Chidaneh.com placeholder image

ست یشمی در خانه مدرن فاطمه و محمد

به قلم: تحریریه چیدانه

انتخاب رنگ در دکوراسیون یک موضوع شخصی و سلیقه‌ای است. خیلی‌ها به رنگ‌های خنثی و یکنواخت علاقمندند و ترجیح می‌دهند خانه را طوری دکور کنند که هیچوقت دمده نشود، اما عده‌ای دیگر در چیدن دکوراسیون منزلشان از رنگ‌های شیک و جسورانه استفاده می‌کنند. واقعیت این است که طبیعت سرشار است از رنگ‌های زیبا و خیره‌کننده، وقتی اینهمه طیف‌های رنگی جذاب وجود دارد چرا از آن‌ها در دکوراسیون منزلمان استفاده نکنیم؟ این همان عقیده‌ای است که فاطمه و محمد هنگام انتخاب کردن ست یشمی برای خانه به آن فکر کردند. در این مقاله از چیدانه به سراغ خانه مدرن این زوج جوان و خوش‌سلیقه رفته‌ایم تا نکات دکوراسیون خانه را از زبان خودشان بشنویم. با ما همراه باشید.

خانه سبز فاطمه و محمد در یک نگاه …

  • نام خود و همسر: فاطمه و محمد
  • تعداد افراد ساکن: 2
  • شغل صاحب خانه (زن، شوهر یا هر دو): کارمند
  • متراژ فضا: 88 متر
  • سال ساخت: 1398
  • طبقه: 4
  • تعداد اتاق خواب: 2
  • تعداد سرویس بهداشتی: 1
  • رنگ های غالب: سبز و کرم
  • ویژگی برجسته دکوراسیون: استفاده از سبک مدرن در قالب مبلمان ساده و راحتی، پرده‌های یکدست و بدون طرح، فرش وینتیج و …

چه کسانی از ست یشمی استفاده کنند؟

فضاهای کلاسیک معمولا با رنگ‌های عمیق‌تر و تیره‌تر دکور می‌شوند اما رنگ‌های خاصی مانند تن‌های مختلف سبز برای دکوراسیون‌های امروزی مناسبتر است و بیشتر به مذاق مدرن‌پسندها خوش می‌آید. روانشناسان تاکید دارند که استفاده از ترکیب صحیح سبز در فضای خانه برای ایجاد احساس آرامش، محافظت و اعتماد به نفس بسیار کمک‌کننده خواهد بود. اما طیف رنگ سبز برای همه مناسب نیست! افرادی که به دنبال هیجان زیاد هستند بهتر است به جای سبز به سراغ رنگ‌های فعالی مانند نارنجی و قرمز بروند.

سرویس خواب بالسا

البته ناگفته نماند که سبز یک رنگ سرد است، اگر با رنگ‌های گرم ترکیب نشود جذابیتش را در دکوراسیون از دست می‌دهد و بیشتر از اینکه زیبا باشد توی ذوق می‌زند. پس اگر تصمیم دارید از طیف سبز استفاده کنید خناه را یکدست سبز نچینید! در کنار آن می‌توانید از رنگ‌های گرمی مانند کرم، زرد یا قهوه‌ای استفاده کنید تا تعادل و هارمونی در فضای شما برقرار شود، درست مانند کاری که این زوج خوش‌ذوق در چیدن منزلشان پیاده کردند.

فاطمه و محمد به ما می‌گویند:

چرا ست یشمی را انتخاب کردید؟ چه چیزی شما را به استفاده از این طیف در دکوراسیون ترغیب کرد؟

ببینید! سبک مدرن یک سبک دموکراتیک است! به ما حق انتخاب می‌دهد و دستمان را باز می‌گذارد تا به طرزی شجاعانه به سراغ رنگ‌های خاص و متفاوت برویم. همه چیز در این سبک در کمال سادگی است و شکوه و اصالت خود را از رنگ‌ها می‌گیرد. من و همسرم هنگام انتخاب مبلمان تصمیم گرفتیم دست به یک ابتکار بزنیم و از رنگ‌های متداول فاصله بگیریم. طیف رنگ‌های سبز بسیار قدرتمندند، می‌توانند به عنوان نقاط کانونی خانه نگاه‌ها را خیره کنند و حس دلنشین طبیعت را در فضا به گردش دربیاورند. هدف ما هم از انتخاب ست یشمی پرده و مبلمان همین بود: احساس لذت، آرامش، عشق، انرژی و آوردن رنگ زندگی به داخل خانه! درست مانند آن دیالوگ معروف خسرو شکیبایی که می‌گفتند: «خونه هرچی که باشه باید سبز باشه، بله سبز، و همیشه سبز»

ایده دیزاین آشپزخانه با چه کسی بود؟

من و همسرم سعی کردیم خانه را طوری بچینیم که هردوی ما را راضی نگه دارد. قرار بود رنگ‌های غالب در خانه ما سبز و کرم باشند و این ست رنگی با کابینت‌ها و کانتر چوبی روشن و کاشی‌های آشپزخانه تطابق خوبی داشت. آشپزخانه ما یک فضای روشن و نورگیر دارد و گل‌های طبیعی و روح‌بخش بهترین اکسسوری‌هایی بودند که برای تزئین چنین فضایی می‌توانستیم استفاده کنیم، زیرا هم از نور پنجره بهره می‌بردند و هم دکوراسیون سبزرنگ ما را تقویت می‌کردند. ضمن این که با وجود میز ناهارخوری در پذیرایی تصمیم گرفتیم با چیدن دو صندلی پشت کانتر آشپزخانه یک فضای دونفره دنج و عالی ترتیب بدهیم تا هنگام سرو هر وعده مدام ظرف به دست بین آشپزخانه و پذیرایی در رفت و آمد نباشیم و به دردسر نیفتیم!

از چالش‌های دکوراسیون اتاق خواب برایمان بگویید …

ایده ست کردن تختخواب چوبی به همراه پرده‌ها و روتختی سبز مغزپسته‌ای چیزی بود که من و همسرم روی آن به توافق رسیدیم. هردوی ما عاشق طبیعت هستیم و این دو رنگ تجلی زیبا و جسورانه‌ای از طبیعت در اتاق ما بودند. مگر نه اینکه اتاق خواب جایی برای تمدد اعصاب و احساس آرامش است؟ چه چیزی بیشتر از این رنگ‌های جذاب می‌تواند استراحتی آرامش‌بخش و خوابی شیرین را برای ما به ارمغان بیاورد؟

چالش دیگری که ما در چیدن خانه با آن مواجه بودیم جا دادن کتابخانه در دکوراسیون بود. خانه ما جای زیادی برای در نظر گرفتن یک کتابخانه بزرگ و مجزا نداشت و البته خودمان هم احتیاج چندانی به آن نداشتیم، لذا تصمیم گرفتیم با نصب یک قفسه دیواری در اتاق خواب این مشکل را حل کنیم و مساله کمبود فضا را دور بزنیم.

توصیه‌ای که دوست دارید به عنوان کلام آخر از زبان شما بنویسیم چیست؟

معمولا بیشتر ما وقتی می‌خواهیم شروع به خریدن وسایل خانه کنیم هیجان زیادی داریم و گاهی اوقات دست و پایمان را گم می‌کنیم و نمی‌دانیم چه وسیله‌ای به دردمان می‌خورد یا چه رنگی بیشتر به منزلمان می‌آید. خصوصا اگر تازه عروس و داماد باشید و هنوز تجربه خاصی در این زمینه نداشته باشید. بنابراین لطفا این توصیه را آویزه گوشتان کنید: هر تنالیته رنگی یا هر سبکی از دکوراسیون متناسب با یک فضای خاص است. شما می‌توانید با تماشا کردن عکس‌های مختلف در اینترنت درمورد دکور کردن منزلتان ایده بگیرید اما سعی نکنید واو به واو عکس‌های ژورنالی یا اینترنتی را در خانه پیاده کنید. همیشه ایده خودتان را داشته باشید و این را بدانید که خانه شما انعکاسی از روحیات و ذوق و سلیقه درونی شماست، پس آن را آنطور بچینید که دوست دارید و از زندگی کردن در آن فضا لذت می‌برید و در یک کلام، تنها به مد بودن یا نبودن رنگ‌ها و اسباب و وسایل اتکا نکنید.

مطالب پیشنهادی چیدانه:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه