Chidaneh.com placeholder image

جدیدترین مدل‌های میز تحریر؛ راهنمای خرید را بخوانید!

به قلم: مژگان احمدی

در عصر امروز که دوره هجوم اخبار و ارتباطات است همه ما نیاز داریم بخشی از زمان روزانه خود را به مطالعه و تحریر مطالب و یا کار با لپ‌تاپ بگذرانیم. ممکن است محصل باشید و عادت داشته باشید در پوزیشن مناسب و پشت یک میز تحریر درس بخوانید. اگر شاغل هستید و بخش زیادی از روز را پشت میز می‌نشینید باید حواستان به نوع ساختار میز و حفظ سلامت بدنی خود باشد. امروز با معرفی جدیدترین مدل‌های میز تحریر که توسط یکی از حرفه‌ای‌ترین برندها تولید می‌شود آشنا خواهید شد.

لمکده
انواع میز تحریر نوجوان
لمکده

چوب و هنر

گروه لمکده با استفاده از نیروی زبده و تجهیزات پیشرفته روز دنیا به تولید و ساخت انواع محصولات چوبی می‌پردازد، محصولاتی که از لحاظ کیفیت متریال و جذابیت ظاهری در رتبه بالایی قرار دارند و رضایت مشتریان سخت‌پسند را به‌خوبی جلب کرده‌اند. اگر نیت دارید که برای اتاق مطالعه و یا اتاق کار خود میز تحریر تهیه کنید، قبل از این که به خریدن آن اقدام کنید این مقاله را بخوانید.

لمکده
انواع میز تحریر نوجوان
لمکده

میزهای تحریر طراحی روز؛ باید چه استانداردهایی داشته باشند؟

حالا که سال تحصیلی به‌تازگی آغاز شده بهتر است درمورد ضرورت وجود یک میز تحریر در خانه هر دانش‌آموز یا دانشجو صحبت کنیم. معمولا بچه‌ها عادت دارند جلوی تلویزیون و روی زمین دراز می‌کشند و تکالیفشان را می‌نویسند. گاهی اوقات هم پشت میز ناهارخوری یا روی اپن آشپزخانه دفتر و کتاب خود را پهن می‌کنند و مشغول درس خواندن می‌شوند. بخصوص در این روزها و با وجود بیماری کرونا و آنلاین شدن ناگزیر کلاس‌ها و تماشای ساعت‌ها فیلم آموزشی از پشت صفحه لپ‌تاپ و تبلت هم احساس نیاز به میز تحریر را دوچندان کرده است و اگر مکان مناسبی برای نشستن وجود نداشته باشد در درازمدت سیستم فیزیکی و ستون فقرات این افراد دچار آسیب شده و در بزرگسالی آن‌ها را به دردسر می‌اندازد. پس اگر در حال تحصیل هستید به میز استانداردی نیاز دارید که جایی برای مطالعه و جا دادن لوازم آموزشی‌تان داشته باشد.

حالا این متناسب بودن و استاندارد بودن میز تحریر یعنی چه؟ ما برایتان توضیح می‌دهیم.

لمکده
انواع میز تحریر نوجوان
لمکده

لمکده
انواع میز تحریر نوجوان
لمکده

از ستون فقرات خود محافظت کنید

اگر قرار است روی میز تحریرتان به مانیتور خیره شود صفحه آن باید درست روبروی صورتتان قرار بگیرد تا مجبور نباشید گردن خود را در حالت نامتناسبی نگه دارید. بهتر است برای نشستن از صندلی ارگونومیک استفاده کنید، این صندلی تحدب و تقعر کمر شما را پوشش می‌دهد تا به مهره‌های شما فشاری وارد نشود. اگر پشتی صندلی شما صاف است از بالشت‌های مخصوص استفاده کنید، در هر حالت سعی کنید برای سلامت بدنی خود بیشترین ارزش را قائل باشید.

به ابعاد و اندازه‌ها دقت کنید

در ساخت جدیدترین مدل‌های میز تحریر طول میز اندازه‌ای بین 70 الی 150 سانتی‌متر را دارا می‌باشد، عرض میز 60 تا 75 و ارتفاع معمول  آن چیزی بین 73 تا 80 سانتی‌متر است.

لمکده
میز تحریر سفید ساده و شیک لمکده مدل M100
لمکده

لمکده
میز تحریر سفید ساده و شیک لمکده مدل M100
لمکده

رویه صندلی مهم است

شما قرار است روی صندلی میز تحریر خود احساس راحتی کنید، مطمئنا با نشستن بر روی آن قصد ندارید استراحت کنید و یا چرت بزنید! برای درس خواندن و کار کردن صندلی شما باید تا اندازه‌ای راحت باشد که نه در آن فرو بروید و نه سفتی نشیمن آن بدنتان را آزار بدهد. برای امتحان کردن میزان راحتی با انگشت خود فشار ملایمی به سطح نشیمن بیاورید، در این صورت انگشت شما باید یکی دو سانتی‌متر در آن فرو برود و بعد به سرعت به حال اولیه بازگردد. پارچه صندلی بهتر است نرم و ضدحساسیت باشد چون قرار است ساعت‌های طولانی با بدن شما تماس داشته باشد.

لمکده
میز تحریر و صندلی لمکده مدل master cup
لمکده

ساختمان و استحکام میز و صندلی

جنس میز باید مرغوب باشد و اتصالات و پرداخت نهایی به‌درستی اجرا شده باشند، اگر در میز متریال مصنوعی استفاده می‌شود این مواد باید سازگار با محیط زیست باشند تا بر روی سلامت شما اثر منفی نگذارند. میز تحریر شما باید سال‌های سال عمر کند و نمی‌توانید دائما آن را تعویض کنید، بنابراین خوب است که انتخاب خود را از میان میزهای تحریر طراحی روز انتخاب کنید تا از خرید خود پشیمان نشوید. 

در انتخاب نوع صندلی وسواس به خرج بدهید. سعی کنید از صندلی با لبه‌های تیز و برّنده مانند صندلی‌های فرفورژه استفاده نکنید، بهتر است ساختار دسته‌ها منحنی باشد تا گوشه‌های آن مزاحم راحتی حالت بدنتان نشود. اگر قصد دارید از بین جدیدترین مدل‌های میز تحریر یکی را برای اتاق کودک خود انتخاب کنید از خریدن صندلی‌های چرخدار و گردان صرفنظر کنید. 

لمکده
میز تحریر لمکده مدل Media
لمکده

تناسب با جثه فرد

میزهای تحریر طراحی روز باید با قد و فیزیک صاحب آن متناسب و هماهنگ باشد. اگر ارتفاع میز کوتاه‌تر از قد شما باشد دست‌ها به سمت پایین آویزان می‌شود و به سر و گردنتان فشار می‌آید، اگر ارتفاع میز بلندتر هم باشد برای این که دست‌ها روی میز قرار بگیرد کتف و شانه شما اذیت خواهد شد. در بهترین حالت ارتفاع میز تحریر باید به گونه‌ای باشد که آرنج و مچ در یک امتداد قرار بگیرند و آرنج با بازو زاویه‌ای در حدود 110 درجه تشکیل بدهد.

تناسب با سایز اتاق

اگر اتاقتان بزرگ است می‌توانید بدون محدودیت از بین جدیدترین مدل‌های میز تحریر یک نمونه بزرگ و جادار آن را انتخاب کنید، اما اگر اتاق کوچکی در اختیار دارید بهتر است از فضاهای پرت و گوشه‌های اتاق برای جا دادن میز تحریر خود استفاده کنید. باید بهترین بخش اتاق را برای آن در نظر بگیرید، جایی که برای فضای تردد شما مزاحمت ایجاد نکند و دست‌وپاگیر نباشد و زمانی که روی صندلی می‌نشینید بهترین نور ممکن را داشته باشید.

لمکده
میز تحریر چوبی زیبا مدل new03
لمکده

ظاهر میز تحریر

طراحی و نمای میز اولین چیزی است که نگاه شما به آن جلب می‌شود یا آن را پس می‌زند! مدل میزهای تحریر جدید در بازار بسیار متنوع است و شما باید بنا بر نیاز خود میزی با ساختار کاربردی انتخاب کنید. اگر بیشترین استفاده شما از کامپیوتر است باید جای کیس کامپیوتر را در نظر بگیرید و سطح روی میز را بزرگتر انتخاب کنید تا کامپیوتر شما تمام فضای میز را اشغال نکند. اگر سروکار شما بیشتر با دفتر و کتاب است بهتر است از مدل‌های کشودار و قفسه‌دار آن استفاده کنید، کشو و کتابخانه میز فضای خوبی را برای قرار دادن کتاب‌ها و نوشت‌افزار در اختیارتان می‌گذارد و از شلوغی و آشفتگی محیط جلوگیری خواهد کرد. این را بدانید که نوع میز تحریر شما با میزان تمرکز و خلاقیتتان ارتباط کاملا مستقیم دارد، از قدیم گفته‌اند محیط آشفته ذهن آشفته را به دنبال دارد، پس با انتخاب یک میز تحریر شکیل و مناسب برای خود فضایی خلوت، تمیز و مرتب فراهم کنید. 

لمکده
میز تحریر لمکده مدل Media
لمکده

موضوع مهم دیگر رنگ میز تحریر است. در جدیدترین مدل‌های میز تحریر می‌توانید انواع رنگ‌های شاد و فانتزی را پیدا کنید. خیلی‌ها هم ترجیح می‌دهند یک میز چوبی رنگ طبیعی خودش را داشته باشد، در هر صورت بهتر است رنگ میز را با دیگر اجزای دکوراسیون اتاق خود ست کنید. این زیبایی روحیه و انگیزه شما را تقویت می‌کند و باعث می‌شود در فعالیت خود راندمان بالاتری داشته باشید.

جدیدترین مدل‌های میز تحریر

نکات نگهداری از جدیدترین مدل‌های میز تحریر

میزهای تحریر طراحی روز با استفاده از متریال‌های متنوع تولید می‌شوند، اما چوب برای ما ایرانی‌ها حس خاص و متفاوتی را القا می‌کند و می‌توانیم ادعا کنیم هنوز هم المان چوب در زیباسازی دکوراسیون عنصری بی‌رقیب است. نگهداری از میز تحریر چوبی اصول خود را دارد و با رعایت یکسری نکات ساده می‌توانید طول عمر میز خود را بالا ببرید و از هزینه‌های تعمیر و مرمت آن پیشگیری کنید.

نظافت کنید!

گردگیری روزانه میزتان هیچ زمان خاصی از شما نمی‌گیرد، با یک دستمال مرطوب، نخی و بدون پرز گرد و غبار را از روی آن بزدایید.

دمای اتاق را متعادل نگه دارید

چوب طبیعی به تغییرات دما و رطوبت حساس است و در اثر انبساط و انقباض‌های متوالی ممکن است ترک بخورد و شکاف بردارد، پس اگر در اتاقتان وسیله سرمایشی و گرمایشی دارید شرایط دمایی را در حد نرمال حفظ کنید. ضمن این که رطوبت می‌تواند باعث شود چوب میز باد کرده و تبله کند، پس برای نظافت آن میز را نشویید، لیوان و ظرف خیس خود را روی آن قرار ندهید و در صورت مشاهده لکه روی سطح آن از روش سابیدن و خراشیدن استفاده نکنید! این را بدانید بافت چوب آسیب‌پذیر است و به‌راحتی از بین می‌رود و باید با ملایمت با چوب رفتار کنید.

میزهای تحریر طراحی روز

سم‌زدایی کنید!

گاهی بدون آن که متوجه شوید حشراتی مانند موریانه به لوازم چوبی شما حمله کرده و آن را از درون پوک می‌کنند، اواخر بهار و اوایل تابستان بهترین زمان است تا با سم‌پاشی از شر این مزاحم‌های کوچک خلاص شوید.

چوب و آفتاب دشمن یکدیگرند!

نور خورشید به‌هیچ وجه نباید به میز چوبی شما مستقیما بتابد، زیرا خیلی زود رطوبت حداقلی چوب را گرفته رنگ و روی آن را از بین خواهد برد. اگر امکان آن را ندارید که میز را از جلوی پنجره جابجا کنید بهتر است برای اتاق خود پرده‌ای ضخیم بخرید.

لمکده
میز تحریر و صندلی لمکده مدل master cup
لمکده

حرف آخر

اگر محصل یا شاغل هستید نمی‌توانید ضرورت استفاده از یک میز تحریر را در لایف استایل خود نادیده بگیرید، بخصوص این روزها که با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم و به سبک جدید آموزش آنلاین و دورکاری روی آورده‌ایم اولین قدم برای ایجاد کردن فضایی دنج و مناسب خریدن یک میز تحریر است. جدیدترین مدل‌های میز تحریر که در رنگ‌ها و طراحی‌های متنوع در بازار عرضه می‌شود دست شما را برای انتخاب باز گذاشته است. بهرحال سعی کنید از بهترین برندها خرید کنید زیرا میز تحریر فقط با رنگ و لعاب دکوراسیون شما کار ندارد، بلکه مستقیما با سلامت فیزیکی شما در ارتباط است و عدم رعایت نکات مدیکال در آن ممکن است آسیب‌های جبران‌ناپذیری به جسم شما وارد کند.

گروه تولیدکننده لمکده با استفاده از متریال درجه یک و ماشین‌آلات پیشرفته و روز دنیا با تولید محصولات چوبی متنوعی از جمله میز تحریر، کمد و دراور، محصولات اداری، سرویس‌های خواب، انواع میز تلویزیون و جلومبلی و … زیبایی و کیفیت را سرلوحه کار خود قرار داده است. اگر می‌خواهید تولیدات این شرکت را تماشا کنید به پروفایل گروه لمکده سر بزنید.

مطالب پیشنهادی:

نویسنده: مهشید بختیاری

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه