Chidaneh.com placeholder image

میز ناهار خوری گردان چطور با دکوراسیون شما ست می شود؟

به قلم: مژگان احمدی

میز ناهارخوری گردان یا میز ناهارخوری گرد با صفحه گردان، نسل میزهای گرد را تکمیل کرده است. میزهای گرد جذابیت بیشتری دارد و فضا را چشم‌نوازتر می‌سازد، به علاوه صمیمیت بیشتری بین افراد ایجاد می‌کند، اما در استفاده از میزهای ناهارخوری گرد به خصوص در اندازه‌های بالا، با یک ایراد مهم مواجه هستیم، با بزرگتر شدن میزهای گرد دسترسی افراد به مرکز میز و طرف دیگر آن سخت می‌شود و افراد نمی‌توانند به مواد غذایی آنجا دست پیدا کنند، اما میز ناهارخوری گردان این مشکل را برطرف می‌سازد و یکپارچگی و هماهنگی ظریفی روی میز ناهارخوری گرد ایجاد می‌کند. با من در چیدانه همراه شوید تا میز ناهارخوری گردان را بهتر بشناسید.

میز ناهارخوری گردان

میز ناهارخوری گردان

میز ناهارخوری گردان یک میز ناهارخوری گرد است که در مرکز آن یک صفحه گردان که با زاویه 360 درجه می‌چرخد، تعبیه شده است، با نصب سینی روی صفحه گردان میز ناهارخوری گردان ساخته می‌شود. افراد با چرخش سینی می‌توانند به مواد غذایی مورد نظر خود در طرف دیگر میز ناهارخوری گردان دسترسی پیدا کنند.

اسکای اسکرپر
صفحه گردان در میز ناهارخوری گردان

صفحه گردان

صفحه گردان یکی از یراق‌آلات کاربردی در صنعت مبلمان و صنایع چوبی است که قابلیت چرخش 360 درجه را به مبلمان اضافه می‌کند. صفحه گردان علاوه بر میز ناهارخوری روی میز تلویزیون، میز کنفرانس و… نصب می‌شود و امکان چرخش آن‌ها را نیز فراهم می‌آورد.

صفحه گردان در مدل‌ها و جنس‌های مختلفی تولید می‌شود:

  1. صفحه گردان فلزی: این نوع صفحه گردان به دلیل جنس فلزی‌اش از استحکام بالایی برخوردار است و می‌تواند وزن سینی گردان، ظروف و مواد غذایی را به خوبی تحمل کند.
  2. صفحه گردان پلاستیکی: صفحه گردان پلاستیکی برخلاف جنسی که دارد همچون صفحه گردان فلزی وزن بالای سینی، ظروف و مواد غذایی روی آن را تحمل می‌کند.
میز ناهارخوری گردان

میز ناهارخوری گردان در چه اندازه‌هایی وجود دارد؟

میز ناهارخوری گردان همانند میز ناهارخوری گرد در اندازه‌های 4، 6، 8 و 12 نفره وجود دارد. هرچه اندازه میز ناهارخوری گرد بیشتر باشد، استفاده از صفحه گردان لزوم بیشتری پیدا می‌کند، چون دسترسی افراد به مرکز میز و طرف دیگر آن، سختتر می‌شود، البته به علت تسلط کامل افراد بر میز گرد 2 نفره، لزومی برای طراحی میز ناهارخوری گردان 2 نفره دیده نمی‌شود.

میز ناهارخوری گردان

طرح‌ها و مدل‌های میز ناهارخوری گردان

میز ناهارخوری گردان در سبک‌های مختلفی از قبیل کلاسیک، مدرن، مینیمال و… در جنس‌های گوناگونی طراحی و تولید می‌شود، البته این میزها در سبک‌های تلفیقی هم وجود دارد، برای مثال میزهای ناهارخوری گردانی ساخته شده‌اند که تلفیقی از دو سبک مدرن و کلاسیک هستند. شما می‌توانید میز ناهارخوری گردان را هماهنگ با سبک دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید.

میز ناهارخوری گردان

میز ناهارخوری گردان را کجا بگذاریم؟

میز ناهارخوری گردان نیز همانند میز ناهارخوری گرد برای فضاهای بزرگ مناسب است، زیرا این میز‌های گرد فضای زیادی را اشغال می‌کنند. از میز ناهارخوری گردان در اتاق ناهارخوری، آشپزخانه و کنار سالن پذیرایی استفاده می‌کنند، البته وجود یک میز ناهارخوری گرد در مرکز یک آشپزخانه بزرگ یا اتاق ناهارخوری، زیبایی چشم‌نوازی خلق می‌کند. 

میز ناهارخوری گردان

مزایای میز ناهارخوری گردان

مزایای میز ناهارخوری گردان نیز همانند میز ناهارخوری گرد می‌باشد. در ادامه این مزایا را بیان می‌کنیم:

  • میز ناهارخوری گرد صمیمیت بیشتری در میان افراد ایجاد می‌کند، زیرا همه افراد تقریباً نزدیک و روبه‌روی هم هستند.
  • میز ناهارخوری گرد زیبایی چشم‌نوازی به فضا می‌بخشد، لبه‌های صاف و کروی این میزها فضایی آرام و زیباتری ایجاد می‌کند.
  • میز ناهارخوری گرد گوشه ندارد، در واقع فاقد لبه تیز است، بنابراین برای خانواده‌هایی که بچه کوچک دارند، مناسب می‌باشد.
  • با تمام مزایایی که برای میز ناهارخوری گرد گفته شد، این میز فاقد مزیتی است که نوع گردان آن دارا می‌باشد، میز ناهارخوری گردان دارای یک سینی گردان در مرکز میز است و دسترسی افراد را به طرف دیگر میز ممکن می‌سازد.
میز ناهارخوری گردان

معایب میز ناهارخوری گردان

همان طور که فهمیدید میز ناهارخوری گردان نوعی میزناهارخوری گرد می‌باشد، پس طبیعی است که بسیاری از مزایا و معایب آنها شبیه هم باشد.

  • اغلب میزهای ناهارخوری گرد یک پایه دارند که ممکن است استحکام آنها را تحت تأثیر قرار دهد، این مسئله برای میزهای بزرگتر حساس‌تر می‌باشد.
  • این میزها برای فضاهای کوچک مناسب نیستند، چون فضای زیادی را اشغال می‌کند پس باید قید میزهای ناهارخوری گرد را در آشپزخانه‌هایی که فضای کمی دارند، زد.
میز ناهارخوری گردان

سخن آخر

یک صفحه گردان روی میز ناهارخوری گرد نصب می‌کنند و یک سینی نیز روی صفحه گردان قرار می‌دهند، بدین ترتیب میز ناهارخوری گردان ساخته می‌شود. با وجود سینی و صفحه گردان روی میز ناهارخوری گرد افراد می‌توانند با چرخش سینی به طرف دیگر میز دسترسی داشته باشند و بدون هیچ محدودیتی لحظاتی مملو از صمیمیت را با خانواده و دوستان خود تجربه کنند.

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه