Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون رنگ ملایم؛ منزل شما خاص می شود!

به قلم: سمانه زارعی

شاید خودمان ندانیم که رنگ­ ها چقدر در زندگی ما تاثیر دارند. یکی از تاثیرات مستقیم رنگ بر روح و روان ما، در دکوراسیون منزل ماست که هر روز آنها را می بینیم و با آنها زندگی می­ کنیم. ویژگی­ های شخصیتی، مد روز و سلیقه افراد در انتخاب رنگ­ های دکوراسیون تاثیر دارند. در این مطلب با استودیو معماری ARE همراه شدیم تا در مورد دکوراسیون رنگ ملایم صحبت کنیم. 

 

سرویس خواب بالسا
دکوراسیون رنگ ملایم

رنگ در خانه جدید، انتخاب شما چیست؟

تصور کنید قرار است پس از یک بازسازی اساسی، دکوراسیون منزل و وسایل خانه را کاملا تغییر دهید و یا اگر قرار است جهیزیه بخرید و خانه جدید خود را بچینید؛ یکی از مواردی که باید به آن فکر کنید تم رنگی منزل جدید است. برخی از افراد رنگ­ های خنثی را می­ پسندند و در مقابل رنگ­ های شاد و کمی فانتزی برای برخی دیگر جذاب­تر است. دکوراسیون رنگ ملایم هم یکی از گزینه­ هایی است که شما می­ توانید به آن فکر کنید.

 

گروه معماری ARE
بازسازی خانه محمودیه-مسکونی
گروه معماری ARE

دکوراسیون رنگ ملایم و منزل مینیمال!

اگر با ایده­ های مینیمالیستی دکوراسیون آشنا باشید؛ می­ دانید که سادگی حرف اول این نوع دکوراسیون را می­ زند. یکی از راهکارهای مینیمال بودن، استفاده از دکوراسیون رنگ ­های ملایم است. در این بین رنگ ­های سفید و طوسی نقش مهمی بازی می ­کنند.

 

گروه معماری ARE
بازسازی خانه محمودیه-مسکونی
گروه معماری ARE

رنگ­ های ملایم برای اتاق خواب

اتاق خواب یکی از بخش ­های منزل است که در آن آرامش و سکوت اهمیت زیادی دارد. در نتیجه در انتخاب رنگ وسایل اتاق خواب باید کمی حساسیت به خرج بدهید. دکوراسیون رنگ ملایم برای اتاق خواب منطقی و زیرکانه به نظر می­رسد. برخی از افراد ترجیح می­ دهند به جای استفاده از رنگ­ های تند و متنوع از رنگ­ های خنثی و ملایم برای اتاق خواب استفاده کنند تا حسی از آرامش را در آن ایجاد کنند. در نمونه پروژه بازسازی خانه محمودیه، طراح برای دیوار، پرده، تختخواب و.. از وسایلی ساده و بدون طرح و نقش پر رنگ استفاده کرده است.

 

گروه معماری ARE
بازسازی خانه محمودیه-مسکونی
گروه معماری ARE

رنگ­ های ملایم در اتاق کودک

طراحی دکوراسیون اتاق کودک، کمی متفاوت­ تر از اتاق خواب بزرگسالان است، چرا که کودکان نیازها و روحیات متفاوتی دارند و باید در انتخاب وسایل و مخصوصا رنگ ­ها توجه کافی شود. رنگ آبی پررنگ در کنار رنگ­های ملایمی مانند طوسی کمرنگ، سفید و آبی کمرنگ که رنگ­ های غالب اتاق کودک هستند، فضا را از بی روح بودن دور کرده است.

 

گروه معماری ARE
بازسازی خانه محمودیه-مسکونی
گروه معماری ARE

دکوراسیون رنگ ملایم در پذیرایی منزل

در دکوراسیون رنگ ملایم، شکلی از خلوت بودن القا می ­شود؛ در نتیجه بهتر است طرح و نقش وسایل پذیرایی کمتر باشد. و یا شما می­ توانید با انتخاب درست، میزا تنوع و طرح و نقش موجود در فضای پذیرایی را به تعادل برسانید. به طور مثال اگر پرده ­ها، مبلمان، دیوار و.. ساده و به رنگ ملایمی هستند؛ وجود فرش ­هایی با طرح و نقش ظریف می ­تواند تنوع مطلوبی ایجاد کند.

 

گروه معماری ARE
بازسازی خانه محمودیه-مسکونی
گروه معماری ARE

نشیمن خانه با رنگ­ های ملایم و خنثی

در این پروژه نشیمن منزل به صورت یک فضای دنج و صمیمی طراحی شده است. وجود مبلمان ال شکل بر صمیمیت فضا اضافه می­کند. رنگ­ های به کار رفته در این بخش، رنگ­ های خنثی و ملایمی هستند که تناسب خوبی با همدیگر و کاربرد فضا دارند. آینه ­های چند تکه به کار رفته در این قسمت جذابیت آن را زیاد کرده است و با اکسسوری­ های استیل و جلومبلی که بخش ­های فلزی دارد هماهنگی جالبی دارد.

 

گروه معماری ARE
بازسازی خانه محمودیه-مسکونی
گروه معماری ARE

دکوراسیون رنگ ملایم، با دیوار پشت تلویزیون چه کار کنیم؟

اگر انتخاب شما هم دکوراسیونی با رنگ ملایم و حداقل زرق و برق و نقش و نگار است؛ می ­توانید از این پروژه ایده بگیرید و یک رنگ یکدست و خنثی مانند طوسی و یا فیلی؛ زمینه ­ای برای تلویزیون شما باشد. این بخش از دکوراسیون با استفاده از یک میز تلویزیون ساده، یک اکسسوری خاص و یا چند تابلو کوچک، دیگر بی روح نخواهد بود. 

 

دکوراسیون رنگ ملایم و گیاهان

گیاهان آنقدر متنوع و منعطف هستند که در انواع سبک­ های دکوراسیون منزل و بخش ­های مختلف منزل جای دارند. اگر شما هم از گیاهان انرژی مثبتی دریافت می­ کنید می ­توانید چند گیاه جذاب در خانه خود داشته باشید. گیاهانی با برگ­ های ظریف و یا رنگ­ های جذاب، با دکوراسیون رنگ ملایم منزل تناسب خواهد داشت.

 

گروه معماری ARE
بازسازی خانه محمودیه-مسکونی
گروه معماری ARE

رنگ سفید در دکوراسیون رنگ ملایم

رنگ سفید، رنگ عجیبی است که هم روشن­ ترین رنگ است و هم نوعی خنثی بودن در خود دارد و شاید بتوانیم در کنار رنگ ­های ملایم هم آن را دسته ­بندی کنیم. رنگی که در هرجا نقش دارد. همانطور که در تصاویر دیده می­شود در پروژه بازسازی خانه محمودیه یکی از بارزترین رنگ­ ها سفید است. این رنگ جادویی دلتان را نمی­ زند و با رنگ­ های دیگر به خوبی هماهنگ می ­شود. یک ایده برای داشتن دکوراسیون رنگ ملایم؛ در نظر گرفتن رنگ زمینه سفید و سپس اضافه کردن رنگ­ های دیگر در کنار آن است. 

 

گروه معماری ARE
بازسازی خانه محمودیه-مسکونی
گروه معماری ARE

کلام آخر:

برای انتخاب رنگ در دکوراسیون منزل، کمی شناخت در مورد روانشناسی رنگ­ ها و توجه به سلیقه­ خودتان به شما کمک زیادی خواهد کرد. دکوراسیون رنگ ملایم به خاص بودن منزل شما کمک زیادی می­ کند. در این مطلب از تصاویر پروژه ­ی بازسازی خانه محمودیه که کاری از گروه معماری ARE است استفاده کردیم. این گروه معماری با 15 سال سابقه در زمینه ساختمان شامل: طراحی، مدیریت پروژه و ساخت فعالیت دارد. برای دیدن نمونه کارهای بیشتر از این گروه به پروفایل گروه معماری ARE سر بزنید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه