Chidaneh.com placeholder image

از انتخاب اصولی تا خرید مبل و میز ناهارخوری

به قلم: مژگان احمدی

هیچ چیز به اندازه مبل و میز ناهارخوری بعد از پرده و فرش به خانه نما و زیبایی را نمی‌دهد. هر چقدر عناصر و لوازم منزل با یکدیگر هماهنگ‌تر می‌شوند، فضای خانه بیشتر دلربایی می‌کند. البته حضور علائم و عناصر دامن طبیعت در لوازم منزل به ایجاد حسی خوشایند بسیار کمک می‌کنند، حتی اگر رد پای چندان زیادی از گل و گیاه در دکوراسیون به چشم نخورد؛ و صد البته لوازم چوبی در حال ایفای چنین نقشی در دکوراسیون منزل هستند.

مبل و میز ناهارخوری چوبی در طرح و شکل‌های مختلف و در جنس‌های متنوع و با رنگ‌های بسیار زیبا به قطع یقین نظر هر کسی را به سمت خودشان جلب می‌کنند. از میز و صندلی و مبلمان کلاسیک گرفته تا مدرن، همگی به نحوی از چوب درختان مختلفی مثل افرا، راش، بلوط، گردو، توسکا، بالسا، نارون و… تولید و عرضه شده‌اند. خوشبختانه محصولات شرکت گروه طراحان دیمان براساس سابقه و تجربه‌ای که دارد، امتحان خود را بارها از نظر کیفیت پس داده است. 

تابلو فرش ریحان

طراحان دیمان
طراحی و ساخت مبلمان شیک
طراحان دیمان

اصول خرید مبل و میز ناهارخوری برای خانه کوچک

با توجه به اینکه اکثر خانه‌های امروزی نقلی و کوچک هستند، نمی‌توان به راحتی هر ست مبلمان یا میزهای ناهارخوری را برای آنها انتخاب کرد. بنابراین یکی از فاکتورهای مهم در خرید مبل و میز ناهارخوری این است که قبل از هر چیز به متراژ خانه و اتاقی که قصد طراحی آن را دارید، توجه خاص‌تر و ویژه‌تری داشته باشید.

حتما قبل از خرید، اتاق مورد نظر را متر کنید و در زمان انتخاب سرویس مبل و میز و صندلی ناهارخوری از فروشنده مشاوره لازم را بگیرید که البته مشاوران مجموعه گروه طراحان دیمان در این زمینه به خوبی شما را راهنمایی می‌کنند تا بهترین انتخاب را داشته باشید، تا به همان میزان رضایتی که در زمان خرید دارید، پس از چیدمان مبل و میز ناهارخوری راضی و خوشحال باشید. 

بیشتر بخوانید: چیدمان مبل و میز ناهارخوری، چگونه با هم ست می شوند؟

طراحان دیمان
طراحی و ساخت مبلمان شیک
طراحان دیمان

ریز نکته های خرید مبل و میز ناهارخوری

یکی از عواملی که باعث نارضایتی مشتریان پس از خرید می‌شود، به علت عدم توجه به محیطی است که قصد طراحی و تزیین آن را دارند. حتما در زمان خرید به بزرگی و کوچکی اتاق و همچنین رنگ دیوار،فرش و پرده‌ها دقت لازم را داشته باشید. بهترین میز، میزی است که براساس اصول و استانداردهای خودش طراحی و تولید شده باشد.

ارتفاع صندلی‌های میز ناهارخوری متناسب با خود میز در نظر گرفته شده است و از هر نظر راحتی افراد را در زمان نشستن فراهم می‌کند تا در هنگام سرو غذا آرامش کافی را داشته باشند. البته این موضوع در خصوص مبلمان هم صدق می‌کند. به طور کلی در زمان نشستن بر روی هر نوع مبل و صندلی باید بدن در حالت 90 درجه قرار بگیرد، به شکلی که کمر و پاها اذیت نشوند.

در صورتی که در زمان نشستن بر روی مبل گودی کمرتان پر نمی‌شود، می‌توانید از کوسن‌های مبلمان استفاده کنید. خوبی کوسن‌ها در این است که در صورت نیاز می‌توانید به طور جداگانه به تعداد دلخواه تهیه کنید. گرچه اغلب ست‌های مبلمان دارای چند کوسن کوچک یا بزرگ هستند.

مطلب مرتبط: انواع رومیزی برای میز ناهارخوری، به هر مدلی قانع نشوید!

طراحان دیمان
طراحی و ساخت مبلمان شیک
طراحان دیمان

خرید مبل و میز ناهارخوری، ارزان ترین روش تغییر دکوراسیون

گروه طراحان دیمان متناسب با انواع سبک‌های طراحی دکوراسیون داخلی، مبل و میز ناهارخوری ارائه می‌دهد. طرح‌های زیبایی که برای سبک‌های دکوراسیون کلاسیک و حتی دکوراسیون نئوکلاسیک کارایی لازم را دارند و براساس و اصول این سبک‌ها طراحی و پیاده سازی شده‌اند. به همین دلیل می‌توانید از ست مبلمان نئوکلاسیک برای این منظور به خوبی بهره ببرید. بنابراین اگر به دنبال سبکی متفاوت هستید، در زمان خرید مبل و میز ناهارخوری کافی است، این موضوع را با کارشناسان دیمان در میان بگذارید، تا طرح‌هایی را به شما معرفی کنند که متناسب با سبک دلخواه و مورد علاقه‌تان باشد. 

البته برای تمامی سبک‌های دکوراسیون ست‌های مبلمان ویژه‌ای طراحی و تولید کرده‌اند. به طور کلی مشاهده نمونه کارهای مجموعه‌هایی که به طور تخصصی در حوزه تولید لوازم منزل هستند، مخصوصا مبلمان، خیلی بهتر و بیشتر می‌توانید از آنها برای طراحی دکوراسیون منزل‌تان ایده بگیرید، با این روش به جای هزینه‌های هنگفت برای تغییر کل دکوراسیون منزل می‌توانید با تغییر مبلمان خیلی سریع و راحت این کار را انجام دهید و هزینه‌ها را به حداقل برسانید.

طراحان دیمان
ست میز و صندلی غذاخوری چوبی نئوکلاسیک
طراحان دیمان

خرید مبل و میز ناهارخوری بزرگ ممنوع!

یادتان باشد که هر چقدر خانه بزرگتر باشد، اگر از وسایل بزرگ در طراحی آن کمک بگیرید، خیلی بهتر است. اما اگر خانه کوچک‌تر باشد با توجه به محدودیتی که در فضا داریم، با چیدن مبل و میزهای بزرگ خانه بیشتر به جایی اینکه زیباتر شود، نمای بدتری پیدا می کند. لباس حکم تن پوش آدمی را دارد و وسایل منزل تن پوش خانه به شما می‌روند؛ در نتیجه حتما به ایجاد تناسب بین سایز وسایل با متراژ خانه دقت داشته باشیم. 

طراحان دیمان
ست میز و صندلی غذاخوری روتی
طراحان دیمان

میز ناهارخوری گرد مناسب خانه کوچک

گروه طراحان دیمان میزهای ناهارخوری گرد یا دایره‌ای شکل در طرح و رنگ‌های متنوع و زیبا و در سایزهای مختلف را برای طراحی دکوراسیون خانه‌های کوچک تولید می‌کند که فضای منزل را زیبا و جذاب‌تر نشان می‌دهد. 

با توجه به اینکه میز ناهارخوری گرد جای زیادی را اشغال نمی‌کند از هر نظر می‌تواند برای خانه کوچک و نقلی مناسب باشد. مخصوصا اینکه در سبک دکوراسیون سنتی یا کلاسیک و همچنین سبک مدرن قابل استفاده است.

طراحان دیمان
ساخت میز وسط و عسلی ساده و شیک
طراحان دیمان

حتی می‌توانید از این میز به عنوان یکی از میزهای جانبی در خانه جهت گذاشتن وسایل تزیینی مثل شمع و گلدان یا قاب عکس استفاده کنید و تنها کاربرد آن منحصر به سرو غذا نیست. البته اگر چنین قصدی دارید، اندازه میز می‌تواند کوچک‌تر و جمع و جورتر باشد.

مطالب پیشنهادی: میز ناهار خوری گردان چطور با دکوراسیون شما ست می شود؟

طراحان دیمان
طراحی و ساخت مبلمان شیک
طراحان دیمان

نتیجه‌گیری

همیشه قبل از اینکه اقدام به خرید مبل و میز ناهارخوری کنید، متراژه خانه و مخصوصا اتاقی که قصد طراحی آن را دارید، در نظر بگیرید و سپس با توجه به اندازه اتاق، بزرگی و کوچکی میز و صندلی‌ها را مشخص کنید؛ تا پس از چیدمان حس خوشایندی نسبت به دکوراسیون خانه داشته باشید و مخصوصا اینکه فضای کافی برای راه رفتن وجود داشته باشد.

علاوه بر آن هر چقدر تناسب اندازه مبلمان با متراژ اتاق بیشتر باشد، پس از چیدمان وسایل، فضایی زیبا و جذاب‌تر دارید. انجام این کار شاید در نگاه اول ساده و راحت به نظر بیاید، اما بهتر است از مشاوران فروش دیمان به طور رایگان مشاوره دریافت کنید، تا انتخاب فوق‌العاده‌تری داشته باشید. چرا که متخصصین دیمان هزاران خانه با طرح‌های مختلف را دیده‌اند و تجربه بسیار زیادی در این زمینه در کنار فروش انواع مبلمان و میزهای ناهارخوری دارند. 

نویسنده: راضیه حسین آبادی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه