Chidaneh.com placeholder image

فرش پاتریس؛ کیفیتی به یاد ماندنی

به قلم: فهیمه مصدرالامور

حتما تا به حال نام فرش پاتریس را شنیده‌اید، این فرش یکی از فرش‌های معروف ایرانی است که قدمت زیادی دارد و از محبوبیت ویژه‌ای هم برخوردار است. در این شوروم از چیدانه، با ویژگی‌های این فرش بیشتر آشنا خواهید شد.

سرویس خواب بالسا

یک مارک خوب فرش چه ویژگی‌هایی دارد؟

  1. بروز بودن نقشه‌ها، مانند بروز بودن و طرح‌ها
  2. داشتن پشتیانی حرفه‌ای از تولیدات
  3. استفاده از نخ و الیاف با کیفیت و درجه یک
  4. ثابت نگه داشتن رنگبندی و طرح‌های بافته شده فرش

فرش پاتریس
فرش پاتریس
فرش پاتریس

عوامل موثر بالا ماندن رضایت مشتری در انتخاب طرح‌های فرش پاتریس

فرش پاتریس

مزایای خرید اینترنتی فرش پاتریس چیست؟

  1. صرفه‌جویی در زمان و خرید آسان از مهم‌ترین مزایای خرید اینترنتی فرش پاتریس از سایت است.
  2. ارسال رایگان از دیگر مزایای خرید آنلاین این فرش است.
  3. خرید آنلاین از فرش برند پاتریس دلیجان، تخفیفات فوق‌العاده‌ای را در بر دارد.
  4. تمامی محصولات فرش پاتریس در سایت به صورت کاملا مستقیم، بدون واسطه و با مناسب‌ترین قیمت عرضه می‌شوند.
  5. با خرید آنلاین به صورت مستقیم از فروشگاه اینترنتی فرش پاتریس، از اصالت محصول با استفاده از نشان استاندارد و هولوگرام، همچنین نماد الکترونیکی سایت نیز اطمینان حاصل خواهد شد.

فرش پاتریس
فرش ایرانی در فضای نشیمن معاصر
فرش پاتریس

شرکت ستاره طلایی دلیجان؛ نماینده فرش پاتریس

در مجموعه فرش پاتریس، یکی از ویژگی‌های مثبت، خرید آنلاین فرش است. چون در وقت و هزینه صرفه‌جویی می‌شود. حتی می‌شود رنگ، جنس و سایز را نیز در سایت دید و از موجودی آن خبردار شد. فرش دلیجان، فرشی شناخته شده است که به‌واسطه سابقه سی ساله و فروش اقساطی طرفداران زیادی دارد. همین امر باعث شده تا امکان خرید اینترنتی این نوع فرش با پشتیبانی 24 ساعته برای مشتریان عزیز و ارسال رایگان آن فراهم شود. با مراجعه به سایت فرش پاتریس تنوع بی‌نظیری از فرش با طرح و رنگ‌های جدید را شاهد خواهید بود و با خیال راحت می‌توانید خریدتان را انجام دهید.

شرکت فرش پاتریس از دهه 60 فعالیت خود را در این زمینه در شهرستان دلیجان شروع نمود. این شرکت از آن زمان تاکنون، تحت تأثیر مدیریتی دانش‌ محور و تمدن‌گرا از مدرن‌ترین تکنولوژی دنیا، کامل‌ترین دانش فنی متخصصان ایرانی، بی‌مانندترین طراحان ایران، بهره جسته و باکیفیت‌ترین فرش ماشینی را تحت نام تجاری؛ پاتریس به بازار عرضه نموده است. مجموعه ستاره طلایی دلیجان با رعایت هرچه بیشتر حقوق مصرف‌کننده و اهداف از پیش تعیین‌شده در خصوص موارد ذیل نیز فعال بوده و به خودکفایی رسیده است. تولید نمره نخ‌های متنوع پلی‌پروپیلن و پلی‌استر، ریسندگی نخ‌های اکریلیک معمولی و هیت‌ست در ظرافت‌های متعدد، رنگرزی انواع الیاف و نخ تولید و تکمیل انواع فرش‌های کلاسیک، مدرن، فرشگلیم و سوپرلوپ شگی.

فرش پاتریس
فرش پاتریس
فرش پاتریس

روش نگهداری و شست‌وشوی فرش ماشینی پاتریس چگونه است؟

  • در صورت لکه‌دارشدن قسمتی از فرش، پس از لکه‌بری، تمامی فرش را مجددا شستشو دهید.
  • بهتر است فرش را از رطوبت دائم و نور مستقیم خورشید حفظ کنید.
  • جهت شستشوی فرش، حتی‌المقدور از قالی‌شویی‌های معتبر استفاده کنید.
  • در صورت شستشو در منزل از آب ولرم و شامپو فرش استفاده کنید.
  • در هنگام جارو زدن، جاروبرقی را در حالت بدون برس قرار دهید.
  • در شستشوی فرش پاتریس، استفاده از مواد شوینده حاوی جوهر نمک و یا سفیدکننده‌های دیگر را به حداقل برسانید.
  • جهت خشک شدن، فرش را به طور کامل به صورت آویزان و یا در سطح صاف قرار دهید.
  • در نگهداری فرش، از تا کردن فرش خودداری کرده و یادتان باشد که حمل فرش را به صورت رول باید انجام دهید.
  • در نهایت از گذاشتن اجسام داغ و اتو کردن لباس روی فرش خودداری کنید.

راهکارهای کاهش پرزدهی فرش چیست؟

جالب است بدانید بهترین راه برای از بین بردن پرز فرش نو، جارو کردن آن است. جاروهای سنتی بدون آسیب زدن به بافت فرش، با کمی رطوبت، پرزهای مزاحم را جمع می‌کنند. گاهی چسب‌های کاغذی نیزبه فرش چسبانده می‌شوند و می‌توانند آرام پرزها را به خود جذب کنند. از طرفی استفاده از شامپو فرش نیز مرسوم است. همچنین می‌توان شامپو فرش را روی دستمالی نخی ریخته و روی فرش کشید. سپس با یک دستمال نازک مرطوب اثرات شامپو را پاک کنید. بعد از خشک شدن فرش، شاهد پرزدهی کمتر آن خواهید بود.

فرش پاتریس
فرش ایرانی در فضای نشیمن معاصر
فرش پاتریس

تفاوت فرش ماشینی و فرش دستباف چیست؟

از نظر بصری، یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های فرش ماشینی پاتریس و فرش دستباف در تعداد رنگ مصرفی در فرش است. به طوری‌که در هنگام بافت فرش ماشینی، محدودیت تعداد رنگ مصرفی را شاهد خواهیم بود. از طرفی پشت و روی فرش ماشینی برخلاف فرش پاتریس دستباف با هم فرق دارد و تشخیص تک‌تک گره‌ها در پشت فرش ماشینی آسان نیست.

در فرش ماشینی ابعاد کاملا ثابت و استاندارد هستند و فرش‌ها کاملا صافند اما ابعاد فرش‌های دستباف بسیار متنوع بوده و متناسب با سفارش مشتری یا طرح بافنده انتخاب می‌شوند. از منظر ریشه فرش، لبه‌های فرش ماشینی با دستگاه بخیه زده شده و ریشه‌ها به فرش دوخته می‌شوند، درصورتیکه در فرش دستباف ریشه فرش در اصل همان انتهای رشته‌های تار است و لبه‌های فرش با دست بخیه زده شده.

منظور از تراکم در فرش چیست؟

تراکم فرش، یکی از فاکتورهای اندازه‌گیری برای تعیین ظرافت بافت فرش است که در امتداد طول کاربرد دارد. همچنین تراکم بالا معرف تعداد گره در واحد طول فرش است. معمولا تراکم فرش از حدود 1000 و پایین‌تر تا 3000 به بالا است.

تعداد شانه فرش پاتریس

منظور از شانه در فرش چیست؟

شانه فرش، فاکتور اندازه‌گیری دیگری است که برای تعیین ظرافت بافت فرش در امتداد عرض کاربرد دارد. شانه، تعیین‌کننده تعداد گره در واحد عرض فرش است. به این ترتیب به تعداد گره‌های عرضی یک متر از فرش ماشینی شانه می‌گویند. در حال حاضر، فرش‌های پاتریس در شانه‌های مختلف، در محدوده فرش پاتریس 500 شانه تا فرش پاتریس 1500 شانه در بازار موجود هستند. معمولا برای شمارش شانه یک فرش، آن را برگردانده و تعداد گره‌ها شمارش می‌شود. خوب است بدانید در صورتی که در 10 سانتیمتر از عرض فرش، 7 عدد گره شمارش شد، فرش شما 700 شانه است. همچنین با افزایش عدد شانه، ظرافت بافت و ارزش فرش افزایش پیدا می‌کند.

فرش پاتریس
فرش پاتریس
فرش پاتریس

کلام آخر

همانطور که گفتیم، فرش پاتریس از معروف‌ترین فرش‌های ایرانی است که در این شوروم به بررسی خصوصیات و مزایای محصولات کارخانه این مجموعه پرداختیم. براین اساس، اهالی فن چیدانه، سوالات شما در زمینه انتخاب فرش مناسب را پاسخ‌گویند.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه