طراحی منزل با مبلمان مدرن؛ درست بچینید!

طراحی منزل با مبلمان مدرن؛ درست بچینید!

به قلم: مژگان احمدی

اگر بخواهید سبک دکوراسیون مدرن را در یک کلمه توصیف کنید آن کلمه سادگی است! البته سادگی به مفهوم کسل‌کننده بودن و روح نداشتن دکوراسیون و استفاده از رنگ‌های کدر و خنثی نیست، بلکه شما می‌توانید با یک طراحی ساده و بدون تشریفات اضافی چیدمانی گرم و انرژیک داشته باشید. این تصور که زیبایی در استفاده از لوازم سنگین و مجلل و سلطنتی‌ست خیلی وقت است قدیمی و دِمُده شده است. در یک خانه مدرن همه عناصر باید از اصول طراحی یکسانی پیروی کنند. طراحی منزل با مبلمان مدرن این روزها به یکی از محبوب‌ترین موضوعات دیزاینرها تبدیل شده است، به طوری که برای خلق کردن ایده‌های خاص و متفاوت در رقابت با یکدیگرند. در همین راستا مجموعه مبلمان مدرن و سازه‌های فلزی متال تهران تولیدکننده و طراح انواع مبلمان فلزی مدرن به شما کمک خواهد کرد تا دکوراسیون خود را به زیبایی هرچه‌تمام‌تر بچینید. با ما همراه باشید تا درمورد سبک مدرن دکوراسیون مفصلا صحبت کنیم.

مبلمان مدرن و سازه‌های فلزی متال تهران
diamondمبلمان مدرن و سازه‌های فلزی متال تهران

طراحی منزل با مبلمان مدرن؛ مقایسه مبل مدرن با سایر مبل‌ها

ذائقه مردم در زمینه دکوراسیون هرروز در حال تغییر است. شاید اگر سالها پیش درمورد یک دست مبلمان شیک صحبت می‌شد همه ما مبلی شاهانه و تشریفاتی با تاج‌های بزرگ ابزارخورده و دسته‌های سنگین طلایی توی ذهنمان نقش می‌بست، اما امروزه سلیقه جمعی به سمت سادگی و یکدست بودن سوق پیدا کرده و بتدریج مبل‌های پرطمطراق قدیمی دارند جایشان را به مبلمان ساده و بی‌تکلف امروزی می‌دهند.

اسکای اسکرپر

در مقاله‌های پیشین چیدانه مبل مدرن را برای شما توصیف کردیم، در بند معرفی مبل مدرن به طراحی ساده و کاربردی و متریال مدرن اشاره کردیم و نکاتی طلایی را به شما آموزش دادیم که در هنگام خرید مبلمان مدرن رعایت کنید. همچنین در مطلب مشکلات و موانع دکوراسیونی مبلمان چوبی مدرن طرز چیدمان صحیح مبل را مفصلا توضیح دادیم. حالا می‌خواهیم به یک سوال دیگر پاسخ بدهیم: یک مبل مدرن با سایر مبل‌ها چه تفاوت‌های شاخصی دارد؟

مبلمان مدرن و سازه‌های فلزی متال تهران
diamondمبلمان مدرن و سازه‌های فلزی متال تهران

رنگ‌های غالب

معمولا در طراحی مبلمان مدرن از رنگ‌های خنثی مانند سفید، کرم، بژ، خاکستری، مشکی و دیگر رنگ‌های سنگین و باوقار استفاده می‌شود. البته می‌توانید ریسک کنید و مبلمان خود را در رنگ‌های تند و تیز هم سفارش بدهید اما بدانید که استفاده از این طیف در یک دکوراسیون مدرن خیلی هم مرسوم نیست و ممکن است با دیگر وسایل چیدمانتان جور در نیاید و توی ذوق بزند. خلاقیت دیگری که می‌توانید به خرج بدهید تا فضای خانه جذابتر و لطیف‌تر به نظر بیاید ترکیب کردن رنگ‌هاست، مثلا می‌توانید مبل‌های تک‌نفره خود را در یک رنگ هم‌خانواده یا متضاد با کاناپه‌ها سفارش بدهید.

خیلی‌ها دکوراسیون مدرن را یک دکوراسیون سرد و بی‌روح می‌دانند اما این تصور درست نیست! بله، شما در همه اجزای دکوراسیون از رنگ‌های خنثی استفاده کرده‌اید اما تاثیر اکسسوری‌ها را هیچوقت دست کم نگیرید! این نکته را فراموش نکنید: شما در خانه به انرژی و پویایی نیاز دارید، پس اجازه ندهید که غالب دکوراسیون شما کسل‌کننده به نظر برسد و سعی کنید با لوازم فرعی و جانبی روح حاکم بر دکوراسیون خانه را تعدیل کنید. به‌عنوان مثال اگر مبلمان شما کرم‌رنگ است و کف خانه را با قالی سفید مفروش کرده‌اید می‌توانید با تابلوهای هنری پرزرق و برق و لوازم دکوراتیو لوکس و مجلل این سرما را از بین ببرید. کوسن‌ها و بالشتک‌ها المان‌هایی کوچک اما تعیین‌کننده‌اند که اگر درست طراحی شوند رنگ و لعاب متفاوتی به مبلمان شما می‌بخشند.

مبلمان مدرن و سازه‌های فلزی متال تهران
diamondمبلمان مدرن و سازه‌های فلزی متال تهران

شکل ظاهری

در دکوراسیون کلاسیک معمولا از خطوط منحنی و نقش و نگاره‌های سنگین و قوس‌دار و چوب‌های تراش‌کاری‌شده و تشریفاتی استفاده می‌شود اما در سبک مدرن دیگر خبری از آن همه پیچیدگی نیست و این خطوط ساده و یکنواخت هستند که حرف اول را می‌زنند. خطوط مستقیم با زاویه‌های تیز و دقیق از ویژگی‌های مشهود مبلمان فلزی مدرن است. پارچه‌ها در این سبک معمولا بدون هیچ طرح خاصی انتخاب می‌شوند تا سادگی فضا را بر هم نزنند، پس طراحی منزل با مبلمان مدرن آنقدرها هم کار سختی نیست! کافی است تشریفات را فراموش کنید، از شلوغی‌های بیهوده دوری کنید و به لوازم سبک و ساده رو بیاورید!

ایجاد فضای باز

تصور می‌کنید خلوت بودن دکوراسیون مدرن به چه معناست؟ دوری از ازدحام در مدرنیته فلسفه دارد و هدف خاصی را دنبال می‌کند. آرامش ذهنی و جدایی از شلختگی‌های معمول همان چیزی است که انسان مدرن به آن نیاز دارد و در همه ابعاد زندگی در جستجوی آن است. در سبک مدرن هر بی‌نظمی و حتی هر نظم پیچیده‌ای که باعث استرس و آشفتگی می‌شود را دور میریزیم و لوازمی ضروری و کاربردی را حفظ می‌کنیم. ایجاد فضای باز و خلوت از خصلت‌های سبک مدرن است، برای همین است که مبلمان مدرن جای زیادی از شما اشغال نمی‌کند و حس تنگی و خفگی به شما منتقل نمی‌شود. در طراحی منزل با مبلمان مدرن هرچه می‌توانید فضای تردد خود را باز بگذارید، حتی می‌توانید با رنگ‌ها بازی کنید تا نشیمن کوچکتان را دلبازتر جلوه بدهید، در طراحی منزل با مبلمان مدرن برای وسیع‌تر نشان دادن محیط استفاده از رنگ‌های روشن فوق‌العاده است و توهم بزرگ بودن فضا را به بیننده القا می‌کند.

مبلمان مدرن و سازه‌های فلزی متال تهران
diamondمبلمان مدرن و سازه‌های فلزی متال تهران

طراحی منزل با مبلمان مدرن؛ ترفندهای انتخاب مبلمان

این که یک دست مبلمان مدرن بخرید و به خانه بیاورید کافی نیست! طراحی منزل با مبلمان مدرن تکنیک‌های خاص خودش را دارد. اگر مبل شما چیدمان درستی نداشته باشد خیلی زود شما و اهالی خانه را خسته خواهد کرد. پس قبل از این که برای خرید مبلمان از خانه بیرون بروید یکسری آیتم‌ها را بررسی کنید، نیازهای دقیقتان را بسنجید و طبق همان فاکتورها به خرید اقدام کنید.

لایف استایلتان را در نظر بگیرید

شما دقیقا چه استفاده‌ای از مبلمان منزل می‌کنید؟ شاید این سوال به نظرتان مضحک بیاید و فکر کنید که خب! جواب آن واضح است! همه از مبلمان برای نشستن و استراحت استفاده می‌کنند! اما این کافی نیست.

مبلمان مدرن و سازه‌های فلزی متال تهران
diamondمبلمان مدرن و سازه‌های فلزی متال تهران

شاید خیلی اهل شب‌نشینی و دورهمی‌های دوستانه باشید و خانه شما اکثرا شلوغ و پررفت و آمد باشد، در این صورت از مبلتان استفاده زیادی خواهید کرد و در انتخاب جنس، رویه، استحکام، تعداد و حتی رنگ مبلمان باید دقت ویژه‌ای داشته باشید. مثلا برای خانه‌های پرتردد معمولا مبلمان تیره‌رنگ بیشتر جوابگو خواهد بود تا آلودگی‌ها را کمتر نشان بدهد و مجبور نباشید دائما وقتتان را روی تمیزکاری و شستشو بگذارید. اگر بیشتر از مبلمان برای دراز کشیدن و تماشای تلویزیون و یا کار با موبایل استفاده می‌کنید باید مبلی را انتخاب کنید که بافت نرم‌تر و راحت‌تری داشته باشد، استراکچر مبل، مدل دسته‌ها و پایه‌های آن، جنس پارچه و مشخصات کلی مبلمان باید مناسب یک استراحت طولانی‌مدت باشند تا از فیزیک بدن شما حمایت کنند و به آن آسیب نزنند.

به ابعاد و اندازه‌ها دقت کنید

در طراحی منزل با مبلمان مدرن، قبل از این که به خرید اقدام کنید حواستان به ابعاد اتاق و سایز منطقی‌ای که یک مبل باید از فضای اتاق اشغال کند را مدنظر داشته باشید. اگر سالن بزرگی دارید دستتان باز است و حتی می‌توانید دو دست مبل را به خانه بیاورید اما اگر نشیمن کوچکی دارید باید اندازه مبلمان را طوری در نظر بگیرید که فضای شما تنگ و آشفته نشود. بعضی از مدل‌های مبلمان خاص هستند و باید جای مناسبی را برای آن در اختیار داشته باشید، مثلا مبلمان ال‌مانند فرم ویژه‌ای دارد و مکان خودش را می‌طلبد. شاید سبک زندگی شما به گونه‌ای باشد که وعده‌های غذاییتان را به اتفاق اعضای خانواده دور یک سفره میل می‌کنید، پس حتما فضای خالی آن را مدنظر داشته باشید.

مبلمان مدرن و سازه‌های فلزی متال تهران
diamondمبلمان مدرن و سازه‌های فلزی متال تهران

جنس مبل را هوشمندانه انتخاب کنید

خیلی مهم است که مبل شما از چه رویه‌ای باشد. مبل‌های پارچه‌ای نرم‌تر و لطیف‌ترند و به همین دلیل از مبلمان چرمی طرفداران بیشتری دارند. چرم جنسی منطبق با محیط است، در روزهای تابستانی گرما را به خود جذب می‌کند و داغ و چسبنده می‌شود و در روزهای خنک پاییز و زمستان بسیار سرد خواهد بود، اما ظاهر لوکس‌تری دارد و جلوه‌ای لاکچری و مجلل به منزلتان می‌دهد. نکته دیگر این که چرم نسبت به پارچه آسیب‌پذیرتر است و زود خط و خش و ساییدگی روی خود را نمایان می‌کند، اما در عوض نظافت آن نیز راحتتر است و با یک دستمال پارچه‌ای نمدار می‌توانید از پس لکه‌ها و گردوغبار آن بربیایید.

نکته بعدی که درمورد طراحی منزل با مبلمان مدرن باید بدانید این است: اگر طبع شما حساس است و خیلی زود به آلرژی مبتلا می‌شوید خوب است بدانید که چرم متریالی ضدآلرژی است و در این مورد عملکرد بهتری از پارچه خواهد داشت. پارچه مبل ممکن است گردوخاک را در خود نگه دارد و یا پرزهای آن باعث شود حساسیتتان عود کند و دچار مشکل شوید.

مبلمان مدرن و سازه‌های فلزی متال تهران
diamondمبلمان مدرن و سازه‌های فلزی متال تهران

طراحی منزل با مبلمان مدرن؛ چگونه بچینیم؟

چیدمان خلاقانه مبل موضوع بسیار مهمی است. در طراحی منزل با مبلمان مدرن، این که مبل را چطور در فضا جاسازی کنید که چشمگیرتر و جذاب‌تر به نظر بیاید و از خودنمایی بقیه عناصر دکوراسیون ممانعت نکند موضوعی است که معمولا هرکسی به آن توجه نمی‌کند. نیازی نیست تمام اکسسوری‌های منزل همرنگ مبلمانتان باشند، همین که در یک تناژ باشند کافی است. حتی گاهی رنگ‌های متضاد و غیرقابل پیشبینی می‌تواند ترکیبی هیجان‌انگیز ایجاد کند. سعی کنید رنگ مبلمان را با تم کاغذ دیواری یا رنگ دیوار ست کنید. اگر مبل را روبروی پنجره قرار می‌دهید حواستان باشد این کار جلوی نمای پرده را نگیرد و زیبایی هردوی این المان‌ها به یک میزان ظاهر شود. خوبی دکوراسیون مدرن این است که برای سبک چیدن آن دستتان باز است و می‌توانید با خیال راحت ابتکار به خرج بدهید و ایده‌پردازی کنید.

حرف آخر

سبک چیدمان خانه یک هنر است. درست است که با رعایت یکسری نکات ظریف و تکنیکی می‌توانید خانه خود را بهتر بچینید اما تاثیر خلاقیت و ذوق هنرمندانه و میزان زیبایی‌شناسی فردی را دست کم نگیرید. برای طراحی منزل با مبلمان مدرن کافی است قدری مطالعه کنید و از هارمونی طرح‌ها و رنگ‌ها درک دقیقی داشته باشید. البته در برخی موارد شاید بهتر باشد منزل خود را به دست یک کارشناس و دکوراتیو ماهر بسپارید تا همان چیزی را که از زیبایی و کیفیت مدنظرتان است به شما تحویل دهد. مجموعه متال تهران با سابقه بیش از 25 سال به تولید مبلمان مدرن فلزی می‌پردازد. خوب است که پروژه‌های این تیم حرفه‌ای را در صفحه مبلمان مدرن و سازه‌های فلزی متال تهران مشاهده کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه