Chidaneh.com placeholder image

راهنمای خرید درب فلزی ایمن و زیبا

به قلم: مژگان احمدی

اولین چیزی که در هنگام ورود به یک ساختمان نظر شما را به خود جلب می‌کند چیست؟ احتمالا همه افراد در نگاه اول به درب ورودی و نوع طراحی و نقش و نگاره‌های آن توجه می‌کنند و اولین دیدی که به سلیقه و خلاقیت صاحب آن مکان پیدا می‌کنند زیبایی و جذابیت ورودی عمارت است. پس مهم است که از چه دربی با چه نقشه و متریالی استفاده می‌کنیم. بنابراین ما تصمیم گرفته‌ایم در مقاله‌ای کوتاه اما پربار مطالبی را تحت عنوان راهنمای خرید درب فلزی به شما مخاطبان عزیز چیدانه ارائه کنیم و با همراهی متخصصین شرکت بزرگمهر پوشش خاوران نکاتی را در باب خرید درب فلزی به شما بگوییم که احتمالا در جای دیگری آن‌ها را نمی‌خوانید!
با مطالعه این مقاله می‌توانید به یک کارشناس درب ساختمان تبدیل شوید! پس با ما همراه باشید.

درب فلزی

بزرگمهر پوشش خاوران
درب ورودی تک لنگه با طرح‌های جدید
بزرگمهر پوشش خاوران

تابلو فرش ریحان

بزرگمهر پوشش خاوران
درب ورودی تک لنگه با طرح‌های جدید
بزرگمهر پوشش خاوران

بزرگمهر پوشش خاوران
درب ورودی تک لنگه با طرح‌های جدید
بزرگمهر پوشش خاوران

راهنمای خرید درب فلزی؛ انواع درب فلزی

درب‌ها به سه دسته تک‌لنگه یا نفررو، یک و نیم لنگه و دولنگه یا ماشین‌رو تقسیم می‌شوند. درب‌هایی که در چهارچوب آن‌ها یک لت قرار دارند درب‌های نفررو هستند که عرض کمی دارند و معمولا برای عبور و مرور افراد در ورودی منازل، درب حیاط، درب طلافروشی‌ها و … استفاده می‌شوند. درب‌های یک و نیم لنگه عموما در ورودی لابی‌ها، ساختمان‌های جنوبی و مکان‌های تجاری کاربری دارند و درب‌های ماشین‌رو نیز برای تردد وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای مکان‌هایی مانند درب باغ و ویلا، درب پارکینگ یا ورودی سالن‌های اداری طراحی می‌شوند.

بزرگمهر پوشش خاوران
درب ورودی فلزی یک و نیم لنگه
بزرگمهر پوشش خاوران

بزرگمهر پوشش خاوران
جدیدترین مدل‌های درب فلزی تک لنگه
بزرگمهر پوشش خاوران

بزرگمهر پوشش خاوران
انواع مدل‌های درب فلزی دولنگه
بزرگمهر پوشش خاوران

راهنمای خرید درب فلزی؛ چند نکته مهم و کارآمد!

کارشناسان در شرکت بزرگمهر پوشش خاوران توصیه میکنند که هنگام خرید درب فلزی به این نکات حیاتی توجه کنید:

جزئیات مهم است!

اگر دربی سفارش داده‌اید که در انتخاب آن فقط به زیبایی درب دقت کرده‌اید حتما به مشکل خواهید خورد و ظاهر آن پس از مدتی شما را دلزده خواهد کرد. همانطور که در ست کردن رنگ و طرح لباس‌هایتان وسواس زیادی به خرج می‌دهید هنگام سفارش دادن درب خانه هم باید فضایی هارمونیک ایجاد کنید. نمای ساختمان و رنگ و سبک ساخت آن باید با طرح و رنگ درب ساختمان همخوانی داشته باشد. البته در انتخاب رنگ اگر تکنیک ایجاد کنتراست را هم به کار بگیرید صاحب نمایی خاص و جذاب خواهید شد. مثلا اگر نمای بنا سفیدرنگ است دربی قهوه‌ای یا مشکی می‌تواند بسیار به چشم بیاید. بنابراین زمانی که درب را سفارش می‌دهید یک فضاسازی کلی از محیط ساختمان داشته باشید و دربی متناسب با فضا خریداری کنید.

بزرگمهر پوشش خاوران
انواع مدل‌های درب فلزی دولنگه
بزرگمهر پوشش خاوران

کیفیت مهمترین فاکتور است!

درب ساختمان قرار است سالهای سال برای شما کار کند و کیفیت آن دچار تغییر نشود. پس مرغوبیت متریال آن مساله بسیار مهمی است. یک درب زیبای بی‌کیفیت پس از مدتی پوسیده خواهد شد و ظاهری زشت و ناپسند به محیط خواهد داد. پس در خرید خود هم به ظاهر توجه کنید و هم به متریال مناسب، رنگ‌های مقاوم و برش‌های بجا و دقیق.

به امنیت درب فلزی توجه ویژه‌ای داشته باشید!

مهم نیست درب را برای چه مکانی استفاده خواهید کرد. ویلا، منزل مسکونی، اداره و هرجای دیگری نیاز به امنیت دارد، پس باید از ایمن بودن درب فلزی خود مطمئن شوید. شاید بپرسید چگونه؟ ما به شما می‌گوییم:

بزرگمهر پوشش خاوران
طراحی و ساخت درب کتیبه دار قدیمی
بزرگمهر پوشش خاوران

قفل درب فلزی

قفل در، زبانه و دستگیره آن را به دقت بررسی کنید. یک سارق می‌تواند از یک قفل ناایمن به راحتی سواستفاده کرده و وارد ساختمان شما شود.

لولای درب فلزی

بسیاری از سارقین به تازگی از شیوه جدیدی برای سرقت استفاده می‌کنند و آن چیزی نیست جز بریدن لولا! اگر درب فلزی شما مقاومت بالایی در برابر برش و ضربه نداشته باشد و نتواند وزن در را به راحتی تحمل کند حتما دچار مشکل خواهد شد و شما را به دردسر خواهد انداخت.

ورقه درب فلزی

حتما شما هم این تجربه را داشته‌اید که هنگام فشار دادن یک درب فلزی ورقه آن دچار لرزش و ویبره شود، بالاخص اگر ورقه‌های آهنی آن ضخامت کمی داشته باشند. بنابراین یک درب فلزی باکیفیت از ورقه‌های یکپارچه و مستحکم تشکیل شده است و به راحتی مقاومت خود را از دست نمی‌دهد.

شیشه درب فلزی

اگر در درب شما شیشه بکار رفته است بهتر است جنس آن نشکن باشد تا دیگر نگران خرد شدن شیشه در هنگام ایجاد فشار و ضربه نباشید.

بزرگمهر پوشش خاوران
طراحی و ساخت درب کتیبه دار قدیمی
بزرگمهر پوشش خاوران

شرایط اقلیمی را در نظر بگیرید!

در کدام منطقه از کشور زندگی می‌کنید؟ آب و هوای محل زندگی شما چگونه است؟ اگر در مناطق شرجی و بارانی زندگی می‌کنید بهتر است بیشتر حواستان را جمع کنید. خطر بزرگی که درب فلزی شما را تهدید می‌کند خوردگی، پوسیدگی، زنگ زدن و ساییدگی درب است. فلز استعداد خوبی برای واکنش با رطوبت دارد و ممکن است خیلی زود شما را از خریدتان پشیمان کند. راهنمای خرید درب فلزی به شما می‌گوید که در این مناطق بایستی از فلزات مرغوب و رنگ‌های مقاوم و ضدزنگ استفاده کنید تا این حساسیت اقلیمی خنثی شود.

بزرگمهر پوشش خاوران
انواع مدل‌های درب فلزی دولنگه
بزرگمهر پوشش خاوران

درب باکیفیت = افزایش قیمت ساختمان!

حواستان به این نکته باشد! کیفیت درب ساختمان بر روی ارزش ساختمان اثر مستقیم دارد. شاید از این جمله برداشت کنید که مثلا اگر درب 10 میلیونی بخرید ساختمان شما به اندازه 10 میلیون گرانتر به فروش خواهد رفت! اما منظور واقعی این عبارت این نیست! درحقیقت اینجا بحث روانشناسی مطرح است. درب ساختمان اولین موردی است که به چشم مشتری خواهد آمد. اگر کل ساختمان شما خوش‌ساخت و چشمگیر باشد اما ورودی آن چنگی به دل نزند ممکن است زیبایی کل خانه تحت‌الشعاع قرار بگیرد و به ارزش کلی آن صدمه بزند. پس در انتخاب جذابیت و مرغوبیت درب ورودی نهایت دقت را به عمل بیاورید.

بزرگمهر پوشش خاوران
انواع مدل‌های درب فلزی دولنگه
بزرگمهر پوشش خاوران

از یک نصاب ماهر استفاده کنید!

تصور کنید که با رعایت کردن تمام نکات فوق درب مجلل و باشکوه خود را سفارش دادید و حالا آماده نصب است. اگر از یک نصاب حرفه‌ای استفاده نکنید تمام زحماتتان به هدر می‌رود و اگر درب خوب و اصولی نصب نشود خرج اضافه‌ای نیز روی دستتان خواهد گذاشت. سعی کنید در هنگام نصب درب فلزی:

  • با سیستم فلاشینگ از نفوذ آب جلوگیری کنید.
  • شیشه‌ها را چک کنید و در صورت لق بودن به تعویض یا تعمیر آن‌ها اقدام کنید.
  • درب جدید با قاب کهنه و قدیمی همخوانی ندارد، پس برای درب جدید قاب جدید در نظر بگیرید.
  • به تراز بودن درب دقت کنید.

بزرگمهر پوشش خاوران
انواع مدل‌های درب فلزی دولنگه
بزرگمهر پوشش خاوران

راهنمای خرید درب فلزی؛ مزایا و معایب

اگر نیت دارید برای حیاط خانه، ویلا یا ورودی شرکت خود از درب فلزی استفاده کنید بهتر است به مزایا و معایب آن به خوبی اشراف داشته باشید. اولین و برجسته‌ترین مزیت درب فلزی استحکام و مقاومت بالای آن است، استقامت و صلابت متریال آهن باعث می‌شود صاحبان منازل احساس امنیت و آسوده‌خاطری بیشتری داشته باشند. خوبی دیگر درب فلزی این است که شما می‌توانید طرح دلخواه خود را به سازندگان سفارش بدهید. اما در مقابل ایراد درب فلزی وزن بالای آن است و سنگین بودن درب‌ها باعث می‌شود نصب آن‌ها نیز با دشواری بیشتری همراه باشد. همچنین رنگ کردن درب‌های فلزی نیز عملی ظریف و حساس است، زیرا اگر رنگ‌آمیزی آن‌ها به خوبی انجام نشود ممکن است پس از مدتی از نواحی مختلف دچار زنگ‌زدگی بشوند. 

بزرگمهر پوشش خاوران
درب ورودی فلزی یک و نیم لنگه
بزرگمهر پوشش خاوران

راهنمای خرید درب فلزی؛ چقدر بپردازیم؟

دغدغه همیشگی خریداران درمورد هر کالایی قیمت آن است. هنگام خرید درب فلزی عوامل مختلفی در تعیین هزینه تمام‌شده آن نقش دارند. یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که ارزش درب را مشخص می‌کند طرح و نقشه آن است. هرچقدر درب‌های فلزی ساده‌تر باشند یعنی زمان کمتری برای تولید و پردازش آن‌ها صرف شده است، بنابراین قیمت کمتری نیز دارند. اما درب‌های فلزی با طرح‌ها و نقشه‌های پیچیده گرانترند. مساله مهم دیگر جنس متریال است. هرچه متریال اولیه باکیفیت‌تر و خوش‌جنس‌تر باشد طبعا بایستی بابت آن پول بیشتری بپردازید. ابعاد و اندازه و وزن درب فلزی نیز عواملی‌اند که در تعیین قیمت به آن توجه خواهد شد.

بزرگمهر پوشش خاوران
جدیدترین مدل‌های درب فلزی تک لنگه
بزرگمهر پوشش خاوران

کلام پایانی

درب منزل فقط گذرگاهی برای رفت و آمد افراد نیست، بلکه درب خانه شما به نوعی نگهبان خانه شماست. جنس مناسب متریال، طراحی ظریف و زیبا، وزن و ابعاد مناسب و نصب ماهرانه می‌تواند برای خانه شما یک ورودی شکیل و منحصربفرد بسازد. در راهنمای خرید درب فلزی به شما نکاتی را آموزش دادیم که پیش از سفارش درب ساختمان بایستی آن‌ها را به طور ویژه مد نظر قرار بدهید. البته مشورت با متخصصان و کارشناسان این حوزه نیز می‌تواند از شما یک خریدار حرفه‌ای و کاربلد بسازد. 

گروه صنعتی بزرگمهر، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سازه‌های فلزی ساختمانی کشور، امکان سفارش و خرید محصولات متنوع، زیبا و ایمن خود را به صورت غیرحضوری و اینترنتی فراهم نموده تا علاوه بر تامین رفاه و آسایش مشتریان، گامی موثر در جهت کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی برداشته باشد. این شرکت با استفاده از دانش روز، تجهیزات پیشرفته، نیروی کار متخصص، کارآزموده، متعهد و با تجربه، محصولاتی با کیفیت و ایمن طراحی و تولید می‌نماید. نمونه‌کارهای این مجموعه را می‌توانید در صفحه بزرگمهر پوشش خاوران یا صفحه اینستاگرام این شرکت مشاهده کنید.

مطالب مرتبط چیدانه

نویسنده: مهشید بختیاری

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه