Chidaneh.com placeholder image

کیفیت فرش دلیجان؛ یک تجربه مثال‌زدنی از خرید فرش

به قلم: تحریریه چیدانه

شاید به عنوان یک ایرانی وقتی پا به یک خانه می‌گذاریم اولین چیزی که نظرمان را جلب می‌کند فرشی باشد که روی زمین پهن شده است. فرش برای ما ایرانی‌ها چیزی فراتر از یک کفپوش معمولی بوده و ترقی و توسعه ما در صنعت فرش و گلیم در سطح دنیا سر و صدای زیادی کرده است. در این مقاله از چیدانه قصد داریم یکی از خوشنام‌ترین برندهای فرش ماشینی را به شما معرفی کنیم. شرکت ستاره طلایی دلیجان که همه ما آن را تحت عنوان فرش پاتریس می‌شناسیم با استفاده از مدرن‌ترین تکنولوژی روز دنیا به تولید فرش ماشینی با کیفیتی عالی و درجه یک می‌پردازد. در ادامه این مطلب شما را با کیفیت فرش دلیجان بیشتر آشنا می‌کنیم و ویژگی‌های فرش ماشینی تولیدی شرکت پاتریس را به شما معرفی خواهیم کرد. اگر شما هم به دنبال یک برند مطمئن برای خرید فرش ماشینی می‌گردید تا انتها با ما همراه باشید.

فرش پاتریس
فرش ایرانی در فضای نشیمن معاصر
فرش پاتریس

سرویس خواب بالسا

چرا فرش ماشینی؟

اگر خاطرتان باشد در مقالات پیشین چیدانه درمورد فرق فرش دستباف و ماشینی به طور مفصل صحبت کردیم. اما اگر از شما بپرسیم که چرا به جای خریدن فرش دستباف به فکر خریدن فرش ماشینی افتاده‌اید پاسخ شما چیست؟ شاید اولین جوابی که به ما بدهید تفاوت قیمت و هزینه این دو باشد. بله! فرش دستباف گران است و هرکسی از پس خریدن آن برنمی‌آید، اما دلایل مهم دیگری وجود دارد که جایگزین شدن فرش ماشینی به جای فرش دستباف را به خوبی توجیه می‌کند. مثلا:

تغییر سلیقه و ذائقه مردم

مد هرروز تغییر می‌کند. بسیاری از فرش‌هایی که شاید چند سال پیش به چشم شما زیباترین فرشی بود که تا آن روز دیده بودید امروز طرح و نقشه آن از چشمتان افتاده است و احتمالا ناخواسته دوست دارید همگام با تغییر مد پیش بروید و به روز باشید. کودک شما با دیدن یک انیمیشن جدید و جذاب دوست دارد کاراکترهای مورد علاقه‌اش را در اتاقش داشته باشد و همسر شما ترجیح می‌دهد هرچند سال یکبار به‌روزترین و جدیدترین فرش بازار را بخرد و به خانه بیاورد. برای همه این‌ها شما نیاز دارید فرشی را بخرید که طرح‌های آن قابلیت نو شدن داشته باشند، زود تولید شوند و تعویض آن‌ها به جیب شما فشار زیادی نیاورد. فرش‌های دستباف معمولا این انعطاف طرح و نقش را ندارند و به همین خاطر است که این روزها به جای این که زیر پا بیفتند غالبا به عنوان یک المان زینتی و دکوراتیو از آن‌ها استفاده می‌شوند.

انعطاف‌پذیری

تصور کنید به بازار فرش رفته‌اید و هیچ کدام از طرح‌ها و مدل‌ها چشمتان را نگرفته است و دست خالی به خانه برگشته‌اید. هیچ ایرادی ندارد اگر هیچکدام از مدل‌های بازار باب سلیقه شما نیست! شما می‌توانید به شرکت‌های ختلف فرش دلخواهتان را سفارش بدهید تا با همان طرح و رنگ موردنظرتان فرش را تولید کرده و در اختیارتان قرار بدهند.

انعطاف نقشه فرش ماشینی به گونه‌ای است که می‌توانید از آن به عنوان یک هدیه شکیل و ارزشمند استفاده کنید. به طور مثال اگر قصد دارید به دوستتان هدیه بدهید می‌توانید یکی از زیباترین عکس‌های او را به شکل یک تابلو فرش ماشینی خاص و متفاوت دربیاورید و برای او خاطره‌ساز شوید.

امکان تغییر دکوراسیون

دکوراسیون خانه مستقیما بر روی روحیه و انگیزه و انرژی شما و اعضای خانواده موثر است. اگر مدت زمان زیادی است که دستی به سر و روی خانه نکشیده‌اید و دوست دارید فضایی متفاوت ایجاد کنید بهتر است اول به سراغ تغییر فرش ماشینی خود بروید. یادتان باشد که اگر در خانه فرش دستباف استفاده کرده بودید به این راحتی‌ها نمی‌توانستید آن را کنار بگذارید و به سراغ فرش دیگری بروید. همچنین اگر خوب در بازار بگردید برای هر فضایی که مدنظر دارید انواع طرح فرش ماشینی را پیدا می‌کنید.

حق انتخاب گسترده‌تر

طرح‌های بسیار متنوع و تولیدکنندگان بسیاری که در زمینه فرش ماشینی فعالیت می‌کنند دست شما را برای یک انتخاب درست و مناسب باز می‌گذارند. بخش بزرگی از بازار فرش ایران را فرش ماشینی تصاحب کرده و هرجای ایران که باشید با پیمودن یک مسافت کوتاه می‌توانید به نزدیکترین فروشگاه فرش ماشینی مراجعه کنید و از میان هزاران نقش گوناگون طرح موردپسندتان را انتخاب کنید. فرقی نمی‌کند مدرن‌پسند باشید و یا از عاشقان فرش کلاسیک و سنتی! فرش ماشینی برای همه سلیقه‌ها یک طرح خاص در چنته دارد.

پوشش دادن همه اندازه‌ها

فرش ماشینی نه فقط در طرح و رنگ بلکه در سایز و اندازه و مدل هم متنوع است. فرش گرد، مستطیلی، مربعی و هر شکل دیگری در میان فرش‌های ماشینی دیده می‌شود. همچنین این فرش‌ها در همه ابعاد تولید می‌شوند و با انتخاب آن دیگر لازم نیست نگران گنجاندن فرش در فضا و مساحت خانه باشید.

کیفیت بی‌نظیر

کیفیت و مرغوبیت فرش ماشینی در طول زمان پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است. اگر کمی هزینه کنید و فرش‌های 1000 و 1200 شانه بخرید مفهوم اصلی هنر و ظرافت را به خوبی درک می‌کنید. هرچند ازدیاد تولیدکنندگان و کارخانجات نساجی این روزها باعث شده است فرش‌های تقلبی و کم‌کیفیت هم وارد بازار شوند اما همچنان کیفیت بافت و نخ و متریال فرش ماشینی در بسیاری از فرش‌ها زبانزد است و توانسته مشتری را راضی نگه دارد. بنابراین مهم است که از چه برندی خرید می‌کنید. کیفیت فرش دلیجان به گونه‌ای است که نظر مشتریان وسواسی و خاص‌پسند را به خوبی جلب می‌کند و با تضمین کیفیت کالای خود، خریدی شیرین و مطمئن را برای شما رقم می‌زند.

فرش پاتریس
فرش ایرانی در فضای نشیمن معاصر
فرش پاتریس

ویژگی‌های یک فرش ماشینی خوب چیست؟

چه مدل فرش ماشینی را به عنوان یک فرش ماشینی خوب و قابل قبول تلقی می‌کنیم؟ چه خصوصیاتی باید در یک فرش ماشینی باشد تا بتواند همه‌پسند واقع شود و مشتریان خود را راضی نگه دارد؟

  • اولین ویژگی استفاده از الیاف عالی و مرغوب است. اگر متریال اولیه فرش درجه یک نباشد یعنی اولین سنگ بنای تولید فرش را کج گذاشته‌ایم و این فرش هرگز تبدیل به فرشی مقبول و باکیفیت نخواهد شد.
  • دومین ویژگی استفاده از نیروی انسانی متبحر و دستگاه‌ها و ماشین‌آلات پیشرفته روز دنیاست. یک کارخانه تولید فرش هرچقدر هم مواد اولیه مناسب و اعلا تهیه کند اما نتواند با تکنولوژی روز و مهندسان و طراحان کارکشته و حرفه‌ای از این متریال استفاده لازم را به عمل بیاورد باز هم یک فرش خوب حاصل نخواهد شد.
  • ویژگی بعد قابل شستشو بودن فرش است. خصوصا اگر در خانه کودک دارید و یا از یک حیوان خانگی نگهداری می‌کنید و یا حتی اهل مهمانی و دورهمی‌های دوستانه هستید و فرشتان اکثرا در معرض آلودگی قرار دارد به این مورد توجه ویژه‌ای داشته باشید. حتما دوست ندارید مدت کمی پس از خرید فرش به مشتری دائم قالیشویی‌ها تبدیل شوید و یا به فکر تعویض فرش تازه خود بیفتید.
  • مساله دیگر ضدآلرژی بودن و عدم پرزدهی فرش است. این موضوع خیلی مهم است زیرا جذب آلودگی توسط فرش می‌تواند برای شما و اعضای خانواده مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد. زیرا این فرش دائما پا می‌خورد و شدیدا در معرض کثیفی‌های محیطی است.

کیفیت فرش دلیجان به گونه‌ای است که تمام موارد فوق را به طور کامل ارضا کرده و فرشی با بهترین کیفیت به بازار عرضه می‌کند.

از میان فرش‌های ماشینی، چرا فرش دلیجان؟

شرکت ستاره طلایی دلیجان بیش از 4 دهه است که در صنعت فرش فعالیت نموده و هم‌اکنون به یکی از پیشتازان بازار فرش ماشینی تبدیل شده است. این برند با در اختیار داشتن مدیریتی دانش‌محور و تمدن‌گرا، با استخدام نیروهای فنی متخصص و ممتازترین و خوش‌ذوق‌ترین طراحان فرش ایرانی توانسته است فرشی را به بازار عرضه کند که از لحاظ طرح و نقش و کیفیت زبانزد و برجسته است. کیفیت فرش دلیجان با به کار گرفتن متریال عالی و درجه یک و استفاده از ماشین‌آلات صنعتی روز دنیا به طور کامل تامین شده است. این مجموعه با قبول سفارشات خاص با کیفیت عالی و تضمینی به همراه تحویل فوری در تلاش است تا بهترین امکانات را در اختیار مشتریان خود قرار بدهد.

امکان دیگری که فرش دلیجان در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید فرش موردعلاقه خود را هرچه سریع‌تر درب منزل تحویل بگیرید فروش آنلاین و اینترنتی است. این مجموعه با راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی از سال 1380 به شکل آنلاین شروع به فعالیت نموده و فرش انتخابی مشتری را به طور مستقیم از کارخانه یا از انبارهای مستقر در مراکز استان‌ها به درب منازل ارسال می‌کند.

شرکت پاتریس در بازارهای جهانی هم توانسته است ظهور موفقی داشته باشد و با فعالسازی واحد بازرگانی صادرات خود حضور مستمر در کشورهای همسایه را رقم زده و به دلیل استفاده از الیاف مرغوب و مواد اولیه باکیفیت به سرعت جایگاه ویژه خود را در بازارهای بین‌المللی پیدا کرده است.

ناگفته نماند که شرکت ستاره طلایی دلیجان با رعایت هرچه بیشتر حقوق مصرف‌کننده و اهداف از پیش تعیین‌شده در خصوص موارد ذیل نیز فعال بوده و به خودکفایی رسیده است:

  • رنگرزی انواع الیاف و نخ
  • تولید نمره نخ‌های متنوع پلی‌پروپیلن و پلی‌استر
  • ریسندگی نخ‌های اکریلیک معمولی و هیت‌ست در ظرافت‌های متعدد
  • تولید و تکمیل انواع فرش‌های کلاسیک، مدرن، فرشگلیم و سوپرلوپ شگی

فرش پاتریس
فرش پاتریس
فرش پاتریس

جمع‌بندی پایانی …

در این مقاله شما را با ویژگی‌های یک فرش ماشینی اعلا و درجه یک آشنا کردیم تا اگر قصد خرید فرش ماشینی دارید بتوانید با دید بازتری انتخاب کنید. اما از همه اینها گذشته خرید کردن از یک برند خوشنام و مطمئن امتیازی است که می‌تواند شما را از دردسر گشت و گذارهای طولانی و طاقت‌فرسا در بازار و فروشگاه‌های مختلف خلاص کند. یک برند مطمئن بهترین کیفیت را به شما ارائه می‌دهد و خریدی شیرین و خاطره‌انگیز را برایتان به ارمغان می‌آورد.

فرش دلیجان با سابقه‌ای طولانی در صنعت فرش ماشینی توانسته است نبض بازار فرش را در دست بگیرد. کیفیت فرش دلیجان باعث شده است تا در چهار دهه فعالیت خود به برندی محبوب برای مشتریان خاص و سخت‌پسند تبدیل شود. اگر شما هم این روزها به فکر خریدن فرش ماشینی هستید و دوست دارید مدل‌هایی خاص و چشم‌نواز و متفاوت را ببینید می‌توانید به نمایندگی‌های فرش دلیجان و یا صفحه پروفایل فرش پاتریس (ستاره طلایی دلیجان) مراجعه کنید.

 

همچنین در چیدانه بخوانید:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه