Chidaneh.com placeholder image

فرش شاهکار مشهد | راهنمای خرید فرش ماشینی شاهکار مشهد

به قلم: مژگان احمدی

خرید فرش یکی از اولویت‌های زندگی‌های ماست زیرا خانه ایرانی بدون فرش چندان زیبا به نظر نمی‌رسد. طرح و نقش موجود در فرش جان و روح تازه‌ای به خانه‌ها می‌بخشد که باید قبل از خرید نکاتی را در نظر گرفت تا بهترین فرش را برای خود خریداری نمود. این نکات به شما کمک می‌کند تا قبل از رفتن به فروشگاه‌ها نوع فرش خود را انتخاب کرده باشید و برخی از اصطلاحات برای شما نام‌آشنا نباشد.
در این مقاله اطلاعاتی که راهنمای جامع خرید فرش ماشینی است را همراه با شرایط اقساط بسیار مناسب فرش شاهکار مشهد در اختیارتان قرار می‌دهیم پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

تعریفی از شانه و تراکم فرش های ماشینی

اگر در زمان خرید فرش ماشینی قیمت‌ها را جویا شوید، از شما تعداد شانه و تراکم را خواهند پرسید زیرا بر قیمت تأثیرگذار است. فرش‌ها دارای تراکم می‌باشند که این تراکم در راستای عرض و طول فرش می‌باشد. به تعداد گره‌های عرضی که در یک متر از فرش وجود دارند، شانه فرش می‌گویند.

سرویس خواب بالسا

تراکم نیز به تعداد گره‌های زده شده در هر متر از فرش است که نحوه محاسبه تراکم طولی به این صورت است، عدد ذکر شده در پشت فرش را باید نصف کرد. این تراکم‌های عرضی و طولی بیان‌کننده ظرافت و زیبایی فرش می‌باشند و هر چه تعداد آن ها بالاتر رود، قیمت فرش نیز افزایش می‌یابد.

در دنیای فرش جدیدترین ماشین‌آلات می‌توانند فرش 1500 شانه را ببافند و هنوز دستگاه به دنیای فرش وارد نشده که فرش با شانه بیشتر را تولید کند. فرش‌های 700، 1000، 1200 شانه نیز در بازار موجود می‌باشند که هرکدام در مواقع نیاز می‌توانند یک خرید ایده‌آل باشد.

مطلب مرتبط: فرش ماشینی 1600 شانه یا فرش دستباف؟

تفاوت فرش ضخیم و نازک در چیست؟

شاید با خواندن متن قبلی تنها به فکر خرید فرش‌های با شانه 1500 باشید که باید بگوییم این‌گونه نیست و بالا بودن قیمت فرش به معنای بهترین خرید نمی‌باشد. اگرچه بالارفتن تعداد شانه‌های فرش آن را بسیار چشم‌نواز می‌کند، اما از ارتفاع و ضخامت خاب آن می‌کاهد.

اگر برای نشستن بیشتر از مبل و صندلی استفاده می‌کنید، فرش‌های 1500 شانه انتخاب مناسبی است زیرا ظرافت و زیبایی بسیار شیکی دارند، اما اگر عادت نشستن و استراحت بر روی فرش را دارید، بهتر است فرش با شانه کمتر را خریداری نمایید.

پرزدهی فرش و الیافت به‌کاررفته در فرش

پرز فرش و الیاف موجود در آن‌یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در زمان خرید به آن توجه کنید زیرا علاوه بر زیبایی، نقش مهمی را در سلامت فرد ایفا می‌کنند. فرش‌هایی که در بازار از جنس نخ اکریلیک هستند، از فروش و محبوبیت بالایی برخوردار می‌باشند زیرا زیبایی و دوام را هر دو با هم دارد.

فرش‌های اکریلیک در ابتدای ورود خود به بازار پرز داشتند که امروزه با استفاده از نخ‌های اکریلیک هیت ست شده این مشکل کمتر به چشم می‌آید و پرز دهی آن ها از بین رفته است. اگر فرش را برای مکان‌های پر رفت‌وآمد خریداری می‌کنید، فرش با این نوع الیاف انتخاب مناسبی است زیرا مقاومت بالایی در برابر فشار پا و دیگر اجسام دارد.

یکی دیگر از الیاف‌های به‌کاررفته در فرش های ماشینی پلی‌استر می‌باشد. فرش‌های از این جنس از قیمت کمتری نسبت به اکریلیک برخوردار هستند. اگر خرید یک فرش بدون پرز برای شما ملاک است، حتماً به طرح‌های آن نگاهی بیندازید.

اگر استفاده از فرش شما زیاد است و احتمال کثیف شدن و شست‌وشوی آن توسط قالیشویی بالاست، توصیه می‌کنیم فرش با الیاف اکریلیک را خریداری نمایید زیرا هم در برابر نور خورشید و هم در برابر شست‌وشو مقاومت بالایی را از خود نشان می‌دهد.

در چیدانه بخوانید: مشخصات فرش ماشینی خوب چیست؟

فرش های ماشینی گل برجسته را خریداری کنیم یا خیر؟

یکی از طرح‌ها و مدل‌های موجود در بازار برای فرش‌های ماشینی، مدلهایی با نقش‌ونگار برجسته می‌باشد. این فرش‌ها بسیار زیبا هستند، اما خرید آن را به هرکسی توصیه نمی‌کنیم. اگرچه طرف‌داران این نوع فرش بسیار زیاد هستند، اما باید در زمان خرید به محل استفاده آن نیز توجه کنند.

در زمان خرید فرش ماشینی برای اتاق کودک از طرح های برجسته به‌شدت خودداری کنید زیرا در صورت کثیف شدن و ریختن آشغال بر روی آن، تمیزکردن و نظافت آن ها سخت است و مواد ریخته شده لابه‌لای طرح‌ها باقی می‌مانند. البته برای کودکان راه‌رفتن را سخت‌تر و آن ها را خسته می‌کند.

همچنین اگر رفت‌وآمد بر روی فرش زیاد است، طرح‌های گل برجسته را توصیه نمی‌کنیم زیرا بر اثر شست‌وشو و پاخور بودن زیاد خاب و ارتفاع گل‌های برجسته کمتر می‌شود و دیگر زیبایی‌های روز اول خود را ندارند.

با این ویژگی‌ها بازهم خرید فرش به عهده شماست و این سلیقه شماست که تعیین‌کننده نوع آن است. اگر فرش را در جاهایی که استفاده از آن زیاد نیست، پهن می‌کنید مد‌ل‌های گل برجسته دوام و زیبایی خود را حفظ خواهد کرد.

 

از خرید فرش‌های تبدیلی خودداری نمایید.

توصیه می‌کنیم، فرش ماشینی را حتماً از یک فروشگاه بسیار معتبر خریداری کنید و همچنین توجه به برند نیز از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. متأسفانه برخی از برندهای معتبر فرش‌های تبدیلی را به‌جای فرش‌های با شانه واقعی به فروش می‌رسانند که کیفیت زیادی ندارند.

فرش‌های تبدیلی با دستگاه‌هایی بافته می‌شوند که قبلاً برای شانه‌های کمتر مورداستفاده قرار گرفته‌اند و با تغییراتی آن ها را برای فرش با شانه بالاتر استفاده می‌کنند. یعنی یک دستگاه که مخصوص بافت فرش های ماشینی 1000 شانه است، برای فرش 1200 شانه به کار می‌برند.

تشخیص اینکه فرش با دستگاه مناسب شانه خود بافته شده است یا اینکه یک فرش تبدیلی است، سخت می‌باشد و تنها راه برای خرید فرش باکیفیت اعتماد به برندهای نام‌آشناست.

آیا می‌توان فرش را قسطی خرید؟

قیمت فرش بالاست و در بیشتر مواقع توان پرداخت یک جا مبلغ فرش را نخواهیم داشت بنابراین خرید قسطی فرش ماشینی یکی از بهترین گزینه‌های خواهد بود. خوشبختانه یکی از بهترین برندهای موجود در بازار که سال‌هاست، در این زمینه فعالیت دارد و کیفیت آن به همه اثبات شده است، شرایط اقساطی خرید فرش را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

در حال حاضر (تابستان 1401) این اقساط بدون کارمزد است و همچنین حمل رایگان را نیز برای خریداران فراهم آورده است تا از هر نظر بهترین باشد. در ادامه شرایط اقساط فرش شاهکار مشهد را بررسی کرده‌ایم:

1. کارکنان بانک‌های طرف قرارداد

فرش شاهکار مشهد شرایطی را برای تمامی اعضای فعال در بانک‌ها از جمله کارمندان، هیئت‌مدیره و … فراهم آورده است تا به‌صورت اقساط بلندمدت فرش خریداری نمایند. بانک‌های طرف قرار دارد در زیر لیست شده‌اند:

  • بانک ملی
  • بانک مسکن
  • بانک تجارت
  • بانک ملت
  • بانک توسعه تعاون
  • بانک رفاه کارگران
  • بانک کشاورزی

 

2. کارکنان دانشگاه‌های کشور

اگر جزء کارمندان یا هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات عالی هستید، با شرایط اقساطی فرش شاهکار مشهد بهترین‌ها را خریداری نمایید. البته برای کارکنان مراکز درمانی نیز که با شرکت قرارداد دارند، این شرایط مهیاست. برخی از دانشگاه‌های طرف قرارداد فرش شاهکار مشهد در ادامه لیست شده‌اند:

  • دانشگاه شریف
  • دانشگاه تهران
  • دانشگاه امیرکبیر
  • دانشگاه خواجه‌نصیر
  • دانشگاه علم و صنعت
  • دانشگاه صنعت آب و برق
  • دانشگاه تربیت‌مدرس
  • دانشگاه شهید بهشتی
  • دانشگاه هنر

البته شرایط اقساطی تنها به این موارد ختم نمی‌شود و برای پرسنل ایران‌خودرو، آموزش‌وپرورش، صداوسیما، شهرداری تهران، اورژانس تهران، اداره پست، مخابرات و … همگی می‌توانند برای خرید قسطی فرش شاهکار مشهد اقدام کنند.

شرایط اقساط در فرش شاهکار مشهد به دو صورت زیر است:

  • شرایط اقساط برای خریدار طرف قرارداد: بدون پیش‌پرداخت، بهره‌مندی از تخفیف‌ها، رفت‌وبرگشت رایگان و شست‌وشوی فرش بدون هزینه
  • شرایط اقساط برای خریداری عادی: پرداخت 30 درصد از مبلغ فرش، خرید قسطی 10 ماهه بدون سود و کارمزد، ارائه چک بانکی

برای اطلاع دقیق‌تر می‌توانید به سایت فرش شاهکار فرش مشهد مراجعه نمایید تا مشاوران اطلاعات کامل‌تری را دراین‌خصوص در اختیارتان قرار دهند.

کلام پایانی در رابطه با راهنمای خرید فرش شاهکار مشهد

خرید فرش ماشینی باید با دقت انجام شود زیرا باید زیبایی و کیفیت را در کنار هم داشته باشد تا پس از چندین سال استفاده از آن دل‌زده نشویم. برای خرید فرش باید نکاتی را مدنظر داشته باشید که مواردی چون شانه، تراکم، الیاف و … از مهم‌ترین‌های آن می‌باشد.

همچنین شرایط اقساط فرش شاهکار مشهد نیز گزینه بسیار مناسبی برای خرید فرش می‌باشد تا در اقساط چندماهه بتوان یکی از باکیفیت‌ترین فرش‌های موجود در بازار را خریداری نمود. در این مقاله مواردی که به‌عنوان یک راهنما برای خرید فرش های ماشینی محسوب می‌شوند را ذکر کردیم که امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد.

مطالب بیشتر:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه