Chidaneh.com placeholder image

با این ساعت‌ها گذر زمان در خانه جذاب‌تر است!

از میان اکسسوری‌های تزیینی هر خانه‌ای، ساعت دیواری از وسایل پرکاربردی است که زیباترشدن دکوراسیون داخلی خانه را تضمین می‌کند. معمولا با توجه به سبک دکوراسیون، انتخاب ساعت دیواری صورت می‌پذیرد. براین اساس مدل‌های مختلف ساعت دیواری در بازار ارائه شده است که متناسب با طرح و رنگ و جنس مبلمان و دیگر وسایل خانه است. ساعت دیواری ارس، نمونه‌ای از فروشگاه‌های ساعت بوده که براساس سلیقه مشتری، انواع ساعت دیواری را عرضه می‌کند. این شوروم از چیدانه با معرفی این برند، نکات طلایی قبل از خرید و جایگاه ساعت دیواری در دکوراسیون منزل را نیز بررسی می‌کند.

قبل از خرید ساعت دیواری چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

انواع مدل‌های ساعت دیواری مانند: ساعت دیواری مدرن، ساعت دیواری کلاسیک، گرد، چوبی، دیجیتال، ساعت دیواری فانتزی، آینه‌ای، دوطرفه، لوکس، ساعت دیواری پاندول‌دار، پلکسی، فلزی، رومیزی و بسیاری مدل‌های دیگر جهت استفاده در دکوراسیون شما وجود دارند که بهتر است قبل از خرید هر یک از این ساعت‌های دیواری، مواردی را در نظر بگیرید تا بر زیبایی خانه خود بیفزایید.

کاغذدیواری آیدی
  1. قبل از خرید، محل نصب ساعت را در اتاق مورد نظر تعیین کنید. سبک دکوراسیون به‌کار رفته در اتاق، سبک ساعت را نیز مشخص می‌کند. به عنوان مثال اگر ساعت را برای نصب در آشپزخانه انتخاب می‌کنید؛ ساعت‌هایی با طرح قاشق و چنگال را فراموش نکنید.
  2. در کنار ساعت دیواری، از قاب عکس یا تابلو‌های هنری با سبک مشابه استفاده کنید. برای مثال اگر ساعت کلاسیک خریداری کردید در کنار آن استفاده از تابلوهای مدرن خوشایند نیست؛ زیرا این ناهماهنگی باعث می‌شود زیبایی هر دو تحت تاثیر قرار بگیرد.
  3. برای خرید ساعت دیواری حتما رنگ ساعت دیواری را با رنگ دیوارها و یا کاغذ دیواری پذیرایی یا نشیمن، هماهنگ و ترجیها مکمل هم انتخاب کنید تا جلوه بصری ساعت بیشتر به چشم بیاید. همچنین در فنگشویی، رنگ ساعت نباید مشابه رنگ‌های به‌کار رفته در مبلمان دکوراسیون باشد. از طرفی اگر ساعت در قسمت جنوبی خانه نصب است؛ باید در انتخاب ساعت دیواری رنگ‌های قرمز، نارنجی یا زرد را انتخاب کنید. اما درصورتیکه محل نصب ساعت در بخش شمالی منزل باشد؛ اولویت با رنگ‌های نقره‌ای و سفید خواهد بود.
  4. ابعاد محیط و متراژ خانه را در نظر بگیرید تا تناسب بین انتخاب ساعت دیواری و اندازه محیط رعایت شود.
  5. بر اساس سلیقه شما، هزینه ساعت دیواری‌ها متفاوت است. بنابراین بودجه خود را از قبل تعیین کنید تا در خرید ساعت آسوده خاطر باشید.

مطلب خواندنی بیشتر: راهنمای خرید انواع ساعت دیواری

تولیدی ساعت ارس

بهترین محل برای نصب ساعت دیواری در دکوراسیون منزل کجاست؟

نصب ساعت دیواری در دکوراسیون خانه، از قوانین خاص خود پیروی می‌کند. برای تزیین دیوار خالی یک خانه، یک ساعت دیواری تزئینی بسیار مناسب است. ساعت‌های زیبا، هنری و منحصر به فرد، می‌توانند با شخصیت دادن به فضا، یک نقطه کانونی جذاب ایجاد کرده و خانه‌ای زیبا و منحصربه‌فرد خلق کنند.

برای نصب بهترین مکان برای ساعت دیواری، دیواری که در پشت کاناپه قرار دارد و یا دیوار نزدیک میز غذاخوری را در نظر بگیرید. همچنین دیوار بالای کنسول یا شومینه نیز برای نصب می‌تواند مناسب باشد.

بهتر است از نصب ساعت‌ها در راهرو یا کنار ستون‌ها خودداری کنید؛ زیرا این فضاها، فضاهای اضافی منزل به حساب آمده و جای خوبی برای نصب ساعت دیواری نیستند. البته این مورد بستگی به سبک خانه شما هم دارد.

از منظری دیگر بهتر است ساعت دیواری روبروی پنجره یا بالکن قرار نگیرد. در عین حال، قرار دادن ساعت در مرکز اتاق نشیمن نیز اشتباه است. محل مناسب نصب ساعت دیواری معمولا کنار اتاق، در نشیمن است. نکته جالب توجه اینکه حتی اگر کسی در خانه نباشد، حرکت عقربه‌های ساعت باعث به جریان انداختن هوای خانه و ایجاد انرژی خواهد شد. 

مطلب مرتبط: راهنمای نصب ساعت دیواری، بهترین مکان برای نمایش گذر زمان کجاست؟!

شکل ساعت دیواری ارس

شکل و اندازه انواع ساعت دیواری ها

همیشه این نکته را در نظر بگیرید که ساعت مدنظرتان برای کدام قسمت خانه مناسب است. به طور کلی ابعاد ساعت دیواری نباید خیلی بزرگ باشد. معمولا بهترین جنس، ساعت دیواری چوبی است و بهترین شکل ساعت دیواری برای منزل، مربع بوده که نمادی از ثبات و صلح درونی و کاملا منطبق با یک زندگی آرام است.
عموما ساعت‌های تزئینی و بزرگ برای اتاق نشیمن و فضاهای باز و حتی اتاق‌های بزرگ طراحی می‌شوند. بهترین جا برای ساعت دیواری با اندازه کوچک هم اتاق‌های کوچک یا حمام و آشپزخانه است. برای اتاق خواب یا اتاق ناهارخوری، اندازه متوسط ساعت دیواری می‌تواند مناسب باشد.

ارتفاع ساعت دیواری ارس

ارتفاع نصب ساعت دیواری

به‌طور کلی ساعت دیواری باید در ارتفاعی بین سینه و چشم‌های شما قرار گیرد. سعی کنید ساعت را در ارتفاع خیلی زیاد یا خیلی کم نصب نکنید. به گفته متخصصان دکوراسیون، ارتفاع نصب ساعت دیواری باید به‌گونه‌ای باشد که برای دیدن آن نیاز به بلند کردن سر در حالت ایستاده نداشته باشید.

جهت مناسب ساعت دیواری

جهت مناسب قرار دادن ساعت دیواری

در حالت کلی شما می‌توانید ساعت را به سمت جنوب خانه، قرار دهید، چون این جهت متعلق به عنصر آتش بوده و پویا و روبه جلواست. در این حالت رنگ ساعت را از میان رنگ‌های متنوع قرمز، بنفش یا نارنجی انتخاب کنید.
از طرفی ساعت را می‌توانید در جهت شرق یا جنوب شرقی خانه هم بیاویزید. همچنین سمت چپ اتاق نشیمن نیز، می‌تواند مکان مناسبی برای قرار دادن ساعت دیواری باشد.

کاربرد ساعت در دکوراسیون

کاربرد ساعت دیواری در دکوراسیون و چیدمان منزل

هماهنگی سبک، رنگ، فرم و طرح، اولین و اساسی‌ترین نکته در انتخاب یک ساعت دیواری زیبا در دیزاین منزل است. به عبارتی یک ساعت دیواری کلاسیک برای دکوراسیون مدرن و مینیمال انتخاب مناسبی نخواهد بود و همینطور، یک ساعت دیواری ساده، مدرن و حتی شیک و لوکس نمی‌تواند برای دیزاین کلاسیک، مبلمان‌های استیل و سلطنتی گزینه خوبی باشد.

برای مثال یک ساعت شیک مدرن و ساده تک رنگ می‌تواند گزینه مناسبی برای تزیین دیوار یک پذیرایی با مبلمان‌های مدرن باشد. در یک نشیمن کلاسیک با مبلمان‌های استیل یا نئوکلاسیک و اکسسوری‌های فلزی براق، طبیعتا یک ساعت کلاسیک با طراحی پرکار و لوکس گزینه متناسب و جذابی است.

نقش ساعت دیواری در دکوراسیون خانه ایرانی

نقش چیدمان ساعت دیواری در دکوراسیون خانه ایرانی

اصولا بهتر است ساعت دیواری به نحوی بر روی دیوار قرار بگیرد که از بیشتر بخش‌ها و فضاهای منزل دید مناسبی به آن وجود داشته باشد. ضمن اینکه موانع محیطی مانند ستون‌های مزاحم یا نور مستقیم، مانع از مشاهده آن نشود و تزیین و دیزاین مناسبی برای دیوار تلقی شود.

از این نکته غفلت نکنید که مهم‌ترین دیوار برای نصب وسایل تزیینی مهم و برجسته مثل: تابلو فرش، قاب‌های بزرگ و شلف‌های دکوراتیو به کار می‌آید. بنابراین برای نصب ساعت دیواری، قسمت مناسبی را پیدا کنید که چیدمان این اکسسوری‌ها را نیز تحت الشعاع خود قرار ندهد.

تولیدی ساعت ارس
جدیدترین ساعت‌های دیواری مدرن
تولیدی ساعت ارس

نقش ساعت دیواری مدرن در دکوراسیون

از ویژگی‌های جالب سبک مدرن این است که اغلب در طراحی‌های مدرن از نمونه‌های سنتی و جدید به خوبی استفاده می‌شود. به طور مثال اگر دکوراسیون منزل شما به سبک رومی طراحی شده باشد؛ ساعت‌های مدرن رومی برای شما انتخاب مناسبی خواهند بود. به طور کلی ساعت مدرن ممکن‌است کاملا فلزی باشد؛ یا از جنس چوب تهیه شده و یادآور سبک کلاسیک باشد. در مواردی هم ساعت‌های دیواری در بازار عقربه‌دار و یا بدون صدا و بی‌عقربه هستند.

تولیدی ساعت ارس
مدل‌های ساعت دیواری چوبی
تولیدی ساعت ارس

 ساعت دیواری پاندول دار کلاسیک

در صورت انتخاب ساعت پاندول‌دار، فضای کافی برای استفاده از این ساعت را نیز چک کنید. ساعت‌های پاندول‌دار، طراحی‌های کلاسیک و مخصوص به خود را دارند. تصویری که همه ما از این ساعت‌ها در ذهن داریم؛ ساعت‌های بزرگ چوبی با پاندول‌های بزرگ و بلند است. اما در این روزها ساعت پاندول‌دار به شیوه‌ی متفاوتی طراحی می‌شود و اغلب مشکل کمبود جا را نیز حل می‌کند. این ساعت‌ها با طراحی‌های دکوراتیو و خارق‌العاده؛ جنبه هنری و بصری زیادی به محیط خانه می‌دهند و در سبک‌های متنوعی هم ساخته شده‌اند.

جدیدا در ساخت ساعت‌های پاندول‌دار تلفیقی از سبک‌های متفاوت به کار می‌رود. بنابراین امروزه ساعت‌های دیواری پاندول دار کلاسیک لزوما فقط در خانه‌های بزرگ دیده نمی‌شوند. اندازه‌های متفاوت این ساعت‌های کلاسیک مناسب فضای داخلی هر خانه‌ای خواهدبود.

تولیدی ساعت ارس
ساعت دیواری ساده و شیک
تولیدی ساعت ارس

تولیدی ساعت دیواری ارس

ساعت یکی از المان‌های مهم در دکوراسیون است که چیدمان آن بستگی به سلیقه و سبک دکوراسیون داخلی دارد. تولیدی ساعت دیواری ارس، تنوع زیادی در انواع ساعت دیواری دارند و در سبک‌های مدرن به چشم می‌خورند. همچنین ساعت‌های کلاسیک ارس در سایزهای مختلف تولید می‌شوند. ساعت‌های این مجموعه، 5 سال هم گارانتی دارند. پیشنهاد می‌کنیم به پیج اینستاگرام ساعت دیواری ارس مراجعه کنید و با محصولاتشان بیشتر آشنا شوید. همچنین نمایندگی ساعت دیواری ارس هم پاسخگوی نیاز مشتریان است.

در ادامه مقاله، عکس‌های بیشتر از انواع مدل‌های ساعت دیواری ارس را نمایش داده‌ایم:

ساعت ارس
نمایندگی ساعت دیواری ارس
ساعت دیواری ارس
برند ساعت دیواری ارس
ساعت های مدرن ارس
ساعت دیواری ارس مدل های مختلف

کلام آخر

امروزه با توجه به تنوع سلیقه‌ها تولید ساعت‌ها نیز بسیار بالا رفته و آن را به یک اثر هنری در خانه‌ها تبدیل کرده است. معمولا ساعت‌های دیواری این روزها به عنوان بخشی از مهم‌ترین اکسسوری‌ها برای طراحی و تزیین دیوارهای منزل به شمار می‌روند. در بیشتر خانه‌ها، در فضای پذیرایی و نشیمن تنها یک ساعت‌دیواری نصب می‌شود و این ساعت بسته به ابعاد، سبک مدرن یا کلاسیک و طراحی خود، نقش مهمی در دیزاین و چیدمان منزل دارد. در این مقاله نکات مهم قبل از خرید ساعت دیواری، محل مناسب نصب در منزل و کاربرد ساعت دیواری را در دکوراسیون داخلی خانه بررسی کردیم. همچنین با معرفی برند ساعت دیواری ارس، انواع سبک‌های مدرن و کلاسیک ساعت را نیز شناختیم.

متخصصان چیدانه

مشاهده بیشتر

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه