Chidaneh.com placeholder image

انواع رومیزی برای میز ناهارخوری، به هر مدلی قانع نشوید!

به قلم: مژگان احمدی

دکوراسیون ناهارخوری معمولا جزء بخش های مهمی از خانه به حساب می آید که برای انتخاب وسایل و چیدمان آن دقت بالایی به کار برده می شود. مردم باسلیقه ایرانی همیشه به دنبال راه هایی هستند که با کمک آن ها بتوانند ناهارخوری خود را به زیبایی و البته کاربردی هرچه تمام تر در آورند. یکی از مهم ترین بخش های دکوراسیون ناهارخوری که می تواند در زیبایی دکوراسیون این فضا نقش به سزایی داشته باشد رومیزی ناهارخوری است. در این مطلب از وب سایت چیدانه تصمیم داریم در این رابطه کمی گفت و گو کنیم و شما را با انواع رومیزی برای میز ناهارخوری آشنا کنیم.

انواع رومیزی برای میز ناهارخوری

انتخاب رومیزی برای میز ناهارخوری

برای آن که بتوانید رومیزی مناسبی را انتخاب کنید باید نکاتی را مد نظر قرار دهید. برای بسیاری از افراد پیش آمده است که رومیزی ای را خریداری کنند و زمانی که به خانه می آیند و آن را بر روی میز ناهارخوری شان پهن می کنند می بینند که اصلا شبیه چیزی که می خواستند نشده است! طبیعی است که در چنین شرایطی معیارهای دقیق و درستی برای انتخاب رومیزی در نظر گرفته نشده است. این معیارها عبارتند از:

سرویس خواب بالسا
  • اندازه رومیزی
  • شکل رانر
  • جنس رومیزی
رومیزی برای میز ناهارخوری

اندازه و شکل رومیزی

قبل از هر چیز شما باید اندازه و شکل میز ناهارخوری تان را به طور دقیق در نظر بگیرید. معمولا میزهای ناهارخوری در قالب یکی از شکل های:

  • مستطیل
  • بیضی
  • دایره
  • مربع

هستند. این مسئله تاثیر بسیار زیادی در انتخاب رومیزی مناسب دارد. برای اولین مرحله در انتخاب رومیزی شما باید میز ناهارخوری خود را اندازه بگیرید، پس وقت را تلف نکنید و یک لبه تا لبه دیگر میز را اندازه گیری نمایید. یادتان باشد این که صرفا به مغازه بروید و بگویید که مثلا یک رومیزی برای میز شش نفره می خواهید کافی نیست! چرا که ممکن است این رومیزی برای میز شش نفره شما بزرگ یا کوچک تر درآید. معمولا استانداردی که برای رومیزی ها در نظر گرفته می شود به گونه ای است که از هر طرف میز چیزی در حدود 20 تا 25 سانتی متر آویزان باشد تا نمای کلی میز و رومیزی بسیار زیباتر شود.

رومیزی برای میز ناهارخوری

بودجه خرید رومیزی

مسئله دیگری که در زمان انتخاب و خرید رومیزی برای میز ناهارخوری اهمیت زیادی پیدا می کند میزان بودجه ای است که برای این کار در نظر گرفته اید. اگر بودجه نسبتا زیادی را برای خرید رومیزی کنار گذاشته اید می توانید به سراغ رومیزی هایی از جنس:

  • کتان
  • ترمه
  • یا خاتم کاری

بروید که معمولا از آن ها برای مهمانی ها و مراسم رسمی استفاده می شود. اگر بودجه متوسطی دارید نیز می توانید رومیزی ای با پارچه پلی استر تهیه کنید که شست و شوی راحت تری دارند و گزینه های بسیاری را نیز پیش روی شما قرار می دهند.

رومیزی برای میز ناهارخوری

جنس مناسب برای رومیزی میز ناهارخوری

از آن جایی که رومیزی میز ناهارخوری در معرض لکه های بسیاری قرار می گیرد شما باید در انتخاب جنس رومیزی تان دقت بالایی را به کار ببرید، چرا که ماندگاری بعضی از لکه ها بر روی پارچه و یا شست و شو و پاکسازی سخت آنها باعث می شود تا عمر مفید رومیزی شما خیلی زود به پایان برسد.

پارچه لینن برای رومیزی

طبیعتا می توان گفت که هیچ پارچه ای به اندازه پارچه های لینن نمی تواند برای مهمانی های شما مناسب باشد. این نوع پارچه ها از الیاف درخت کتان تهیه می شوند و الیاف بلندتری نسبت به پارچه های پنبه ای دارند که به همین دلیل هم هست که مقاومت بالاتری از خود نشان می دهند. در رابطه با شست و شوی این نوع پارچه بهتر است که اگر آن را به ماشین لباس شویی می سپارید تنطیمات را بر روی پارچه های حساس بگذارید و شست و شو با آب سرد را برگزینید.

رومیزی برای میز ناهارخوری

پارچه نخی برای رومیزی

پارچه های نخی می توانند به راحتی تنوع رنگی بالایی را پیش روی شما قرار دهند. علاوه بر این شما می توانید به سادگی بر روی آنها قلاب دوزی کنید. این نوع پارچه ها نگهداری و مراقبت بسیار ساده ای دارند و می توانید آنها را در ماشین لباسشویی قرار دهید و درجه شست و شو را بر روی شست و شوی نرمال تنظیم نمایید.

رومیزی برای میز ناهارخوری

رومیزی با پارچه پلی استر

در نهایت می توان به پارچه های ترکیبی نخ و پلی استر اشاره کرد که دوام و مقاومت بالایی دارند و در عین حال می توانند ظاهری مشابه با پارچه های نخی داشته باشند. ناگفته نماند که این نوع از پارچه ها قیمتی به مراتب ارزان تر از پارچه های نخی دارند.

انواع رومیزی میز ناهارخوری

انواع رومیزی برای میز ناهارخوری

معمولا رومیزی هایی که برای میز ناهارخوری در نظر گرفته می شوند تنوع بسیار گسترده ای دارند که همین مسئله هم باعث می شود کار شما در زمان انتخاب راحت تر باشد، چرا که در چنین شرایطی می توانید رومیزی مورد علاقه خود را بر اساس سبک دکوراسیون منزل خود انتخاب نمایید. در ادامه مطلب شما را با تعدادی از انواع رومیزی برای میز ناهارخوری آشنا می کنیم:

انواع رومیزی میز ناهارخوری

استفاده از رانر به عنوان رومیزی برای میز ناهارخوری

استفاده از رانر بر روی میز ناهارخوری از روش هایی است که محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. شما از رانرها هم می توانید در زمان غذا خوردن و هم به عنوان یک دکور بر روی میز ناهارخوری تان استفاده نمایید. همانطور که در این تصویر می بینید با کمک رانر شما می توانید زیبایی سطح میز را حفظ کرده و در عین حال زیبایی رانر را هم به آن ببخشید.

انواع رومیزی میز ناهارخوری

رومیزی های قلاب بافی شده

از این نوع رومیزی معمولا برای دکوراسیون هایی با سبک وینتیج و یا کلاسیک استفاده می شود. اگر خودتان هنر قلاب بافی را بلد باشید می توانید بر اساس سلیقه تان یک رومیزی زیبا ببافید. استفاده از این نوع رومیزی بر روی میز ناهارخوری باعث گرم تر و دنج تر شدن دکوراسیون منزل می شود.

انواع رومیزی میز ناهارخوری

استفاده از رومیزی مخمل

معمولا رومیزی های مخملی را با نام رومیزی های هندی می شناسند. این نوع از رومیزی ها فضایی شیک و کلاسیک ایجاد می کنند و می توانند برای فصل های سرد، انتخاب فوق العاده ای به حساب آیند. هزینه رومیزی های مخمل نسبتا مناسب است و وزن زیادی هم ندارند. با این حال باید اعتراف کرد که می توانند گرد و خاک نسبتا زیادی گرفته و پرزهایی را ایجاد کنند که برای افرادی که آسم و یا آلرژی دارند مناسب نیستند.

انواع رومیزی میز ناهارخوری

رومیزی کتانی برای میز ناهارخوری

این نوع از رومیزی ها را می توانید به شکل ساده و یا طرح دار پیدا کنید. رومیزی های کتانی گرد و خاک زیادی را به خود نمی گیرند و بعد از شست و شو نیز نیازی به اتو کردن نخواهند داشت. البته نباید نادیده گرفت که شستن آنها کار خیلی ساده ای نیست و نباید آنها را داخل ماشین لباسشویی انداخت. علاوه بر این استفاده از رومیزی مخمل باعث خلوت تر و آرام تر شدن دکوراسیون ناهارخوری می شود.

انواع رومیزی میز ناهارخوری

رومیزی ساتن برای میز ناهارخوری

معمولا از رومیزی های ساتن برای مهمانی های لوکس و رسمی استفاده می شود. این نوع از رومیزی ها زیبایی بسیاری دارند و با ظرافت خود می توانند فضای ناهارخوری شما را زیبا و لوکس نمایند. شست و شوی این نوع از پارچه خیلی راحت نیست و بعد از شست و شو نیاز به اتو کردن دارد.

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه