Chidaneh.com placeholder image

لوازم کادویی منزل؛ دکوراتور منزل خود باشید!

به قلم: مژگان احمدی

تنوع وسایل تزئینی و دکوراتیو به قدری زیاد شده است که زمانی که برای خرید به فروشگاه دکوری‌جات مراجعه می‌کنید اگر ندانید چه اقلامی با دکوراسیون خانه شما متناسبند مطمئنا دچار سردرگمی خواهید شد. چه خانه شما با سبک کلاسیک چیده شده باشد و چه تم مدرن و لوکس داشته باشید، با کمی جستجو انواع و اقسام وسایل دکوری را برای زیباتر کردن منزل خود پیدا خواهید کرد. برای همین بهتر است هنگام خرید اقلام تزئینی به رنگ، جنس و کارایی کالای موردنظرتان توجه کنید و از این طریق سعی کنید بهترین انتخاب را داشته باشید. توجه کنید که اگر گران‌ترین و شیک‌ترین وسایل را هم بخرید اما وسایلتان متناسب با سبک دکوراسیون شما نباشند ظاهر ناموزون و نازیبایی را ایجاد خواهند کرد.

لوازم خانه پرنسا
گلدان دکوراتیو سرامیکی
لوازم خانه پرنسا

چوب و هنر

شاید هنوز به درستی ندانید که برای ست کردن وسایل دکوراتیو خود با دیگر اعضای دکوراسیون از چه تکنیک‌هایی باید استفاده کنید. بنابراین ما تصمیم گرفتیم در این مقاله درباره لوازم کادویی منزل بیشتر با شما صحبت کنیم و مجموعه‌ای خوشنام را به شما معرفی کنیم تا با تضمین بیشتری خرید خود را انجام بدهید. کارشناسان لوازم خانه پرنسا در بیان این مقاله ما را همراهی خواهند کرد. شما نیز با چیدانه همراه باشید.

لوازم خانه پرنسا
ساعت رومیزی جذاب از جنس سنگ و برنج
لوازم خانه پرنسا

لوازم کادویی منزل چیست؟

لوازم دکوراتیو که می‌توانید هم برای دکور خانه بخرید و هم به دیگران هدیه بدهید وسایلی هستند که اگر نباشند هیچ چیز از کارایی خانه شما کم نخواهد شد و بدون آن‌ها لنگ نمی‌مانید! اما نبود این اقلام خانه را سرد و خالی جلوه می‌دهد و خودتان حس می‌‍کنید که فضای خانه آن گرمای همیشگی را ندارد. وسایل تزئینی به نوعی سلیقه و ذوق صاحبخانه را منعکس می‌کنند و هرکدام از آن‌ها گویای طرز تفکر و طبع افراد خانه است. در استفاده از لوازم کادویی منزل می‌توانید پیرو سبک همیشگی و روتین سنتی و کلاسیک یا مدرن و مینیمال نباشید و با ترکیب کردن سبک‌ها مفهوم جدیدی ایجاد کنید. البته اگر بخواهید سبک اختراعی شما زیبا از آب دربیاید باید تا حدی به قواعد دکوراسیون داخلی و طرز چیدمان اشراف داشته باشید و یک چیزهایی هم از روانشناسی رنگ‌ها بدانید.

لزومی ندارد همه جای خانه را از وسایل تزئینی دست‌وپاگیر پر کنید و هرجای خانه که سر بچرخانیم تعدادی از این اکسسوری‌ها به چشممان بیایند، تعداد محدود اما کاربردی لوازم کادویی منزل خانه را زیباتر و صمیمانه‌تر می‌کند و اگر در استفاده از آن‌ها افراط کنید فضای منزلتان شلوغ و شلخته به نظر می‌رسد. پس همیشه از هر کالایی در حد متعادل استفاده کنید تا توی ذوق نزند و تاثیر لازم را بر چهره دکوراسیون بگذارد.

لوازم خانه پرنسا
بانکه و دکوری شیشه‌ای شیک و مدرن
لوازم خانه پرنسا

انواع لوازم کادویی منزل

همانطور که گفتیم وسایل تزئینی فقط محدود به لوازم دکوراتیو خانه نمی‌شوند، شما می‌توانید برای هدیه دادن و مراسم‌های خود نیز استفاده کنید.

در این دوران که تب معماری داخلی و دکوراسیون به شدت داغ است لوازم کادویی منزل از جمله وسایلی هستند که در بدو ورود مورد توجه مهمانان قرار می‌گیرند، بنابراین در انتخاب نوع باکیفیت آن بایستی نهایت سلیقه و دقت به خرج بدهید و آن‌ها را در مکان درستی از منزل جاگذاری کنید. مثلا اگر ظروف تزئینی شما استیج مناسبی برای خودنمایی و جلب توجه نداشته باشند استفاده از آن‌ها بی‌فایده خواهد بود و دیگر به کار دکوراسیون شما نمی‌آیند.

تنوع انواع لوازم کادویی منزل بسیار زیاد است و هرچیزی که به نظر شما خاص و منحصربفرد می‌آید می‌تواند چیدمان منزل شما را زینت ببخشد. مثلا استفاده از گل و گیاه محیط خانه را باطراوت و پرنشاط می‌کند و انرژی خوبی در فضا به جریان می‌اندازد، گیاهان علاوه بر این که آلودگی محیط را پاکسازی می‌کنند با ظاهر شاداب خود می‌توانند انگیزه و توان ذهنی و بدنی اهالی خانه را افزایش بدهند. شاید دیگر دوران آن پاسیوهای قدیمی پر از گل و گیاه به سر آمده باشد و خیلی‌ها در منزل خود چنین فضایی در اختیار نداشته باشند، در این صورت نگران نباشید! می‌توانید در مکان‌های مناسبی در منزل از انواع گلدان‌های دکوراتیو استفاده کنید. اگر طرفدار فنگ‌شویی هستید در دکور خود از شمع و عود استفاده کنید، این روزها جاشمعی‌ها و شمع‌های تزئینی و معطر پایشان به دکوراسیون خانه‌ها باز شده و حسابی روی بورس آمده‌اند.

لوازم خانه پرنسا
گلدان مدرن دکوراتیو
لوازم خانه پرنسا

اگر در پذیرایی خانه میز کنسول دارید یعنی یک نمایشگاه جذاب در اختیار دارید و می‌توانید انواع مختلفی از وسایل تزئینی خود را در آن عرضه کنید. مثلا روی آن از شمعدان‌های لوکس و دست‌ساز یا آماده استفاده کنید و یا با یک ساعت رومیزی لوکس و مدرن میز کنسول را بیارایید. برای چیدمان میز کنسول استفاده از مجسمه‌های دکوری هم ایده خوبی است. میز جلومبلی هم می‌تواند ویترین مناسبی باشد، برای دکور میز وسط از سینی‌های لوکس و سرویس‌های قهوه‌خوری شیک و فانتزی استفاده کنید تا ظاهر بصری خانه دلپذیر و چشم‌نواز به نظر برسد.

لوازم خانه پرنسا
ست 6 عددی فنجان بن چاینا
لوازم خانه پرنسا

تابلوهای دیوارکوب و آینه‌های تزئینی خانه را گرم‌تر و دلبازتر نشان می‌دهند. دیوار خانه نباید خالی باشد، این کار از نظر متخصصان فنگ‌شویی هم امری ناپسند است. بسیاری از دکوراتورها معتقدند که هرچه تابلوی روی دیوار بزرگتر باشد تاثیرگذاری آن بیشتر است چون میدان دید را کاملا پر می‌کند و بیننده با دیدن آن سورپرایز می‌شود. البته ما این نظریه را اصلاح می‌کنیم و به شما توصیه می‌کنیم که تابلوی دیواری خود را متناسب با سایز دیوار در نظر بگیرید. مثلا اگر دیوار شما کوچک و سقف شما کوتاه است یک تابلوی بزرگ و عظیم‌الجثه فضای خانه را تنگ و خفه جلوه خواهد داد و بر زیبایی دکوراسیون اثر معکوس خواهد گذاشت. پس همیشه اندازه را نگه دارید و از افراط و تفریط بپرهیزید.

لوازم خانه پرنسا
دیوادرکوب فلزی شیک و مدرن
لوازم خانه پرنسا

نکات مهم در انتخاب لوازم کادویی منزل

چه بخواهید وسایل دکوری را کادو بدهید و چه آن‌ها را کادو بگیرید این نکات به دردتان می‌خورد، پس با دقت بخوانید:

  • وسایل دکوری منزل همیشه متناسب با شخصیت و روحیات صاحب آن هستند. اگر قصد دارید اکسسوری هدیه بدهید بهتر است ابتدا سلیقه فرد مقابل را به خوبی بشناسید. بسیاری از افراد دوست دارند از وسایل تزئینی شلوغ و رنگی و شاد استفاده کنند و برخی دیگر از افراد مینیمالیست هستند، یعنی سادگی و جزئیات کم را بیشتر می‌پسندند. پس خرید شما باید با سلیقه و منش فردی که به آن کادو می‌دهید تناسب و همخوانی داشته باشد. 
  • خرید خود را از جایی انجام بدهید که تنوع محصولات آن زیاد است. زمانی که با گستره وسیعی از کالاها مواجه می‌شوید دستتان برای انتخاب باز است و بهینه‌ترین خرید را خواهید داشت.
  • همیشه دست روی جنس خوش‌کیفیت بگذارید. به جای خرید تعداد زیادی جنس ارزان و بی‌کیفیت، اجناس گران‌تر و مرغوب‌تر را با تعداد کمتری خریداری کنید. قرار نیست تمام خانه شما از اکسسوری و لوازم تزئینی مملو باشد، تعداد محدودی اکسسوری شیک و باکیفیت نیاز دکوراسیون شما را تامین خواهد کرد.

لوازم خانه پرنسا
انواع جاشمعی پایه‌دار رومیزی
لوازم خانه پرنسا

  • با استفاده از تکنیک بازی با رنگ‌ها در خانه خود فضایی هارمونیک ایجاد کنید. اگر دکوراسیون شما مدرن است هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ ندارید اما اگر خانه را کلاسیک چیده‌اید بهتر است رنگ غالب شما سنگین و خنثی باشد. رنگ‌های جیغ و تند و تیز در دکور کلاسیک جایی ندارند.
  • تصور نکنید که لوازم تزئینی فقط برای استفاده در اتاق پذیرایی و نشیمن طراحی شده‌اند و یا جای آن‌ها فقط روی میز، ویترین، بوفه و یا شلف و قفسه است. شما در هرجایی از خانه می‌توانید از وسایل تزئینی متناسب با آن محیط استفاده کنید حتی در حمام و سرویس بهداشتی!
  • نورپردازی را فراموش نکنید! یک نور مناسب می‌تواند جلوه لوازم کادویی منزل را چندین برابر کند. استفاده از چراغ‌های ریلی، لامپ‌های مخفی و هالوژن‌ها، آباژورهای بلند کنارسالنی یا پایه‌دار رومیزی و لوازم روشنایی دیگر می‌تواند خانه معمولی شما را به قصری اشرافی تبدیل کند. هر اکسسوری که دوست دارید در معرض دید باشد و بیشتر روی آن تاکید شود را با یک نورپردازی ایده‌آل دیدنی‌تر کنید.

لوازم خانه پرنسا
اکسسوری لوکس و مدرن نشیمن
لوازم خانه پرنسا

حرف پایانی

لوازم کادویی منزل وسایلی دکوراتیو و تزئینی هستند که با رنگ و لعاب خود چهره خانه را آرایش می‌کنند. در این مقاله سعی کردیم درمورد بکارگیری انواع وسایل تزئینی به شما ایده بدهیم تا بتوانید زیباترین و ایده‌آل ترین دیزاین را داشته باشید. علاوه بر این‌ها می‌توانید با مراجعه به صفحه لوازم خانه پرنسا با انواع وسایل دکوراتیو لاکچری و مد روز آشنا شوید و مدل‌های متنوع، شیک و فانتزی تولیدات این برند را تماشا کنید.

مطالب پیشنهادی چیدانه:

نویسنده: مهشید بختیاری| عضو تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه