر آن را بالا می برند. کفپوش لمینت در هیچ شرایطی نباید با مایعات تماس پیدا کند. بدین منظور بهتر است از دستمال های نرم یا فیبری استفاده کنید.

ستاره چیدمان ماندگار
اجرای پارکت و لمینت
ستاره چیدمان ماندگار

ستاره چیدمان ماندگار
اجرای پارکت و لمینت
ستاره چیدمان ماندگار

وقت خشک کردن رسیده است!

در انجام این مرحله دقت بیش تری به خرج دهید. با یک دستمال فیبری خشک شروع به رطوبت گیری کفپوش کنید. پس از خشک شدن کفپوشتان دوباره براق می شود. دقیقا مانند روز اول! اما اگر درخشش بیش تری می خواهید باید از جلادهنده های مخصوص این کار استفاده کنید.

تمیز کردن کفپوش لمینت

استفاده بیش از حد از واکس ها و جلا دهنده ها را پیشنهاد نمی کنم. این مواد به مرور زمان سطح کفپوشتان را خش می کنند و طول عمر آن را کاهش می دهند.

تمیز کردن کفپوش لمینت

عادات غلط در تمیز کردن کفپوش لمینت را ترک کنید!

احتمالا همه ما از یک نفر این جمله را شنیده ایم: “مایع شستشو را با یک فنجان سرکه کخلوط کن و کفپوشت را تمیز کن. هزینه اضافی نکن!". شاید یک نفر در این زمینه نتیجه خوبی گرفته باشد اما بهتر است طبق اصول رفتار کنید و ریسک نکنید!

برخی دستمال های نظافتی حاوی ذرات فلز هستند و با چشم قابل رویت نیستنند. قبل از استفاده حتما روی پاکت را بخوانید! این ذرات ریز خش های میکروسکپی ایجاد می کنند و به مرور باعث جرم گرفتگی می شوند.

مواد مخصوص تمیز کردن لمینت را مطابق دستور استفاده کنید و غلظت را بیشتر نکنید. لطفا وسواس خود را کنار بگذارید! از مخلوط کردن هرگونه مایع شیمیایی دیگر خود داری کنید.

بعد از تمیز کردن، جایی از کفپوش قبلا آسیب دیده است را با فرش و قالیچه بپوشانید تا از آسیب بیش تر جلوگیری به عمل آید و در اولین فرصت نسبت به تعمیرش اقدام کنید.

مطالب چیدانه در این زمینه را از دست ندهید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه