Chidaneh.com placeholder image

با 7 مزیت کاغذدیواری نانو، انعطاف دیوارتان را بالا ببرید!

به قلم: فهیمه مصدرالامور

امروزه تکنولوژی نانو محدودیت‌های زیادی را در حوزه ساختمانی و طراحی و دکوراسیون داخلی بهبود بخشیده. یکی از این ترفند‌ها انتخاب کاغذدیواری نانو در دکوراسیون است. حتما می‌دانید که کاغذ دیواری‌ها در مقایسه با رنگ هزینه بالاتری دارند و نگهداری از کاغذ دیواری‌ها دشوارتر است. همچنین بعضی از انواع کاغذ دیواری در برابر رطوبت و نور خورشید مقاومت کمی دارند و به راحتی از بین می‌روند. علاوه بر این، از کاغذ دیواری بر روی دیوارهای بافت‌دار نمی‌توان استفاده کرد. خبر خوش اینکه تمامی این موارد به دلیل انعطاف‌پذیری بالای دیوارپوش نانو قابل حل شدن است. با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله با ویژگی کاغذ دیواری نانو، مزایا و کاربردهای آن بیشتر آشنا شوید.

کاغذ یواری نانو

کاغذ دیواری نانو چیست؟

 انواع مدل کاغذدیواری‌ها در جنس‌هایی مثل کاغذدیواری PVC، کاغذدیواری مخملی، کاغذدیواری الیافی و کاغذدیواری با رنگ نانو شناخته شده هستند. یکی از انواع کاغذدیواری جدید؛ سبک‌های دیوارپوش مدرن و کاغذ دیواری نانو جدید است که با فناوری نانو همراه است. این کالا به دلیل خصوصیات منحصر به فرد نزد افراد مختلف، محبوبیت بسیاری دارد. از جمله این عوامل؛ بهره‌وری بالای کاغذ دیواری جدید نانو و دوستدار طبیعت و محیط زیست بودن انواع این مدل دیوارپوش است. به گفته متخصصان، تکنولوژی نانو در بافت و جنس هر محصولی همچون کاغذ دیواری با رنگ نانو  قابلیت انعطاف‌پذیری بیشتری دارد.

چوب و هنر

 اما در پاسخ به این سوال که کاغذدیواری نانو چیست؟ باید گفت که در تولید کاغذ دیواری نانو از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود بلکه در ساخت این کاغذدیواری از الیاف طبیعی استفاده می‌شود. باضافه اینکه کاغذ دیواری‌های نانو به خاطر استفاده از متانول در ساختشان در برابر ساییدگی مقاوم هستند. همچنین طرح کاغذدیواری نانو در برابر گرما و رطوبت همانند یک عایق عمل می‌کند و ماندگاری و طول عمر استفاده بالایی دارد. همچنین مضرات دیگر کاغذ دیواری‌ها مثل کاغذ دیواری pvc که برای سلامت انسان و محیط زیست مضر است در این محصول با تکنولوژی نانو وجود ندارد. بنابراین با خیال راحت می‌توانید از انواع کاغذ دیواری نانو در اتاق خواب افراد در گروه‌های سنی متفاوت مانند کودکان و سالمندان نیز استفاده کنید.

مزایای خرید کاغذ دیواری نانو

مزایای خرید کاغذدیواری نانو چیست؟

وجه تمایز و محبوبیت این نوع از کاغذ دیواری ارزان به دلیل ویژگی آن و همچنین مزایای کاغذدیواری نانو است که در ادامه مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

1- کاغذ دیواری نانو، رنگ آلودگی را به خود نمی‌بیند!

ترکیبات به کار رفته در دیوارپوش نانو و فناوری پیشرفته در آن مانع جذب هرگونه آلودگی و کثیفی، نفوذ گرد و غبار، دوده، لکه روغن و چربی در سطح دیوارپوش نانو می‌شود. علاوه بر اینکه این کاغذ دیواری‌ها تا سال‌های متمادی نیز تمیز می‌مانند.

کاغذ دیواری نانو مناسب اتاق کودک

2- قابلیت شستشو

از دیگر مزایای کاغذ دیواری نانو، قابلیت شستشو و ضدحساسیت بودن آنهاست. بنابراین برای تزیین دیوار حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و اتاق کودکان بسیار مناسب خواهند بود. از طرفی ذرات و مواد آلوده‌کننده محیط با یک دستمال نمدار از سطح دیوار پاک می‌شوند.

مطلب خواندنی مرتبط: معرفی انواع دیوارپوش قابل شستشو

3- مقاومت در برابر رطوبت هوا

کاغذدیواری نانو به دلیل مقاومت در برابر رطوبت و گرما، کنده نمی‌شود و به همین جهت برای محیط‌هایی با آب و هوای شرجی مناسب است. این مدل دیوارپوش به دلیل مصون بودن در برابر رطوبت در هتل‌ها و سرویس بهداشتی نیز استفاده می‌شوند.

عایق ساختمانی تهران نانو
عایق برتر با تکنولوژی نانو
diamondعایق ساختمانی تهران نانو

عایق ساختمانی تهران نانو
عایق صوتی روکار
diamondعایق ساختمانی تهران نانو

4- عایق صدا و حرارتی مناسب

به علت تراکم بالای این مدل کاغذدیواری و لایه‌بندی مناسب؛ کاغذدیواری نانو برای محیط‌های آپارتمانی بسیار مناسب است. کاغذ دیواری نانو عایق صدا؛ مانع از انتقال صدا شده و یک عایق صوتی کارامد به حساب می‌آید. همین طور نصب کاغذ دیواری نانو ساده و آسانی است و در مقایسه با سایر روش‌های عایق‌بندی ارزان هستند. همچنین از دیگر ویژگی دیوارپوش مدل نانو این است که از هدر رفتن انرژی سرمایی و گرمایی جلوگیری می‌کند.

مطلب پیشنهادی: عایق صوتی روکار، چیزهایی که باید بدانید!

کاغذ دیواری نانو زیبا

5- زیبا و مقاوم در برابر ضربه

طرح‌های کاغذ دیواری نانو بسیار زیبا و با اصالت هستند. همچنین این کاغذ دیواری‌ها به دلیل ضدخش و ضدخراش بودن از شفافیت بالایی برخوردارند و به سادگی پاره و پوسیده نمی‌شوند. چون این نوع کاغذدیواری، رنگ پس زمینه یکنواختی دارد؛ بنابراین رنگ تصویر روی آن جلوه زیباتری به خود می‌گیرد.

6- مقاوم در برابر نور خورشید

از مهم‌ترین ویژگی و مزایای کاغذ دیواری نانو، مقاومت بالا در برابر نور خورشید است. در نتیجه کاغذ دیواری با رنگ نانو با گذشت زمان محو نمی‌شود و رنگ آن در مقابل تابش و اشعه خورشید تغییری نمی‌کند. به عقیده محققان طول عمر کاغذ دیواری نانو در برابر نور خورشید بیش از 10 سال است.

کاغذ دیواری نانو دوستدار طبیعت

7- کاغذدیواری نانو: دوستدار طبیعت

کاغذدیواری از جنس نانو، سازگار با محیط زیست بوده و از مواد طبیعی تولید می‌شود. همچنین فاقد مواد چسبنده و مضر شیمیایی است. این مزیت باعث شده طرح کاغذ دیواری نانو طرفداران زیادی داشته باشد.

کاربرد کاغذ دیواری نانو در دکوراسیون

کاربردهای کاغذدیواری نانو در دکوراسیون داخلی

لازم به یادآوری است که کاغذ دیواری‌های نانو در طرح‌ها، رنگ‌ها و الگوهای متنوعی در بازار موجود هستند. از انواع کاغذ دیواری‌ها به دلیل نصب آسان و از بین رفتن آثارشان روی دیوار، می‌توان در مکان‌هایی مانند: خوابگاه و خانه‌های اجاره‌ای استفاده کرد. نصب کاغذ دیواری نانو نیز به همین ترتیب آسان می‌باشد. همچنین طرح کاغذ دیواری با رنگ نانو برای دکوراسیون اتاق نشیمن، دکوراسیون پذیرایی و اتاق خواب، دکوراسیون آشپزخانه و راهرو نیز مناسب هستند.

افزون بر این سازگاری دیوارپوش نانو با محیط زیست و بی‌خطر بودن مواد سازنده این کاغذ دیواری برای سلامت انسان، آن را برای محیط‌هایی مثل اتاق خواب بسیار مناسب کرده است. همچنین کاغذ دیواری نانو به دلیل مقاوم بودن در برابر رطوبت و گرما برای محیط‌های دیگر مانند: سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه که در معرض رطوبت و بخار بوده، مناسب می‌باشد. خوب است بدانید با انواع کاغذ دیواری نانو؛ کار سِت کردن فضای داخلی با عناصر دکوراتیو دیگر، آسان می‌شود.

شما این روزها در بازار، کاغذ دیواری‌های نانو را با انواع کاغذ دیواری‌های نانو با طرح‌های گلدار، طرح‌های کاغذدیواری نانو پوستری، طرح‌های کاغذ دیواری نانو سه‌بعدی و داماس مشاهده می‌کنید که هر کدام در چیدمان و طراحی داخلی شگفتی‌آفرین است.

کاغذ دیواری نانو یا پی وی سی

کاغذ دیواری نانو بهتر است یا پی وی سی؟

در پاسخ به این سوال که “کاغذ دیواری نانو بهتر است یا پی وی سی" باید گفت که خصوصیات این کاغذ دیواری‌ها خیلی شبیه به هم هستند. به علاوه کاغذ دیواری ارزان نانو تمام خصوصیات مثبت کاغذ دیواری pvc با روکش وینیل را نیز دارد. در ادامه به تعدادی از این شباهت‌ها و تفاوت‌ها خواهیم پرداخت:

  • با توجه به اینکه در دیوارپوش نانو از فناوری نانو و غیرمضر استفاده شده است ولی در کاغذدیواری pvc با روکش وینیل از مواد شیمیایی استفاده شده؛ بهترین گزینه مناسب برای اتاق کودکان و سالمندان، کاغذ دیواری نانو است. به عبارتی دیگر شما می‌توانید از این مدل دیوارپوش در هر محیطی استفاده کنید؛ زیرا کاملا با سلامت انسان‌ها هماهنگ است ولی از کاغذ دیواری pvc با روکش وینیل در هر لوکیشنی نمی‌توان استفاده کرد.
  • از مزیت‌های مهم دیگر اینکه؛ کاغذ دیواری نانو عایق صدا و گرما بوده ولی کاغذ دیواری pvc با روکش وینیل این مزیت را ندارد.

مطلب پیشنهادی: عایق ساختمانی نانو، آرامش را به خانه خود برگردانید!

  • هر دو مدل دیوارپوش نانو و PVC از مقاومت و دوام بالا و مناسبی برخوردار هستند.
  • هم کاغذ دیواری پی وس سی و هم کاغذ دیواری نانو قابلیت شستشو دارند.
  • هر دو طرح کاغذ دیواری با رنگ نانو و انواع کاغذ دیواری پی وی سی؛ کاملا ضد خش هستند و به آسانی پاره نمی‌شوند.
  • کاغذدیواری‌نانو، ضد حساسیت و آلرژی است ولی کاغذ دیواری pvc با روکش وینیل ممکن است ضد حساسیت نباشد، بنابراین پیش از خرید دیوارپوش نانو و کاغذ دیواری پی وی سی، از ضد حساسیت بودن کاغذ دیواری مطمئن شوید.
تفاوت کاغذ دیواری نانو و نانوون

تفاوت کاغذدیواری نانو با کاغذ دیواری نانوون چیست؟

بسیاری از افراد به دلیل شباهتی که در نام کاغذ دیواری نانو و نانوون وجود دارد آنها را یکسان فرض می‌کنند. اما خوب است بدانید این دو دیوارپوش با هم تفاوت ساختاری بسیاری دارند. دیوارپوش نانوون از الیاف طبیعی و مواد سلولزی تشکیل شده و دارای مواد سازنده پی وی سی نیست. همچنین اکریلیک و الیاف نساجی نیز در ساخت کاغذدیواری نانوون استفاده می‌شود که می‌تواند حساسیت‌زا باشد. اما در عین حال باعث استحکام این مدل کاغذ دیواری نیز می‌شود. کاغذ دیواری نانوون با توجه به جنس موادی که در تولید این نوع دیوارپوش استفاده شده، کاملا با محیط زیست سازگار است و برای انسان هم خطری ندارد. قابل بازیافت بودن و بازگشت به طبیعت از دیگر ویژگی‌های کاغذ دیواری نانوون است.

 در مقایسه بین طرح کاغذ دیواری نانو و کاغذدیواری نانوون باید گفت؛ در کاغذدیواری جدید نانو با به کار رفتن فناوری و تکنولوژی نانو در ساخت آن همراه است و از الیاف طبیعی در آن استفاده نشده است. دیوارپوش نانو از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است. از منظری دیگر دیوارپوش نانوون با بهره‌مندی از سالم و بی‌خطرترین مواد سازنده، بهترین و مناسب‌ترین انتخاب برای سلامتی انسان و محیط زیست است و یکی معایب کاغذ دیواری نانو در مقایسه با نانوون همین مورد است.

انواع کاغذ دیواری نانو جدید
طرح های کاغذ دیواری نانو جدید

جدیدترین طرح‌های کاغذدیواری نانو

امروزه از کاغذ دیواری علاوه بر عناصر تزیینی در دکوراسیون به‌عنوان ماده اساسی برای پوشاندن دیوار نیز استفاده می‌کنند. اما درگذشته از کاغذ دیواری فقط به عنوان یک عنصر تزئینی برای پوشاندن سطح دیوار استفاده میشده. با ورود تکنولوژی نانو به عرصه دکوراسیون و طراحی داخلی، کاغذ دیواری نانو جدید پدید آمد و در پی آن ویژگی‌های خارق العاده‌ای مثل: مسدود کردن امواج وای فای و محافظت از دیوارها در برابر سقوط زلزله بوجود آمد.

کاغذ دیواری نانو قیمت

کاغذ دیواری نانو: قیمت

دیوارپوش نانو با توجه به تولید و انواع مختلفش، کشور و طرح کاغذ دیواری، قیمت متفاوتی در بازار دارد. پس قبل از خرید کاغذ دیواری نانو حتما اطلاعات خود را در مورد این نوع کاغذ دیواری تا جایی که امکان دارد بالا ببرید تا خرید با اطمینانی را تجربه کنید و کاغذ دیواری قیمت مناسب خود را پیدا کنید.

کاغذ دیواری با رنگ نانو

سخن آخر

اگر با این مقاله همراهمان بودید، حتما این نکته را درک کرده‌اید که کاغذ دیواری نانو در زمان کمتر و کوتاهی خانه را متحول می‌کند و به دلیل انعطاف بالا جلوه زیبایی به دکوراسیون داخلی محیط می‌دهد. تجربه ثابت کرده است استفاده از دیوارپوش نانو جدید علاوه بر زیبایی درخشان آن، مزایا و ویژگی‌هایی دارد که باعث می‌شود این محصول، چند پله از کاغذ دیواری‌های هم‌قطار خود جلوتر باشد! ما در این مقاله از چیدانه به بررسی این مزایا پرداختیم و کاربرد کاغذدیواری نانو در دکوراسیون و تفاوت کاغذ دیواری نانو با کاغذ دیواری نانوون و کاغذ دیواری پی وی سی را روشن کردیم.

اهالی فن چیدانه خوشحال می‌شوند که پاسخگوی سوالات دیگر شما در رابطه با کاغذ دیواری نانو باشند.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
جمیله استا در تاریخ 13 خرداد 1402
سلام وقت بخیر کاغذ دیواری نانو عایق سرما وگرمارو از کجا تهیه کنیم

ثبت دیدگاه