Chidaneh.com placeholder image

ماجرای پل مشهوری که با کمک شیطان ساخته شد!

به قلم: علیرضا باقرپور

راکوتزبروک که با نام پل شیطان شناخته می شود، یک پل مشهور در شرق آلمان است که در پارک کروملاو در ایالت ساکسونی آلمان واقع شده است. در سال های اخیر، این پل از گذشته مشهورتر هم شده و این را مدیون سوشیال مدیا (شبکه های اجتماعی) و همین طور بلاگرهایی است که در مورد آن مطلب نوشته اند. در ادامه هر آنچه باید در مورد پل شیطان در آلمان بدانید را برایتان شرح داده ایم و عکس ها، اطلاعات کاربردی و نکات مهم در مورد بازدید از آن را برایتان درج کرده ایم.

حقایق کوتاه در مورد پل شیطان در آلمان

آدرس: آلمان، ساکسونی، گابلنز، پارک کروملاو

چوب و هنر

سال ساخت: 1860 میلادی

ساخت به سفارش: فریدریچ هرمان (Friedrich Herrmann) شوالیه کروملاو

طول پل: 35 متر

نام های متداول پل: پل راکوتزبروک، پل راکوتز، پل شیطان و پل کروملاو

علت نامگذاری پل: بر طبق افسانه ها شیطان به فریدریچ در ساخت این پل کمک کرده است و به همین علت نامش را پل شیطان گذاشته اند!

درباره پل شیطان

پل شیطان در پارک جنگلی کروملاو واقع شده است و گفته می شود که جن و پری ها در زیر آن زندگی می کنند! این پل در سال 1860 میلادی ساخته شده است و حدودا 160 سال قدمت دارد.

جذاب ترین مسئله در مورد پل شیطان، داستانی است که در مورد آن و در مورد اینکه چگونه فریدریچ توانسته آن را به کمک شیطان بسازد، وجود دارد. طراحی پل شیطان با اینکه پل های شیطان دیگری نیز در اروپا وجود دارد، بسیار خاص و منحصر به فرد است.

نوع طراحی و افسانه هایی که در مورد پل شیطان آلمان وجود دارد، باعث مشهوریت این پل نه تنها در آلمان، بلکه در سراسر دنیا شده است. هر ساله هزاران عکاس و بلاگر برای بازدید از این پل جذاب به آلمان سفر می کنند تا از این پل زیبا و انعکاس بی نظیرش در آب زیر آن عکس بگیرند.

افسانه پل شیطان در آلمان

داستان و افسانه ای که در مورد پل شیطان در آلمان وجود دارد، درست مثل هر پل شیطان دیگری، حاکی از این است که این پل با کمک شیطان ساخته شده است. در مورد پل شیطان آلمان گفته می شود که فریدریچ یک زمان مشخصی برای تکمیل ساخت این پل داشته است و با محدودیت زمان مواجه بوده است و به همین دلیل شیطان را فرا می خواند تا به او کمک کند.

شیطان هم به درخواست کمک فریدریچ پاسخ مثبت می دهد، به شرطی که اولین کسی که از روی پل عبور می کند، متعلق به شیطان شود و زندگیش به دست شیطان بیفتد! فریدریچ هم قبول می کند، اما وقتی که کار ساخت پل شیطان تمام می شود، داستان تغییر می کند!

سازنده های پل شیطان یک خروس یا بز را از روی پل عبور می دهند تا انسانی به دست شیطان نیفتد! همین کار باعث خشم شیطان می شود و به همین خاطر حیوان بیچاره را می کشد!

بهترین زمان بازدید از پل شیطان در آلمان

پل شیطان در هر زمانی از سال زیبایی های خاص خودش را دارد. اما بهترین زمان برای بازدید از پل شیطان، زمانی است که درختان پارک کروملاو شکوفه می دهند و محیط آن سرسبز می شود. اما با این حال، اگر نگاهی به عکس های پل شیطان در 4 فصل سال بیندازید، می بینید که در هر زمانی از سال زیباست. این پل در فصل پاییز نیز غرق در زیبایی می شود و قدم زدن روی آن عالم خودش را دارد.

دسترسی به پل شیطان در آلمان

دسترسی به پل شیطان با ماشین خیلی راحت است. اگرچه با قطار یا اتوبوس نیز می توانید به آن دسترسی پیدا کنید. بهتر است که آدرس آن را روی گوگل مپ پیدا کنید و با استفاده از نقشه آن مسیر را طی کنید. نزدیک ترین شهرها به این پل شهرهای درسدن، برلین و لیپزیگ هستند و شما با اقامت در هر کدام از این ها می توانید راهی گابلنز شوید و از پارک کروملاو و پل شیطان دیدن کنید. توصیه ما به شما این است که تا جای ممکن یک ماشین برای بازدید از این پل اجاره کنید و این چنین آزادی عملی بیشتری برای بازدید از آن داشته باشید. لازم به ذکر است که پارک کراملاو و پل شیطان حدودا 165 کیلومتر با شهر برلین فاصله دارد. شما می توانید با اخذ ویزای شینگن و سفر به آلمان از این پل زیبا و دیدنی بازدید کنید.

انتظارات از پل شیطان در آلمان

بسته به فصلی از سال که برای بازدید از پل شیطان انتخاب می کنید، شکل و شمایل این پارک ممکن است متفاوت باشد. اما همان طور که گفته شد در هر زمانی از سال زیباست و می توانید مطمئن باشید که از بازدید از آن در هر فصلی از سال پشیمان نخواهید شد. اما بهتر است که سطح انتظارات خودتان را از بازدید از پل شیطان در آلمان پایین بیاورید. به هر حال ممکن است که شکل و شمایل طبیعت اطراف پل در زمان بازدید شما با آنچه در تصاویر اینستاگرامی دیدید، متفاوت باشد و نباید این مسئله باعث نا امیدیتان شود! 

برای مثال ممکن است که سطح آب زیر پل شیطان ممکن است پایین باشد و به همین دلیل نتوانید رفلکت یا انعکاس خوبی از پل را در آب تماشا کنید. حتی ممکن است در زمانی که شما از این پل بازدید می کنید، در حال انجام تعمیرات روی آن باشند و نتوانید روی آن قدم بزنید. اما با همه این صحبت ها، مطمئنا بازدیدی به یادماندنی را از آن خواهید داشت و از رفتن به پارک کروملاو پشیمان نخواهید شد!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه