Chidaneh.com placeholder image

سال 2023، سال حکمرانی این رنگ جذاب خواهد بود

به قلم: علیرضا باقرپور

برای بسیاری از علاقه‌مندان به طراحی، سال جدید یکی از هیجان‌انگیزترین زمان‌هاست. یک دوره گذار که با انتظارات هیجان‌انگیز روبرو شده است. همانطور که کتاب را در سال 2022 می‌بندیم و تمام گرایش‌های اصلی طراحی مرتبط با آن ما مشتاقانه منتظریم که خانه‌هایمان در 12 ماه آینده چگونه به تکامل خود ادامه دهند.

کدام پدیده‌ها در کانون توجه قرار خواهند گرفت؟ کدام مدها زودگذر هستند؟ آیا رنگی وجود دارد که صنعت با آن وسواس داشته باشد؟ خب، طبق گفته شرکت WGSN، رنگ Digital Lavender در سال 2023 حکمرانی خواهد کرد.

chidaneh ad banner

رنگ سال 2023 یک پاستل ملایم، آرامش، ثبات، و علیرغم نامش، گریز دیجیتالی را به نمایش می گذارد. جما ریبرتی، رئیس فضای داخلی WGSN توضیح می دهد: “این یک رنگ حسی است که خوش‌بینی و گریز محتاطانه‌ای را ایجاد می‌کند که حتی در مواقع کمبود بودجه، تخیلی و خلاقانه است، اما از امید و تعادل نیز سخن می‌گوید.»

اگرچه رنگ‌های آن اغلب با رنگ‌هایی از شک و تردید مواجه می‌شوند، اما WGSN بیست سال تجربه پیش‌بینی خود را با شرکت خواهرش Coloro ترکیب کرد تا رنگدانه کامل را پیدا کند. تحقیقات نه تنها نشان می‌دهد که بنفش دارای طول موج کوتاه‌تری است که اغلب باعث ایجاد حس آرامش و تعادل می‌شود بلکه این سایه پاستلی خاص از زمان مجموعه مد بهار و تابستان در حال افزایش است.

رنگ سال 2023 ممکن است در حال حاضر جذابیت داشته باشد، اما ریبرتی می‌گوید Digital Lavender پتانسیل بیشتری در خانه دارد. او می‌گوید: «این رنگ برای فضاها و محدوده‌هایی که می‌تواند در مورد آیین‌های شفابخش و تأثیر آن بر سلامتی صحبت کند، بهترین کارایی را دارد.»

ملحفه‌ها، اتاق‌های کودک و مهمان، حمام‌ها، نورپردازی و همچنین سرامیک‌های لعاب‌دار و ظروف شیشه‌ای رنگی، همگی فرصت‌های جالبی برای درخشش این رنگ خاص و جذاب هستند.»

مطالب بیشتر در همین رابطه: 

رنگ سال 2022: داستان رنگ سال و ماجرای شرکت پنتون

انتخاب رنگ سال ایرانی برای اولین بار!
 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه