Chidaneh.com placeholder image

نکات مهم در خرید بهترین توالت فرنگی + عکس

به قلم: مهشید بختیاری

ما ایرانی‌ها معمولا زمانی به فکر خرید و نصب توالت فرنگی می‌افتیم که سالیان سال از توالت ایرانی استفاده کرده باشیم و حالا به علت زانودرد و کمردرد و درد مفاصل دیگر قادر نیستیم از توالت ایرانی استفاده کنیم. اما مشکل اینجاست که کمتر کسی اطلاعات درست و دقیقی از انواع توالت فرنگی دارد و معمولا بدون هیچ پیش‌زمینه ذهنی به سراغ خرید آن می‌رویم. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین برند توالت فرنگی آشنا کرده و درمورد نکات بهداشتی و مسائل پیرامونی آن با شما صحبت کنیم.اگر شما هم قصد خرید توالت فرنگی دارید اما نمی‌دانید کدام مدل آن مناسب شما و منزلتان است در این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین توالت فرنگی؛ انواع آن کدام است؟

توالت فرنگی از نظر موقعیت فلش‌تانک به دو دسته یک تکه و دو تکه تقسیم می‌شوند. فلش‌تانک توالت فرنگی دو تکه از کاسه آن جداست و با پیچ و مهره به آن وصل می‌شود اما در توالت فرنگی یک‌تکه کاسه و مخزن ترکیبی یکپارچه را تشکیل می‌دهند و این دو از هم قابل تفکیک نیستند. خوب است بدانید که حمل و نقل توالت فرنگی دو تکه راحتتر است، خصوصا اگر شما آپارتمان‌نشین هستید و مجبورید توالت فرنگی را از راه‌پله به داخل خانه منتقل کنید می‌توانید مخزن و صندلی توالت را به صورت جداگانه بالا ببرید، اما مزیت توالت فرنگی یک‌تکه این است که نظافت و تمیزکاری آن برای شما راحت‌تر است و مانند توالت دوتکه درز و شکافی ندارد که جرم و باکتری در آن‌ها تجمع پیدا کند و از نظر بهداشتی شما را به دردسر بیندازد، لذا معمولا توالت‌های یک‌تکه قیمت بالاتری دارند و گران‌ترند. 

تابلو فرش ریحان

از لحاظ ساختار طراحی هم می‌توانیم توالت فرنگی را به دو دسته زمینی و دیواری تقسیم کنیم. توالت‌های دیواری یا وال هنگ‌ها (Wall Hung) به دلیل این که بخشی از آن‌ها در داخل دیوار نصب می‌شود و از زمین نیز کمی فاصله دارند و تمیزکاری زیر آن‌ها آسان‌تر است از توالت‌های فرنگی محبوب به شمار می‌روند. این نوع توالت‌ها بر روی شاسی مخزن پیچ می‌شوند و شما فقط صندلی یا کاسه توالت را مشاهده می‌کنید بنابراین جای کمی در سرویس بهداشتی اشغال می‌کنند و نسبت به توالت‌های زمینی برای سرویس‌های کم‌مساحت بسیار مناسب‌ترند. البته حواستان باشد که ارتفاع توالت فرنگی را به صورت استاندارد رعایت کنید، زیرا نصب کاسه توالت در ارتفاع زیاد باعث می‌شود افراد مسن یا کوتاه‌قد هنگام نشستن روی آن اذیت شوند و احساس خوبی نداشته باشند.

بهترین سیستم تخلیه توالت فرنگی چیست؟

به طور کلی سیستم تخلیه کاسه توالت فرنگی به چهار دسته ریزشی، گردابی، واترجت و توربوجت تقسیم می‌شود.

سیستم تخلیه ریزشی (فشاری): در این سیستم آب زیادی از لبه‌های توالت به کاسه آن سرازیر می‌شود و عمل تخلیه به این شکل انجام می‌شود. این سیستم یکی از قدیمی‌ترین روش‌های تخلیه است و مصرف آب بسیار بالایی دارد.

سیستم تخلیه گردابی: در این سیستم آب به شکل چرخشی و گرداب‌مانند وارد نشیمنگاه و کاسه توالت شده و تخلیه انجام می‌شود. این روش سر و صدای بسیار کمی دارد اما مشکل آن اینجاست که حتی از سیستم ریزشی هم مصرف آب بالاتری دارد و احتمال گرفتگی لوله در آن زیاد است.

سیستم تخلیه واترجت: عملکرد این سیستم مشابه سیستم گردابی است با این تفاوت که قسمتی از آب از کف توالت فرنگی به صورت ضربه‌ای یا شوتینگ وارد کاسه می‌شود. این روش راندمان و قدرت تخلیه بسیار بالایی دارد اما احتمال گرفتگی لوله در آن همچنان پابرجاست.

سیستم تخلیه توربوجت: و اما می‌رسیم به بهترین و جدیدترین سیستم تخلیه! سیستم توربوجت برخلاف واترجت دارای سه شوتینگ آب است که دوتای آن‌ها در لبه توالت فرنگی و دیگری در کف کاسه آن تعبیه شده است. این سیستم سرعت تخلیه بیشتر و هدررفت آب کمتری دارد و می‌توانیم بگوییم که بهترین سیستم تخلیه آب در بازار سیستم توربوجت است.

بهترین توالت فرنگی؛ هنگام خرید چه نکاتی را رعایت کنیم؟

به موارد زیر توجه کنید:

1)یکی از مسائلی که هنگام خریدن توالت فرنگی باید به آن توجه کنید این است که بایستی بین توالت و دیگر اشیای سرویس بهداشتی یک فاصله ایمن وجود داشته باشد. این فاصله حداقل 38 سانتی‌متر است تا شما هنگام نشستن بر روی توالت از لحاظ جسمی و روانی احساس آرامش کنید. بنابراین ابتدا وسعت و متراژ سرویس بهداشتی خود را در نظر بگیرید سپس توالت فرنگی مناسب فضای خود را انتخاب کنید.

 2) اگر سری به بازار تجهیزات سرویس بهداشتی زده باشید حتما دیده‌اید که کاسه یا صندلی بیشتر توالت‌فرنگی‌ها به شکل گرد یا بیضی است. توالت‌های بیضی‌شکل درست است که فضای بیشتری را اشغال می‌کنند اما نظافت آن‌ها راحت‌تر است و بهتر می‌توان بوی نامطبوع را از روی آن‌ها زدود، اما اگر سرویس بهداشتی شما کم‌تراژ است بهتر از کاسه‌های گرد و دایره‌ای استفاده کنید.

3) فلش‌تانک توالت فرنگی به دیوار نصب می‌شود، بنابراین باید قبل از خرید و نصب استحکام دیوار موردنظرتان را به خوبی بررسی کنید، درواقع دیوار باید به حدی محکم باشد که وزن توالت و شخصی که از آن استفاده می‌کند را تحمل کند بدون این که آسیب ببیند.

4) نکته بسیار مهمی که اگر هنگام خرید به آن توجه نکنید حتما باعث پشیمانی شما خواهد شد توجه به جنس توالت فرنگی است. توالت به دلیل این که در دسته لوازم بهداشتی قرار دارد متریال مصرفی آن بسیار حساس است، زیرا بدنه توالت دائما با پوست بدن شما در تماس مستقیم است و اگر تولید آن با مواد درجه یک صورت نگرفته باشد علاوه بر این که به سلامت شما صدمه می‌زند باعث انتشار بوی بد در سرویس بهداشتی شما خواهد شد. جنس توالت‌های فرنگی از سرامیک بهداشتی و لعابی است. ضخامت لعاب در طول عمر و کارکرد توالت فرنگی بسیار مهم است، استفاده از لعاب نامناسب با ضخامت پایین باعث تجمع میکروب و آلودگی و جذب بیش از حد آب به بدنه و ایجاد شرایط غیربهداشتی خواهد شد.

5) مدل بسته شدن درب توالت فرنگی هم در نوع خود یک دغدغه است. درب برخی از توالت‌ها به شکل فنری، برخی معمولی و بعضی از آن‌ها نیز به شکل آرام‌بند بسته می‌شود. اگر بهترین توالت فرنگی را هم تهیه کنید اما نیمه‌های شب ناگهان درب آن از دستتان رها شود و با صدای وحشتناکی به کاسه توالت برخورد کند و بشکند تمام زحمات و هزینه شما هدر می‌رود و صدای مهیب آن آرامش خاطرتان را هم از بین می‌برد. بنابراین بهتر است به توالت‌هایی با درب‌های فنری یا جک‌دار فکر نکنید و نوع آرام‌بند آن را جایگزین کنید.

6) بودجه همیشه یکی از مهمترین موضوعات در خرید لوازم است، اما هنگام خرید وسایل بهداشتی مانند توالت فرنگی سعی کنید دست و دلباز باشید و بهترین برند توالت فرنگی را خریداری کنید، زیرا وسایلی که مستقیما با بهداشت و سلامت جسمی شما و اعضای خانواده‌تان در ارتباطند بسیار حساس هستند و باید با وسواس بیشتری تهیه شوند. بنابراین سعی کنید توالتی مستحکم‌تر، خوش‌کیفیت‌تر، زیباتر، مدرن‌تر و طبق تکنولوژی روز بخرید.

7) فضای سرویس بهداشتی هم مانند همه فضاهای خانه باید آرامش‌بخش و زیبا به نظر برسد. به همین خاطر قبل از خرید توالت فرنگی باید به سبک و ساختار و ظاهر آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، تمام وسایل شما در سرویس بهداشتی باید از لحاظ طرح و رنگ با یکدیگر متناسب باشند. درست است که تقریبا 80 درصد توالت‌های فرنگی بازار به رنگ سفید تولید می‌شوند اما اگر خیلی اصرار دارید صاحب یک توالت فرنگی رنگی باشید باید به شما بگوییم که برخی برندهای خارجی هستند که تولیدات خود را در رنگ‌های مختلف به بازار عرضه می‌کنند.

بهترین توالت فرنگی چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین توالت فرنگی علاوه بر زیبایی و خوش‌ساخت بودن و کیفیت متریال باید بدون صدا باشد، در زمان کوتاه بیشترین محتویات درون کاسه توالت را تخلیه کند، دوستدار محیط زیست باشد و در مصرف آب صرفه‌جویی کند. اما علاوه بر این‌ها خصوصیات دیگری هم هستند که هنگا خرید باید به آن‌ها توجه کنید:

لعاب باکیفیت

لعاب توالت فرنگی باید به صورت مناسبی پخته شده باشد و باعث درخشندگی و شفافیت ظاهری توالت شود. اگر برایتان سوال است که شفافیت توالت فرنگی را باید چگونه بسنجید؟ کافی است دقت کنید که بدنه توالت چه مقدار از نور تابیده شده را به شما برمی‌گرداند؟ میزان این انعکاس در حقیقت میزان شفافیت آن را می‌رساند. همچنین هرچه سطح بیشتری از توالت لعاب بخورد توالت بهداشتی‌تر است و سلامت شما را بیشتر تضمین می‌کند.

جذب آب مناسب

با توجه به استانداردهای جهانی میزان جذب آب یک کالای چینی باید کمتر از نیم‌درصد باشد. رطوبت شرایط مناسبی را برای رشد میکروب‌ها فراهم می‌کند و اگر توالت فرنگی شما بیش از حد استاندارد آب جذب کند باعث ایجاد بوی بد در سرویس بهداشتی شما خواهد شد، بوی بدی که با هیچ اسپری و شستشویی از بین نمی‌رود. همه این‌ها به کنار، جذب آب بیش از حد باعث می‌شود بدنه توالت فرنگی منبسط شده و پس از مدتی ترک بردارد و بشکند.

تقارن ظاهری

گاهی اوقات ممکن است در اثر استفاده از متریال نامرغوب بدنه توالت فرنگی دچار تابیدگی یا پیچ‌خوردگی شود. در این صورت احتمالا هنگام نصب آن به مشکل می‌خورید و جرم و آلودگی بیشتری در زوایای پنهان توالت تجمع می‌کننذ. بنابراین پیش از خرید بخش‌های مختلف توالت را خوب وارسی کنید و از متقارن بودن آن مطمئن شوید.

نصب اصولی

حتی اگر بهترین مارک توالت فرنگی را هم تهیه کرده باشید اما نصب آن به طرز نادرست و به دست افراد ناشی و بی‌تجربه انجام شده باشد همه تلاش‌های شما بی‌نتیجه خواهد ماند. بنابراین هنگام خرید برندی را انتخاب کنید که از نیروی متخصص و کارکشته استفاده کند و اگر پس از نصب برای توالت شما نقصی پیش آمد و یا درمورد کارکرد آن سوال و ابهامی داشتید، شرکت موردنظر کاملا پاسخگو باشد و مسئولیت آن را بر عهده بگیرد.

کلام پایانی

توالت فرنگی این روزها به جزء تفکیک‌ناپذیر سرویس‌های بهداشت ایرانی تبدیل شده است. یکی از دلایل مهم آن این است که توالت‌های ایرانی در درازمدت بدن را تحت فشار گذاشته و آسیب‌های جسمی زیادی مانند کمردرد و زانودرد را به فرد تحمیل می‌کند. به همین خاطر متاسفانه بسیاری از ما بدون این که اطلاعات زیادی از توالت فرنگی داشته باشیم درصدد خرید آن برمی‌آییم. در این مقاله به بررسی ویژگی‌های بهترین توالت فرنگی پرداختیم و در آخر قصد داریم شما را با یکی از بهترین برندهای توالت فرنگی آشنا کنیم:

مجموعه بلومیس با سابقه طولانی در زمینه واردات توالت فرنگی با 5 سال گارانتی مطلق و 10 سال خدمات پس از فروش محصول خود را از لحاظ کیفیت بالا تضمین خواهد کرد. شما نیز می‌توانید با مراجعه به صفحه پروفایل بلومیس کالاهای تولیدی و وارداتی این مجموعه را مشاهده کرده و سفارشات خود را نیز از همین طریق ثبت نمایید.

 

مطالب پیشنهادی چیدانه:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه