Chidaneh.com placeholder image

راهنمای خرید درب ضد سرقت | معیارهای انتخاب درب ضد سرقت مناسب

به قلم: ساناز بهبودی*

درب ضد سرقت، اولین و مهم‌ترین لایه‌ی محافظ منزل در برابر سارقان است. به همین دلیل افراد زیادی برای افزایش امنیت منزل خود دست به تعویض درب‌های قدیمی با درب ضد سرقت می‌زنند یا در هنگام ساخت یا بازسازی منزل خود، خرید و نصب درب ضدسرقت را در اولویت قرار می‌دهند.

درب ضد سرقت

خرید درب ضد سرقت هم مانند خرید هر وسیله‌ی دیگری نیازمند داشتن اطلاعات است. وقتی به بازار یا فروشگاه‌های آنلاین درب ضد سرقت مراجعه می‌کنید، با طیف گسترده‌ای از انواع درب‌ها مواجه می‌شوید. سوالی که برای همه‌ی خریداران پیش می‌آید این است که کدام درب بهتر است و چه نکاتی را باید در هنگام خرید درب ضد سرقت در نظر داشته باشیم؟ اگر قصد خرید درب ضد سرقت دارید با ما همراه شوید تا مهمترین رازهای خرید درب ضد سرقت که دیگران از آن حرفی نمی‌زنند را با شما به اشتراک بگذاریم. در این راهنمای خرید درب ضد سرقت، مهمترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید و از فروشنده سوال کنید را به شما خواهیم گفت.

سرویس خواب بالسا

کدام مدلِ درب ضد سرقت را بخریم؟

 اولین گام در خرید درب ضد سرقت، انتخاب نوع یا همان مدل در ضد سرقت است. یک مثل معروف قدیمی وجود دارد که “هر چقدر پول بدی آش میخوری". این قضیه در مورد درب ضد سرقت نیز صادق است. در ابتدا باید مشخص کنید که چقدر می‌خواهید هزینه کنید. با مشخص شدن این نکته شما می‌توانید نوع درب مورد نظر خودتان را راحت‌تر انتخاب کنید، زیرا دسته‌ای از محصولات که در محدوده‌ی قیمتی مورد نظر شما قرار نمی‌گیرند، از دامنه‌ی انتخاب حذف خواهند شد. اما دسته‌بندی قیمت درب‌ها و قیمت‌ها چگونه است؟

درب ضد سرقت در انواع مختلفی ساخته می‌شود ولی به طور کلی می‌توان آن را در سه گروه اکونومی، لوکس و فلزی دسته‌بندی کرد. درب ضد سرقت فلزی بیشتر برای منازلی مناسب است که در معرض رطوبت یا تابش نور مستقیم آفتاب قرار دارند. قیمت یک درب باکیفیت فلزی در حال حاضر حدود 7 میلیون تومان است.

درب اکونومی یا اقتصادی، همانطور که از نامش پیداست، درب‌های ضد سرقتی هستند که با قیمت ارزانتر به فروش می‌رسند. طبیعتا این درب‌ها در مقایسه با درب‌های لوکس، از کیفیت و آپشن‌های کمتری برخوردار هستند. با این حال، سازنده‌های معتبر و خوشنام، درب‌های اکونومی را طوری می‌سازند که میزان مناسبی از امنیت را به شما ارائه دهد. اگر قصد دارید مبلغی کمتر از 6 میلیون تومان (در زمان نوشتن این مقاله در مهر 1401) برای درب منزل خود هزینه کنید، باید به سراغ این دسته از درب‌ها بروید.

طبیعتا اگر به دنبال دربی هستید که بیشترین میزان امنیت را برای شما فراهم کند و از زیبایی و آپشن‌های بیشتری هم برخوردار باشد، باید به سراغ درب‌های لوکس بروید. در حال حاضر قیمت یک درب باکیفیت لوکس بالای 7 میلیون تومان می‌باشد. البته این درب‌ها نیز به دو دسته‌ی کلاسیک و مدرن تقسیم می‌شوند که از نظر ساختار داخلی تقریبا مشابه هستند ولی طراحی ظاهر درب‌ها متفاوت است. اگر قصد خرید درب لوکس دارید، باید در گام دوم از بین دو مدل کلاسیک و مدرن انتخاب کنید. در این مرحله، ملاک انتخاب بر اساس سلیقه و سبک طراحی منزل و دکوراسیون شما خواهد بود.

یک نکته‌ی کنکوری خیلی مهم هم در این وسط وجود دارد که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید و آن ابعاد درب ضد سرقت است. درب ضد سرقت در ابعاد استاندارد 105 در 210 و 110 در 210 ساخته می‌شود. در صورتی که منزل شما نیازمند دربی خارج از این ابعاد استاندارد است، باید برای خرید درب لوکس اقدام نمایید؛ زیرا درب‌های اکونومی فقط در ابعاد استاندارد ساخته می‌شوند و امکان سفارشی‌سازی در ابعاد آن وجود ندارد. دلیل این امر هم استفاده از الگوهای مشابه برش در هنگام ساخت به منظور کاهش قیمت نهایی است.

چه روکشی برای درب ضد سرقت مناسب است؟

هنگامی که شما نوع درب ضد سرقت خود را انتخاب می‌کنید، به بخشی از سوال بالا جواب داده‌اید. معمولا بر روی درب ضد سرقت اکونومی از روکش‌های لمینوکس، PVC، هایگلاس و چوب طبیعی راش استفاده می‌شود. اگر دوست دارید روکش درب منزل شما از انواع مختلف چوب طبیعی گردو، بلوط و یا ترموود باشد، باید درب ضد سرقت لوکس را انتخاب کنید. باید به این نکته توجه داشته باشید که ضخامت روکش به حدی باشد که در صورتی که در آینده به هر علتی تمایل به رنگ‌آمیزی مجدد درب داشتید، امکان سمباده خوردن داشته باشد و در هنگام سمباده‌کاری از بین نرود.

درب ضد سرقت با روکش قهوه ای تیره

در هنگام خرید چک کنید که همه‌ی خطوط روکش در یک امتداد بوده و بافت یک دست و زیبایی داشته باشد. ضمنا در نظر داشته باشید که در حالت عادی سمت داخلی (درون منزل) تمامی درب‌های ضد سرقت، فارغ از اینکه اکونومی یا لوکس باشند، دارای طرح CNC مطابق طرح روی درب هستند و نباید انتظار داشته باشید که دو سمت درب مورد نظر شما به صورت برجسته باشد. در صورتی که تمایل دارید سمت داخلی درب نیز کاملا مشابه سمت بیرونی و برجسته باشد، باید از سازنده این مطلب را درخواست نمایید.

یراق آلات و تزیینات چقدر اهمیت دارد؟

مهمترین بخش در زمینه‌ی یراق‌آلات، رزت درب می‌ّاشد. رزت بخشی است که بر روی قفل نصب شده و از آن در برابر سارقان محافظت می‌کند. طبیعتا نصب رزت فولادی ضدبرش، بهترین گزینه برای افزایش امنیت درب منزل شماست. در صورتی که درب لوکس خریداری کرده‌اید، حتما به فولادی بودن رزت توجه داشته باشید و در صورتی که قصد خرید درب اکونومی دارید نیز می‌توانید از فروشنده بخواهید تا رزت ساده‌ی درب را با دریافت مبلغی اضافه با رزت فولادی جایگزین نماید.

درب ضد سرقت

یراق‌آلات دیگر همچون دستگیره، چشمی و درکوب بیشتر تابع سلیقه‌ی مشتری بوده و با افزایش کیفیت آن قیمت درب نیز افزایش می‌یابد. با این حال این قطعات نقش پررنگی در امنیت درب بازی نمی‌کنند. همچنین در صورتی که می‌خواهید یک درب فول و همه چیز تمام سفارش دهید، از سفارش روکوب نیز غافل نشوید. یک روکوب زیبا و متناسب با درب ضد سرقت، زیبایی آن را دو چندان می کند.

مهمترین نکته در خرید درب ضد سرقت چیست؟

مهمترین نکته در خرید درب ضد سرقت، خرید از برند، سازنده و فروشنده‌ی معتبر است. شما هر چقدر که در زمینه‌ی درب ضد سرقت مطالعه کرده باشید و اطلاعات خود را افزایش دهید، با این وجود بخش‌های داخلی درب ضد سرقت همچون پروفیل‌کشی، ورق داخلی، رویه و … قابل مشاهده نیستند. به همین منظور سازنده‌ای را انتخاب نمایید که اطمینان بیشتری به آن حاصل کرده باشید. بعضی از سازندگان معتبر همچون گروه صنعتی آگنیس به شما این امکان را می‌دهند که قبل از خرید درب ضد سرقت از کارخانه بازدید به عمل آورده و با نحوه‌ی تولید درب آشنا شده و از کیفیت آن اطمینان حاصل نمایید.

در نهایت ممکن است فضای نصب درب منزل شما استاندارد نبوده و امکان خرید درب با ابعاد استاندارد درب‌های ضد سرقت را نداشته باشید یا طرحی را در ذهن داشته باشید که مشابه آن را در بین درب‌های موجود در بازار پیدا نکنید. در این هنگام چاره‌ی کار رجوع به سازندگانی است که درب مورد نظر شما را با طراحی و ابعاد سفارشی تولید می‌نمایند. برای این منظور نیز می‌توانید با کارشناسان فروش گروه صنعتی آگنیس تماس حاصل فرمایید تا شما را به بهترین نحو راهنمایی کنند.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه