Chidaneh.com placeholder image

کنسول چوبی روستیک؛ نقطه کانونی یک چیدمان تمام‌عیار!

به قلم: مژگان احمدی

می‌توانیم بگوییم میز کنسول همان میزهای گنجه‌مانند نوستالژیک و خاطره‌ساز قدیمی است که خیلی از افراد از خانه پدربزرگ و مادربزرگ‌های خود به یاد دارند. وسیله‌ای که در طول این سالها نه تنها قدیمی نشده و از مد نیفتاده، بلکه جای خود را حسابی در دکوراسیون خانه‌های ایرانی باز کرده است. میزی که به همه نوع چیدمانی می‌آید، اما غالبا طرفداران دکوراسیون کلاسیک به فکر خریدن آن می‌افتند. کنسول چوبی روستیک یکی از انواع میز کنسول است که در این مقاله قصد داریم مفصلا درمورد آن صحبت کنیم.

متخصصان در مجموعه تولیدی وودکده تا انتهای این مقاله با ما همراه خواهند بود و اطلاعات بسیار مفیدی را در این زمینه در اختیار ما و شما مخاطبان عزیز چیدانه قرار خواهند داد. بنابراین اگر نیت دارید به دکوراسیون خانه ابهت ببخشید این مطلب را تا آخر بخوانید.

تابلو فرش ریحان
کنسول چوبی روستیک

وودکده
کنسول چوبی طرح خاص روستیک
وودکده

وودکده
کنسول چوبی طرح خاص روستیک
وودکده

وودکده
کنسول چوبی طرح خاص روستیک
وودکده

درمورد کنسول چوبی روستیک …

با نگاه کردن به ظاهر کنسول چوبی روستیک اولین چیزی که در ذهنتان تداعی می‌شود تصویری از طبیعت است. بسیاری از لوازم چوبی آنقدر ابزار می‌خورند و حکاکی‌ها و تراش‌های متنوع روی آن‌ها اعمال می‌شود که بیننده باطن طبیعی آن را فراموش می‌کند، اما لوازم روستیک به طرزی شگفت‌آور زیبایی طبیعت را به رخ ناظر می‌کشند. سبک هنری روستیک به وجود آمده است تا روح شما را از زندگی صنعتی و شهری جدا کند و به سمت شگفتی‌های بکر طبیعت سوق بدهد، سبکی ساده و بی غل و غش که اخیرا در بین ساده‌دوست‌ها و سنتی‌پسندها عاشقان زیادی پیدا کرده است.

وودکده
کنسول چوبی طرح خاص روستیک
وودکده

کاربردهای کنسول چوبی روستیک در دکوراسیون خانه

در حالت کلی میزهای کنسول به دو نوع آینه‌دار و بدون آینه طبقه‌بندی می‌شوند. البته فاکتورهای دیگری نیز برای این تقسیم‌بندی وجود دارد. مثلا میزهای کنسول کشودار و بدون کشو یا میزهای کنسول پایه‌دار و بدون پایه و دیواری! برای انتخاب یکی از این میزها هیچ قانون خاصی وجود ندارد و خریدن آن کاملا به سلیقه و نیاز شما و مقدار فضایی که در اختیار دارید برمی‌گردد. ممکن است برای قرار دادن اسناد و مدارک و وسایل اضافی خود جایی نداشته باشید یا به دنبال مکانی برای لوازم دکوراتیو و تزئینی خود بگردید. یک میز کنسول شما را از هرگونه بوفه و ویترین و کمد و قفسه و امثال آن‌ها بی‌نیاز می‌کند.

وودکده
کنسول چوبی طرح خاص روستیک
وودکده

شاید اگر خانه مادربزرگ‌هایمان را به خاطر داشته باشیم یادمان بیاید که روی میزهای چوبی و قدیمی‌شان از چه وسایلی استفاده می‌کردند، یک قاب عکس خانوادگی، گلدان، شمع و شمعدانی، یک جلد قرآن، گلاب‌پاش و وسایل دیگری که معمولا بر روی یک پارچه ترمه زیبا روی میز قرار می‌گرفت جلوه گرم و متفاوتی به فضا می‌داد، اما امروزه وسایل دکوراتیو خاص‌تر و جذاب‌تری در بازار وجود دارد که اگر سری به فروشگاه‌های لوازم دکوری بزنید مطمئنا چندتایی از آن‌ها چشمتان را خواهد گرفت. حتی ممکن است در خانه اشیاء عتیقه و گرانقیمتی وجود داشته باشد که دوست داشته باشید در معرض دید مهمانان خود قرار بدهید. یک کنسول چوبی روستیک میزبان خوبی برای اشیاء نفیس و ارزشمند شما خواهد بود. فقط دقت کنید که اگر پشت میز کنسولتان از آینه استفاده کرده‌اید لوازم دکوری شما دیدتان به آینه را کور نکند.

وودکده
کنسول چوبی طرح خاص روستیک
وودکده

پس تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که میزهای کنسول به صرفه‌جویی در فضای کف کمک می‌کنند. برای این که در خانه بهترین مکان را برای میز کنسول خود پیدا کنید یک چرخی در منزل بزنید و ببینید که در کدام قسمت نیاز بیشتری احساس می‌کنید که لوازم دکوراتیو یا کاربردی خود را قرار بدهید؟ مثلا دوست دارید میز خود را برای چه کاری استفاده کنید؟ خودتان را محدود نکنید زیرا از دست میز کنسول کارهای زیادی برمی‌آید!

به عنوان مثال حضور یک کنسول چوبی روستیک در اتاق خواب می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد و نقش میز آرایش را برای شما ایفا کند، با این تفاوت که به چیدمان اتاق خواب شما صمیمیت و گرمای بی‌نظیری نیز خواهد داد.

حتی می‌توانید در راهروی خانه یک میز کنسول چوبی روستیک قرار بدهید و از کشوهای آن به عنوان جاکفشی استفاده کنید. اتفاقا وجود یک میز کنسول جذاب در ورودی خانه می‌تواند اولین سورپرایز برای مهمانان شما باشد.

اتاق کار هم گزینه مناسبی برای قرار دادن کنسول چوبی روستیک است. شاید اتاقتان به اندازه‌ای فضا نداشته باشد که یک میز تحریر بزرگ و جادار در آن تعبیه کنید و یک کنسول هم کار شما را راه بیندازد. این میزها برای افرادی که با لپ تاپ و تبلت کار می‌کنند بسیار کاربردی است و حتی برای کتاب، دفترچه یادداشت و چراغ مطالعه شما هم به قدر کافی جا دارند.

بسیاری از طرفداران سبک روستیک حتی برای میز تلویزیون خود نیز از کنسول چوبی روستیک استفاده می‌کنند. درست است که تولیدکنندگان سبک روستیک میز تلویزیون هم تولید می‌کنند اما یک کنسول هم می‌تواند همان کار را برایتان انجام دهد، فقط به این خاطر که کنسول‌ها عموما پایه‌های ظریف و نازک دارند قبل از این که تلویزیون خود را روی آن قرار بدهید حواستان باشد که تحمل وزن تلویزیون را دارد یا خیر.

بنابراین با توجه به کاربردهای گسترده میز کنسول چوبی روستیک، در قرار دادن وسایل خود در خانه خلاق باشید و هوشمندانه عمل کنید و از تجربه کردن چیدمان جدید به هیچ عنوان نهراسید.

وودکده
کنسول چوبی طرح خاص روستیک
وودکده

نکات مهم در انتخاب کنسول چوبی روستیک

اگر هنوز برای خانه خود میز کنسول نخریده‌اید ابتدا این نکات را مطالعه کنید:

درست است که میز کنسول چوبی روستیک با اکثر دکوراسیون‌ها همخوانی دارد، اما هر مدل از میز کنسول برای یک نوع چیدمان مناسبتر است. شاید میز کنسولی که با یک دکوراسیون کلاسیک هماهنگ است یک کنسول منبت‌کاری شده و تراش‌خورده باشد، یا اگر چیدمان شما مدرن است عموما کنسول چوب و فلز مناسب خانه شماست، اما سبک دکوراسیون روستیک لوازم چوبی روستایی‌طور و طبیعی می‌طلبد. اگر هنوز سبک دکوراسیون روستیک را به خوبی نمی‌شناسید ما در مقاله سبک روستیک در دکوراسیون منزل به طور مفصل به آن پرداخته‌ایم. 

وودکده
کنسول چوبی مدل روستیک
وودکده

  1. انتخاب نوع میز کنسول یک موضوع سلیقه‌ای است. اگر در پذیرایی خانه از کنسول استفاده می‌کنید توجه داشته باشید که این میز باید با دیگر لوازم خانه هماهنگ باشد تا بتواند فضایی لوکس و هارمونیک ایجاد کند. یک میز کنسول چوبی روستیک به همراه آینه‌ای چوبی نمایی گرم و فوق‌العاده به اتاق نشیمن شما خواهد داد.
  2. شاید در گذشته کنسول‌های قدیمی در خانه فقط حکم گاوصندوق را داشتند و مخزن اسناد و مدارک صاحبخانه بودند، اما امروزه یک کنسول چوبی روستیک دست دیزاینرها را کاملا باز خواهد کرد. بسیاری از افراد در دو طرف میز کنسول خود دو مبل تک قرار می‌دهند و میز ناهارخوری را با کنسول خود ست می‌کنند. این ایده بسیار جذاب است، حتما امتحان کنید!
  3. لوازم منزل عموما پس از مدتی کارایی خود را از دست می‌دهند و سر از انباری یا سمساری‌ها درمی‌آورند، اما با کمی توجه و رسیدگی به آن‌ها می‌توان عمر مفید لوازم را افزایش داد. بخصوص لوازم چوبی که حساس‌ترند و نباید از مراقبت متناوب آن‌ها غافل شد. کنسول چوبی روستیک به همان اندازه که زیبایی خانه شما را چندین برابر جلوه می‌دهد به نگهداری اصولی هم نیاز دارد. حواستان باشد که موریانه‌ها و حشرات چوب‌خوار دائما در کمین وسایل خانه شما هستند، پس اگر در کنار لوازم چوبی خود خرده‌چوب دیدید سریعا به تار و مار کردن این حشرات اقدام کنید.
  4. در چیدمان منزتان هرگز جادوی نورپردازی را فراموش نکنید. هرچقدر هم که وسایل تزئینی شما جذاب باشند یک نورپردازی خوب و اصولی می‌تواند ظاهر و نمای آن‌ها را بیشتر به چشم بیاورد.
  5. اگر دوست دارید کنسول چوبی روستیک را در پشت مبلمان خود جاسازی کنید حواستان باشد که ارتفاع آن از ارتفاع مبلتان بلندتر نباشد تا ظاهر زننده‌ای ایجاد نکند.

وودکده
کنسول و میز تلویزیون چوبی مدل روستیک
وودکده

  1. هنگام چیدن وسایل دکوری روی کنسول چوبی به اصول چیدمان دقت کنید. وسایل تزئینی را پخش و پلا و نامرتب نچینید و سعی کنید از یک ریتم پیروی کنید. مثلا تقارن را رعایت کنید، حتی تکرار کردن یک وسیله یا قرار دادن آن‌ها به ترتیب ارتفاع بر روی میز کنسول توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند.
  2. اگر از آینه استفاده نمی‌کنید و دیوار پشتی کنسولتان خالی است می‌توانید از چند تابلوی دیواری بهره بگیرید. تابلوها فضا را پرحرارت و صمیمی می‌کنند، بالاخص اگر با کنسول و لوازم روی آن از لحاظ مدل و طرح و رنگ هارمونی داشته باشند.
  3. اگر در خانه کودک دارید بهتر است روی میز کنسول خود وسایل حساس و شکستنی نچینید، زیرا با بازیگوشی کودک و در اثر یک ضربه ممکن است وسیله دوست‌داشتنی شما به خرده‌شیشه تبدیل شود!
  4. اگر کنسول شما کشودار است سعی کنید یراق‌آلات آن را در رنگ متفاوتی انتخاب کنید، مثلا ترکیب یک کنسول چوبی روستیک قهوه‌ای با دستگیره‌های طلایی و نقره‌ای می‌تواند بسیار چشم‌نواز باشد.

وودکده
کنسول چوبی مدل روستیک
وودکده

وودکده
کنسول چوبی مدل روستیک
وودکده

وودکده
کنسول و میز تلویزیون چوبی مدل روستیک
وودکده

جمع‌بندی نهایی

یک دکوراسیون خاص و شکیل می‌تواند نمایش‌دهنده سلیقه و روحیات شما باشد. سبک هنرمندانه روستیک از آن دسته سبک‌هاست که احتمالا در نظر هرکسی چشمگیر و جذاب خواهد آمد. در این مقاله درمورد کنسول چوبی روستیک صحبت کردیم، میزی که به عنوان نقطه کانونی چیدمان منزل هم ویترین مناسبی از اقلام تزئینی است و هم گنجینه وسایل و اسناد و مدارک مهم و ارزشمند شماست. اگر برایتان مهم است که به فضای منزلتان رنگ و لعاب متفاوتی ببخشید یک میز کنسول قطعا میزبان خوبی برای اقلام تزئینی شما خواهد بود. 

مجموعه حرفه‌ای وودکده یکی از اهالی فن چیدانه هستند که به طراحی و تولید میزها و صفحات ترکیبی چوب و رزین و سبک تمام‌چوب روستیک می‌پردازند، بنابراین اگر قصد دارید یکی از این میزها را برای منزل خود تهیه کنید حتما به نمونه‌کارهای این گروه در صفحه پروفایل وودکده سر بزنید.

مطالب پیشنهادی چیدانه به شما:

  1. سبک روستایی در آشپزخانه‌های لوکس امروزی!
  2. تجربه فضایی گرم و دنج با محصولات چوبی روستیک!
  3. مدل کافی‌شاپ روستیک؛ مشتری‌های روشنفکر میان اینجا!
  4. میز ناهارخوری روستیک و معجزه آن در زیبایی دکوراسیون منزل
  5. سرویس خواب روستیک، مدل‌های شیک برای یک دکوراسیون جذاب!

نویسنده: مهشید بختیاری| عضو تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه