Chidaneh.com placeholder image

پوستر سه بعدی ساده و شیک؛ ایده ای جذاب برای تحول دکوراسیون داخلی!

به قلم: مژگان احمدی

در بحث دکوراسیون داخی محصولات سه بعدی همیشه با استقبال بی‌نظیری مواجه شده‌اند و جلوه جالب و خیره‌کننده‌ای به محیط بخشیده‌اند؛ اصولا زمانی که اسم «سه بعدی» بر سر هر محصولی بیاید افراد را کنجکاو می‌کند تا درمورد آن بیشتر بدانند. در صدر این محصولات محبوب پوسترهای سه بعدی هستند. یک پوستر سه بعدی ساده و شیک می‌تواند شکوه فوق‌العاده‌ای به محیط خانه شما هدیه کند، به گونه‌ای که مدتها بتوان به آن خیره ماند و خسته نشد. پوسترهای سه بعدی در طرح‌ها و مدل‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شوند و تقریبا می‌توان گفت هر طبع و سلیقه‌ای را توانسته‌اند راضی نگه دارند. در این مقاله قصد داریم درمورد این عنصر جدید دکوراسیون داخلی صحبت کنیم و در باب خرید آن نکاتی را به شما یادآوری کنیم تا شاید به کمک آن بتوانید بهترین و شیرین‌ترین خرید را داشته باشید. 

در این مطلب کارشناسان گروه دکوراسیون داخلی ایده نو همراه ما خواهند بود. اگر شما هم کنجکاوید تا درمورد پوسترهای سه بعدی مطالب بیشتری بدانید این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید.

قالیشویی ادیب

دکوراسیون داخلی ایده نو
اجرای کاغذدیواری و پوستر سه‌بعدی مدرن
دکوراسیون داخلی ایده نو

درمورد پوستر سه بعدی ساده و شیک…

هرروز که می‌گذرد علم گسترده دکوراسیون داخلی پای المان‌های جدیدی را به خانه‌ها باز می‌کند. تا دو دهه پیش دیوار و سقف اکثر خانه‌ها سفید و یکدست بود، اما امروز انقدر آپشن‌های متنوع و وسوسه‌کننده برای آراستن دیوارهای خانه روی بورس آمده است که صاحبخانه حیفش می‌آید که دستی به سر و روی دیوارهای خانه نکشد. پوستر سه بعدی به تازگی در خانه‌ها جا باز کرده است و شاید این موضوع به دلیل ویژگی‌های بی‌نظیر و ظاهر فریبنده‌اش باشد. البته اسم «سه بعدی» نباید شما را به اشتباه بیندازد، این پوسترها دارای نقش برجسته نیستند بلکه نوع طراحی و نقشه‌پردازی خاص آن و ایجاد سایه‌روشن‌های بصری ظاهر آن را به صورت سه بعدی نشان می‌دهد. ما در این قسمت به صورت لیست‌وار برخی خصوصیات پوستر سه بعدی را بیان می‌کنیم. یک پوستر سه بعدی ساده و شیک:

  • برعکس کاغذ دیواری بر روی تمام دیوارها کار نمی‌شود و فقط بر روی یک دیوار اصلی و در معرض دید خانه می‌نشیند.
  • یک طرح بزرگ دارد و از تکرار طرح‌ها تشکیل نشده است.
  • به دو نوع آماده و چاپی تقسیم می‌شوند.
  • دارای جنس نازک‌تری نسبت به کاغذ دیواری است اما دوام و استحکام بالاتری دارد.
  • می‌تواند حاوی تصاویر شخصی و دلخواه شما باشد. یعنی می‌توانید عکس مورد علاقه خود را تهیه کرده و آن را به دیوارپوش منزل خود تبدیل کنید.
  • نصب آن به صورت رولی نیست، بلکه به شکل یک پازل چند تکه کنار یکدیگر قرار می‌گیرد و تصویر کاملی را می‌سازد.

البته این موارد را برای افرادی گفتیم که تفاوت دقیق پوستر و کاغذ دیواری را نمی‌دانستند.

دکوراسیون داخلی ایده نو
اجرای کاغذدیواری و پوستر سه‌بعدی مدرن
دکوراسیون داخلی ایده نو

ویژگی‌های یک پوستر سه بعدی ساده و شیک

چه چیزی پوستر سه بعدی را در این حد خاص کرده است که این روزها در بسیاری از منازل لوکس و گرانقیمت طرح‌های مختلف و هیجان‌انگیز آن را بر روی دیوار می‌بینیم؟ 

مدل‌های متنوع

دنیای طرح و رنگ پوسترهای سه بعدی آنقدر گسترده و وسیع است که اگر برای خرید یکی از آن‌ها به فروشگاه مراجعه کنید قطعا دست خالی برنمی‌گردید، زیرا مدل‌های مختلف در رنگ‌بندی‌های متنوع مطابق با هر سبک و سلیقه‌ای در بازار موجود هست و همانطور که چند سطر قبل گفتیم حتی می‌توانید تصاویر سفارشی و دلخواه خود را نیز با استفاده از این پوسترهای سه بعدی بر روی دیوار خانه کار کنید.

ماندگاری بی‌نظیر

اگر پس از نصب یک پوستر سه بعدی ساده و شیک بر روی دیوار خانه به درستی از آن مراقبت کنید این دیوارپوش سالیان سال مهمان خانه شما خواهد بود و شما را از زیبایی‌های خود بهره‌مند خواهد کرد.

قیمت مناسب

شاید فکر کنید که پوسترهای سه بعدی فقط برای منازل اعیانی و اشرافی مناسبند و در خانه‌های متوسط و معمولی به دکوراسیون نمی‌آیند و زیبا به نظر نمی‌رسند اما این تصور درست نیست. قیمت این پوسترها به نسبت جذابیتی که به محیط خانه می‌بخشند مناسبند و معمولا قشرهای مختلف قادر به تهیه آن می‌باشند. مزیت دیگر این است که پوستر سه بعدی ساده و شیک معمولا فقط بر روی یک دیوار کار می‌شود و شما قرار نیست سرتاسر خانه را با پوستر پوشش بدهید و همین موضوع از هزینه تمام‌شده آن می‌کاهد.

دکوراسیون داخلی ایده نو
اجرای کاغذدیواری و پوستر سه‌بعدی مدرن
دکوراسیون داخلی ایده نو

یک پوستر سه بعدی ساده و شیک برای کدام مکان مناسب است؟

هر محیطی که زیباسازی بصری برای آن مهم و تعیین‌کننده است می‌تواند از پوستر سه بعدی استفاده کنید، درحقیقت باید بگوییم که هیچ محدودیتی برای فضای استفاده از پوستر سه بعدی ندارید.

پوستر سه بعدی ساده و شیک در ساختمان‌های مسکونی

برای نصب پوستر نقاطی از منزل استفاده می‌شود که بیشتر در معرض دید قرار دارد. مثلا دیوار پشت تلویزیون انتخاب خوبی برای نصب پوستر است. البته خیلی‌ها که طرح‌های خاصی بر روی پوستر می‌زنند فکر می‌کنند که تلویزیون و اکسسوری‌های کنار آن نمای پوستر را می‌گیرد، به این دسته از افراد دیوارهای روبروی ورودی خانه را پیشنهاد می‌کنیم تا مهمانان در بدو ورود به خانه با دیدن این المان شکیل و چشم‌نواز سورپرایز شوند. حتی استفاده از پوستر برای اتاق خواب و اتاق کودک هم مرسوم است و محیط را دیدنی و منحصربفرد خواهد کرد.

دکوراسیون داخلی ایده نو
اجرای کاغذدیواری و پوستر سه‌بعدی مدرن
دکوراسیون داخلی ایده نو

پوستر سه بعدی ساده و شیک در هتل‌ها

مکان‌های عمومی و پررفت و آمد هم نقاط خوبی برای نصب پوستر سه بعدی هستند. برای مثال لابی هتل‌ها به علت این که در معرض دید بوده و به نوعی گویای سطح خدمات هتل است باید حسابی تزئین‌شده و زیبا جلوه کند. معمولا این فضاها خشک و بی‌روحند و با استفاده از یک پوستر سه بعدی ساده و شیک می‌توان در نمای آن‌ها انقلابی دلپذیر ایجاد کرد.

البته نوع کاغذ و طرح و رنگ پوستر باید متناسب با فضا انتخاب شود، طبیعتا مکان‌های عمومی پرترددند و اگر جنس کاغذ پوستر بادوام و مناسب نباشد ممکن است پس از مدت کوتاهی آسیب ببیند و از بین برود.

دکوراسیون داخلی ایده نو
اجرای کاغذدیواری و پوستر سه‌بعدی مدرن
دکوراسیون داخلی ایده نو

پوستر سه بعدی ساده و شیک در رستوران‌ها

یک دکوراتیو ماهر به خوبی می‌داند که جذابیت محیطی یک رستوران چقدر می‌تواند بر روی تعداد مشتریان و میزان لذت آن‌ها از سرو غذا تاثیرگذار باشد. مثلا تصور کنید صاحب رستورانی بین‌المللی هستید که در رستوران خود غذاهای چینی یا ایتالیایی سرو می‌کنید. آیا نصب یک پوستر سه بعدی ساده و شیک با طرحی که یادآور فرهنگ و آداب و رسوم خاص آن کشور است محیط شما را بیش از حد خاص و متفاوت نخواهد کرد؟ اگر مدیر یک رستوران هستید به این ایده فکر کنید!

حتی در غذاخوری‌هایی که متراژ پایینی هم دارند با تکنیک‌های بصری می‌توانید فضا را بزرگتر و دلبازتر از آنچه که هست نشان بدهید. مثلا تصویری را بر روی پوستر چاپ کنید که با ایجاد پرسپکتیو خطای ذهنی به بیننده توهم بزرگ بودن و ادامه داشتن را بدهد.

پوستر سه بعدی ساده و شیک در مراکز اداری و تجاری

هر مرکز اداری و تجاری برای خود یک لوگو یا آرم خاص دارد. استفاده مکرر از این لوگو در فضاهای متفاوت می‌تواند بر روی توسعه کسب و کار آن مرکز حسابی تاثیرگذار باشد. می‌توانید به صورت انحصاری لوگوی شرکت خود را بر روی یک پوستر سه بعدی چاپ کرده و بر روی دیوار نصب کنید. این کار هم تبلیغاتی دائمی و ارزان‌قیمت را به دنبال دارد و هم وظیفه زیباسازی فضای محل کار شما را به خوبی انجام داده است.

دکوراسیون داخلی ایده نو
اجرای کاغذدیواری و پوستر سه‌بعدی مدرن
دکوراسیون داخلی ایده نو

ابعاد پوستر سه بعدی ساده و شیک

پوسترهای سه بعدی در سایز و اندازه‌های متنوعی به صورت آماده تولید می‌شوند و برای هر دیوار با هر ابعادی یکی از آن‌ها مناسب است. درواقع ممکن است طرحی را بپسندید که اندازه پوستر از دیوار شما بزرگتر باشد و بریدن کناره‌های آن باعث شود تصویر پوستر ناقص از آب دربیاید. از طرفی احتمال دارد طرح انتخابی شما از دیوارتان کوچکتر باشد و تمام دیوار را پوشش ندهد. اگر چنین مشکلی پیش آمد می‌توانید از آپشن سفارش پوستر استفاده کنید و طرح دلخواهتان را با سایز دلخواه سفارش بدهید.

دکوراسیون داخلی ایده نو
اجرای کاغذدیواری و پوستر سه‌بعدی مدرن
دکوراسیون داخلی ایده نو

روش نصب یک پوستر سه بعدی ساده و شیک

البته که نصب پوستر سه بعدی نیاز به یک نصاب ماهر دارد اما برای این که با مراحل کار آشنا بشوید به طور مختصر آن را توضیح می‌دهیم:

  • ابتدا اندازه پوستر سه بعدی ساده و شیک خود را مطابق با ابعاد دیوار انتخاب کنید.
  • دیوار مورد نظر باید کاملا صاف باشد و هیچگونه برجستگی و پستی بلندی نداشته باشد. اگر سطح دیوار ناهموار است فرورفتگی‌ها را با بتونه پر کنید و برجستگی‌ها را سمباده بکشید. همچنین دیوار باید کاملا تمیز و بدون هیچ گرد و خاکی باشد.
  • ممکن است دیوار شما گچی باشد و تا به حال رنگ نشده باشد، در این صورت به آن روغن زیرکار بزنید.
  • چسب مخصوص نصب پوستر را با استفاده از غلتک بر روی دیوار پخش کنید.
  • پوستر سه بعدی به شکل پازل و تکه‌تکه است، هر تکه را با توجه به شماره آن به ترتیب بر روی دیوار و در مکان درست خود بچسبانید.
  • با کاردک پلاستیکی روی سطح پوستر بکشید تا کاملا صاف و هموار شود.

دکوراسیون داخلی ایده نو
اجرای کاغذدیواری و پوستر سه‌بعدی مدرن
دکوراسیون داخلی ایده نو

حرف پایانی…

پوسترهای سه بعدی از دیوارپوش‌های نوظهور هستند که به خوبی توانسته‌اند خودشان را در دکوراسیون منازل و اماکن اداری و تجاری جا بیندازند. این محبوبیت به دلیل نمای بی‌نظیر و کیفیت مطلوب این پوسترهاست. در این مقاله درمورد ویژگی‌های یک پوستر دیواری ساده و شیک صحبت کردیم، پوستری که تنوع رنگ و طرح آن به قدری زیاد است که با هر نوع دکوراسیونی به خوبی ست می‌شود و جلوه‌ای لاکچری به فضا می‌دهد. این مدل پوسترها قادر هستند تا سالهای طولانی بر روی دیوار خانه شما خودنمایی کنند، البته به شرطی که کیفیت متریال مصرفی آن‌ها عالی و درجه یک باشد. همانطور که بارها و در مقالات مختلف گفته‌ایم هیچ چیز مانند خرید از یک برند معتبر نمی‌تواند محصول دلخواه شما را تضمین کند.

در این مطلب برندی خوشنام را به شما معرفی می‌کنیم که بهترین و خوش‌کیفیت‌ترین پوسترهای سه بعدی را به خانه شما می‌آورند. گروه دکوراسیون داخلی ایده نو از پیشتازان تولید پوسترهای سه بعدی هستند. می‌توانید نمونه‌کارها و پروژه‌های این گروه را در صفحه دکوراسیون داخلی ایده نو تماشا کنید.

مطالب پیشنهادی چیدانه:

نویسنده: مهشید بختیاری| عضو تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه