Chidaneh.com placeholder image

گالری مبلمان و اکسسوری | تجسم فضای دکوراسیون داخلی منزل

به قلم: فهیمه مصدرالامور

امروزه در طراحی و دکوراسیون داخلی منزل بیشتر اوقات نقطه کانونی و کارآمدبودن چیدمان اهمیت به‌سزایی دارد. در گالری مبلمان و اکسسوری، شما قادر خواهید بود فضای خانه خود را تجسم و بازنگری کنید و براین اساس مبلمانی مناسب، شکیل و هماهنگ با رنگ‌ها و چیدمان دکوراسیون منزلتان خریداری نمایید. این شوروم از چیدانه کارکرد گالری مبلمان و اکسسوری و همچنین سرویس خواب را در طراحی داخلی روشن می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید بهترین نوع مبلمان را مشخص کنید و به میزان فضای کافی برای نشستن پی ببرید، این شوروم گالری مبلمان و اکسسوری را در ادامه بخوانید.

گالری مبلمان و اکسسوری در دکوراسیون داخلی چه نقشی دارند؟

دکوراسیون داخلی شما معمولا بیانگر حس و حال و شخصیت شماست. در مورد نقطه کانونی یا به‌عبارتی فوکال‌پوینت، این نکته که یک شومینه، تلویزیون یا هر وسیله دکوری دیگری می‌تواند به‌عنوان نقطه کانونی انتخاب شود و باقی لوازم براساس آن چیده شوند؛ تعیین کننده است. بنابراین اگر می‌خواهید تلویزیون نقطه کانونی باشد، فاصله مناسب برای چیدن مبلمان با آن باید متناسب با سایز صفحه نمایش باشد. مثلا اگر تلویزیون 40 اینچی دارید، باید مبلمان خود را در فاصله سه برابری یعنی 120 اینچی (سه متری) قرار دهید.

چوب و هنر

عوامل مهم دیگر در نحوه چیدمان مبلمان تنوع و ترافیک در محیط هستند. رفت و آمد در اتاق نباید توسط مبلمان مختل شود. برای رفت و آمد آسان، فاصله‌ای به اندازه یک متر را اطراف مبلمان آزاد بگذارید. این کار به سهولت عبور و مرور در اطراف مبلمان کمک می‌کند. از طرفی تنوع در چیدمان را می‌توان به‌وسیله سرویس مبلمانی با سایزهای متفاوت ایجاد کرد. همینطور اکسسوری‌های بلند و بزرگ را با قرار دادن وسیله‌ای به همان اندازه در طرف دیگر اتاق هماهنگ‌سازی کنید و از قرار دادن دو قطعه بزرگ در چیدمان کنار هم بپرهیزید.

گالری مبلمان و اکسسوری شوروم

از نکات دیگری که در شوروم‌های گالری مبلمان و اکسسوری خانه، به انتخاب درست مبلمان و اکسسوری منجر خواهد شد؛ تقدم و تقارن است. همیشه سعی کنید بزرگ‌ترین تکه مبلمان را اول جاگذاری کنید. برای مثال مبل راحتی در اتاق نشیمن یا سرویس تخت‌خواب در اتاق خواب قرار بگیرد. این قطعات و اکسسوری‌های بزرگ باید همیشه روبروی نقطه کانونی دکوراسیون خانه جای بگیرند. در خانه‌های کوچک بهتر است مبلمان را با فاصله نسبت به دیوار قرار دهید.

اما تقارن بیشتر در مورد ایجاد نظم در نحوه چیدمان مبلمان است. به توصیه طراحان، تقارن بیشتر مناسب اتاق‌های رسمی خانه مانند پذیرایی است، ولی در اتاق‌هایی مثل نشیمن معمولا چینش غیرمتقارن بهتر جواب می‌دهد و باعث ایجاد فضایی دوستانه و دلنشین می‌شود.

به‌علاوه تضاد، مفهوم مهمی در دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود. برای ایجاد تضاد کافی است خطوط صاف و انحنادار را با یکدیگر ترکیب کنید. مثلا اگر مبلمان منزل شما مدرن است یک میز گرد و دایره‌ای روبروی آن؛ زیبایی چشم‌نوازی را ایجاد می‌کند. اما اگر مبلمان انحنادار است، از میز مستطیلی و گوشه‌دار استفاده کنید. همچنین اهمیت دسترسی آسان به لوازم و اکسسوری‌های دیگر نیز آشکار است. برای مثال خوب است که میز جلو مبلی در فاصله‌ای مناسب به طور معمول استاندارد، برابر با 40 سانتی‌متر نسبت به مبل‌ها قرار بگیرد. این کار فضای کافی برای قرارگیری پاها را هم فراهم می‌کند.

گالری مبلمان و اکسسوری

انتخاب رنگ‌های مبلمان و اکسسوری منزل

در زمان دکوراسیون منزل بجاست تا به انتخاب رنگ مناسب دقت کافی به خرج دهید. داشتن یک نمودار و یا پالت رنگی، همینطور تعیین رنگ‌های مناسب و ست کردن مبلمان و اکسسوری ضرورت دارد. هر اتاق موجود در خانه، باید رنگی متفاوت از یکدیگر داشته باشند. چرا که هر اتاق به دلیل نقش و هویت متفاوت خود، رنگی متمایز به خود می‌گیرد. برای مثال رنگ اتاق خواب باید متفاوت از رنگ اتاق نشیمن باشد. بنابراین، رنگ دیوارها و مهم‌تر از همه لوازم اصلی مانند مبلمان و اکسسوری‌های دیگر، یک خانه رویای برایتان خواهد ساخت. نمونه این نوع ترکیب رنگی را می‌توانید در گالری مبلمان و اکسسوری ببینید.

اکسسوری و مبلمان منزل

اکسسوری منزل چیست؟

به طور کلی اکسسوری و لوازمی مانند: مبلمان، پرده‌ها، گل و گلدان، فرش، میز نهارخوری، شلف‌ها، آباژور، ظروف پذیرایی و دکوری، مجسمه‌ها و دیگر اکسسوری‌ها، همگی در زیبایی یک خانه شیک و دکوراسیون داخلی آن نقش دارند. به این لوازم که به منزل شما شکل و هویت می‌دهند، اکسسوری منزل گفته می‌شود. به بیانی دیگر، مجموعه و کلکسیون‌های هنری مانند تابلو فرش‌ها تا کتاب و کتابخانه، نیز هویت و شخصیت منزل شما را نشان می‌دهند. این اکسسوری‌ها را معمولا می‌توانید در گالری مبلمان و اکسسوری‌ها مشاهده کنید.

انواع سبک های دکوراسیون و چیدمان

انواع سبک‌های دکوراسیون و چیدمان مبلمان و اکسسوری منزل

سلیقه افراد در انتخاب انواع استایل دکوراسیون خانه، متفاوت است. برای انتخاب سبک و طرح دکوراسیون خانه، شناخت شخصیت صاحب‌خانه نیز خالی از لطف نیست.

وی آی پی مدالایف
ست مبلمان راحتی مدرن
وی آی پی مدالایف

سبک دکوراسیون کلاسیک یا سنتی (Classic home decoration)

دکوراسیون منزل کلاسیک؛ معمولا با وجود یک آشپزخانه اپن بزرگ و یک راه پله مرکزی یا دوبلکس شناخته می‌شود و به دلیل اصالت خود، حس آرامش و طبیعی بودن را به فضای خانه‌های شهری القا می‌کند. با استفاده از لوازم، مبلمان و اکسسوری منزل، می‌توان سبک کلاسیک را در فضای خالی خانه به وجود آورد.

در سبک کلاسیک دکوراسیون خانه، بیشتر از مبلمان و اکسسوری با جزئیات چوبی و رنگ‌های تیره بهره می‌گیرند. درحقیقت مبلمان از عناصر طبیعی مانند حصیر، سنگ، سرامیک، چرم، چوب و غیره ساخته می‌شود. بقیه اقلام و اکسسوری منزل نیز همگی با سبک سنتی و یا کلاسیک آمیخته شده و معمولا در گوشه‌های خانه قرار می‌گیرند.

سبک مدرن مبلمان

سبک دکوراسیون مدرن منزل (Modern home decoration)

در سبک مدرن دکوراسیون منزل برخلاف سبک کلاسیک، مفهومی به نام سادگی پر رنگ است. در این سبک، اتاق و پذیرایی منزل شما تا حد زیادی از مبلمان و اکسسوری و پرده‌هایی با رنگ خنثی تشکیل می‌شود. به عبارتی در سبک مدرن دکوراسیون، پرهیز از افراط در تزئینات و حفظ عناصر و اکسسوری‌های ضروری در محیط مانند: آشپزخانه، حال، اتاق، دستشویی و حمام است. در ادامه تعدادی از لوازم جانبی چیدمان گالری مبلمان و اکسسوری را معرفی خواهیم کرد.

مطلب خواندنی: 10 سبک مبلمان، کدام مبل برای کدام دکوراسیون؟

1. اکسسوری کوسن مبلمان

یکی از مکمل‌های ضروری گالری مبلمان برای نمایش تزئین و زیبایی پذیرایی منزل، کوسن مبل است. این اکسسوری شیک می‌تواند به عنوان یک وسیله راحتی و حتی دکور منزل، کارآمد باشد. کوسن‌ها در سایزها و رنگ‌های مختلفی با مبلمان شما قابل ست‌کردن هستند. اکسسوری کوسن مبل، می‌تواند در طرح‌های کلاسیک و یا مدرن متناسب با طرح و رنگ و مدل مبل شما انتخاب شود.

مبلمان کلاسیک

2. مبلمان و اکسسوری کلاسیک برای پذیرایی منزل

مبلمان‌های طرح کلاسیک و یا سنتی یکی دیگر از انواع اکسسوری‌ها در منزل هستند. مبل‌هایی با طرح کلاسیک و جزئیات چوبی زیبا، خطوط گرد و جنس درجه یک در فضاسازی گالری مبلمان و اکسسوری، رنگ متناسب با محیط خانه را تعیین و آشکار می‌سازند.

گل و گیاه در گالری مبلمان و اکسسوری

3. افزودن گل و گیاه به منزل، اکسسوری مدرن خانه

برای تزئین و دکوراسیون منزل به سبک مدرن؛ یک روش عالی ترکیب گل و گیاهان جذاب و آپارتمانی و قرار دادن آنها در گوشه‌های حال، پذیرایی و حتی اتاق‌ها است. شما می‌توانید این گل و گلدان‌های زیبا را در کنار مبلمان و اکسسوری دیگر، بالکن خانه، حیاط، تراس، اتاق‌ها و یا گوشه منزل خود قرار دهید. همچنین می‌توان، این گلها را داخل گلدان‌های آویز، گلدان طرح چوبی، شیشه‌ای، یا سرامیکی و هر چیز دیگری که دوست دارید، در معرض نمایش قرار دهید.

پیشنهاد مطلب: بوهوبوم در دکوراسیون، تزییناتی متفاوت

وی آی پی مدالایف
جدیدترین مدل‌های مبلمان مدرن
وی آی پی مدالایف

وی آی پی مدالایف

وی آی پی مدالایف یک فروشگاه با انواع مبلمان و ناهارخوری و سرویس خواب‌های متنوع است. همچنین تنوع رنگ در وی آی پی مدالالیف خیلی زیاد است. شما می‌توانید از ترکیب چند رنگ برای سفارش سرویس خواب و مبلمان خود استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید به دلخواه رنگ چوب را با رنگ پارچه هم ست کنید. ظرافت طرح و ساخت محصولات وی آی پی مدالایف، کیفیت بالای آنها را نشان می‌دهد که در ظاهر هم جلوه خاصی به وجود آورده.

وی آی پی مدالایف، اکسسوری‌ها و دکوری‌های قشنگی هم دارد که قطعا در کنار دکوراسیون برای قرار دادن روی کنسول خیلی به کار می‌رود. شرکت مدالایف با سال‌ها تجربه در زمینه طراحی و تولید مبلمان، سرویس خواب، میز و صندلی ناهارخوری، بوفه و کنسول در کنار بهره‌گیری از صنعت روز دنیا و ماشین‌آلات پیشرفته، نوآوری و خلاقیت را در کنار تکنولوژی به وجود آورده.

انتخاب رنگ در دکوراسیون

در انتها

گالری مبلمان و اکسسوری، معمولا این امکان را می‌دهد تا براساس نیاز خود در طراحی و دکوراسیون منزل، مبلمان و اکسسوری دلخواهتان را بیابید و از ترکیب رنگ‌های زیبا و هارمونی و یافتن بهترین جنس مبلمان و لوازم جانبی آن به درستی بهره ببرید.

اهالی فن چیدانه، در انتخاب گالری مبلمان و اکسسوری شما را یاری خواهند کرد.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه