Chidaneh.com placeholder image

رومیزی گرد، بلند قشنگ تره یا کوتاه؟

به قلم: گلنار

میزها با مدل های مختلف می توانند یک شخصیت کاملا جدید و جذاب و در عین حال کاربردی را به دکوراسیون خانه شما ببخشد. اما آن چیزی که اهمیت آن را بیش تر می کند، اکسسوری ها و تزییناتی است که برای چیدمان روی میزها به کار می رود. رومیزی هم به عنوان یک عنصر مهم در این بین نقش مهمی را ایفا می کند و متناسب با مدل میز به شکل های دایره، مستطیل، مربع و … انتخاب می شود. آن چه که در این مطلب می خواهم با شما در میان بگذارم، ترفندها و نکاتی برای انتخاب یک رومیزی گرد مناسب وایده آل برای انواع میزهای گرد در خانه شماست. 

رومیزی گرد

تابلو فرش ریحان

رومیزی گرد

رومیزی گرد

کاربرد رومیزی گرد

رومیزی های گرد می توانند در مدل ها و اندازه های متفاوت به کار روند. نمونه های کوچک تر هم برای میزهای گرد و هم برای میزهای مربع و مستطیل مناسب هستند اما من اموز بیش تر می خواهم در مورد مدل های بلند آن ها صحبت کنم و به شما بگویم که برخلاف تصورتان هنوز هم مد هستند. معمولا رومیزی گرد برای میزهای کنارتختی، میز غذاخوری و میزهای کوچک جلومبلی کاربرد دارند. علت استفاده از رومیزی های بلند برای این میزها در این است که می توانید به خوبی کابل ها، لوازم اضافی و حتی ظروف را در زیرشان جا داده بدون آن که دیده شوند. بنابراین در واقع رومیزی های گرد بلند، در مکان هایی مانند نشیمن، اتاق خواب و اتاق غذاخوری به نوعی نقش یک فضای ذخیره سازی را ایفا می کنند. 

مطلب پیشنهادی : انواع رومیزی برای میز ناهارخوری، به هر مدلی قانع نشوید!

رومیزی گرد بلند

اندازه مناسب رومیزی گرد

انواع رومیزی گرد

اندازه رومیزی گرد 

نکته مهمی که در استفاده از رومیزی های گرد وجود دارد انتخاب اندازه مناسب برای آن هاست. مسلما فاکتور تعیین کننده در این انتخاب، میزان بلند بودن رومیزی است.به این معنا که شما ابتدا باید مشخص نمایید می خواهید رومیزی تان تا چه اندازه ای بلند بوده و از روی میز آویزان شود. اما معمولا برای یک رومیزی بلند که تا سطح زمین می رسد، باید ابتدا قطر میز را اندازه گرفته و برای قسمت آویزان این میزان را دو یا سه برابر نمایید. برای حالت کوتاه تر، اندازه استاندارد برای این مدل رومیزی 75 سانتی متر است اما برای این که راحت تر بتوانید ارتفاع مناسب را تنظیم نمایید، لبه رومیزی ار با لبه مبلمان کنار میز، به طور مثال با تشک در اتاق خواب یا صندلی های دور میز ناهارخوری بسنجید. بهتر است رومیزی تا روی آن ها ارتفاع داشته باشد. 

مطلب پیشنهادی : 8 رومیزی ایده آل برای میز های غذاخوری

انتخاب رومیزی گرد

انواع رومیزی گرد

انواع رومیزی گرد

رومیزی گرد بافتنی

رومیزی گرد کوتاه

انتخاب رومیزی گرد

حال به مرحله انتخاب نوع رومیزی می رسیم. نکته جالبی که می خواهم به شما بگویم این است که سعی کنید جنس پارچه رومیزی را بر اساس مدل میز گردتان انتخاب نمایید. گاهی اوقات میز شما یک میز چوبی با چایه های پرکار و بسیار زیباست که در این صورت بهتر است از پارچه های نازک مانند حریر و یا مدل های قلاب بافی استفاده نمایید و اجازه بدهید که زیبایی های میز و رومیزی با یکدیگر ترکیب شوند. اما اگر میزتان یک مدل بسیار قدیمی است و نمی خواهید که پایه های آن دیده شود، بهتر است پارچه هایی مانند ساتن، مخمل و جنس های ضخیم تر را انتخاب کنید. برای ساده نبودن رومیزی هم می توانید از پارچه های تزیینی برای رو یا لبه آن بهره ببرید.

مطلب پیشنهادی : رومیزی برای میز خاطره، چطور ست کنم؟

انواع مدل رومیزی گرد

مدل رومیزی گرد

انتخاب رومیزی گرد

مدل رومیزی گرد

رنگ رومیزی گرد

انتخاب رنگ رومیزی کاملا به این موضوع بستگی دارد که میز شما در کجای دکوراسیون قرار گرفته است. اگر میز را در بین مبلمان یا کنار تخت خواب قرار می دهید و می خواهید که متفاوت از آن ها نباشد بهتر است از رنگ های خثی و ملایم استفاده کرده و یا رومیزی را با رنگ سرویس خواب و مبل ها ست کنید. اکا گاهی اوقات میز گرد و بزرگی دارید که در یک قسمت جدای از سایر مبلمان ها، مانند ورودی یا گوشه پذیرایی قرار گرفته و دوست دارید خود به عنوان یک نقطه کانونی عمل نماید. در این حالت رنگ های ملایم را کنار گذاشته و بیش تر به سمت رنگ های شارپ و متضاد بروید. البته بهتر است در این بین پارچه های نقش دار و راه راه را نیز فراموش نکنید. این مدل ها برای ست شدن رومیزی با دکوراسیون به شما کمک زیادی می کنند. 

“برای سفارش انواع رومیزی گرد از ثبت درخواست چیدانه کمک بگیرید"

مطالب پیشنهادی :

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه