Chidaneh.com placeholder image

10 رنگ در اتاق خواب که شما را شاداب‌تر بیدار می‌کند

به قلم: علیرضا باقرپور

ما اولین کسی هستیم که اعتراف می‌کنیم که زود بیدار شدن و ترک یک تخت دنج همیشه آنقدرها هم فریبنده نیست، اما ایجاد اتاق خوابی که انرژی‌زا باشد، کار را بسیار آسان می‌کند. از آنجایی که رنگ‌ها و نور بر خلق و خوی ما تأثیر می‌گذارند، برای یک اتاق خواب رنگارنگ یک مورد قوی وجود دارد. فرقی نمی‌کند آن رنگ‌ها را با ملحفه یا آثار هنری معرفی کنید، در نمونه‌های زیبای اتاق‌خواب‌های رنگارنگ زیر چیزی برای تقلید خواهید یافت.

لاک قرمز

این اتاق خواب پرانرژی و در عین حال آرام‌بخش، جسورانه و در عین حال بی‌انتها توسط برایان جی مک کارتی طراحی شده است. برای جلوه‌ای مشابه، به یک داستان دو رنگ محکم بچسبید که دیوارها را با یک رنگ براق فوق‌العاده زیبا و سقف خود را با رنگ سفید صاف بپوشانید. او می‌گوید: «این روکش برای اتاق مهمان تازه است و رنگ‌های شگفت‌انگیز هم گرم و هم شیک است.»

تابلو فرش ریحان

سبک قرمز روشن

یا ظاهر را معکوس کنید یا دیوارهای سفید روشن و ملحفه‌ها، آثار هنری و کف‌های قرمز پررنگ را انتخاب کنید. ترکیبی با تاثیر بالا در این اتاق خواب توسط آنتونی باراتا تمام آن چیزی است که ما به آن نیاز داریم.

صورتی آدامسی روشن

صورتی آدامسی روشن یک انتخاب بی‌باک است. در این اتاق خواب طراحی شده توسط آنا اسپیرو، روحیه جوانی برای ایجاد تعادل بین قطعات سنتی، مانند کمد و الگوهای دیگر، ابراز می‌شود.

مرجانی

هیچ چیز مانند مرجان (حداقل تا آنجا که به رنگ‌ها مربوط می‌شود) مانند شادی تابش نمی‌کند. در این اتاق خواب که توسط Nicky Kehoe طراحی شده، رنگ‌های روشن موجود در دیوار گالری را انتخاب می‌کند در حالی که تزئینات، که رنگ خاکستری تیره‌تر است، خنثی‌های سردتر را در رختخواب و سبک‌ها منعکس می‌کند. در زیر نور مستقیم روشن‌تر به نظر می‌رسد، در حالی که در نور کم‌تر یا کمتر مستقیم، سایه‌های خاموش‌تر تراکوتا را تقلید می‌کند.

کرم رنگ

چه کسی می‌گوید بژ و کرم خسته کننده هستند؟ قابل اعتماد، همه کاره، گرم و ظریف، این رنگ‌های خنثی از بهترین انتخاب‌ها برای اتاق خواب هستند. یک سایه مایل به رنگ فوق العاده روشن به اندازه کافی با فضای داخلی روشن تضاد دارد و در عین حال مقداری گرما را به فضا تزریق می کند. همچنین پیاده‌روی طولانی در یک ساحل شنی را به ذهن می‌آورد. رنگ‌های شاد را با دکور اضافه کنید یا آن را کلاسیک نگه دارید، همانطور که ریچارد بیرد در اینجا انجام داده است.

کارامل

از الگوی این اتاق خواب طراحی شده توسط دانیل کولدینگ استفاده کنید و تخته سرتان را با دیوارها هماهنگ کنید. در اینجا، حاشیه‌های میخ‌شده کمی جذابیت را اضافه می‌کنند، اما درست با رنگ بژ پشت آن ترکیب می‌شوند تا ظاهری جاودانه داشته باشند.

سفالین

اتاق خواب مهمان یک خانه شهری کانادایی با دیوارهای سفالی گرما را تراوش می کند. یک اثر هنری بزرگ و برجسته به از بین بردن رنگ تیره کمک می‌کند. اگرچه قهوه‌ای واضح ترین رنگ در هنگام تزئین اتاق خواب نیست، اما این گوشه گرم یک مورد قوی برای آن ایجاد می‌کند. این واقعیت غیرمنتظره است که آن را برای هر کسی که دوست دارد رنگ را آزمایش کند، اما عاشق نئون‌های روشن و پاستل‌های بازیگوش نیست، عالی است.

زرد لیمویی

همیشه ایده خوبی است که در هر مرحله از فرآیند تزئین با چرخش رنگ مشورت کنید. دانستن اینکه کدام رنگ‌ها مکمل یکدیگر هستند، همه چیز را آسان‌تر می‌کند، از ایده‌پردازی گرفته تا خرید و البته زندگی در نتیجه نهایی. یک مثال خوب از یک کار خوب انجام شده؟ این اتاق خواب خاکستری و زرد توسط Juan Carretero طراحی شده است. شکی نیست که زرد نشان دهنده شادی است، بنابراین اگر می خواهید گرما و انرژی را پخش کنید، این رنگ برای شما مناسب است. شما دوست خواهید داشت که چگونه سقف راه راه روشن عنصری بازیگوش‌تر را به اتاق اضافه می‌کند..

زرد کره‌ای

این تخت‌خواب‌های دوقلوی حصیری با رنگ سفید که توسط Kathryn M. Ireland طراحی شده‌اند، با سایبان‌های پشه‌بند پوشیده شده‌اند. رویه‌های سایبان با چاپ گل رز کنتراست کمی را در الگو ارائه می دهند اما داستان رنگ را ثابت نگه می دارند و دیوارهای زرد رنگ کل فضا را پوشش می‌دهند.

گل همیشه بهار

این اتاق خواب ثابت می‌کند که گل همیشه بهار با آبی سرمه‌ای و سبز زیتونی چقدر زیبا به نظر می‌رسد. این سایه آفتابی همچنین زمانی که قطعات برجسته با روکش فلزی را برای زیبایی شناسی پر زرق و برق ترکیب می‌کنید، به خوبی کار می‌کند. به چراغ‌های آویز برنزی و چهارپایه‌هایی با قاب‌های جالب فکر کنید. این روکش‌ها شخصیت درخشان زرد را برجسته می‌کنند.

منبع: housebeautiful

مطالب بیشتر: 

23 ایده رنگی مناسب برای دیوار اتاق خواب

رنگ در دکوراسیون اتاق خواب، اصلا چیکار باید بکنم؟
 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه